Paard op sterven met pasen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Luziream

Re: Paard op sterven met pasen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 23:37

Ok Dat je verantwoording moet nemen daar heb je gelijk in. En dat hebben ze genomen door een dierenarts te verwittigen. Die mensen hebben een fout gemaakt en dat zullen ze nu zeker niet vergeten. Ik durf te wedden dat jij of anderen ook weleens fouten met paarden gemaakt hebben zonder dat je daar dus van bewust was! Gewoon omdat je het dus niet wist.
I rest my case.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 23:39

Mork ja best wel, maar jij gaat me niet vertellen dat iemand níet weet dat een dier ziek word van zo'n kleurrijk verpakkingkje. Of het nou een hond, een kat, een paard of een schaap is. Het is simpelweg niet goed en stom om het daar te leggen.. Als het pure chocolade geweest was zou'k nog zeggen 'oke...' maar verpakte eitjes e.d? Komop, dat weet elk normaal, logisch nadenkent mens.

stel je voor dat dit jou verzorgpaard oid was. Zou je dan ook zeggen 'aah foutje, ze wisten het niet' ?

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 23:45

Dat zeg ik niet. Maar ik denk echt dat er mensen zijn die dit soort dingen echt gewoon niet weten! En het dus ook niet met opzet doen.
Ze wilden gewoon iets leuks voor de pasen doen. Ja leuk eieren verstoppen in het land, oh ja er staat een pony in, Duh?
Ik denk dat je over sommige mensen niet te hard moet oordelen.
Ikzelf zou het niet in mijn hoofd halen om zoiets te doen. Maar om een voorbeeld te geven ik wist tot een aantal jaren geleden nog geneens dat Chocola dus erg slecht is voor honden. Ik gaf het mijn honden niet hoor Knipoog Maar ik wist het niet.Totdat ik toevallig onze veearts een verhaal hoorde vertellen hierover.
Laatst bijgewerkt door _Luziream op 09-04-07 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 23:45

jeetje, wie komt er op het idee om paaseieren in het land te verstoppen?! 1 het paard kan ze opeten (in dit geval) maakt ze stuk, of poept er overheen.. arm dier, maar ik snap niet hoe je het in je hoofd haald om ze daar te verstoppen! en idd vergeet de verpakking niet, sneu voor het beestje

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 23:46

maar je zegt nog steeds niet over de verpakking, jij weet toch wel dat jeje hond/paard geen plastick moet voeren?

Alsk dat aan mn buren vraag (die helemaal niks met dieren hebben) weten die het nog wel...Begrijp me niet verkeerd, ik ga er echt wel vanuit dat ze hun dier niet wilde vergiftigen, maar als ze die verantwoordelijkheid/kennis niet eens hebben, dan verdienen ze simpelweg niet van een paard te hebben.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 23:48

Ok over dat alluminium heb je wel een punt maar nogmaals sommige mensen denken daar nog geneens aan! Dom misschien maar het is wel zo. Ik ga niet speculeren of deze mensen dan misschien erg dom zijn? Maar ik denk dat ze wel weten dat ze dit soort dingen dus niet meer doen.
Ik vraag me af hoeveel die pony daadwerkelijk gegeten heeft. De verpakking is er al gedeeltelijk wel uitgekomen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 23:49

Dus is mijn punt; als je daar niet eens aan kan denken heb je niet de verantwoordelijkheid om een dier te bezitten. En dat ze het nu weten heeft de pony bitter weinig aan vreesk Knipoog Daar gaat ie zich iig niet minder beroerd door voelen Knipoog

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 23:51

Maar dat is dus de realiteit helaas. Ik ben al een hoop paardeneigenaren in mijn leven tegengekomen waarvan ik mijn twijfels had waarom ze uberhaupt een paard hadden!!!
Helaas je doet er niets aan. Ik denk dat deze mensen dat Schetje gewoon gezellig in hun voortuin hebben staan(lees wei!) die lekker hun grasmaait Tong uitsteken

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 00:03

pharagirlke schreef:
Dus is mijn punt; als je daar niet eens aan kan denken heb je niet de verantwoordelijkheid om een dier te bezitten.

Jajajaja, dát was nou precies mijn punt!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 00:05

LCharlotte; denk dat dat ook het punt van Crossmonster werd maar daar werd ook al zo naar gebeten Haha!

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 00:10

Ik snap echt niet dat er mensen op dit forum zijn die ervan uit gaan dat deze mensen bewust die eieren daar neer hebben gelegd met het idee van goh laat ik mijn paard vergiftigen! Boos! Nors opkijken
Natuurlijk wisten ze niet dat die dingen giftig waren anders hadden ze die eieren daar nooit neer gelegd.
Waarom meteen van het slechtste van de mens uit gaan? (Wat in dit geval ook wel erg doorgedreven wordt, wie gaat zijn pony nou bewust vergiftigen?!)
Blijf een beetje realistisch mensen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 00:11

Didoo heb je alles gelezen? Jij kan je inbeelden dat mensen niet weten dat alminium verpakkingen giftig zijn voor dieren?
Ik zeg niet dat deze mensen slecht zijn, heb zelfs gezegd dat ik er vanuit ga dat ze het dier geen pijn wilde doen, maar ik zeg wél dat ze door hun onkunde en onverantwoordelijkheid geen paard in hun tuin verdienen.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 00:28

Eten paarden zomaar chocolade op? Mijne eet namelijk toch wel geen dingen die haar niet bekend voorkomen (in het begin wou ze zelf niet eens appels eten, nu vindt ze ze heerlijk, maar ze kende ze niet dus wou ze het niet..)

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 00:32

pharagirlke schreef:
Didoo heb je alles gelezen? Jij kan je inbeelden dat mensen niet weten dat alminium verpakkingen giftig zijn voor dieren?
Ik zeg niet dat deze mensen slecht zijn, heb zelfs gezegd dat ik er vanuit ga dat ze het dier geen pijn wilde doen, maar ik zeg wél dat ze door hun onkunde en onverantwoordelijkheid geen paard in hun tuin verdienen.

Het enige wat ik zeg is dat die mensen echt niet die eieren in dat weiland hebben gegooid met het idee van laten we de pony vergiftigen! Want dat is wat sommige mensen hier zeggen.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 06:55

Ik denk dat we er allemaal wel mee eens zijn dat het eigenlijk een stomme stunt is maar nogmaals iedereen kan fouten maken ook al kunnen deze dus verstrekkende gevolgen hebben.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu is met het paardje?

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 07:01

Noortje1234 schreef:
Ongeloofwaardig? Misschien omdat je een hoop informatie mist. Het gaat hier om een oude shetland merrie, die echt onzettend rustig en vriendelijk is, totaal niet gevaarlijk ... natuurlijk vind ik het niet slim, en als ik het geweten had ... maar mensen die niets van chocolade weten en denken een ontzettend leuk idee te hebben .... nou ja

Eerder mensen die niets van paarden weten ipv mensen die niks van chocolade weten Gestoord
En sterkte voor dat arme paardje...

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 07:07

pharagirlke schreef:
Dus is mijn punt; als je daar niet eens aan kan denken heb je niet de verantwoordelijkheid om een dier te bezitten. En dat ze het nu weten heeft de pony bitter weinig aan vreesk Knipoog Daar gaat ie zich iig niet minder beroerd door voelen Knipoog

Mee eens!! Ik vind dat je je goed moet verdiepen in alles wat goed/slecht is voor een dier, ook al heb je een kanariepietje of een goudvisje.... Anders kun je beter geen dier nemen als je daar geen zin in hebt. Ik vind het ook echt een domme actie.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 07:13

sorry, ik vind het hele verhaal ongeloofwaardig.

Wie gaat er nu een weiland vol leggen met eieren?
Terwijl er een beest in rondloopt????? heb ik het nog niet eens over opvreten maar vertrappen.....
Daarbij hebben de meeste mensen niet meer dan 10 of 20 chocolade eieren in huis, maar dit weiland zou bezaaid zijn met....

Onze hond heeft ook wel eens chocolade eieren te pakken gehad, meer dan misselijk is hij niet geworden plus wat gekleurde poep.

Ik zou het ware verhaal wel eens willen horen! Deze is sterk overdreven lijkt me en niet afkomstig van de eigenaar van het paard! Stemmingmakerij dus, een ongeluk bij een 3e, lekker aangedikt, op een openbaar forum neerkwakken kan gewoon niet!
Maar dat is mijn mening.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 07:20

Haha! Wel weer een goede manier dan om de discussie op te houden.......
Dat verhaal over al die eieren, het aantal dan leek mij ook al een beetje onwaarschijnlijk maar ja je zult maar van choco eieren houden Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 07:37

hahaha en ik werd belaagt omdat ik op de eerste pagina al zei dat ik sterk twijfelde aan de waarheid van dit verhaal...

babli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 08:49

wow. wat een verhaal.
hoe is het nu met de pony?
vind het wel een slechte zaak dat de buren zoiets niet weten

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:03

Didoo schreef:
pharagirlke schreef:

Het enige wat ik zeg is dat die mensen echt niet die eieren in dat weiland hebben gegooid met het idee van laten we de pony vergiftigen! Want dat is wat sommige mensen hier zeggen.

Dat is helemaal niet wat hier word gezegd. Er word hier gezegd dat het dom is omdat ze beter konden weten als ze lgisch na hadden gedacht.

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:07

Niemand doet iets expres fout!
En zeker niet zoiets.

Hoe is het nu met de paarden?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:16

Zeggen we dat ze het expres doet dan??????????
Ze hadden gewoon beter na moeten denken!

Winkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 12:19

Oww vervelend zeg! Je moet het indd maar net weten.
Mijn hond heeft een keer 2 chocoladeletters naar binnen gewerkt met verpakking en al en deze loopt nog steeds vrolijk rond. Heeft er iemand wel eens meegemaakt of het echt vergif is?