je hoeft jezelf niet telkens te quoten. soms word er gewoon niet op je gereageerd aangezien er dan niets op te regearen valt. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
je hoeft jezelf niet telkens te quoten. soms word er gewoon niet op je gereageerd aangezien er dan niets op te regearen valt. verography schreef:@ikbenellen: dus dan worden ze op 7-jarige leeftijd afgekeurd en gaan ze niet op 7-jarige leeftijd dood. Dus dan is het alsnog verkeerd
verography schreef:uhm recreatie???

aafje87 schreef:Nee, paarden die zijn afgekeurd door de verzekering, worden "gekocht"(het schade bedrag wordt uitgekeerd) en worden dan door de verzekering gekocht voor de dood.(die verdwijnen in de frikandel om het maar zo uit te drukken)
Het is overgens ook zo dat 20% van de veulens nooit verder komt dan inrijden omdat ze dan problemen in het skelet, pezen/spieren etc ontdekken.(en dan vooral bij fokkers "verdwijnen")
Die verdwijnen ook in die zelfde vette snack.
20 is een mooie leeftijd en je paard wordt dan al "oud". Maar de ene 20 jarige is de andere niet, ik ken er 1 van 22 die nog dagelijks zijn rondjes loopt en ik ken een paard van 16 die al stram en stijf op een land staat om van zijn pensioen te genieten.
moniburrie schreef:[Je kunt ook je paard "terugkopen"van de verzekering, b.v. je hebt een merrie die als sportpaard bij de verzekering loopt, bij ongeschikt bevinden voor de sport, kun je met je verzekering praten over "terugkopen"je krijgt dan niet het hele verzekerde bedrag, maar een gedeelte ervan, zodat je de merrie nog kunt gebruiken voor de fok. Paard staat dan wel geregistreerd als afgekeurd, en mag dan ook niet meer in de sport uitgebracht worden, en niet meer verzekerd blijven.
verography schreef:nou weer wat bijgeleerd. Leuk he jong getrainde paarden (zeg ik dan altijd maar), en dat er dan bij niemand een lampje gaat branden dat je ze beter iets later kan inrijden.
(laatst nog een dressuurclinic bijgewoond, was een 3jarige hengt waar het meisje voor de 15e keer opzat. Beeste liep al helemaal verzameld enz. Dus na dit gelezen te hebben denk ik wel waar die zal eindigen)
IKbenEllen schreef:In mijn omgeving de laatste jaren:
naar binnen geslagen ontsteking met als gevolg acute artrose,
ernstige artrose,
's morgens dood in stal liggen,
spelen in de bak (alleen) en been daarbij breken
Allen jonge paarden. Heeft ook niet alleen met training te maken.
IKbenEllen schreef:Ik vind het al gauw hoog dressuur.![]()
Dat gemiddelde van 7 jaar geldt voor alle paarden, niet alleen de sporters. Idd, een ongelukje zit in een klein hoekje.
verography schreef:het gaat om het idee erachter. Snap je dat het schandalig is dat in NL notabenen het gemiddelde zo laag is.
leg dingen soms nogal vaag uit
Hoezo?
promptertje schreef:Er lopen duizenden paarden rond die niet verzekerd zijn, en waarvan dus niet wordt bijgehouden hoe oud ze worden.
)
verography schreef:te veel? (heb ik het geod)