Blijft je paard staan als je gevallen bent op een buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tarn

Re: Blijft je paard staan als je gevallen bent op een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:17

Ja, mijn paard blijft dan staan. En dan staat ie te kijken alsof hij wilt zeggen : wat doe je daar nou weer?!

Malou_Fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 22:19

met mijn vz-paardje niet ben ik nog nooit van af gevallen...Knipoog
maar wel een keertje toen was mijn vriendin gevallen en haar pony rende het bos ergens in. ik stapte af en hield de teugels van mijn vz-pony vast en inneens rent hij er knoerthard achteraan (aan het einde van het pad stijgerde hij nog even).
nou dus die rent denk ik wel weg als ik val Tong uitsteken
maar de pony waar ik op de manege vaak op reed/rijd rent af en toe weg en af en toe blijft ze heel braaf staan....zo is ze een keer rondjes over een heel groot net geoogst maisveld gaan rennen maar ze is ook een paar keer gewoon blijven staan!
dus het veschilt per dag:D

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 10:54

Onze manege ligt midden in het bos, dus ze rennen altijd terug, ze weten de weg(en) toch wel
uit hun hoofd Huilen van het lachen .

Danii16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 18:26

Ben er gelukkig nog nooit afgevallen met buitenrijden,
hij gooide me er binnen in de bak alle dagen af,
maar bleef wel netjes staan en kijkt me echt aan
van wat doe jij daar nou op de grond
maar met buitenrijden was hij poeslief,
nu gelukkig ook in de bak haha.

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:18

Ik ben buiten nog nooit gevallen maar volgens mij gaat hij er gewoon van door (hij is sowieso al een hittepit buiten)

Jumperken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:21

karina1977 schreef:
mijne bleef ook netjes staan toen we in galop zaten en er stak een halve auto band uit de grond .
Ineens vanuit galop op de noodrem draaide om en lanceerde mij in de bramenstruik .
Ze bleef netjes staan ondanks ik het uitgilde van de stekels in mijn kont .
Heb verder de hele weg naar huis in de verlichte zit moeten zitten . Clown

haha Tong uitsteken Tong uitsteken

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:21

Haha, wij hadden op een vroegere stal een stalgenoot met een enorm grote mond (maar ze was wel Z geweest he) die altijd neerbuigende opmerkingen maakte over onze tinkers ("heel leuke recreatiepaardjes") maar stiekum jaloers was dat wij altijd zulke leuke buitenritten maakten.
Toen ging ze een keer stilletjes in haar eentje... na een kwartiertje kwam haar paard weer thuis en nog een kwartier later zijzelf.
We hebben ons kapot gelachen!
Laatst bijgewerkt door beantsje op 26-05-07 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Jumperken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:22

Nog nooit afgevallen op wandeling dus heb geen flauw idee..

Mariiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:23

Ik ben wel een met mijn verzorgpony buiten gaan rijden, en toen viel ik er af. De pony bleef gelukkig stilstaan Ja (hij ging eten Clown )

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:46

In de 3 jaar dat ik mijn paard heb,ben ik er nog nooit vanaf gevallen,
Maar ik denk dat het ook aan de manier ligt waarom ik eraf val,
Schrikt hij ergens echt onwijs van, vlucht hij denk ik,om na een tijd terug te komen,
Maar val ik eraf na een onhandige bokpartij, blijft hij denk ik wel staan, en dan eten ja Haha!

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:48

Ik ben een paar maanden geleden alweer gevallen met mijn paard op buitenrit. We zijn dus samen gevallen, gelukkig stond ze wel meteen op en bleef toen ook staan. Ik was de berm ingerolt en moest even bijkomen wat er nou was gebeurd. Mijn paard stond ook een beetje geschrokken erbij en ik heb haar toen meteen bij de teugels gepakt maar ze was gelukkig niet weggerend.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:10

De ene keer wel, de andere keer niet Clown

Maar ben een hele tijd niet meer van me pony's afgevallen *klopt af*.
Maar de laatste keer ging ik springen op booker en hij sprong heel hoog en raar dus viel ik via zijn nek, maar hy galoppeerde gewoon door Tong uitsteken

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:08

Ik ben 3x buiten van mijn verzorgpony gevallen en alle drie de keren liep hij een paar meter door en bleef toen staan kijken waar ik gebleven was (of ging staan eten Clown).

Gelukkig maar want ik moet er niet aan denken dat hij door rent en een auto oid tegenkomt.

Jade91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:09

Alle 3 niet.
Mijn verkochte pony bleef soms staan als ze zin had.

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:11

ja mijn paarden zijn heel goed afgericht... Vork Vork Vork Vork Vork Vork Vork Vork
als ze niet blijven staan loop ik rustig naar ze toe en geef ze een klopje op de hals. ze vinden dat geweldig en vertrouwen me dan helemaal . Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos
dat deden ze toch al want ik geef ze heel veel snoepjes in de vorm van hardjes die vinden ze het lekkerste. Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken als ze dan nog steeds helemaal niet luisteren probeer ik een soort van join up dat werkt vaak erg goed en blijven ze voortaan bij me Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Cool

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:14

mijn pony is geweldig afgericht....
lig er af en toe nog wel eens af door een rodeo sessie en al lig ik op de grond en heb me paard losgelate stopt ie en komt ie op me af snuffelt aan me en gaat me heel vrolijk aankijken echt zo vragend van wat doe je daar op de grond

Iwan_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:19

Als ik eraf val gaat mijn pony even door draven en dan komt hij naar me toe en kijkt hij zo van: 'Wat doe jij nou?'

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:52

Sentido schreef:
bij mijnes hangt het er echt van af hoe het gebeurt.
als ik val omdat ze schrikt en een of andere rare noodsprong maakt die ik niet uit kan zitten (komt zelden tot nooit voor maar goed je weet maar nooit) dan is ze echt goed geschrokken en gaat ze er waarschijnlijk met een rotvaart vandoor
maar als ik val om een of anders stom ongelukje, en ze is dus niet echt geschrokken dan blijft ze staan en gaat eten.. wat dus het vaakst voort komt Knipoog
als komt het helemaal niet vaak voor dat ik er af val en gelukkig al helemaal niet op buitenrit Lachen

idd dat is met Katie ook zo,
als ik er dom afglij gaat ze naast me staan eten
Maar toen ik in de bomen bleef hangen omdat ze op hol ging ging ze ook echt op hol(incl over een weg en een houten brug denderen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:55

tOmmieliev schreef:
ja mijn paarden zijn heel goed afgericht... Vork Vork Vork Vork Vork Vork Vork Vork
als ze niet blijven staan loop ik rustig naar ze toe en geef ze een klopje op de hals. ze vinden dat geweldig en vertrouwen me dan helemaal . Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos Bloos
dat deden ze toch al want ik geef ze heel veel snoepjes in de vorm van hardjes die vinden ze het lekkerste. Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken Vingers aflikken als ze dan nog steeds helemaal niet luisteren probeer ik een soort van join up dat werkt vaak erg goed en blijven ze voortaan bij me Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Cool

Pennyyyyy Vork
Hip onderschrift trouwens, met je Arabische hengst die bij jou zo braaf is! Knipoog

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:58

Mijn paard blijft ook staan en kijkt dan om van: 'huh? Volgens mij ben ik iets kwijt?' en gaat daarna staan eten. éen keertje was hij echt in grote paniek en rende een stukje weg. ik ben hem snel roepend achterna gegaan, maar na ong. 10m ging hij toch maar eten!
Laatst bijgewerkt door Mea op 27-05-07 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 16:58

blijft staan Pling

Was op een buitenrit lekker aan het galopperen en mevrouw werd wat vrolijk. Ik lag vervolgens op dr hals maar daar was mevrouw niet van gediend en ging bovenop de rem en met haar kop tussen dr benen springen. Toen vloog ik er zo af en bleef mevrouw echt zo staan kijken: hahaha.. daar lig je dan. Met haar allerliefste onschuldigste hoofdje natuurlijk Lovers . Ze stond in hoog gras, maar ik was toch interessanter Vork .

De tweede keer dat ik er buiten afviel was een beetje rare situatie. Mevrouw rende weg tijdens het opstappen en we belanden in een veldje waar mijn pony tot ongeveer haar knieeen inzakte. Daar schrok ze zo van dat ze al springend eruit sprong, naar een droog stuk. Aangezien ik nog niet eens zat, had net mijn been erover heen geslagen maar dat was het ook. werd ik netjes in de modder neergelegd. Ze bleef wel netjes staan, hetzij al bevend. Ze was zich rot geschrokken, arm diertje!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:00

Ik ben in de ruim 10 jaar dat in Miro heb maar 3x van hem afgevallen. 1x rende hij weg en de andere 2x had ik hem geloof ik nog gewoon vast..(het is al zo lang geleden dat ik eraf gevallen ben, zeker 8 jaar)

ryannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:01

Ik ben er 1x vanaf gevallen in het bos...Ze ging er vandoor, niet omdat ze schrok maar omdat ze gewoon keihard wilde rennen...Maar ze bleef gelukkig meteen staan en draaide zich om *wat doe jij nou*

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 17:28

_Tessaa schreef:
tOmmieliev schreef:

Pennyyyyy Vork
Hip onderschrift trouwens, met je Arabische hengst die bij jou zo braaf is! Knipoog

tja als ik een arabier heb die heel braaf is bij mij, dan mag ik dat toch wel in mijn onderschrift zetten??

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:07

Ik heb geen idee wat mijn merrie zou doen?Ben nog nooit van der afgevallen namelijk *klopt af*