Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Happinez

Re: Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:01

ze zoekt ook een recreatiepaard, geen sportpaard... of heb ik het nou verkeerd gelezen ?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:03

sjorsie schreef:
Arieskuh, paard is al ouder dus een lagere prijs., een jong paard dat al wat kan en geschikt is voor de sport vind je echt niet onder de 5000 euro

't gaat dan ook om een recreatiepaard.
Het zou wel een stuk helpen moesten we de eisen van TS weten, aan de hand daarvan kan je toch makkelijker zeggen of ze inderdaad een hoger budget voor ogen moet nemen of niet. Lachen

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:06

Ik heb de TS nergens iets over horen zeggen over hoe oud het paard moet zijn ofdat ze wel/geen papier moeten hebben. Dan word het inderdaad lastiger om wat te vinden! Vind dat paard uit mijn eerste link wel leuk, voor recreatie en dressuur geschikt en nog niet zo oud.

Heb nog wat fjordjes/haflingers voor je, was nu toch bezig Knipoog
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/95 ... fjord.html
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/95 ... inger.html
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/94 ... errie.html
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/94 ... inger.html

En nogmaals, er staan ontzettend veel paard zonder prijs op marktplaats, dus ga eens goed zoeken, dan weet ik zeker dat er wat leuks voor je bij zit!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:08

een fijn recreatiepaard om af en toe eens een wedstrijdje mee te rijden is natuurlijk iets anders dan een paard om echt de sport mee in te gaan Lachen

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:08

In een ander topic kwam ik deze post tegen, misschien kan je hem pb-en?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:14

x_Katja_x schreef:
Heb even snel op marktplaats gekeken, en er staan sowieso een heeeele hoop recreatie paarden zonder prijs, dus die kan je al een mailtje sturen, paar voorbeeldjes met prijs:
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/97 ... eatie.html
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/97 ... -wins.html
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/97 ... eatie.html

Heb ook ff gekeken. De eerste lijkt me een echt oliebol verhaal. Te mooi paard voor te weinig geld van een goede leeftijd.
Is klinisch gekeurd om aspirant kopers ertoe te verleiden een snelle koop te doen? Verkopers van paarden met dit soort prijzen keuren nl. niet vooraf. 8 jaar is een risicoleeftijd voor artrose en hoefkatrol. Rontgenologische keuring i.i.g. maar mensen nemen nog wel eens de gok gezien de prijs. En verkopers weten dat natuurlijk....
Tweede paard zou best iets meer mogen kosten als ze nog goed op Z niveau zou zijn. Maar dat lijkt niet het geval. Gezien de leeftijd zou ik er zelf al niet voor gaan. 3e paard idem natuurlijk.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:17

Je kan ook overal wat achter zoeken...
Er zijn ook genoeg mensen die snel van hun paard af moeten door bijv. ziekte of een scheiding.
En stja als je geen gok wilt/ durft te nemen zul je altijd m,oeten laten keuren door eigen dierenarts.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:19

Over paard 1 is wel een beetje overhaaste conclusie Knipoog Dus als tip; laat je paard keuren Knipoog
En ik weet niet welke leeftijdscategorie de Ts zoekt.. Nogmaals; er staan meer paarden zonder prijs dan met prijs op marktplaats, dus even zoeken, mailtjes sturen en dan weet je al een stuk meer!

@ Ts: Ik heb ook reacties gezien van jou in topics waarbij paarden te koop stonden.. Ik weet dit toevallig omdat ik zelf naar een sportpaard op zoek ben en zat bij dezelfde topics te kijken als jou.. Dus dat klopt al niet helemaal, een sportpaard is nou eenmaal duurder dan een recreatiepaard.

Dus een duidelijk eisen-lijstje zou handig zijn, dan kunnen we je eventueel verder helpen Knipoog

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:20

jackgirl schreef:
Er zijn ook genoeg mensen die snel van hun paard af moeten door bijv. ziekte of een scheiding.
En stja als je geen gok wilt/ durft te nemen zul je altijd m,oeten laten keuren door eigen dierenarts.

Fotokeuring in dat geval... Klinisch zal ie best goed zijn

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:21

jackgirl schreef:

Er gebeurt ook heel veel dus we proberen alleen te wijzen op de risico's en dat een paard geld kost dus als de vraagrijs laag is, dan moet daar een reden voor zijn.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:25

@ Ts: Even als voorbeeldje, paarden zoals in dit topic ( viewtopic.php?f=69&t=784732&hilit= ) waar je gereageerd hebt zul je nooit vinden voor jou budget! (die palomino merrie ook niet trouwens) Dus je zal moeten kiezen; of genoegen nemen met een minder paard, of door moeten sparen Knipoog

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:28

Onder keuren versta ik klinisch en rotgen
Precies er zal een rede voor zijn ... die rede is zeker niet altijd dat het paard niet in orde is.
Als jij bijv. ineens ziekte/ scheiding voor je kiezen krijgt waardoor je het financieel of lichamelijk niet meer aankan.
En daardoor hoogswaarschijnlijk snel verkocht moet worden .. kan je beter iets onder de prijs gaan zitten .. deste sneller zal je paard verkocht zijn.
Het is maar net hoe je het bekijkt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:37

CCCCorine schreef:
Dito schreef:
Onzin. Je kan niet verwachten dat je voor dat geld een perfect geleerd paard hebt met een supergoed papier e.d. Maar ze zijn er heus wel, en dat hoeven geen "rotknollen" te zijn of paarden die dit of dat hebben. Er kunnen 101 redenen zijn waarom een fijn paard tegen een laag bedrag te koop staat, niet noodzakelijk een slechte.

Geloof me, zo'n twee jaar geleden ben ik nog intensief op paardenzoektocht geweest. Ik wilde een gezond paard met een goed karakter en genoeg beweging om goed mee te kunnen komen in de basissport. Africhtingsniveau moest minimaal B zijn (oftwel goed te sturen, te stoppen en vooruit te krijgen, meer hoefde het niet te kunnen). Leeftijd 6-10, merrie of ruin, papier en afstamming totaal onbelangrijk.

Ik heb veel paarden gezien in de prijsklasse tot 4500 Euro, dat was al kansloos. Aan de meeste paarden die ik gezien heb (en dat waren er veeeel) mankeerde nogal wat. Zo heb ik heel wat onregelmatige tot kreupele paarden gezien, paarden die zogenaamd braaf waren en ineens een hele slechte dag leken te hebben, paarden die zo slecht gereden waren dat ik me afvroeg of ze al niet stuk waren, paarden die toch niet zo'n fijn karakter bleken te hebben als je iets vroeg wat ze moeilijk vonden etc etc.

Uiteindelijk hebben we het budget maar verhoogd en kwamen we thuis met een 4-jarig B register paard dat slechts enkele keren onder het zadel was geweest, maar WEL met een fijn karakter en 100% gezond.

Ik heb plus minus 2 jaar geleden een KWPN stermerrie gekocht van 8 jaar..
Heel groen, maar wel braaf, knap dier en goede basis gangen.
3500 euro gekeurt en al (gezond verklaard)

Ik heb inderdaad ook veel half kreupele beesten of "monsters" gezien, maar je moet ook niet met het eerste de beste akkoort gaan.
Ik heb er denk ik wel 20 gezien en uit eindelijk kwam ik bij deze merrie terecht via een vriendin van mij.
Zij had veel ervaring met kopen en verkopen dus ze heeft mij begleid in het aankopen en trainen de eerste maand.
Nou ik kan je vertellen dat ik er een leuk paard aan heb hoor. (met prima papier
Met een betere ruiter dan mij had ze al hoog gezeten. (ik kan leuk rijden, maar ben absoluut geen topper Knipoog )

Ik heb ook veel recreatie paarden gezien die eigenlijk in de sport nog niet misstaan.
Een meisje op de manege heeft vorig jaar een 5 jarige ruin gekocht voor 1500 euro.
Ik dacht eerst dat kan niks zijn.. maar het is een beste!!
Eerlijk, braaf en onwijs sjouwen en tot nu toe geen dag kreupel geweest!

En vorig jaar kwam er nog een meisje een paard bij ons kijken die reed een paard voor haar nichtje.
Haar nichtje had dat paard van der ouders gekregen.
Het was een paard zonder papier, stond met z'n poten in de blubber, zag er totaal niet uit.
Was al jaren niks meer meegedaan.
Ze hadden hem voor 1000 euro over gekocht.
Dat meisje heeft dat paard een poos gereden en is zelfs in de Z2 gestart met dikke winst!!

Dus ga niet vertellen dat ze er niet zijn, je moet alleen goed rondkijken en jezelf de tijd gunnen!
Ga niet met het eerste beste naar huis!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:38

jackgirl schreef:
Onder keuren versta ik klinisch en rotgen
Precies er zal een rede voor zijn ... die rede is zeker niet altijd dat het paard niet in orde is.
Als jij bijv. ineens ziekte/ scheiding voor je kiezen krijgt waardoor je het financieel of lichamelijk niet meer aankan.
En daardoor hoogswaarschijnlijk snel verkocht moet worden .. kan je beter iets onder de prijs gaan zitten .. deste sneller zal je paard verkocht zijn.
Het is maar net hoe je het bekijkt.

Voor deze prijs kan hij hem ook aan een handelaar kwijt. Is ie morgen weg en hoeft ie niet te adverteren op marktplaats. En niet vooraf te keuren.
Ik vertrouw dit dus allerminst...
Echt, marktplaats is een listige boel (zeker in die prijsklasse) en je moet goed weten wat je doet, zeker als je niet veel ervaring hebt met het aanschaffen van een paard. Leg er iets bij en ga naar een handelaar. Dan kun je in veel gevallen terug (consumentenkooprecht) als er iets aan de hand is.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:47

Maar niet iedereen wil zijn paard aan een handelaar kwijt..

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:50

x_Katja_x schreef:

handelaren hebben de paarden nooit lang dus je paard is snel genoeg bij een particulier en als je aan een particulier verkoopt heb je het risico dat ze hem niet meer willen volgens het nederlands recht en je dus je geld terugmoetgeven, een handelaar zal zoiets niet snel doen, die vind dan wel weer een ander die het paard wel wil hebben.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:52

x_Katja_x schreef:

Nee.. ik ook niet (op een paar uitzonderingen na..)
Maar de meeste handelaren,.. nee dan verkoop ik hem zelf wel!
Er zijn zoveel mensen waarvan een goed tehuis belangrijker is als het geld.

@ Sjorsie, dat kan wel zo zijn, maar dat betekend niet dat iedereen zomaar zijn paard naar een handelaar doet!

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:55

daantjuhhh schreef:
x_Katja_x schreef:

Nee.. ik ook niet (op een paar uitzonderingen na..)
Maar de meeste handelaren,.. nee dan verkoop ik hem zelf wel!
Er zijn zoveel mensen waarvan een goed tehuis belangrijker is als het geld.

@ Sjorsie, dat kan wel zo zijn, maar dat betekend niet dat iedereen zomaar zijn paard naar een handelaar doet!

Precies zo bedoelde ik het Knipoog Ik zie echt zooo ontzettend vaak bij een advertentie staan dat het paard niet naar een handelaar gaat.

Ben het met je eens dat er bij sommige paarden "addertjes onder het gras" zitten, maar het zijn ook vaak particulieren die hun paard voor een goed tehuis voor een leuke prijs wegdoen, en die moet je er zien uit te pikken Knipoog

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:55

daantjuhhh schreef:

dat is niet zomaar als mensen geldproblemen of scheiding oid hebben denk je daar echt wel over na en wie zegt je dat die aardige mensen die naar jou paard komen kijken geen handelaren zijn die zich voordoen als particulieren, dat kun je wel niet leuk vinden, maar zo gaat het wel vaak.

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 00:57

Laten we even op een reactie van de ts wachten en dan weer ontopic verder gaan Knipoog

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 01:02

sjorsie schreef:
daantjuhhh schreef:

dat is niet zomaar als mensen geldproblemen of scheiding oid hebben denk je daar echt wel over na en wie zegt je dat die aardige mensen die naar jou paard komen kijken geen handelaren zijn die zich voordoen als particulieren, dat kun je wel niet leuk vinden, maar zo gaat het wel vaak.

Ja dat kan wel zo zijn, maar ik zet het wel bij mijn advertentie's neer.
De handelaren die ik ken gaan niet eens in contact met iemand die dat bij een advertentie heeft staan (heb wel eens paarden uitgezocht met hun)

Maar stel nou dat dat wel zo is... tja, dan kan je dat niet van te voren weten, maar dan heb je iig gedaan wat je denkt dat het beste is.

Ik heb mijn trailer van mensen goedkoop in handen gekregen nadat hun bijde kinderen die dus de sport oefenden overleden waren.

De pony's wouden ze absoluut NIET bij een handelaar hebben, maar gingen wel voor heeeeel weinig geld weg..
Net zoals mijn trailer. perfect ding! voor dit geld had ik normaal gesproken maar half z'n goede trailer kunnen kopen!
En dat was met die pony's net zo.
Die mensen wilden zelf kijken bij welke kinderen hun pony's terecht kwamen.
Dat is een emotionele waarde!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 01:06

P.S. ik zet het dus ook bij mijn advertentie's neer.
Puur voor mijn gevoel.
mijn paard is voor mij niet zomaar een paard maar ook een maatje.

En ja voor mij is geld bij de verkoop ook echt niet het allerbelangrijkste!
Maar ik heb toch echt wel een goed en degelijk paard!

Mijn nu twenter hengst gaat volgend jaar beleerd worden en als hij dan toch niet helemaal mijn ding is dan is hij al verkocht.
Mensen die een ander veulen van mijn merrie hebben willen dit paard ook graag hebben.
En ik ben reuze blij dat hij daar heen zou gaan.. ik had hem namelijk al voor meer kunnen verkopen aan een handelaar (kennis van mij)
Maar dan weet ik niet waar die terecht komt.. en ik weet bij die mensen die ook intresse hebben dat het daar 100% goed zit.
Dan maar 500 of 1000 minder hoor.. das mischien een zwakke kant an mij, maar dan maar een zwakke kant!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 07:38

www.dravers.nl

Jongere en oudere paarden met allemaal een prijs van 400 tot 3500 euro. Zitten hele leuke bij, en toch voor jou budget.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:17

geduld!

tja wij hadden ook een leuke recreatiemerrie te koop voor 2500 euro mankeerde niks aan.. dies nou weg volgende keer beter kijken op MP Tong uitsteken

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:25

Let op!
Dat eerste paard van Stefan van Haaster: Niet doen! De meeste van zijn paarden hebben mankementen en de kans bestaat dat hij met keuringsrapporten knoeit!