Pensioenstal beginnen,hoe?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

bloempje1

Re: Pensioenstal beginnen,hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 13:57

Oke tis de randstad.
Maar veel mensen vinden het al moeilijk in de randstad een goede stal te vinden.En daarbij speelt hier de rol mee dat veel mensen niet veel geld aan stalling meer kwijt wil zijn.
Ik zelf betaal aan mijn huidige stal 238 per maand.Vind dit al knap prijzig.

Oke dit is luxer en mooier.Maar denk niet dat je winst eruit zal halen als je de stalgeld gaat verhogen.Denk dat het eerder dan weer leegloopt.

En ik zelf vind weide zomers erg belangrijk.Dus al kon ik dit kopen en runnen.
Had ik de weide er nog bij moeten kopen. Clown

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:58

haha, nou dat is een andere discussie, maar jullie vinden dus dat ze de paardenopleidingen als deurne maar beter kunnen opdoeken? zijn ze echt zinloos?? ook leuk voor al die mensen die daar 'studeren' ...

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 13:58

Citaat:
fout begrepen er komen extra kosten bij Clown ,voor het gebruik van warm water om je paard te wassen moet je muntjes kopen Knipoog
voor de stapmolen moet je muntjes kopen

ze hebben wel 2 binnenbakken ,een buitenbak,longeerbak,stapmolen,kantine

Wat achterlijk Clown

Olle, ik vind een papiertje 'paardenhouderij' werkelijk niets aangeven over het feit of iemand verstand heeft van paarden.
Met een beetje goed veeg en mest werk kan iedereen die opleiding halen Lachen

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 14:00

Ook ik vind dat het papietje nutteloos is.
Ken hier zat pensioneigenaren die hun stal hebben opgericht zonder papiertjes.
Ik ga liever staan bij iemand die goed is voor de eigenaar en het paard.Dan dat ze les moet geven.

Maar goed daar ging het niet om.
Ging erom of een bank zo gek is om 5 miljoen te sponseren.
En hoe de normalen mensen zoiets toen wel voor elkaar gekregen hadden.
Laatst bijgewerkt door bloempje1 op 07-03-07 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:00

juval schreef:
haha, nou dat is een andere discussie, maar jullie vinden dus dat ze de paardenopleidingen als deurne maar beter kunnen opdoeken? zijn ze echt zinloos?? ook leuk voor al die mensen die daar 'studeren' ...

Niet zinloos, maar het behalen van dat papier is geen garantie tot het hebben van verstand van paarden of een garantie op het kunnen beginnen van een eigen bedrijf.

Ik denk dat als je alle goed lopende pensionstallen in NL naast elkaar zet daar minder pensionstaleigenaren met een Deurne papier tussen zitten dan wanneer je alle stalhulpen naast elkaar zet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:00

Ik vind deurne idd een penny opleiding
Vroger niet, de laatste jaren wel
Ga maar eens kijken wat er rijd, je ziet de half gevorderde les van de manege huppen.
Op een enkeling na, waarvan je jezelf dan bedenkt, meid, je komt er zo ook wel.
Hoef je dit niet voor te doen...

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:03

Eerlijk gezegd vind ik 238 per maan redelijk weinig nog. De stallen tot nu toe waar ik ben geweest die volpension waren betaalde je toch gauw tegen de 300 euro aan. De stal waar ik nu met mijn verzorgpaard sta ik dacht ik 310 per maand, maar dan heb je wel super faciliteiten. stapmolen paddocks. Springtuin, dressuurbak, binnenbak, solarium met warmwater. Verschillende poetsplaatsen. Paarden worden 's ochtends in de paddock op stapmolen voor je gezet. ik vind het dus wel het geld waard.

Over het papiertje heb ik het meer over dat iemand op stal is die verstand heeft van paarden. Dus als een paard koliek heeft dat de persoon het ook kan herkennen.
Tja en als jij er voor kiest om les te gaan geven vind ik ook wel dat je verstand van moet hebben. ik ga dan echt pas bij je lessen als je genoeg ervaring hebt of als je het papiertje heb.
Het gaat bij mij echt niet gebeuren dat jan en alleman mij verkeerde dingen gaat leren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:06

Denk jij dat als de manegeclub bij deurne rond hobbelt dat het nivo over paarden verzorging dan veel hoger is?
En in deurne leer je, een paard heeft 100 kilo sportbrok op een dag nodig, wordt hij dan vervelend omdat hij nooit los komt, gooi je er een onderleg trens in met slof eraan.

ja, ik heb een verreden paard op mogen knappen van piet pluk, de stalmeester al daar...

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 14:07

Olle,ja maar wat jij opnoemt die faliciteiten hebben wij al niet op stal.Dus da vind ik het wel duur.
Kijk ik moet mn paard zelf bekostigen.Heb straks een kind etc.Dus niet iedereen gaat duur staan voor luxe faliciteiten.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:42

runningkawa schreef:
Denk jij dat als de manegeclub bij deurne rond hobbelt dat het nivo over paarden verzorging dan veel hoger is?
En in deurne leer je, een paard heeft 100 kilo sportbrok op een dag nodig, wordt hij dan vervelend omdat hij nooit los komt, gooi je er een onderleg trens in met slof eraan.

ja, ik heb een verreden paard op mogen knappen van piet pluk, de stalmeester al daar...

Het niveau zal altijd hoger zijn als één of andere die het opeens in zijn hoofd heeft om een pensionstal te beginnen. De stal waar ik nu sta hebben ze volgens mij ook geen deurne opleiding! Maar er staan genoeg professionele ruiters en onze bedrijfleidsters draait al vanaf dat ze net geboren was mee in de paardenwereld!
ik bedoel dat het hier gaat om het welzijn van je paard. En dat vind ik erg belangrijk dat de eigenaar van een stal dit ook begrijpt! En ook weet hoe het moet.
Persoonlijk denk ik wel dat ik bijna geen betere stal ken als de stal waar ik nu op sta. Ze doen alles met het oogpunt op het paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:46

Ben ik met je eens dat het daar om draait.

Maar ik weet dan dat je in deurne niet leert dat een paard op de wei hoort. Of beter gezegd beweging nodig heeft, dagelijks.
Daar gaan de eigenaren in het weekend naar huis en de paarden komen er niet uit.

Iemand met die instelling later bij een eigen bedrijf, daar wil ik geen paard stallen.

Ik heb zelf op plaatsen getsaan waar wel werd gekeken naar de werkelijke behoefte van een paard.
Mensen die idd al jaren in de paarden zaten
Zonder papiertje..

Ik weet wel waar ik wil staan Lachen

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:00

ik weet ook wel waar ik wil staan en waar ik niet wil staan.
ik vind de stalling van waar ik nu sta ook erg duur, maar ik heb op genoeg verschillende stallen heb gestaan dat ik weet dat deze stal het geld dubbel en dwars waard is.
Het is gewoon moeilijk als een pensionstal begint om een goede naam te krijgen. De paardenwereld is klein en er word veel geroddeld!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 15:52

runningkawa schreef:
[....]
Maar ik weet dan dat je in deurne niet leert dat een paard op de wei hoort.

Ik heb op zo'n stal gestaan ja Scheve mond

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:02

Dat manegebedrijf in Woubrugge staat al behoorlijk lang te koop. Zijn zijn ook nog eens in prijs gezakt. Het koste namelijk eerst 5.600.000,-. Er is dus toch al 7 ton vanaf gegaan.

Ik vraag me af of je veel last van het politiegedeelte zou hebben. Ze zorgen er in ieder geval wel voor dat je vaste inkomsten hebt. Ze even dat ze 10.000 euro per maand alleen al aan huur van het complex betalen. De andere 17.000 moet je goed kunnen halen, als je er maar geen zooitje van maakt.

Ik heb er ook wel eens naar zitten kijken, maar denk niet dat je zo makkelijk een bedrijfshypotheek krijg van 5.000.000.

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:08

Als ik zo even 5.000.000 euro in mijn broekzak had zou ik het wel weten Haha! Maar denk inderdaad dat dit voor een startersonderneming niet erg geschikt is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 18:19

Banken zijn (net als gemeentes trouwens) niet erg geinteresseerd in agrarische projecten. Die lening kun je wel op je buik schrijven Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 01:27

[LZP] > [PP]

Dizzy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:23

Mistic schreef:
Dat manegebedrijf in Woubrugge staat al behoorlijk lang te koop. Zijn zijn ook nog eens in prijs gezakt. Het koste namelijk eerst 5.600.000,-. Er is dus toch al 7 ton vanaf gegaan.

Ik vraag me af of je veel last van het politiegedeelte zou hebben. Ze zorgen er in ieder geval wel voor dat je vaste inkomsten hebt. Ze even dat ze 10.000 euro per maand alleen al aan huur van het complex betalen. De andere 17.000 moet je goed kunnen halen, als je er maar geen zooitje van maakt.

Ik heb er ook wel eens naar zitten kijken, maar denk niet dat je zo makkelijk een bedrijfshypotheek krijg van 5.000.000.

Leuk gerekend maar helaas draai je met dat bedrijf verlies.

Het bedrijf staat nooit vol omdat de stalling erg hoog is.de stal er naast wat verhuurd is dat contract loopt binnen nu en 2 jaar af dus die inkomen valt weg.
Wij zijn ook met het bedrijf bezig geweest we hebben het ook een tijdje gehuurd maar er moet zo veel gedaan worden en zo veel geregeld worden bij de gemeente.zoals je al lees banken/gemeente zien stallen liever gaan dan komen.elke boer die land en een schuur over hebben beginnen een pesionstal.
Groot gelijk hebben ze omdat het voor boeren er moeilijk word gemaakt.