Ik mag niet meepraten; ik ben 'maar' verzorger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 04:42

Heellllluuuuppppp, ik kom er niet meer uit!!!! Frusty Okee, Sonja, ik begreep eventjes niet wie je bedoelde hoor! Lijkt me allemaal heel vaag te worden!!! Mensen, we komen hier allemaal om over paarden te praten en van elkaar te leren. Zoals ik al eerder vermelde, ik weet eigenlijk niet echt veel over dressuur rijden enz...maar ik heb wel een gave dat een paard mij heel snel vertrouwd en ook sneller zal leren omdat hij/zij weet dat ik ervoor zal zorgen dat er niets met hem/haar overkomt. Zo hebben we met zijn allen een gave wat betrefd paarden want anders zouden we hier niet zijn, toch? De ene is beter in dressuur en dan de ander is weer beter in iets anders! Knipoog Dus waarom blijven zeuren over dat iemand niet mag meepraten omdat ze een verzorgerspaardje heeft.
Zo heb ik mijn eigen paardje en heb ik ook verzorgerspaarden. Als er iets gebeurt en de eigenaren zijn er niet neem ik ook de beslissingen. Toen Appy een grote wond op zijn flank had heb ik niet gewacht om de DA te bellen tot de eigenaren thuiskwamen en toestemming te vragen. Ja, natuurlijk moeten diegenen die een verzorgerspaardje hebben niet alle kosten betalen, maar er komt wel behoorlijk wat meer bij te kijken dat alleen de kosten voor het paard. Het was hier al eerder vermeld, maar ook ik zou nooit twijfelen om Laura voor mijn paardje te laten zorgen want ik weet dat mijn paardje nooit iets tekort zou komen. Helaas leeft ze een beetje tever weg. Jammer! Huilen

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 08:42

Ik vind het ook erg jammer dat mensen zoals Sonja denken.
Wat wil je dan? Dat je gelijk een eigen paard verpest, of eerst heel veel leert bij verorgpony's, van de eigenaar en de pony's zelf?

En dan nog zoals ik al eerder heb gepost, niet iedereen heeft het geld voor een eigen paard!
En heb je er problemen mee dan? Beetje raar!

En tuurlijk is het zo dat je als eigenaar andere dingen moet regelen als een verzorgster, maar er zijn zat verzorgsters die dat ook doen!

En Sonja, waarom ben je hier dan?
Om vragen te beantwoorden zeker..Ik heb het je nog niet veel zien doen wat dat betreft!

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 09:11

Als je het mij vraagt is er geen stereotype verzorgster of eigenaar. Er zijn verschillende soorten, maten en uitersten.

Bij ons op stal lopen bijvoorbeeld ook van die zogenaamde pennymeisjes die alleen maar geinteresseerd zijn in poetsen en een beetje rondhobbelen. Echt verstand van paarden hebben ze niet. Maar plezier des te meer. Het gaat hun erom dat ze in de buurt van paarden zijn. Party!!

Maar er lopen ook een paar meiden op stal die paarden voor de eigenaar verzorgen & rijden, die meer verstand hebben in hun kleine teen dan de eigenaar over het geheel. Die meiden zijn ook om die reden gevraagd het paard te verzorgen etc. Het zijn ook meiden die niet afhaken als een paard een ernstige blessure heeft opgelopen. Die zie je vervolgens ook vaker met een paard aan de hand stappen dan bijvoorbeeld de eigenaar zelf. Ze gaan mee naar de kliniek en zijn intens verdrietig als een verzorgpaard toch moet worden afgemaakt. Hele toffe meiden die heel erg betrokken zijn bij de paarden. Zelf kunnen ze helaas geen paard kunnen veroorloven terwijl ze het eigenlijk het meest verdienen.

Tussenin heb je vele gradaties. Maar om nu op voorhand te zeggen dat een verzorgerster geen verstand van zaken heeft en dus maar moet zwijgen, vind ik dus te ver gaan. Lips are sealed

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 09:31

tinkerlover schreef:
In de berichten van Laura lees ik wijzere dingen als in die van Sonja!

'' Enne Sonja, nu ga ik je uitlachen je hebt niet eens ervaring met jonge paarden! ''

WAT EEN LEF ZEG!!!!!! Ik heb een pony merrie van 3.5 jaar (OUD Hé!) een veulen van 6 maand een één veulen van 5 maand waarvan we in blijde verwachting zijn (komt als vriendje bij m'n veulen) ... EN NU JIJ - Lijkt me jong!
Dat ik niet verstandig bezig ben kan je concluderen uit het feit dat ik besloten heb 'r te verkopen omdat ik en zij niet klikken, JA? Mmmmmmmmm ... lijkt me eerder een Héél wijze beslissing, of is het eerder slim haar te verknoeien? Ik weet dat ik niet verder kom en het dan ook héél bewust deze keuze gemaakt, onder normale omstandigheden zou iedereen daar respect mee hebben, alleen is dit nu anders omdat het over een dier gaat met een verleden, en begin nu weer niet over de slacht en zo, daar is ze nooit voor bedoeld geweest, en daar gaat ze niet naar toe, er is al een aanbod die ik in geval van nood aanneem (manege, ik vind het ver van ideaal, binnenbox en standplaatsen) - dus ik zoek nog verder naar een particuliere plaats.
En dat Laura meer ervaring heeft dan mij kan niemand oordelen, de ervaring kan ook op een totaal ander gebied liggen (dat is alsof je een dokter met een architect gaat vergelijken, kan je niet!), ik ben er zeker van dat zij goed met paarden om kan - heb ik OOK NOOIT betwist - die uitspraak van deze toppic komt niet van mij, dus zou ik het ook fijn vinden dat je hem niet om mijn oren slaat! Kijk 's van wie 'm komt en doe dan deze uitlatingen. DANK U

PS - Laura, gelukkig weet jij en ik dat we niet op elkaar schelden hé!

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 09:49

tinkerlover schreef:
Ik vind het ook erg jammer dat mensen zoals Sonja denken.
Wat wil je dan? Dat je gelijk een eigen paard verpest, of eerst heel veel leert bij verorgpony's, van de eigenaar en de pony's zelf?

En dan nog zoals ik al eerder heb gepost, niet iedereen heeft het geld voor een eigen paard!
En heb je er problemen mee dan? Beetje raar!

En tuurlijk is het zo dat je als eigenaar andere dingen moet regelen als een verzorgster, maar er zijn zat verzorgsters die dat ook doen!

En Sonja, waarom ben je hier dan?
Om vragen te beantwoorden zeker..Ik heb het je nog niet veel zien doen wat dat betreft!

IK HEB DE UITSPRAAK NIET GEDAAN DAT VERZORGERS MINDERWAARDIG ZIJN! Integendeel, ik zoek zelf een goede verzorger, Nah!

IK heb mijn pony NIET verpest, de vorige eingenaar heeft NOOIT naar haar omgekeken, daar kan je mij moeilijk verantwoordelijk voor stellen! Ik heb 'r van een bang wezen geholpen tot een merrie die vertrouwen heeft, zelfs in totaal vreemden, ik heb 'r geleerd wat longeren is, samen met hulp van profs zijn we met 'r verder gegaan ... ben ik een knoeier????

Waarom ik hier ben?
Ten eerste om bij te leren, net als iedereen ...
Ten tweede voor de gezelligheid al is die ver te zoeken door jullie gekibbel over dingen die je niet eens zeker weet,
TEN DERDE in de hoop om bij een pony-gek/dierenvriend met ervaring mijn pony zou kunnen plaatsen en nog iets of wat informatie van haar vordering te horen omdat ik oprecht bekommerd om 'r ben (ja - ga nu maar weer -
Ten vierde omdat ik de enige ben die hier wat intenser met paarden bezig is en ik graag ervaringen deel (al ben ik nu wel wijs mijn mond gaan houden, krijg toch alleen maar de hamer om m'n kop. En
Ten vijfde omdat ik hoop op die manier een eerlijke opinie te krijgen over bepaalde dingen (die ik dus ook niet op het forum gooi om opnieuw de zelfde reden).

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 15:00

Ik denk niet dat iemand hier aan het schelden is maar gewoon zijn mening heeft. Tenminste dat zie ik dus op dit topic. Zoals ik al eerder vermelde hebben we hier allemaal een of andere gave met paarden anders zouden we hier niet zijn. Het zou leuk zijn als we iedereen in zijn waarde konden laten en van elkaar kunnen leren.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 18:16

Min ex-verzorgpaard was ook echt een moelijk (probleem) paard. Druk, oersterk, en liep, als ze even de kans kreeg, dwars door je heen. Nu ik een eigenpaard hen, weet ik wel dat het belangrijk is om die dingen bij hem anders aan te leren. Ik rij ook veel op een 3 jarige, die net onder het zadel is, en dat terwijl ik net mn eigen paard heb. Ik weet wat ik wil, en wat ik van een (jong) paard kan vragen. En dat heb ik voornamelijk van mn verzorgpaard, en paarden van vriendinnen geleerd. Ik denk juist dat het heel goed is om een verzorg paard te hebben, zo weet je (als het tijd is voor een "eigen: paard) precies wat je wel/niet wil, en wat wel/niet kan.........