mijn nieuwe aanwinst!!! een connemara!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

quincy123

Re: mijn nieuwe aanwinst!!! een connemara!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:00

Hilde ik had het al gezegt, maar ik zeg het toch nog een keertje Tong uitsteken wat een ontzettend leuk en mooi pony'tje!! Ik hoop dat je er heel erg veel plezier aan gaat hebben..

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:02

Ghani schreef:
maar volgens mij ' rijdt ' ze er niet op door, maar zit ze er daar alleen maar op. Ze zegt zelf dat ze het heel rustig gaat opbouwen!!!

wat is het nut van héel rustig opbouwen, kan je dat niet beter doen bij 3 jarige leeftijd..

gun dat beestje nog zijn speeltijd Lachen

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:09

Mooie pony ik vind hem aan de jonge kant maar aan de bouw te zien kan deze het best hebben dat je erop zit

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:11

Nelleke1 schreef:
Mooie pony ik vind hem aan de jonge kant maar aan de bouw te zien kan deze het best hebben dat je erop zit

Verward Volgens mij is hij nog hartstikke overbouwd, dus ik weet niet waar jij dan naar kijkt?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:12

volgens mij is dit paardje al gespierd genoeg en kan er best iemand op ik vind hem er ook ouder dan 3 uitzien Tong uitsteken

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:17

Zet die pony nog een jaar op het land en ga dan lekker rijden. Vind dit echt zielig sorry. Lips are sealed Frusty Vind je er ook nog is te zwaar uit zien voor zo'n jong beestje. Maar dat is mijn mening

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:20

ik geloof dat deze discussie op de vorige pagina's al gevoerd is, kunnen we het misschien ergens anders over hebben. Punt is gemaakt de ts weet het nou wel.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:21

meander schreef:
ik geloof dat deze discussie op de vorige pagina's al gevoerd is, kunnen we het misschien ergens anders over hebben. Punt is gemaakt de ts weet het nou wel.

Omdat ze het weet mag niemand emer een mening geven en moet die pony maar verpest worden ?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:25

Nelleke1 schreef:
volgens mij is dit paardje al gespierd genoeg en kan er best iemand op ik vind hem er ook ouder dan 3 uitzien Tong uitsteken

Gespierd??? Waar??? Een connemara is van nature een stevig model, dat zijn geen spieren hoor!
Goed, ik zal mijn groeischijvenplaatje er weer eens bijpakken.
Afbeelding
Zoals je op het plaatje ziet, zijn de groeischijven van de benen zo goed als allemaal gesloten rond de 3 jaar. De rest van het lichaam is dan nog niet uitgegroeid. Het zo het best zijn als we zouden gaan belasten als alle groeischijven gesloten zijn. Helaas hebben wij niet zoveel geduld. Bloos Bij 4 jaar zijn alle groeischijven gesloten, behalve die van de wervelkolom. Imo is het dan het beste om te beginnen, aangezien wij niet tot 6 jaar willen wachten.

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:32

Wat een plaatje je weet vast wel wat goed is dus daar bemoei ik me niet mee Knipoog
en tegroot dat vindt ik dus niet het past gemakkelijk en Elton zal zeker nog wel een paar cm groeien Knipoog

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:41

Sommige mensen kunnen ze nou echt niet lezen ze zegt dat ze het rustig gaat opbouwen en er dus niet gelijk veel op gaat rijden .
dus ik snap niet wat het probleem hier nou is. laat haar gewoon ze heeft het aangegeven en ze weet volgens mij heel goed waar ze mee bezig is .
On topic: super mooi paardje
en ik vindt je er netjes op zitten qua lengte
Veel succes Knipoog

Love__Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:44

Leuk beestje, mooi plaatje, qua lengte. Knipoog

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 12:44

WOuw wat een leukerrdd! Duivel
en je kan er gerust al een keertje op zitten hoor als hij iets jonger is,
zolang je hem maar niets gaat vragen, en niet te zwaar weegt.
maar dat valt volgens mijn allemaal wel mee!!!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 13:22

quera schreef:
Sommige mensen kunnen ze nou echt niet lezen ze zegt dat ze het rustig gaat opbouwen en er dus niet gelijk veel op gaat rijden .
dus ik snap niet wat het probleem hier nou is. laat haar gewoon ze heeft het aangegeven en ze weet volgens mij heel goed waar ze mee bezig is .

Nog heel even offtopic. Ik heb het niet tegen de TS hoor! Zij zegt zelf al het rustig aan te gaan doen. Ik heb het tegen die mensen die zeggen dat het allemaal wel kan.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 13:24

Tessebes schreef:
quera schreef:

Nog heel even offtopic. Ik heb het niet tegen de TS hoor! Zij zegt zelf al het rustig aan te gaan doen. Ik heb het tegen die mensen die zeggen dat het allemaal wel kan.
Nee had het ook niet tegen jou hoor want jij bouwd het teminste op maar andere mensen :Ja je bent gek enz enz. snap je

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 13:34

Ontzettend leuke pony en een gave kleur!

Je gaf zelf in je openingpost al aan dat je misschien een tikje te groot voor hem zou kunnen zijn, nu vind ik dat op zich nog wel meevallen, maar ik denk wel vooral gezien dit gegeven dat je hier extra rekening mee kunt houden!

De meeste reacties zeggen al genoeg denk ik, nu reageert de ene misschien wat heftiger dan de andere, maar er zit wel een kern van waarheid in.

Zowieso de komende tijd rustig aan doen dat lijkt me in jou geval met deze pony noodzakelijk.
Neem rustig de tijd om elkaar te leren kennen dmv grondwerk en longeren, wandelen enz.
Kijk hoe hij zich verder ontwikkeld en hoe hij het allemaal oppakt.

Tijd genoeg lijkt me zo, hoe meer tijd je ervoor uittrekt, des te meer tijd zul je in de toekomst hebben om met plezier samen te rijden!

Succes met je knapperd!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 13:41

leuk beestje! vind je zeker neit te groot en waarschijnlijk groeit ie zelf ook nog wel een paar cm, helemaal als je m nog ff de tijd geeft om uit te groeien op t land ofzo. idd zonde dat ie al zo vroeg is ingereden, maar gelukkig ben je zelf van plan om rustig aan met m te doen.

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 13:43

Hilde, nogmaals gefeliciteerd met Elton, ik vind em echt hartstikke leuk! Haha!
Veel plezier er nog mee. Ja

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 13:50

Wat en prachtige pony zeg Lovers
Je past er leuk op Ja
Vind wel dat er een beetje een heisa gemaakt wordt zeg...er staat dat ze kalm aan gaat doen met hem. Dat de pony al beleerd was toen ze hem kocht kan ze ook niets aan doen.

Heeel veel plezier met je nieuwe aanwinst...moet haast wel lukken Knipoog

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 14:11

Wát een leuke pony! Lachen

Je staat er ook leuk op, en ik vind je helemaal niet te groot. De discussie van te vroeg inrijden is
nu wel gevoerd, daar ga ik me niet in mengen, maar als ik het zo lees weet jij precies waar je mee bezig bent, dus ik wens je nog veel succes met je pony! Lachen

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 14:14

zo zeg.. lijkt net of er een plaat blijft hangen, ik lees 1034 reacties die hetzelfde zijn..! beetje jammer, meid, heel veel plezier met je mooie pony, je staat er leuk op hoor! ik weet zeker dat je de goede beslissingen neemt met dit leuke dier..! geniet ervan!

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 16:52

Jullie hoeven echt niet bang te zijn dat ik niet weet waar ik mee bezig ben. Ik doe nl echt rustig aan en heb al eerder een paardje vanaf 3 weken onder het zadel verder gereden en daar heb ik ook heel lang voor uitgetrokken en goed de tijd voor genomen. verder heb ik ook connemara's gehad en weet dat ze dus gevoelig zijn voor teveel voer. de pony is net uit duitsland gehaald en heeft al lekker buiten gelopen en staat nu op stal, hij voelt zich al lekker thuis.

daarbij even voor de duidelijkheid weeg ik misschien 58 kilo en ben 1.65 dus dat is denk ik het probleem niet, het gaat wat meer om de lengte. wat ik opvallend vind is dat heel veel mensen zich hier druk maken over het te vroeg zadelmak maken. maar wat is te vroeg??? als je kijkt naar het jaar is hij officieel al 3 en zouden heel veel handelaren hem gewoon als 3 verkopen en dan kan het ineens allemaal wel. ik houd er echter rekening mee dat hij 1 juni pas 3 wordt en zorg dus dat hij weinig hoeft te doen, dat anderen hiervoor al met hem bezig zijn geweest daar kan ik niets aan veranderen. dat ik hier eerlijk over ben geeft al aan dat ik goed nadenk over wat ik aan het doen ben. ik had hem ook liever wat ouder onder het zadel gezien, maar had ik hem daarom niet moeten kopen? nu heb ik hem er voor kunnen behoeden dat ze niet te snel met hem gaan. als ik hem had laten staan en een andere pony had gekocht die wel 5 was en net bereden was het wel goed geweest. maar volgens mij was dat niet de bedoeling van dit topic. ik vind het wel jammer dat er zo gereageerd wordt net alsof ik een dier mishandel. ik voel me dan ook niet goed bij die vervelende reacties. als je wat te zeiken hebt ga dan ergens anders reageren, want dat is de bedoeling van dit topic niet.

gr hilde

p.s. maar gelukkig zijn er ook mensen die wel inzien dat ik goede bedoelingen heb. bedankt daarvoor.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:26

Wat leuk dat je hem al thuis hebt staan! Lekker van genieten Haha!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:27

Wat leuk! Hij lijkt echt op Elmo Tong uitsteken die hadden wij een tijdje op stal staan, een prachtige hengst is het Haha!
En je bent echt niet te groot ervoor hoor, connemara's kunnen heel wat hebben. Veel plezier ermee!

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 18:34

SONY schreef:
Wat leuk! Hij lijkt echt op Elmo Tong uitsteken die hadden wij een tijdje op stal staan, een prachtige hengst is het Haha!
En je bent echt niet te groot ervoor hoor, connemara's kunnen heel wat hebben. Veel plezier ermee!

dank je sony