Zo ziet je dag op NHB Deurne eruit

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 08:46

Tuurlijk heb ik les van een gediplomeerd iemand, maar het is gewoon een feit: paardensport/houderij is een vrij beroep. Dat ishet nadeel, sommigen volgen een volledige opleiding, anderen niet en uiteindelijk verdienen ze evenveel (of weinig).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 08:52

Die eisen, L kwaliteiten en 1 meter springen, dat kan elk paard. Daar moet je je niet druk om maken.
Ik ken een belgisch trekpaard, die is M dressuur Haha!
Dus een gewone kwpn-er, asbakkenras van >1.60 en NRPS-er, appaloosa, enz moet het dus kunnen.

ukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 09:43

Een vriend van me heeft Deurne gedaan (is er vorig jaar mee gestopt) met een Appaloosa! Haha!

blackarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:02

he ik zit zelf ook op deurne(de houderij) maar het is echt niet zo erg als het lijkt. en over de paarden die je mee kund nemen: natuurlijk kan je een halflinger of zo mee nemen maar de leraren zullen daar niet blij meer zijn want die houden daar niet van dus wordt je (jammer genoeg) naar beneden gedrukt je zult alt tijd lagere rij cijfers hebben

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-02 12:57

blackarrow schreef:
he ik zit zelf ook op deurne(de houderij) maar het is echt niet zo erg als het lijkt. en over de paarden die je mee kund nemen: natuurlijk kan je een halflinger of zo mee nemen maar de leraren zullen daar niet blij meer zijn want die houden daar niet van dus wordt je (jammer genoeg) naar beneden gedrukt je zult alt tijd lagere rij cijfers hebben

DEURNE RULES

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 13:05

blackarrow schreef:

Of komt dat omdat die mensen hun HAf niet voor elkaar hebben?

jamylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 13:38

Pfff dat om 5.15 opstaan vind ik bullshit hoor, je kan er net zogoed om zes uur uitgaan en eerst zelf gaan eten. Op een lege maag kan ik niet werken. Verder vind ik het onzin dat je paard 1 meter moet kunnen springen, stel je wilt de dressuurrichting opgaan en schijt om te springen, moet je dan springen? Vind het ook bullshit dat je als je met een haf of een pony daar komt de cijfers omlaag gaan...Pfff stallen uitmesten kon ik al toen ik acht was, en dat ga ik heus niet doen op een lege maag en zo vroeg. Gaaaap

Mijn diploma haal ik wel op het clusius.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 15:18

avantilover schreef:
Voor Instructrice vinden jullie toch wel dat je een diploma moet hebben?

Neehoor, niet perse.
En wat dacht je van de ORUN, als je zo graag wilt lesgeven? Als je echt wilt, kom je er ook wel zonder Deurne, ik ken er genoeg.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 15:36

blackarrow schreef:

Onzin, ik ken genoeg Haflingers en andere robuuste paarden die hartstikke netjes lopen en ook een eind kunnen springen. Ze kijken er gewoon op neer... Heel jammer

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 16:05

krijg je ook bepaalde vakken als je echt voor lesgeven kiest?
en waar beoordelen ze het rijden op?
ik bedoel de punten, op afwerking enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 23:23

Waar gaat de kwaliteit van de paardensport heen, als tegenwoordig alle pennymeisjes met haflingers ook al worden toegestaan.

Wat je nodig hebt op deurne is een goed gebruikspaard, en aangezien al die aparte rassen, niet beschikken over de kwaliteiten van een goed gebruikspaard, is het niet zo slim om zon dier mee te nemen, en daarbij hoe kun je nou iemand die proffesioneel de paardensport in wil serieus nemen, als die met een haflinger aan komt.

ukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 07:14

Volgens mij moeten de paarden nog steeds min. 160cm zijn...
Dus pipo maak je nog maar geen zorgen! Haha!

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 08:32

Wat een negativiteit allemaal in dit topic, iedereen zit elkaar een beetje af te zeiken....... Haflingers niet goed genoeg, te vroege tijden om op te staan, duur opleidingsgeld dat nergens toe leidt..........ik snap jullie niet, laat iedereen toch in z'n waarde!

Als iemand graag met een Haf er heen zou willen dan moet ie dat zeker proberen, je hebt hele mooie slanke types die wat hoger zijn of gekruisd zijn met bijv. een arabier, Prima toch, probeer het gewoon!

Mensen die denken dat ze gelukkig worden door deze opleiding te volgen, geweldig toch, laat die mensen, als ze het geld ervoor over hebben en ze hebben een geschikt paard, so what Verward Niet iedereen krijgt de mogelijkheid om dit in de praktijk te leren en die mensen gaan daarvoor naar Deurne.

Trouwens zo slecht zien de vakken er niet uit, best intressante vakken, in de praktijk leer je geen duits, biologie e.d.

Ik vindt het heel knap als je in zo'n strak regime kan staande houden, ik weet niet of ik het zou kunnen of dat de opleiding me zou liggen, maar nogmaals petje af!

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 09:54

jamylover schreef:
Pfff dat om 5.15 opstaan vind ik bullshit hoor, je kan er net zogoed om zes uur uitgaan en eerst zelf gaan eten. Op een lege maag kan ik niet werken. Verder vind ik het onzin dat je paard 1 meter moet kunnen springen, stel je wilt de dressuurrichting opgaan en schijt om te springen, moet je dan springen? Vind het ook bullshit dat je als je met een haf of een pony daar komt de cijfers omlaag gaan...Pfff stallen uitmesten kon ik al toen ik acht was, en dat ga ik heus niet doen op een lege maag en zo vroeg. Gaaaap

Mijn diploma haal ik wel op het clusius.

dat jij niet naar deurne wil respecteer ik dat is jou keuze!maar dat geeft jou nog net het recht om deurne af te zeiken!stallen uitmesten leer je hier niet, je moet gewoon elke ochtend je eigen box te doen, dat is toch niet meer dan normaal?en als jij om 6 uur gaat eten dan heb je om 10 uur weer honger, en je kan toch ook zorgen dat je dan zelf iets te eten hebt(doe ik ook vaak zat even een sultana 's ochtends) en je cijfers gaan niet om laag als je met een haf daar komt!dat ligt helemaal aan jezelf!
en als je naar deurne wil en de paardensport opleiding wil doen betekend dt toch dat je van allebei krijgt!spring en dress!!!
respecteer eens dat anderen dolgraag dat willen doen!en ik ben er trots op!!

jamylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 13:17

EN respecteer dan ook ff hoe ik erover denk!

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 12:33

Ik sluit me aan bij Napoleon!! Wat een goed bedoelde mededeling moest worden (antwoord op veel gestelde vragen aan Princess), is nu een 'zeik'topic geworden! Laat iedereen zijn eigen keuzes maken met zijn eigen redenen!! Als we allemaal hetzelfde gaan doen wordt het zo saai op de wereld!! Gaaaap

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 19:20

gaaaaap... volgens mij moet je paard minimaal 1.60 zijn en de capaciteiten hebben om een L-proef en een L-parcours te lopen. Heb jij dus een haffie van 1.60, waar je bv. dubbel M mee rijd? No problemo! Maar vindt die maar es... heeeeel zeldzaam...

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 08:12

jamylover schreef:
EN respecteer dan ook ff hoe ik erover denk!

dat doe ik ook, maar ik pik het niet dat jij de boel loopt af te zeiken!

ukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 10:02

Ik ga me steeds meer afvragen waarom sommige mensen zo negatief over Deurne doen.. Scheve mond
Misschien is de opleiding niet voor iedereen even zinvol, vindt ik het nog geen rede om er zo negatief over te doen!
Aan iedere opleiding mankeert wel wat!
Ik denk dat Deurne een van de weinige opleidingen is waar je in de paardenhouderij naast de theorie ook veel leert in de praktijk (heb ik het niet over de stages maar op school omdat je intern zit)
En ik moet wel zeggen dat IK (ook) vind dat het niveau van de opleiding de laatste jaren achter uitgegaan is.
Dat is in mijn ogen zonde! maar geen reden om er zo negatief over te doen!
En inderdaad wat sakia zegt t zou saai worden als we allemaal het zelfde zouden gaan doen!! Knipoog
Begrijp me niet verkeerd ik respecteer de mening van iedereen maar ik kon het niet laten om mn eigen mening te geven! Haha!

Ditta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 14:00

k ken er eentje die zelfs beter is! Shiva (echt dat beest kan alles!)
maar het lijkt me erg leuk deurne! (heb nog 3 jaar om te beslissen haha)
princess het was laatst ook een 2 delig serie van deurne op tv gekomen! dus ik kan me het allemaal een beetje voorstellen met die flat enzo! oh jah was jij er toen ook al??

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-02 15:46

ze hadden mij wel gefilmd voor die afleveringen maar ze hebbe me we uitgeknipt.
deurne is heel gezellig, en ja het nivaeu is lager, maar nu hebben meer mensen de kans, dus ook mensen die geen wedstrijden rijden die kunnen ook naar deurne gaan, en als jij al op een hoog nivaeu wedstrijd rijd, dan kan je de sportklas (deeltijdopleiding en je moet dan m/z rijden) of masterclass(ook deeltijd, en dan moet je op nationaal nivaeu rijden)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 15:51

goed dat ze iedereen een kans willen geven, dat vroege opstaan is juist goed om de pennymeisjes eruit te filteren. Ik krijg alleen de indruk dat iedereen tegenwoordig ook een diploma haalt daar, en dus ook de mensen zonder feeling voor paarden. En daar moet natuurlijk wel naar gekeken worden, juist die mensen zonder feeling hale nhet niveau omlaag.
Zelf zou ik het dus niet doen, maar dat is een ander verhaal. Als er nu ook nog WO deurne was.............dan misschien wel, en een cao voor de paardensport enz. Momenteel is het gewoon jammer dat de vooruitzichten op werk direct in de paardensport slecht zijn.

wazzup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 15:53

germie schreef:
Die eisen, L kwaliteiten en 1 meter springen, dat kan elk paard. Daar moet je je niet druk om maken.
Ik ken een belgisch trekpaard, die is M dressuur Haha!
Dus een gewone kwpn-er, asbakkenras van >1.60 en NRPS-er, appaloosa, enz moet het dus kunnen.

ik ken een paard wat het niet eens in de B haalt laat staan L ! Haha! , dussuh wat je zegt klopt niet helemaal Haha! dat springen kan die wel maar dat dresuur Verward RAMPZALIG !!!! Clown

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 16:15

Ik snap ook niet wat sommige zeuren hoor.

Als jij naar de universieteit wil moet je ook aan bepaalde eisen voldoen.
Zo heeft deurne ook bepaalde eisen en daar is niks mis mee.

Kijk vroeg opstaan okay, maar eerst de stallen mesten en dan pas eten , nee dat zie ik ook niet zitten.