maar goed paardlief eet elke maand me salaris op.... maar ja dat hebben we er maar voor over
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Mentinkbart schreef:Ik snap niet dat je van je ouders je eigen paard moet onderhouden, voer, bekappen, inentingen e.d. Dat kan je toch nooit ervoor opbrengen. Mijn ouders betalen alles.
natasja1991 schreef:ik heb wel geld om een zadel e.d te kopen maar voor de aanschaf heb ik gewoon een maximaal net zoals eilleen333
en inderdaad als je bereid bent om al je geld erin te steken heb je een gevoel van trots omdat je haar zelf hebt betaald dus ECHT van jou is

winstonboy schreef:misschien is het een oplossing om een verzorgpaard te nemen in plaats van een eigen paard het is een stuk goedkoper en kan even leuk zijn:)

het was een oude nf pony op de manege en vond het zielig dat die naar de slacht moest omdat ze te oud, kreupel was en huidziekte had. Toen had ik hem stiekem in de stal gezet die eigenlijk voor een spotpaard bedoelt zou zijn. Mijn moeder vond het geweldig wat ik had gedaan en me vader iets minder die dacht wat moet je met een oud paard. Echt een penny was ik toen
. Ze begon er een stuk beter uit te zien was niet meer kreupel toen kocht hoofdstelletje heel goedkoop en reed altijd zonder zadel. Toen begon ik te lessen kreeg ik zadel van me moeder. Maar omdat ze zo oud was kon ze het lessen niet bijhouden en dat vond ik zielig dus stopte ik. Ze voelde zich ook alleen omdat ze der hele leven op een manege heeft gestaan. Dus toen kwam de oplossing een andere pony erbij en dat is een fjord geworden. Die hebben mijn hele lieve ouders betaald. Waardoor ik nu strondverwend ben met 2 supperpony's om me heen!