Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sjorsie schreef:Arieskuh, paard is al ouder dus een lagere prijs., een jong paard dat al wat kan en geschikt is voor de sport vind je echt niet onder de 5000 euro

x_Katja_x schreef:Heb even snel op marktplaats gekeken, en er staan sowieso een heeeele hoop recreatie paarden zonder prijs, dus die kan je al een mailtje sturen, paar voorbeeldjes met prijs:
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/97 ... eatie.html
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/97 ... -wins.html
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/97 ... eatie.html

Dus als tip; laat je paard keuren
jackgirl schreef:Je kan ook overal wat achter zoeken...
Er zijn ook genoeg mensen die snel van hun paard af moeten door bijv. ziekte of een scheiding.
En stja als je geen gok wilt/ durft te nemen zul je altijd m,oeten laten keuren door eigen dierenarts.
jackgirl schreef:Je kan ook overal wat achter zoeken...
Er zijn ook genoeg mensen die snel van hun paard af moeten door bijv. ziekte of een scheiding.
En stja als je geen gok wilt/ durft te nemen zul je altijd m,oeten laten keuren door eigen dierenarts.

CCCCorine schreef:Dito schreef:Onzin. Je kan niet verwachten dat je voor dat geld een perfect geleerd paard hebt met een supergoed papier e.d. Maar ze zijn er heus wel, en dat hoeven geen "rotknollen" te zijn of paarden die dit of dat hebben. Er kunnen 101 redenen zijn waarom een fijn paard tegen een laag bedrag te koop staat, niet noodzakelijk een slechte.
Geloof me, zo'n twee jaar geleden ben ik nog intensief op paardenzoektocht geweest. Ik wilde een gezond paard met een goed karakter en genoeg beweging om goed mee te kunnen komen in de basissport. Africhtingsniveau moest minimaal B zijn (oftwel goed te sturen, te stoppen en vooruit te krijgen, meer hoefde het niet te kunnen). Leeftijd 6-10, merrie of ruin, papier en afstamming totaal onbelangrijk.
Ik heb veel paarden gezien in de prijsklasse tot 4500 Euro, dat was al kansloos. Aan de meeste paarden die ik gezien heb (en dat waren er veeeel) mankeerde nogal wat. Zo heb ik heel wat onregelmatige tot kreupele paarden gezien, paarden die zogenaamd braaf waren en ineens een hele slechte dag leken te hebben, paarden die zo slecht gereden waren dat ik me afvroeg of ze al niet stuk waren, paarden die toch niet zo'n fijn karakter bleken te hebben als je iets vroeg wat ze moeilijk vonden etc etc.
Uiteindelijk hebben we het budget maar verhoogd en kwamen we thuis met een 4-jarig B register paard dat slechts enkele keren onder het zadel was geweest, maar WEL met een fijn karakter en 100% gezond.
)jackgirl schreef:Onder keuren versta ik klinisch en rotgen
Precies er zal een rede voor zijn ... die rede is zeker niet altijd dat het paard niet in orde is.
Als jij bijv. ineens ziekte/ scheiding voor je kiezen krijgt waardoor je het financieel of lichamelijk niet meer aankan.
En daardoor hoogswaarschijnlijk snel verkocht moet worden .. kan je beter iets onder de prijs gaan zitten .. deste sneller zal je paard verkocht zijn.
Het is maar net hoe je het bekijkt.

x_Katja_x schreef:Maar niet iedereen wil zijn paard aan een handelaar kwijt..
x_Katja_x schreef:Maar niet iedereen wil zijn paard aan een handelaar kwijt..

daantjuhhh schreef:x_Katja_x schreef:Maar niet iedereen wil zijn paard aan een handelaar kwijt..
Nee.. ik ook niet (op een paar uitzonderingen na..)
Maar de meeste handelaren,.. nee dan verkoop ik hem zelf wel!
Er zijn zoveel mensen waarvan een goed tehuis belangrijker is als het geld.
@ Sjorsie, dat kan wel zo zijn, maar dat betekend niet dat iedereen zomaar zijn paard naar een handelaar doet!
Ik zie echt zooo ontzettend vaak bij een advertentie staan dat het paard niet naar een handelaar gaat.
daantjuhhh schreef:@ Sjorsie, dat kan wel zo zijn, maar dat betekend niet dat iedereen zomaar zijn paard naar een handelaar doet!

sjorsie schreef:daantjuhhh schreef:@ Sjorsie, dat kan wel zo zijn, maar dat betekend niet dat iedereen zomaar zijn paard naar een handelaar doet!
dat is niet zomaar als mensen geldproblemen of scheiding oid hebben denk je daar echt wel over na en wie zegt je dat die aardige mensen die naar jou paard komen kijken geen handelaren zijn die zich voordoen als particulieren, dat kun je wel niet leuk vinden, maar zo gaat het wel vaak.