Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
daantjuhhh schreef:Shanna schreef:hem houden is gemeen en harteloos en oneerlijk, dat doe ik dus niet, ik zou hem terug verkopen aan de eigenaar van waar die gestolen is maar wel zo regelen dat ik altijd mag blijven bezoekenook aangifte doen bij de politie dat iemand mij een gestolen paard heeft verkocht e.d.
Stel je komt er nu achter dat Wikke gestolen is?
Zou je hem dan echt zomaar terug kunnen verkopen?
Ik zou mijn Olly nooit terug kunnen verkopen.. pfoe, jeetje zou er niet aan moeten denken, dat is mijn maatje!
peetorlan schreef:Misschien moeten jullie ook eens in de schoenen gaan staan van de oude eigenaar.
Die misschien al vele jaren lief en leed met het beesje heeft gedeelt.
En op een dag kom je op stal/wei en dan is je kind weg.
DAn na dagen weken en maandan van zoeken speuren enz komt het weer boven water.
Hoe denk je dat je, je eigen dan voelt het is van jou en het was van jou.
Ik weet wel als ze morgen WHis stelen (wat ik niet hoop).
En ik kom haar weer tegen in de jaren.
Dan haal ik haar echt weg niet goed schiks dan maar kwaad schiks want het is en blijft mijn kind mijn allessie.
En hoe kan je in godsnaam iets terug moeten kopen wat al van je zelf was.
DAarom zeg ik ook al eerder het is een heel moeilijk iets heel moeilijk
Soet schreef:Tja inderdaad zoals Shanna ook zegt, als je er zeker van bent dat het paard het daar goed had, de kinderen/mensen graag hadden. Dan is het gewoon oneerlijk om HUN paard te houden.
peetorlan schreef:Daarom zeg ik ook het blijft een moeilijk iets.
Het is een moeilijk iets voor beide kanten.
Maar dan nog zou ik Whis terug halen.
peetorlan schreef:Want naar mijn idee heb je zo en zo al een paard gekocht waar geen paspoort niks bij zit. Dus dan koop je al iets wat niet klopt. Als je zou zeggen een ander heeft weer een nieuw paspoort aangevraagt en nieuwe chip dat kan ook niet naar mijn mening.
crossmonster schreef:wat swieber betrefd, die ziet er op de foto bij de huidige eigenaars niet al te best uit, mager en dof, als mensen al niet goed voor hun dier zijn, zullenn het niet de makkelijkste mensen zijn ...
of gewoon dom en leek wat betrefd de verzorging van dieren,
zitake schreef:ik kan beide partijen wel snappen hoor. de een wil zn paard terug en de ander heeft er idd behoorlijk voor moeten sparen en plots is hij ook zn geld en paard kwijt. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik zou doen. Kijk uiteindelijk heb jij hem gekocht en jij hem niet gestolen, dus ik vind wel dat je hem kunt houden maar dit is natuurlijk moeilijk te beoordelen als je zelf niet in die situatie zit. Mss met de vorige eigenaars overeenkomen als ze hem echt terug willen ze je een deel terugbetalen.
Wafel schreef:jakary1511 schreef:Als ik het paard al een hele tijd had, zou ik het niet kunnen teruggeven en verkopen .... nee ik denk het niet
Of je er gehecht aan bent of niet vind ik bij zo'n situatie het minst belangrijk.
Net alsof de eigenaar er niet gehecht aan was..........
En als dat niet zo is is het al een stuk makkelijker op te lossen.
Ik vind trouwens wel de dader ook nog mee tellen. Dat is de eerste waar ik aan zou kloppen