miss_jumpy schreef:Is dat zo? Dressuur rijden is weer gevaarlijker dan je paard in het land laten staan. Maar toch rijden er in Nederland heel veel mensen dressuur. Het is maar net wat je acceptabel vindt en je moet sowieso de risco's zoveel mogelijk beperken, dus goed voorbereiden. En dat doen wedstrijdruiters uit andere disciplines ook niet altijd, ik vind zelf dat de meeste sgw ruiters wel heel goed weten waar ze mee bezig zijn en bewust zijn van de risico's. Pas als je risico's erkent kan je werken aan het beperken ervan!
Ik had begrepen dat de persoon die ik aanhaalde bedoelde dat de kans op ongelukken in de SGW groter was dan in andere disciplines, en alleen in dát geval vind ik dat mensen eens extra moeten nadenken wat ze met hun paard doen.
En trouwens, ik geloof niet dat dressuur gevaarlijker is dan je paard in het land zetten, als ik zie hoe (over!)bezorgd (m.a.w. bang) veel dressuurruiters voor hun paard zijn.
(Denk nu niet dat ik een fan ben van dressuur, want ik ben nooit in een bak te vinden, en zie liever een vrolijk SGWpaard dan een dressuurpaard dat weer eens verveeld zijn rondjes draait.)