Ik zou toch maar eerst nadenken of je zeker een paard neemt, want je moet er gewoon wel de tijd voor hebben. En anders kan je hem toch altijd nog proberen ergens anders te stallen?
en sorry als ik een beetje grof was
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Vivi_ schreef:ik vind €100 p.m echt superveel. Ik zou er überhaupt geen geld voor vragen. Sorry hoor, maa rik vind dat dom. Jij wilt toch een paard kopen? Dan moet je ook zorgen dat je ervoor kan zorgen, en erop kan rijden. Als je dat niet kan, dan mag je blij zijn als er iemand is die je WÍLT helpen, omdat jij niet genoeg tijd hebt voor een paard. Dan ga je toch geen geld vragen? Maarja, ik snap t eigenlijk ook wel een beetje, die stalling is wel veel geld =|
Ik zou toch maar eerst nadenken of je zeker een paard neemt, want je moet er gewoon wel de tijd voor hebben. En anders kan je hem toch altijd nog proberen ergens anders te stallen?
en sorry als ik een beetje grof was![]()
mandy13 schreef:Vivi_ schreef:ik vind €100 p.m echt superveel. Ik zou er überhaupt geen geld voor vragen. Sorry hoor, maa rik vind dat dom. Jij wilt toch een paard kopen? Dan moet je ook zorgen dat je ervoor kan zorgen, en erop kan rijden. Als je dat niet kan, dan mag je blij zijn als er iemand is die je WÍLT helpen, omdat jij niet genoeg tijd hebt voor een paard. Dan ga je toch geen geld vragen? Maarja, ik snap t eigenlijk ook wel een beetje, die stalling is wel veel geld =|
en sorry als ik een beetje grof was![]()
toen ik mijn eerste bericht schreef d8 ik hier ook over, MAAR zíj kiest voor deze stalling en dat is best! maar de bijrijd(st)er heeft er geen invloed op! dus waarom moet ze dan betalen voor haar beslissing?

maar echt verzorgen omdat iemand er geen tijd voor heeft, en dan geld vragen zou ik niet mee akkoord gaan
Foxy1980 schreef:Ben op dit moment ook bezig met de aanschaf van een paard, heb een megadrukke baan ('s avonds en in de weekenden overwerken is doodnormaal) maar geen haar op mijn hoofd die aan een bijrijder denkt. Eerst lekker alles zelf doen. En als ik het dan echt niet red kan ik er altijd nog over nadenken.
Vind het dus een beetje een vreemd uitgangspunt voor de aanschaf van een paard.

mandy13 schreef:ik ben het met Sandra_Horse eenser zijn hier meerdere dingen gezegt waar ik het wel mee eens ben. maar toen ik het zat te lezen dacht ik: Is het niet genoeg "beloning" dat je paard helemaal goed word verzorgd? ik vind persoonlijk dat in deze situatie geld geen rol speelt! jij hebt er niet altijd tijd voor, dus iemand bied zich aan om te helpen en steekt zijn/haar vrije tijd om JOU paard heerlijk te verzorgen, en moet diegene 100 euro opbietsen.. ik had gezegt doe het maar lekker zelf
de lessen is btw wat anders, die zouden ze wel zelf kunnen betalen
heb nog niet alles gelezen!![]()
mee bezig
Sandra_Horse schreef:áls ik eerlijk moet zijn zind ik het stom dat er geld voor word gevraagd,
want ze rijd/verzorgd jouw paard omdat je er op dat moment weinig tijd voor hebt
er zijn ook mensen die geld vragen om jou paard te rijden,
dat vind ik dus ook stom omdat ze op jou paard mogen rijden.
dus ik vind dat je er helemaal geen geld voor moet vragen (tenzij de stalling enorm duur is of als ze de hele week erop mag rijden) en i vind ook niet dat je de rijder geld moet geven.

flicka schreef:En dat is wat anders dan meisjes die geen inkomen hebben en toch willen verzorgen. Ik zou zo'n meisje alleen al niet willen omdat ze blijkbaar ook geen geld over heeft om te lessen, en een goede ruiter zou al een eerste vereiste zijn zodat mijn paard niet verkeerd gereden wordt of allerlei ondeugden aanleert.
Mijn dochter en ik rijden 2 paarden waarvan we voor de één 40 euro betalen en voor de ander niets! Zelfde stal, andere eigenaren. De een heeft het zelf gewoon niet zo breed financieel wil daarom graag een bijdrage in de kosten. De andere eigenaar is al hartstikke blij dat ik haar paard goed behandel, netjes op de spullen ben en mijn afspraken altijd na kom, bij drukte en vakantie komen we altijd extra. Zij wil er geen geld voor omdat ze vind dat het haar paard is, zij heeft daar voor gekozen en ze is blij dat wij haar helpen zodat haar paard altijd genoeg aandacht krijgt. Ik heb voor beide eigenaren begrip. Ik vind 100 euro alleen wel veel geld, IK zou ook geen 3 lessen in de week hoeven, 1 is echt genoeg. Dus ik zou zeggen 75 euro is wel een beetje het maximum. Ik heb de indruk dat degene die deze topic begon, het zonder die 100 euro eigelijk niet kan betalen. Dat lijkt me niet handig:stel dat het paardje iets gaat mankeren en er kan voorlopig niet op gereden worden? Dan zal je bijrijder toch niet doorbetalen lijkt me?! Nee je moet het echt zien als iets extra's en er niet van afhankelijk zijn!