vreemde reden verkoop.. :P

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-02 22:35

Idd grappig, ik heb me niet eens gerealiseerd hoe zwaar offtopic dit is gegaan. Lachen

Linda250; ik denk dat je gelijk hebt, zolang iemand geen kinderen heeft kan je ook niet begrijpen wat een kind voor je betekent, maar ik zou juist van Desiree verwachten dat ze het wel begrijpt, omdat haar paard naar mijn idee, haar kind is.
Desiree wil geen kinderen en dat is haar goed recht. Zeker niet egoistisch dat ze geen kinderen wil, hooguit een beetje banketstaaf voor de as niet-opa en oma Lachen Maar daarom heeft ze idd (zoals ze zelf al aangaf) makkelijk praten. Ze wil ze niet, dus ze zal ook nooit voor de keuze komen te staan.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 01:11

Dat woord "aanschaf" is inderdaad behoorlijk bizar Haha!

En verder is het absoluut waar dat je anders over kinderen gaat denken als je ze zelf hebt.
Zoals iedereen zijn eigen paard geweldig vindt, vindt ook iedereen zijn eigen kind geweldig. En dat kind gaat zelfs nog een stukje verder want dat is een deel van jezelf.
Voor ik kinderen kreeg had ik hele andere ideeen over opvoeding, nog steeds vind ik bepaalde normen en waarden belangrijk. Wil ik dat mijn kinderen rustig zijn wanneer ik een gesprek voer en vraag ik ze te gedragen. Maar....... ik hou onvoorwaardelijk van ze en ik laat ze ook in hun waarde. Dat ze daardoor misschien niet altijd gewenst gedrag vertonen neem ik voor lief. Ik vind het namelijk veel belangrijker dat ze oprgroeien tot volwassenen die stevig in hun schoenen staan en het leven aankunnen. Daar doe ik graag concessie's voor want mijn kinderen zijn het allerbelangrijkste in mijn leven.
Vroeger namen mijn paarden die plaats in maar tot mijn eigen verbazing bleken kinderen toch nog belangrijker.
En dat terwijl ik tot mijn 28e er van overtuigd was dat ik ze niet wilde Haha!

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 08:59

Mijn nichtje (nou ja, TJE... ze is 41..) wilde ook nooit kinderen. Totdat haar huidige partner toch wel heel graag kinderen wilde en zij zoiets had van: nou vooruit, ik waag het erop omdat hij het zo graag wil. En nu is ze helemaal omgeturnd vertelde ze me, het schijnt zo leuk te zijn, die kinderen. Dat had ze NOOIT verwacht. Ik zat haar echt aan te kijken van: ja ja....

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 09:09

Aanschaf baby... *LOL* yehehehehehe ik lig in een deuk zeg!!!! Die mansen hebben hetzelfde gevoel voor humor als ik denk ik...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 09:23

Ik zal nooit weten hoe het is om kinderen te hebben, het is namelijk niet zo vanzelfsprekend om ze te krijgen als mensen wel denken. Kinderen is niet voor iedereen weggelegd, ik denk niet dat ik de juiste persoon ervoor ben. MAar om dan te beweren dat ik niets kan weten omdat ik geen kinderen heb, (wat eigenlijk erop neerkomt dat ik geen mening erover mag hebben) is wel een dooddoener. Ik ken veel moeders overigens die paarden hebben, en voor wie hun leven bestaat uit MEER dan alleen kinderen (he Lis!). En ze praten ook lang niet alleen over hun kinderen. Ik heb ook ideeen over hoe ik zou opvoeden, ik denk dat ik zelfs al voorzie waar ik ergens de fout in zou gaan. WAarschijnlijk zou ik ze enerzijds streng opvoeden in normen, anderszijds verwennen (omdat ik dat ook bij mijn dieren doe). het is moeilijk om me voor te stellen dat ik ergens NOG meer van kan houden als van mijn hond en bij kinderen schijnt dat wel zo te zijn. O wee, als er dus iets met je kind gebeurt.... Ik weet ook wel dat ik er veel van zou houden en veel voor over zou hebben. Maar Iones hoort, en blijft bij mij!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 11:52

Desiree schreef:
Ik zal nooit weten hoe het is om kinderen te hebben, het is namelijk niet zo vanzelfsprekend om ze te krijgen als mensen wel denken. Kinderen is niet voor iedereen weggelegd, ik denk niet dat ik de juiste persoon ervoor ben. MAar om dan te beweren dat ik niets kan weten omdat ik geen kinderen heb, (wat eigenlijk erop neerkomt dat ik geen mening erover mag hebben) is wel een dooddoener.

Ik bedoel niet te zeggen dat jij hierover geen mening mag hebben (let op het gebruik van smilies Knipoog ). Integendeel. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat er meer gevoelens gaan spelen zodra je kinderen hebt.
Btw ik heb zelf ook (nog) geen kids.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-02 19:44

Ik wil ook niet beweren dat je er geen mening over mag hebben, alleen verandert die mening vaak als je zelf van die monsters hebt Haha!

Zo heb ik een vriendin die superstreng zou zijn. Dat hield ze ook een tijdje keurig vol totdat haar jongste een zeer onschuldig gezicht bleek te kunnen trekken waar ze dan acuut voor smolt.
Hoe langer ze kinderen heeft hoe meer ik haar de ooit zo belangrijke grenzen zie verleggen. Niet dat het nu verwende kinderen zijn maar ze worden in elk geval een stuk "losser" opgevoed dan eigenlijk de bedoeling was Knipoog
Ze is echt niet de enige die dat overkomt. Ik zie het bijna iedereen doen, inclusief mezelf.

Maar met de meeste vrienden zijn paarden, kinderen en andere onderwerpen redelijk gelijk verdeeld. Ik moet er niet aan denken om alleen maar over mijn kinderen te praten maar ze nemen wel een belangrijke plaats in dus komen ze wel in veel gesprekken voor net als de paarden.

Tinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 01:13

Even iets anders: zou het niet verstandiger en fijner zijn als we iedereen in ieders waarde laten ? Er zijn zoveel verschillende mensen en ieder heeft zijn eigen manier van leven, reageren en handelen. Niemand kan zijn of haar eigen situatie en gevoelens vergelijken met een ander, ieder mens en iedere situatie is uniek en iedereen doet wat hem of haar op dat moment het beste lijkt voor alle partijen.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 08:05

Natuurlijk moeten we elkaar in eigen waarde laten. Maar mensen zitten nu eenmaal zo in elkaar dat ze graag hun gelijk laten zien, de meesten dan.
Bovendien wordt er hier niet gevloekt of gescholden en zijn we nog aardig voor elkaar, toch. Als iets verkeerd wordt uitgelegd staat iedereen klaar om zijn mening te nuanceren. Ik heb dan ook niet het idee dat we elkaar dwars zitten in onze meningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 08:13

runningkawa schreef:
Mijn paard is mijn kindje, krijg alleen die kinderbijslag nog niet los gepeuterd Knipoog

Neem dan ook een gelderse of groninger, daar krijg je subsidie op omdat het zeldzame rassen zijn Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 09:42

Tinkie schreef:
Even iets anders: zou het niet verstandiger en fijner zijn als we iedereen in ieders waarde laten ? Er zijn zoveel verschillende mensen en ieder heeft zijn eigen manier van leven, reageren en handelen. Niemand kan zijn of haar eigen situatie en gevoelens vergelijken met een ander, ieder mens en iedere situatie is uniek en iedereen doet wat hem of haar op dat moment het beste lijkt voor alle partijen.

als je langs elkaar heen leeft, zal niemand zich ooit aan een ander storen. MAar zo leven we niet. Soms kom je mensen op je pad tegen die hele andere interesses hebben en die je niet kunt begrijpen. Ik heb bijvoorbeeld absoluut niets met mensen die niets met dieren hebben, gelukkig kom ik die op een of andere manier weinig tegen. maar stel dat ik met zo iemand op 1 kamer moet zitten (i.v.m. werk), dan zit je mooi op verschillende golflengte. En zo kom ik wel eens ooit mensen tegen waarmee het totaal niet klikt omdat ik hun gedachtengang niet kan begrijpen en dat zal ongetwijfeld ook andersom zijn. We zijn allemaal mensen en dat wil zeggen dat het niet altijd gemakkelijk is om de anders in zijn waarde te laten. Het is allemaal mooie theorie, maar de praktijk pakt vaak gewoon anders uit.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 09:59

We laten iedereen toch in hun waarde in deze discussie Verward

Wel of geen kinderen hebben is voor mij IRL geen punt waarop ik mijn vrienden uitkies. Simpelweg omdat het ieders eigen keuze is en ik echt niet slechter op kan schieten met mensen alleen omdat ze geen kinderen willen. En hier respecteer ik ook dat mensen kiezen voor het niet krijgen van kinderen, ik wilde ze zelf heel lang niet eens Vingers aflikken

Bergje75

ongelukkige woordkeuze..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 10:08

Tja, die woordkeuze is wel heeeel ongelukkig. Maar kan wel begrijpen dat iemand het paard wegdoet ivm zwangerschap. Ben nu net zelf 2,5 maand (behoorlijk onverwacht) zwanger en ik ben ook wel eens bang dat ik haar weg moet gaan doen. Weet je wel wat een kind kost? En wat de hypotheek kost? En wat mijn paard kost?? DAt paard van mij kost kapitalen omdat ze iedere keer wat heeft en ik loop er ook meer naast dan dat ik erop zit. Hebben we het nog niet eens over de tijd en energie dat een paard of een kind kost!
Echt, je kunt niet oordelen want je kunt niet in iemands portemonnee kijken, dat heeft nix met egoisme te maken maar wel met realiteit.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 10:17

Ik moest er eigenlijk wel om lachen toen ik het las. Als ie het natuurlijk geen porum om te zeggen dat je een baby 'aanschaft' Verward

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 10:17

He ody, als je toch neit aan rijden toekomt, kun je net zo goed je paard ergens goedkoop bij een boer neerzetten totdat je niet meer zwanger bent. Anders is het ook te duur. Overigens had ik ook niet de indruk dat we elkaars mening hier niet respecteerden. We voeren hier een discussie en dat moet kunnen. Ik hou van discussies, maar dat wisten sommigen misschien al? Om het vuurtje nog wat aan te stoken zijn mijn uitspraken soms wat gepeperd. Lis begint dat al aardig een beetje door te krijgen, want ze reageert niet meer zo boos als vroeger.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 10:29

runningkawa schreef:
ik wil ook geen kinderen
En 1 van die redenen is omdat ik voor een paard gekozen heb.
En ik deze dus ook niet ff dump

Als je al je hele leven naar kinderen uit kijkt, waarom heb je dan een paard?

Ik ga dus heel erg met desiree mee.
Mensen denken alles te moeten hebben als het maar voor hun zelf leuk en aardig is.
Maar denken niet aan de gevoelens van dieren, die kunnen immer toch niks zeggen. Lips are sealed

Mensen zijn echt egoistich.
Alles draait om ikke ikke ikke en de rest kan stikke

Ik ken een vrouw, die op haar 18 te horen heeft gekregen dat ze in principe geheel onvruchtbaar is. Daar gaat je kinderwens, zo jong nog en je wereld is dan ineens zo'n stuk kleiner.
Een aantal jaren later is ze 'per ongeluk' toch zwanger. Niet verwacht, niet gepland, maar o wat is ze blij met haar dochterje!
Toen dochterlief 6 of 7 was, zijn zowel moeder als dochter gaan rijden. Moeder vindt het zo leuk, dat ze een paard besluit te kopen. Ze heeft deze een paar maanden, als ze besluit om zich nu maar te laten steriliseren en het hopen op nog zo'n gelukje als Jessica maar te laten varen, ze is nu een 'nieuw'leven begonnen met paard Macho. Nog voordat ze dit besluit uit kan voeren, is ze steeds weer misselijk en doet toch maar een test. Bingo, zwanger!
Dan heb je dus een paard waar je heel erg blij mee bent en je bent zwanger, iets wat je heel erg graag wilt, waar ja al 8 jaar op hebt zitten wachten, sinds de geboorte van je eerste kind. Nou sorry, maar in zo'n geval zou ik de abortus niet eens overwegen! Zij heeft Macho wel gehouden, heeft het geluk gehad dat ze kon rekenen op mensen op stal die al het werk voor haar uit handen hebben genomen. Ze kwam zelf wel bijna dagelijks bij Macho, omdat haar dochtertje bijna iedere dag ponyles reed. Is dus geen standaard verhaal.
En is dat dan egoïstisch? Ik vind van niet. Had ze geweten dat ze nog zwanger zou worden, dan had ze waarschijnlijk Macho (nog) niet gekocht, maar ja, als je alles eens van te voren zou weten he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 10:33

lees de andere berichten van mij ook nog ff aub Lachen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 11:18

runningkawa schreef:
lees de andere berichten van mij ook nog ff aub Lachen

Had ik wel gedaan, hoor. Was niet om jou persé aan te vallen, maar kon op dit stukje tekst inhaken met dit verhaal. Ik weet ook wel dat er een hoop mensen niet bij stil staan wat er allemaal bij een kind of bij een paard komt kijken. Maar het is ook gewoon moeilijk om mensen hun situatie in te schatten, helemaal via i-net.

Percy

Re: ongelukkige woordkeuze..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-02 13:10

ody schreef:
Tja, die woordkeuze is wel heeeel ongelukkig. Maar kan wel begrijpen dat iemand het paard wegdoet ivm zwangerschap. Ben nu net zelf 2,5 maand (behoorlijk onverwacht) zwanger en ik ben ook wel eens bang dat ik haar weg moet gaan doen. Weet je wel wat een kind kost? En wat de hypotheek kost? En wat mijn paard kost?? DAt paard van mij kost kapitalen omdat ze iedere keer wat heeft en ik loop er ook meer naast dan dat ik erop zit. Hebben we het nog niet eens over de tijd en energie dat een paard of een kind kost!
Echt, je kunt niet oordelen want je kunt niet in iemands portemonnee kijken, dat heeft nix met egoisme te maken maar wel met realiteit.

Als je de verhalen mag geloven en de blaadjes leest kost een baby bergen geld maar dat hoeft niet zolang je tenminste niet de nieuwste babykamer etc. wilt.
Ik heb eigenlijk helemaal niet zoveel kosten gehad in de begintijd. Zo'n baby interesseert het echt niet of het in een 2500 euro kostende kinderkamer ligt of in het bedje van een nichtje of uit de vondst Haha!
Ik werd ook nog doodgegooid met babykleertjes want iedereen ziet liever zijn kleertjes gebruikt dan in de zak van Max.
Als je nog kleertjes wilt voor een meisje????? *LOL*

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-02 23:18

lis schreef:
Desiree, wat ben je toch weer lekker negatief. Ik heb mijn paard ook moeten verkopen wegens 'aanschaf baby'.

weten jullie dat je er mensen mee kwets met zo'n op merking?
mensen die al jaren kinderen proberen te krijgen?

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:10

misschien grappig om te weten dat Diana (ladolcevita op bokt) dit paard gisteren gekocht heeft Haha!
misschen weet zij wel hoe deze TERM nou bedoeld is geweest

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:32

Ik denk gewoon dat die vrouw in paardenjargon wilde blijven en dat er meer achter wordt gezocht dan ze bedoelde. Blijft echter ongelukkig en bitter voor diegenen die graag kinderen willen en ze niet kunnen krijgen. En ik blijf het dom vinden om een paard te verkopen en je helemaal op je kids te fixeren. Was dit nu echt alleen om financiele redenen?

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:45

Bij asiels in België staat bij de omschrijving nogal eens dat de hond weg moest , omdat de eigenaren een kindje gaan kopen. Haha! *LOL* Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:55

eveline_B schreef:
Bij asiels in België staat bij de omschrijving nogal eens dat de hond weg moest , omdat de eigenaren een kindje gaan kopen. Haha! *LOL* Haha!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHH!
Die mensen die HAAT ik! Frusty

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:58

Desiree schreef:
En ik blijf het dom vinden om een paard te verkopen en je helemaal op je kids te fixeren. Was dit nu echt alleen om financiele redenen?

Soms zijn spelen er andere zaken mee, waardoor én én niet meer mogelijk is. Het is makkelijk om daar een oordeel over te geven maar das in mijn ogen iets te kort door de bocht. Ik ben momenteel 6 maanden zwanger en ik heb mijn paard vakantie tot naar de bevalling gegeven, gewoon op een pensionstalling (ik hoef het dus niet van mijn laatste geld te doen). Ik ben van plan om na de bevalling het rijden weer gelijk op te pakken en heb zelfs met de opvang geregeld dat er extra tijd opgepast wordt zodat ik gewoon mijn tijd aan mijn paard kan besteden.
Maar er kunnen altijd onvoorziene situaties ontstaan waardoor het niet meer mogelijk is om en een kind en een paard te houden. En ja, wat is dan de keuze: Paard te koop wegens baby, of baby te koop wegens paard???
Tuurlijk probeer je je paard te houden, maar als het niet gaat dan gaat het niet.