[Centraal] wat is je ergste paardenongeluk ooit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Milou90

Re: [Centraal] wat is je ergste paardenongeluk ooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 14:04

Ik ben vaak genoeg ALLEEN over een hindernis gegaan. Mn ex-verzorgpaardje was een echte springer en vond dat ook heel leuk, maar in galop op zo'n ding afgaan & vervolgens stoppen vondtie ook erg fijn.
Maar gelukkig heb ik nooit iets ernstigs gehad..

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 16:51

Ik ben met Iris en al gevallen,
ze stopte voor de hindernis maar besloot toch te springen, en toen kwam de balk tussen haar voorbenen en sloeg ze over de kop bovenop mijn been.
Been was alleen maar heel gevoelig en blauw, schouder gekneusd en flink de schrik te pakken
Iris had gelukkig niets

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:39

Ik zat rustig te rijden, mijn paard flipte! begint te steigeren te rennen en stopt.. begint keihard achteruit te lopen en en steigert en valt achterover(wat altijd haar kusntej is om er iemand af te krjigen) ik lag eronder.. Ach gut

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 18:43

toen ik op duindigt werkte schrok het 2 jarige paard wat ik voor de kar reed en draaide zich om en toen vielen we allebei. ik had alleen wat schaafwondjes, maar paard ging er in paniek vandoor, terwijl 1 boom tussen haar benen stak. ze lag helemaal open. ze hadden nl ineens de sproeiers naast de baan aangezet zonder te waarschuwen.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:47

blackpegasus schreef:
toen ik op duindigt werkte schrok het 2 jarige paard wat ik voor de kar reed en draaide zich om en toen vielen we allebei. ik had alleen wat schaafwondjes, maar paard ging er in paniek vandoor, terwijl 1 boom tussen haar benen stak. ze lag helemaal open. ze hadden nl ineens de sproeiers naast de baan aangezet zonder te waarschuwen.

Hey mijn draver heeft op duindigt gestaan toen ze koerste! Misschien ken je haar wel,ze heet Paxine...

Ok nu weer ontopic Clown Ik ben ook al eens tijdens het springen samen met m,n paard gevallen.Ze weigerde op het laatste moment en draait tegelijkertijd 180 graden om,vervolgens gaat ze achteruit lopen en knalt tegen de hindernis (ik hing er toen al een poosje naast en was een plekje aan het zoeken om ter aarde te storten Haha! ) Toen ze de hindernis raakte schrok ze daar zo van dat ze er maar bij ging liggen precies aan de kant waar ik er dus al een poosje naast hing Clown.We hadden allebei gelukkig niks,ik had alleen een beetje pijn in m,n enkel maar dat was het wel.......

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:41

ik ben is mijn mijn verzorghaf, van een wal van 1m hoog gesprongen ( in de les ) en toen ik neer kwam ging hij door zijn benen heen,Ik een gebroken enkel PAARD 6 weken kreupel,

En ik ben ooit is erg dom geweest. ik ben met weinig ervaring in het springen, met een pony ( die ik huurde ) gaan springen zonder zadel en hoofdstel ( met halster en halstertouw ) over een hindernis van 60 cm ong die net achter een plas stond,
dus de pony over de plas en de hindernis heen. en natuurlijk GEVALLEN Een gebroken sleutelbeen

Pennywise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 21:46

Mijn ergste ongeluk ooit.. vorig jaar Maart mijn rug gebroken bij het inrijden van mijn paard.

Mels

Wolffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:58

Oowh, als ik dit hoor heb ik echt níéts echt ernstigs meegemaakt *klopt af* Gebroken ruggen vind ik altijd zo eng :S
M'n tand eruit, m'n sleutelbeen gebroken en m'n neus, maar niets met paardrijden Clown

't 'ergste'; vol dóór de hindernis... gat in m'n kin en grote kras over m'n rug (hoe val je nou in hemelsnaam op je kin én je rug? Verward) en toen 'k eenmaal op m'n rug lag, kwamen er twee staanders naar beneden Tong uitsteken

tuinkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:40

ik ben er al ontelbaar keer afgevallen,maar niet echt een ongeluk gehad ofzo:D
maar vorig jaar ben ik wel heel hard gevallen,en toen had ik mijn enkel gescheurd,hij was net niet gebroken maar mn enkelbanden waren wel een stuk uitgerekt Tong uitsteken

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 11:36

Ik was 8 jaar en wou mijn pony uit de bak halen, en hij trapte in volle vaart naar achteren zo tegen me blaas aan...
Gevolg: Een grote blauwe/paarse plek en het deed ongelovelijk pijn.

Paar jaar geleden ging ik mijn pony een wormenkuur geven, pony raakt in paniek en begon te steigeren waarbij zijn hoef volop op mijn hoofd terecht kwam.. had gelukkig niks ergs, had alleen een hevige hoofdpijn.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 12:10

Gelukkig heb ik nog geen paardenongeluk gehad, ik ben in Havelte een keer van Yellowah afgevallen, midden in een bult bladeren, voor een boom. Misschien nog wel geluk gehad, en heb er niks aan overgehouden. Zat ik daar, dom lachend met m'n dikke reet in een bult bladeren. Dit is tevens de enigste keer, in die 3 jaar dat ik rijd, dat ik eraf ben gevallen.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-07 20:54

Ik heb meerdere ongeluk ken/jes gehad

1ste
Ik zat op een pony die het hoofd steeds omlaag deed en ik zat in galop en toen vloog ik er in een salto af. De pony sprong gelukkig over mij heen. Ik had alleen bij men polsen een plekje zitten (dat ik nu nog heb als litteken)

2de
Ik zat op een pony. Die was aan 1 kant blind. Ik zat dr voor het eerst op. Pony ging door de bak crossen. Ik kon haar nog wel houden. Even later ging ze schuin naar de andere kant oversteken en dan aan de hoek stilstaan en bokken. Ik hield het 3 keer uit maar de 4de keer werd ik uit het zadel gegooid. Ik heb er een lichte hersenschudding en wat blauwe plekken aan overgehouden. Ben dr daarna wel weer opgegaan. Ik wist nog niet dat ik een hersenschudding had. We reden naar huis en ik was doodmoe en toen zijn we bij de huisarts langs gegaan. Mocht 2 weken alleen maar in bed liggen Slapen Huilen

3de
Ik hield mijn feestje en we gingen rijden. Ik zat dus op een pony die absoluut niet met andere paarden en pony's omgaan. Als ze op een paar meter afstand waren had Roosie ineens geen oren meer Haha! . Ik zocht een plekje op de hoefslag ineens komt er een paard aangedraafd. Roosie wou trappen maar Kenneth (zo heette dat paard) trapte eerst. Mij vol op de heup. Ik bijna flauwgevallen. Had ik een gekneuste heup (Zwaar/Licht weet ik niet meer) en een hoef op mijn heup staan. Ik rijd nu overgings gewoon op Kenneth. Het is mijn lievelingspaard. Haha!

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 17:45

Ik heb er eigenlijk 2 Clown
Vroeger ben ik een keer (heel vaak, maar1 keer erg Tong uitsteken ) van mijn shetlander afgevallen..Toen had ik mijn elleboog gebroken. Toen ik huilend naar mijn moeder rende wist ik gelijk wat er aan de hand was want mijn hele onderarm hing los Huilen toen was ik 6-7 jaar oud ofzo.

Een paar jaar geleden was ik met mijn (vorige) pony op concours. Daar liep ook een grote pony die er vandoor ging. Toen ging alles goed. Later ging die er weer vandoor, en kwam keihard in volle rengalop naar mij en mijn pony toe. Dat was echt ONWIJS eng! Ik durfde niet weg te rijden want hij kwam echt achter me aan. en als die dan op me zou knallen was alles nog erger. Daarom bleef ik maar staan, pony en al over de kop. We hadden geen verwondingen maar me pony had er wel een trauma aan overgehouden. Achteraf bleek dat die pony dat altijd op concours deed, Nooit thuis en nooit aan de longeerlijn vandaar dat ze hem loslieten. Sorry hoor, maar dat doe je toch niet! Komen alleen maar ongelukken van! Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:32

ik kom er altijd goed vanaf Lachen

Maar heb nu wel 3x een paard over me heen gehad Haha! niet om aan te raden zeg maar...

1x viel ik samen met Yv herinner ik niets meer van? Maar toen ik opstond tintelde mijn armen en toen besefte ik ineens dat toen mevrouw opstond, dat op mijn arm was... Heb er voor de rest ook niets van gevoeld? Was even een paar seconde helemaal 'out'

En nog een keer is ze over me heen gegalopeerd, maar lag toen in het water, dus daarom kwam het wat minder hard aan (werd niet geplet als het ware maar alleen naar beneden gedrukt, anders had mijn schedel nu wrsl in 10 stukjes gelegen Tong uitsteken maar dat is doemdenken) Het enige wat niet zo fijn was is dat ik een minuut zonder adem in het waster heb gelegen, maar daar herinner ik me voor de rest ook niet ehct veel van (deed ook geen pijn oid, dat kwam derna pas *LOL*

Voor de rest met mijn kop tegen een staander afgevallen, is ook vrij goed gekomen... Had alleen wat hoofdpijn. en vorige keer jumpte mijn paard inene over een dressuur hekje, ik kwam niet verkeerd terecht, maar maakte een verkeerde beweging, toen ik lag waardoor ik een aantal daen echt niet heb kunnen lopen, maar dat was niets ernstigs opzich Lachen En daar kreeg ik 2 weken later pas last van... Dat was echt de stomste onzinnige val ooit, en daar heb ik serieus het meeste last van gehad Lachen

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 18:36

Bwa ergste ...
Een keer is tijdens het rijden een paard op mijn benen gevallen , de mensen rondom mij waren er meer van geschrokken dan ik .
Ik ben een keer van een bokkend paard gevallen waarvan ik mijn eigen fel verschrokken had.
En tijdens de cross-training heb ik mijn vinger gekneusd

Oja ik reed eens op een shetlandertje en toen ik benen gaf bokte die en beland ik met mijn gezicht tegen de grond waardoor ik een grond-mond had Lachen

Maar dat is het dan ook Clown

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 19:07

Met me vorige pony, dat was echt zo onduigt die om alles ging rennen. Dus we reede voorin , en zo meisje was der paard aan het longeren, ik had nog gevraagt of ze achterin wou, maar dat deed ze dus mooi niet. Haar paard ging dus gek doen richting mijn pony. Dus die dacht: Rennen! Maar zei was dus aan het longere. En me pony rent recht op het touw af. Dus ik denk: Dit word zandhappen. Eerst wou die links, maar daar stond dat meisje , toen wou die springen maar dat ging niet meer, en toen ging die rechts, bij deel links lag ik der al af. Gevolg: Hersenschudding en goed pijnlijk stuitje..

Geval 2 : Met me huidige pony ging ik 'leuk' springen.
Dus ik rij af op een hindernis van ongeveer 40 cm? Misschien wel lager. Dus Joris weigeren. En ik vloog der zo overheen. Met me arm op de hindernis, en je zag lettelijk de hindernisbalk in me arm staan.
Gevolg; Onderarm, alletwee de botten gebroken.
Na ziekenhuis gebracht , geopereert en pinnen erin gezet.
3 maanden niet mogen rijden.

Selamo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:38

VANDAAG 28-05-07 gebeurd op concour in Druten.

De proeven gingen wel aardig. 182 en 187 punten

na de proef lekker droog gestapt en in trailer gezet.
normaal brengt mama met me vader Selano naar huis *mijn moeder mag niet met trailer rijden
maar vandaag moes papa werken dus hadden we een kennis gevraagd om te rijden *super aardig!
dus Selano in Trailer gezet en mama even kop koffie gedronken met kennis (als bedankje enz.) en 20 min later zijn hun opweg naar trailer gegaan.
ik was onder tussen springen aan het kijken me me vriendin. Toen kwam er een vrouw aan van wie heeft dit nummerbord. Ari *een man van manege vroeg welke kleur trailer/auto het was een lichte trailer en auto Ari ging even kijken ik en me vriendin besloten ook te kijken. toen dachte we van straks is het Selano >lichte kleur trailer >lichte kleur auto dus gelijk naar de trailer gerend kwamen we er zien we een hele groep mensen er staan en me moeder komt ook net Toevallig aan lopen en een vreemde is met Selano aan het stappen.
ik schrok me ROT!

Selano 1.47,5 hoog is onder de voor stang door het deurtje naar buiten gekomen!
hij had eerst de voor benen uit het deurtje gedaan en later is ie zelf helemaal verder gegaan.

we hadden het deurtje open omdat Selano als alles dicht zit een opgesloten gevoel krijgt en erg onrustig is we dachte dat dit goede oplossing was. nee dus! we hadden em maar aan 1 kant vast gezet *dom!:S

Nu heeft Selano een grote kale plek/wond op het hoofd
en de rug mag je niet aan komen! dan gaat ie schoppen/trillen/staart slaan.
kreupel loopt hij niet.

We hebben super veel geluk gehad hij had ook alle 4 de benen kunnen breken!

Selano heeft zowie zo al een trailer angst, met biks gaat ie er vaak wel in.. daarom gaan we na een concour zo snel mogelijk naar huis. Nu is het een trailer trouma denk ik wel geworden toen we tot hij een beetje gekalmeerd was naar huis wilde gaan hebben we em met longeer lijnen en biks er op moeten krijgen *LOCHIES we probere het zodra alles over is weer rustig zodat ie er weer vertrouwen in gaat krijgen..

Laat je reactie achter!
ja ik weet dat dit super dom is! maar je verwacht toch niet dat een paard van 1.47,5 onder een stang van 1.05 kan en door zo'n klein deurtje!

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:25

ik heb een paar jaar geleden me sleutelbeen gebroken gehad .
paard ging er vandoor en bokt met gevolg dat ik als beginner er natuurlijk naastlag.

en vorig jaar toen ik op wedstrijd pony uit de trailer wou halen dacht ik dat het touw al los was maar het uit einde van het touw bleef door de ring haken en ik had het touw met grote slag om me hand en de pony liep al achteruit.
met gevolg dat mijn hand klem kwam te zitten en pony ging hangen.
dus had ik middehandsbeentje van hand gebroken en de rest van me hand zwaar gekneusd.
en dat op de eerste dag van de zomervakantie..

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:28

Toen ik een jaar of 12 was heb ik mijn bovenarm gebroken op de manege.

Maar het ergste vond ik dat m'n eigen paard over een hek was gevallen, over de kop ging en op dr rug op de stenen terecht kwam en in eerste instantie niet meer overeind wilde komen. Toen ze uiteindelijk weer overeind kwam bleek het gelukkig nog allemaal mee te vallen. Ze werd gehecht, had flinke bloeduitstortingen en ik heb 5 weken niet kunnen rijden omdat ze gehecht was onder de singel, maar uiteindelijk was dat t gelukkig. Was erg schrikken.

Equimon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 09:37

Vorig jaar ging tijdens het rijden de sproei-installatie aan, en mijn paard flipte. Uiteindelijk lag ik ernaast.
Ik voelde al meteen dat het helemaal fout zat. Dus de ambulance werd gebeld,, en het duurde heeeel lang voordat die er eindelijk was.
Later in het ziekenhuis bleek na onderzoek dat ik een inwendige bloeding had, een gebroken bekken en een scheur in mijn heiligbeen.
Een ongeluk zit echt in een klein hoekje, want heel hard viel ik niet eens!
Ik heb eerste in het ziekenhuis gelegen en daarna 3 maanden thuis moeten revalideren. Ik heb 2 maanden echt helemaal plat moeten liggen en daarna heb ik weer langzaam leren lopen enzz.

Ik zal nooit de dag vergeten toen ik eindelijk weer naar mijn paard kon! En de dag natuurlijk toen ik voor het eerst weer ging rijden!

loveseben

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 23:42

samen gevallen

Afbeelding

DO I NEED TO SAY MORE

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 07:45

Samen met paard en al gevallen, paard viel op mij op de straat.
Het was een wonder dat ik niks had.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 15:51

Moet het trouwens echt zijn dat je op een paard zit?

Want anders heb ik nog iets, mijn moeder kwam een keer het terrein oprijden toen het aan het onweren was. Toen werd ze geraakt door bliksem (auto) en daar schrok Queeny(toen onze pony) zo van dat ze zo door het draad vloog maar toen zat dat draad nog om haar been vast net onder de kogel. En toen hing die hoef enz nog aan 1 peesje. Dat hebben ze toen weer vast gezet maar we hebben er nooit meer op mogen rijden, ik zal is kijken of ik er nog een foto ergens van kan vinden..

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:30

Gelukkig heb ik nog nooit echt een ongeluk mee gemaakt.
Wel ben ik op m'n eerste ponykamp een keer door een tak heen gereden toen alle paarden opeens besloten dat ze er vandoor gingen. Toen had ik een behoorlijke schraam op m'n wang, wat toch wel pijn deed. En de klap tegen de tak aan was ook niet zo fijn.
Maar al zag ik hoe anderen er aan toe waren viel mijn schram best wel mee Vork

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:39

Ben 26 feb dit jaar van mijn paard gevallen en heb mijn nekwervel gebroken. Ben 27 april geopereerd; er zijn 2 wervels aan elkaar gezet zodat de breuk beter kan genezen en mijn wervels weer recht boven elkaar staan.
Ben nu 3 mnd verder en hoop er over 3 mnd echt weer op te zitten.

Tja dat is eigenlijk alles Duivel