Jouw ideale paard heeft geen kleur...of toch wel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 14:56

Ik vraag me echt af waar jullie je druk om maken, om iets onbenulligs als een kleurtje blijkbaar. Als ik een paard tegenkom waarmee zeker zou zijn dat ik er heel ver mee zou kunnen komen zou het me geen hol uitmaken, al was et een pimpelpaarse appalooser met groene stipjes.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:39

Ik vind de kleur geen doorslaggevende factor in het kopen van een paard. Wel heb ik bepaalde voorkeuren, maar het belangrijkste vind ik vooral gezondheid en karakter. Kleur is een leuke bijzaak, niet echt van belang.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-02 15:43

Steef je maakt je er nogal druk over want je hebt hier al twee keer gezegd nu dat je niet snapt waar wij ons druk over maken Verward
Het idee was dat wij dat zelf moeten weten!
Je HOEFT niet te reageren hoor Haha!
Jouw opmerkingen zijn by the way off-topic.....er werd juist gevraagd om GEEN oordeel uit te spreken van wat anderen vinden, maar om je uitspraak te doen naar aanleiding van de stelling!
Dit ook even off topic dusssssss.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:56

en even on topic, mijn ideale paard heeft dus wel een kleur (anders wordt-ie doorzichtig Haha! ) en dat is het kastanjebruin van Trammelant. Daar is het nu juist het ideale paard voor. Helaas bestaan die niet in de praktijk en zal ik concessies moeten doen waarbij kleur wel een van de eerste is.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 15:59

Ik hou niet zo van bonten. Zeker als het ook met maanogen is.,maar heb een keer 1 gezien, nou dat iemand die wilde kopen, echt totaal geen gezicht. Toch kan het best zijn dat ik ooit een tinker met blauwe ogen bezit. Liefde maakt blind.

Verder rij ik dus een vos, met enorm hoofd, 3 witte benen en scheve bles. Kortom: het komplete lelijkste van het lelijkste bij elkaar.
deze vos heeft wel goede gangen en goed karakter, dus dat maakt het weer goed Haha!

En ik rij een zwarte, merrie, 1.65, met papier, kortom: een super paard met de juiste kleur. en nog goed karakter en gangen ook Haha!

Mijn voorkeur gaat dus uit naar ZWART.

Toch zou ik de koop van een paard niet laten afhangen van de kleur. Een vos met super karakter en supergangne zou ik wel willen, net als de lelijke tinker met maanogen, maar die toch super kan lopen en super karakter heeft.
Een beetje voorkeur mag toch wel?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 21:37

Steef schreef:
Ik vraag me echt af waar jullie je druk om maken, om iets onbenulligs als een kleurtje blijkbaar. Als ik een paard tegenkom waarmee zeker zou zijn dat ik er heel ver mee zou kunnen komen zou het me geen hol uitmaken, al was et een pimpelpaarse appalooser met groene stipjes.

Nou, als je beter zou lezen zou je zien dat ons "droompaard" er zo uit ziet (en we ons echt nergens druk om maken, lees de reply's nog maar even na want je antwoord slaat eigenlijk niet echt op zoveel...)

Ik denk overigens niet dat er iets mis is met fantaseren en dat idee te delen met je mede-bokkers.
Komt erbij dat er duidelijk is gevraagd om niet zulke reacties te geven, daar zijn al discussies genoeg over geweest.

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 23:36

Eigenlijk vind ik paarden nooit lelijk.....het zijn toch een van de mooiste dieren op aarde, ongeacht de kleur???

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 23:38

Afbeelding

Zoals Mark Rashid al zei:

A Good Horse is never a bad color....

Ik ga af op character en op bouw. Eventueel algehele indruk, vooral het hoofd. Ik zou op praktische redenen (zonnebrand) nooit voor een paard gaan met veel roze. Een Paint bijvoorbeeld, met meer dan 90% wit. Dit betekend dus dat hij overdag niet in de wei kan. En dat vind ik dan toch ook wel weer heel belangrijk. Dat ze gewoon gezond paard kunnen zijn...

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 02:18

Kleur interesseert mij geen reet. (oké, niet echt helemaal weg van bont).
Mijn volgorde is:
Spreekt het paard mij aan ( m.a.w. krijg ik het gevoel van "Yessss!!!")
Dan kijk ik naar de gangen
En dan pas kijk ik naar de kleur.

Daaruit maak ik een geheel en als dat mij nog steeds aanspreekt dan is de deal gesloten.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:17

Ach ik hou niet van vossen met veel wit en ook niet van schimmels. Wat heb ik? inderdaad een vos met 3 1/2 wit been en een schimmel die zich gedraagd als een varken. Bont vind ik alleen leuk bij shetten, maar als ik een bonte zie die super kan marcheren dan laat ik em niet staan.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:40

Een mooi paard is niet lelijk!
Ik vind heel donkerbruin (Voltrack) érg mooi. Maar Patent met zn pigmentvlekken is ook schitterend, met dat goudenglansje erdoor... *kwijl* echt super!
Joop is vos en daar ben ik dan ook helemaal weg van, behalve stekelharige vosbonte rotknollen... En laat die van mij nou met de jaren steeds meer wit krijgen... Huilen Tong uitsteken Ik vind m lievvv, en die kleur, ach! Het mooie aan vossen vind ik juist de witte aftekeningen, witte voetjes voor, witte beentjes achter en die geweldige bles van Joop, mooier kan gewoon niet! Voor witte beentjes en achter tot over de sprong met een giga melkmuil vind ik dus weer oerlelijk. Het is echt maar net waar je aan gewend bent.
Schimmel vind ik zelf wel mooi om te zien, maar dat wassen... *zucht* dat hoeft ook niet zo!
Hercules was in de winter ook schitterend, bijna zwart met een lichtbruine buik.
Ik vind bonte paarden eigenlijk niet zo mooi, te veel wit. Maar hoe wit mijn lieve knol ook wordt (Vol heeft ook witte haren in zijn lies overigens), hij blijft de liefste en de mooiste! Lovers
En wie weet heb ik over een tijdje wel een schitterend bont paard en is dat weer het mooiste... Als ze maar geen giga ramshoofd hebben, lijf dat helemaal uit proportie is en een nepstaart, dan vind ik alles allang best (en Joop heeft nog een ramshoofd ook, Vol heeft nauwelijks staart, en door Joops dikke buik is er weinig proportioneel meer Haha! )

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:47

Toen ik een paard ging kopen wilde ik geen schimmel en geen vos. Het eerste paard wat ik zag was een vos, en daar was ik zo weg van, dat hij nu al ruim 10 jaar van mij is. Kleur is voor mij dus blijkbaar toch ondergeschikt.
Ik ben gevallen op zijn brutale koppie, en ik ben nog steeds heel blij met hem.
Karakter, beweging en gezondheid zijn veel belangrijker
Trouwens, onderhand ben ik een behoorlijke vos-fan geworden, en vind ik bruine zonder aftekeningen weer saai. Maar ik ben er van overtuigd dat, als ik nog eens op zoek moet naar een ander paard, ook dat overkomelijk zou zijn Haha!

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 08:36

Ik heb als kind te veel naar Black Beauty gekeken en wilde graag net zo'n paard Haha!

Mijn eerste paardje kocht ik in januari 1999: het was een mooie vosmerrie van 9 jaar met een stokmaat van 1.69. Wel type Black Beauty maar ander kleurtje hihi. Omdat de vee-arts bij de aankoopkeuring een overhoef op de foto's over het hoofd heef gezien moest ik eind september van hetzelfde jaar al weer afscheid van haar nemen. Huilen

Heb toen vervolgens iemand in de arm genomen die samen met mij naar een ander paard kon zoeken. Toen ze vroeg wat ik wilde heb ik aangegeven wat ik absoluut niet wilde:
geen merrie
geen jong paard
geen schimmel

En je raad het al, waar ben ik vervolgens op gevallen en mee thuis gekomen: een 5 jarige NRPS schimmelmerrie *LOL*
Heb er nog geen dag spijt van hoor. En het poetsen..... dat hoort er nu eenmaal bij. Af en toe wil ze zich nog wel een ander kleurtje aanmeten en een flinke laag make-up opdoen. Boos! Maar een goed poetsblokje doet wonderen hoor. Vind het ook leuk om lekker met haar te tutten.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 11:45

ach ja, ik houd niet van ?? Ik hou van paarden, prima toch Lachen
Ik heb niet echt een voorkeur kleur, vind zwart echt mooi, bont vind ik geweldig, en een mooie vos, die super in zijn haren zit, vind ik ook mooi.

Alles wat kan lopen, van mij part was ie zwart met gele vlekken is toch prima. Alles wat fatsoendelijk in verhouding staat is mooi. Vind ik Lachen
zolang het maar gezond is.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 12:02

ik houd van paarden met een apart kleurtje. en zou liever geen bruine willen, want iedereen heeft al een bruin paard.
maar als ik nou op zoek zou gaan naar een andere dan zou ik niet zeggen: bij dat paard ga ik niet kijken want hij is buin. misschien is het wel je droompaard, dan maakt de kleur niet zo veel uit denk ik.