dit zullen jullie nog nooit hebben meegemaakt!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-02 23:00

wat is natularhorsemanship precies?of hebben die een website?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 09:42

beautyfull_mickey schreef:
ik een meisje van 1,58 tegen een breed gespierd paard van bijna 1,60 als die op hol slaat even terug nemen?.... Gaaaap

nee, dat kan niet, daar heb je gelijk in, de beste ruiter van de wereld komt op zo'n moment tekort. Maar hij moet er ook niet met jou vandoor gaan, want dat is gevaarlijk. Dat maakt het paard dus onbetrouwbaar. Daarbij moeten ook paarden op de renbaan terug te nemen zijn. Jockeys moeten de situatie overzien, krachten sparen en op het juiste moment naar voren gaan. Dan moeten ze een paard wel bij zich kunnen houden en ook weer terug kunnen nemen.

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 13:03

beautyfull_mickey schreef:
ik een meisje van 1,58 tegen een breed gespierd paard van bijna 1,60 als die op hol slaat even terug nemen?.... Gaaaap

ik kan het hele verhaal niet lezen dus ik weet niet precies wat er is gebeurd, maar het lijkt mij duidelijk dat als je zelf al weet dat je je paard niet kan houden, je ook niet naar buiten moet gaan en/of moet gaan crossen ed.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 14:46

Idd, maakt het niet uit wat voor ras je paard is, hoe groot hij is en hoe groot jij bent. Je paard moet luisteren! Doet hij dat nog niet voldoende, moet jij niet met hem naar buiten gaan (is overigens ook gevaarlijk voor je omgeving. Ik zeg absoluut niet dat mijn paard er niet van door gaat. Ik weet het, hij mag het absoluut niet, ook hij rent wel eens een stukje, maar is nog nooit alleen thuis gekomen! Bovendien hebben wij besloten dat hij eerst fatsoenlijk moet gaan luisteren (deed hij voorheen wel) voor we weer naar buiten gaan met hem.

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-02 15:01

euhm richtje ik ben al vaak genoeg met mn paard naar buiten gegaan,ik ken haar nou al een half jaar en ben al een half jaar met haar naar buiten aan het gaan,en ze luisterde altijd fatsoendelijk,maat dit kan iedereen overkomen,ieder paard kan op hol slaan.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 15:45

Idd, ieder paard KAN op hol slaan. En natuurlijk kan elk paard een keer schrikken (is op zich ook niet erg). Maar als Tiko schrikt, springt ie opzij of rent ie een paar passen, maar dan houdt ie(meestal) weer op. En loopt ie rustig verder. En als ie er een keer echt van door gaat, gebeurt ook echt wel eens (weet dat dit heel fout is) zeg ik niet, ,ach het is een tinker en die zijn nou eenmaal eigenwijs. Nee, dan ben ik heelboos op hem, dat mag ie gewoon echt niet. Dus ik kan er niets van zeggen dat je paard ervan door gaat (doet Tiko ook wel eens), maar, je moet niet zeggen ach hij mag het wel, is immers een renpaard . Als je zo gaat denken, gaat het van kwaad tot erger en kom je straks in (nog meer) gevaarlijke situaties. En dit is echt niet om ruzie met jou te gaan maken ofzo, maar misschien moet je er over nadenken of je niet wat strenger voor je paard moet zijn, ik weet niet nu is, maar wat ik lees ben je wel erg lief voor hem.

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-02 15:51

nee richtje ik snap je ook wel.
maar ze mag dit zeker niet van mij!
maar ik bedoelde zo van ieder paard kan op hol slaam maar bij mcieky zal dit wat erger zijn omdat ze een renpaard is geweest,maar dat heeft idd nog niet te betekenen dat ze op hol mag slaan nee en dat mag ze van mij ook helemaal niet!
ik probeerder haar ook tegen te houden maar het gebeurde zo snel en ik heb vanalles geporbeert om haar stil te krijgen en dat is wat desiree ook zegt het lukt op zo'n momment niet.
en ik ben best altijd streng voor haar,in de bak maar vooral buiten.

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 15:56

jantina schreef:
Ik denk dat in dit verhaal het niets te maken heeft met wat voor paard je rijd. Arabier, volbloed of karrepaard, als ze eenmaal aan de kletter gaan is het allemaal TE hard.
En ook met kracht heeft het niets te maken, een paard wat aan de haal gaat, stop je niet meer.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Lees dit maar eens
[VvdD] Paard verongelukt

beautyfull_mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-02 15:58

ja ben ik het idd ook mee eens en dat is wat ik zeg van dat als ze eenmaal op hol slaan ze niet te stoppen zijn en wat mij ook gebeurt is.
en dat is ook niet van dat ik haar niet onder controle heb of te lief,want ik ben streng voor haar en heb haar al vanaf dat ik haar ken buiten gereden en onder controle gehad,en dat wil niet zeggen dat nu ze me er een keer vandoor is gegaan ik haar niet meer onder controlle heb.

SweetTinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-02 10:00

Ik wil alleen ff nog een ding kwijt, een paar zitten hier meer te zeggen dat Mickey onbetrouwbaar is en niet onder controle te houden en er is wat raars met dr omdat ze zo hard doorrende enz Verward ... Ik vind dat je allemaal je mening mag hebben over het VERHAAL maar niet over het PAARD.

Op dit forum kent niemand het paard behalve Galina, Jovanka en ik. Nu heb ik niet zo'n kennis over Mickey ik ken haar nog niet zoo lang, maar er zijn op de manege een paar mensen die Mickey al ontzettend lang kennen en weten wat ze heeft meegemaakt. Dat zijn ook mensen die levenslange ervaringen hebben met paarden en er mee zijn opgegroeid. Zij kennen de situatie en kunnen Galina zeggen hoe ze er het beste mee om kan gaan, zeker als ze een volgende keer buiten gaat rijden. Het was voor Galina ook geen leuke ervaring Verdrietig en om dan al die negatieve dingen hier te horen...

Oke, het was fout gegaan, en het had niet mogen gebeuren, maar het IS gewoon gebeurt, en je kunt de tijd niet terug draaien. We kunnen blij zijn dat het goed is afgelopen en proberen het een volgende keer te voorkomen.

Maar nog een ding, en hier zal ook Jovanka het met mee eens zijn: Wat Galina met Mickey voor elkaar heeft gekregen doet lang niet iedereen haar na!!! Haha! Iemand die Mickey vorig jaar kon, kent hem nu niet meer terug, zo veranderd is hij. Hij is ontzettend mooi geworden en ook lief Schijnheilig . En ik vind ook betrouwbaar... En je merkt ook dat Mickey veel voor haar doet

Natuurlijk zal niet iedereen het hier mee eens zijn en zal er weer flink negatief worden geklets, mij best, maar geef je mening over het paard alleen als je het paard kent!!! Lips are sealed