Hoe ben jij aan je paard gekomen (financiering?)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

hoe ben jij aan je paard gekomen

heb er geen
39 (23%)
van m'n ouders
75 (44%)
zelf betaald
45 (26%)
van vriend/vriendin gekregen
10 (5%)

Totaal aantal stemmen: 169

mariz

Re: Hoe ben jij aan je paard gekomen (financiering?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 10:58

ik heb het paard over gekocht van de eigenaresse door haar dochter te begeleiden, en door me lieve mamma want ik hoefde geen kostgeld meer te betalen Haha!
maar goed paardlief eet elke maand me salaris op.... maar ja dat hebben we er maar voor over Bloos

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 11:38

Mijn bedrag kon ook niet hoger als €1.200 tog een leuk paardje die niks mankeerde voor maar €800 maar toen kwamen alle spullen en toen ben ik weer heel veel geld kwijt geraakt.
Zelf het ik het paard zelf gekocht van me spaarrekening, en de rest hebben me ouders betaald.

Mentinkbart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:20

Ik snap niet dat je van je ouders je eigen paard moet onderhouden, voer, bekappen, inentingen e.d. Dat kan je toch nooit ervoor opbrengen. Mijn ouders betalen alles.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:21

Naja, in mijn geval wou ik het paard zelf graag en konden mijn ouders het niet betalen. Eigen verantwoordelijkheid.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 17:23

Het paard hebben mijn ouders betaald.

Stalling krijg ik van mijn ouders.
De rest probeer ik altijd zelf te betalen,
dus hoefsmid, dierenarts, voer, en de rest wat erbij komt!

Lukt dit niet, of ik heb een keer een te hoge rekening
of weinig geld op dat moment, dan betalen hun het voor me.

Ze willen wel voor me betalen, maar heb er zelf voor gekozen
om zoveel mogelijk zelf te betalen, omdat ik al bijna 20 ben.

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 17:50

mijn ouders hebben ook niet veel geld maar daarom ga ik haar betalen voor een groot gedeelte

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 17:56

Mentinkbart schreef:
Ik snap niet dat je van je ouders je eigen paard moet onderhouden, voer, bekappen, inentingen e.d. Dat kan je toch nooit ervoor opbrengen. Mijn ouders betalen alles.

NIET IEDEREEN HEEFT RIJKE OUDERS bij jou is het in je schoot geworpen met 2 hardwerkende ouders

natasja1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 18:00

ik heb wel geld om een zadel e.d te kopen maar voor de aanschaf heb ik gewoon een maximaal net zoals eilleen333
en inderdaad als je bereid bent om al je geld erin te steken heb je een gevoel van trots omdat je haar zelf hebt betaald dus ECHT van jou is

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 15:46

natasja1991 schreef:
ik heb wel geld om een zadel e.d te kopen maar voor de aanschaf heb ik gewoon een maximaal net zoals eilleen333
en inderdaad als je bereid bent om al je geld erin te steken heb je een gevoel van trots omdat je haar zelf hebt betaald dus ECHT van jou is

Ik heb dat idd... Ik ben echt trots dat Moon en ik het nog steeds redden terwijl mijn vader zei dat het een verloren zaak was. Hij baalt er nog steeds van :p .

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:47

Mijn eerste pony (choclath, minishet van 65 cm) heb ik gekregen van m'n mama
Mijn tweede pony, ondertussen verkocht, (Apache, 1.26, klophengst, 500€) heb i zelf gekocht
En nu heb ik een veulen gekregen van een vriendin. De vrouw eigenlijk van wie ik nu een pony rijd (Babelut, 11 jaar, New Forest). Hij noemt Nuga, is zeer fel en hij wordt een jaar op 23 juni! morgen komt hij hier!! Ik laat hem nog een paar jaar hengst, hij staat toch alleen met Choclath op de weide, en dat is een ruintje, dus..Lachen

1. Choclath
Afbeelding

2. Apache (ja ik ben te groot, is ook reden dat hij verkocht werd:()
Afbeelding

3. Nuga
Afbeelding

Sannee_

Re: wie heeft een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:53

winstonboy schreef:
misschien is het een oplossing om een verzorgpaard te nemen in plaats van een eigen paard het is een stuk goedkoper en kan even leuk zijn:)

Ik heb ook een verzorg pony gehad maar die moest toen wel weg na een paar maanden, terwijl ik me net an het beesie gehecht had! Dus dat is wel een nadeel van een verzorg pony, en ook dat je helemaal niks over de pony te zeggen hebt,!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:59

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 01-03-24 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:59

Mijn ouders hebben het betaald. Lachen
Ik werk niet, dus ik kan onmogelijk een paard betalen. Knipoog

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 17:02

Van me ouders gekrege net als al mun spullen enz..
En ze betalen alles van Dierenarts tot voer Lachen
Lang leve Me fantastische ouders !!! Lachen

Flurry

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:56

Ik heb mijn paard van mijn vader gekregen. Ik heb nu geen eigen paard meer, ben nu bijrijder, dit bevalt mij super goed. (tip)

rosjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 23:04

Mijn 1e pony heb ik stiekem van mijn spaargeld gekocht Clown het was een oude nf pony op de manege en vond het zielig dat die naar de slacht moest omdat ze te oud, kreupel was en huidziekte had. Toen had ik hem stiekem in de stal gezet die eigenlijk voor een spotpaard bedoelt zou zijn. Mijn moeder vond het geweldig wat ik had gedaan en me vader iets minder die dacht wat moet je met een oud paard. Echt een penny was ik toen Bloos . Ze begon er een stuk beter uit te zien was niet meer kreupel toen kocht hoofdstelletje heel goedkoop en reed altijd zonder zadel. Toen begon ik te lessen kreeg ik zadel van me moeder. Maar omdat ze zo oud was kon ze het lessen niet bijhouden en dat vond ik zielig dus stopte ik. Ze voelde zich ook alleen omdat ze der hele leven op een manege heeft gestaan. Dus toen kwam de oplossing een andere pony erbij en dat is een fjord geworden. Die hebben mijn hele lieve ouders betaald. Waardoor ik nu strondverwend ben met 2 supperpony's om me heen!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 07:20

Van m'n ouders.

Deze pony hebben we van het geld van m'n vorige gekocht + het geld van het zadel (anders hadden we niet genoeg). Mijn ouders betalen de stalling, hoefsmid, dierenarts, etc.

Het enige wat ik eigenlijk koop zijn dingen voor haar (dekjes, halsters, etc) , maar ik ben ook pas net 14 en heb het al druk genoeg met school dus een baantje zoeken heb ik geen tijd voor (en op zaterdag ook niet, want ik wil ook nog graag een beetje vrije tijd)