meer verwaarloosde pony's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sparky10

Re: meer verwaarloosde pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:19

Ach gut ik kan nu alleen maar even gniffelen meer niet dezebeesten zien er prima uit niks mis mee ze krijgen eten ect.
ach ja het zal wel aan mij liggen , maar ik vinddit super stuk land wat ik zie !

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:23

amy_leftover schreef:
Ik heb het stukje ook gezien en ook ik vond het eigenlijk nog wel meevallen
Volgensmij staat er bij mijn verzorgpaarden minder gras op de wei
Maar ze worden echt niet gelukkiger als we ze de hele dag gaan opsluiten

en hoefbevangen van water? Verward

er staat niet dat de hoefbevangheid komt door water..!!
ik neem aan dat ze er mee bedoelen dat ze pony's tegenkomen die bevangen zijn en gewoon nog heel de dag op land staan zich vol te vreten.

mieamore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:25

stamboek en chippen heeft niks met de werkelijke eigenaar te maken, werd dit maar gekoppeld dan werden er minder paarden gestolen.
en voornamelijk waar dit topic overgaat mishandeld, op deze manier is een eigenaar te herhalen en dat is nu niet het geval wat stamboek en chippen betreft.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:26

Op de foto valt het nog wel mee..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:28

mieamore schreef:
stamboek en chippen heeft niks met de werkelijke eigenaar te maken, werd dit maar gekoppeld dan werden er minder paarden gestolen.
en voornamelijk waar dit topic overgaat mishandeld, op deze manier is een eigenaar te herhalen en dat is nu niet het geval wat stamboek en chippen betreft.

Wat is dan in vredesnaam het nut nog van chippen, één van de argumenten vóór was destijds dat het opsporen van gestolen paarden makkelijker zou worden Verward

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:31

achja.. het is ook zo zielig om je paard op een weiland te zetten, zonder beschutting in een weiland..
nee deze moet 24/7 in zijn eentje op stal staan.. en mag vooral niet buiten lopen.. want vieze paardjes die zijn zielig... en bij elkaar in kan echt niet.. dan gaan ze spelen.. en stel je voor dat er 1tje een opdoffer krijgt van een ander.. echt zoo zielig
tja.. de DB heeft zich weer lekker laten kennen Slapen

xx

edit: ik vergeet nog dat je er elke dag heen moet om met hem te frutselen.. Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Moon op 28-02-07 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:42

Arabesk schreef:
mieamore schreef:

Wat is dan in vredesnaam het nut nog van chippen, één van de argumenten vóór was destijds dat het opsporen van gestolen paarden makkelijker zou worden Verward

Nou ja, en wat dan nog????
Wanneer je paard al is doorverkocht voor een redelijke prijs, dan heb je geen poot meer om op te staan. Krijg je alleen een schadevergoeding! (zelf meegemaakt helaas!!!!)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:47

Zelfs wanneer de DB in de fout gaat en paarden doorverkoopt na inbeslagname maar dit achteraf onterecht blijkt te zijn en dit ook door de rechter als zodanig wordt uitgesproken, krijg je een belachelijk lage schadevergoeding en kan je fluiten naar je paarden.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:49

Arabesk schreef:
Zelfs wanneer de DB in de fout gaat en paarden doorverkoopt na inbeslagname maar dit achteraf onterecht blijkt te zijn en dit ook door de rechter als zodanig wordt uitgesproken, krijg je een belachelijk lage schadevergoeding en kan je fluiten naar je paarden.

krijg je je paard dan niet terug Scheve mond
nou lekker gaat hier in Nederland..
laat de DB zich eens gaan verdiepen in paarden.. voordat ze zomaar alles van je afnemen Scheve mond

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:54

sorry maar ik denk zelf dat de meeste meldingen zijn van mensen die geen weet van paarden hebben... Ik zie niets verwaarloosd aan de paarden op de foto. zien er goed uit, en ieder weiland is met dit rotweer blubberig, gewoon goed blijven controleren op mok, wondjes e.d. en hooi bijvoeren op enigzins droge plaats. Mijn paarden komen met dit weer ook gewoon buiten, maar willen al na een half uur zelf weer naar binnen, en kom je ze niet halen dan komen ze zelf wel haha Duivel dan breken ze gewoon uit, en zetten de boel op stelten. Maar er zijn ook paarden die natuurlijk liever wel hele tijd buiten zijn.
Er zullen ongetwijveld meldingen tussen zitten die helemaal terecht moeten zijn.. Wij hebben hier bij de buurvrouw al zo vaak de dierenbescherming gezien omdat er weer een melding kwam van ene of andere toerist dat er een verwaarloosd paard in de wei loopt Clown paardje is idd graatmager en wordt ook niet meer dikker, maar nog fris in zn vel, goed op de benen, en eet nog goed, leeftijd is ook al dikke 35+ Eigenaar heeft m al een 2e kans gegeven, door m over te nemen, anders was hij allang frikandel. Ze blijven ook net zo lang tot ze niet meer kunnen, ja ik heb respect voor zulke mensen. maargoed hier zijn dus ook al wel ontelbare reacties voor binnengekomen bij de dierenbescherming.. Slapen

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:41

Citaat:
sorry maar ik denk zelf dat de meeste meldingen zijn van mensen die geen weet van paarden hebben...

Inderdaad! Ik kreeg vanmorgen commentaar van een vrouw die vlakbij onze wei een volkstuintje heeft.
Onze paarden stonden er zo zielig bij en ik moest ze maar in een lekkere warme stal zetten Boos!
Wij hebben een ruime schuilstal voor de paarden, met daarvoor een stuk bestraat. We voeren ze 2 keer per dag flink hooi (en mijn jaarling krijgt nog veulenbrok erbij). Het begin van de wei is inderdaad bagger, maar de hele linkerkant is goed droog en het hele achterste stuk ook.
Ik heb die vrouw gevraagt hoe zij het zou vinden om de hele dag in een wc hokje te worden opgesloten. Zo had zij het nog nooit bekeken.....
Ik baal ook ontzettend van het natte weer, maar helaas is hier weinig aan te doen.....

Zo voeren wij ze: op de stenen zodat ze droog staan. Zowdy krijgt apart haar krachtvoer, omdat de shets dat ook graag lusten. Het hooi krijgt ze nu wel bij de anderen. Op de achtergrond zie je het begin van de wei, een baggerzooi helaas...
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7ECOWEYR

Deze foto is nog niet eens de helft van de wei. Verder naar achter is het nog droger en staat er ook meer gras. Arme Zowdy staat er vreselijk verwaarloosd bij.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=WXR3FXHM

Ik merk wel dat onze paarden nu met al die regen veel meer in de schuilstal staan, dus ze maken er wel dankbaar gebruik van.
Maar ik wordt soms zo moe van het commentaar. Je kan het nooit goed doen denk ik.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:44

ik ga nu vreselijk de knuppel in het hoenderhok gooien..........

er zijn helaas een hoop mensen die de kosten van het houden van een paard willen duiken en dus het paard op een gruwelijk stukje land gooien

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:45

nou dat ziet er toch prima goed verzorgd uit zeg!
Idd die vergelijking van een wc-hokje gebruik ik ook weleen...., mensen vinden dingen al snel zielig, maar de echte zielige dingen gebeuren uit het zicht...tja wat niet weet wat niet deert?!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:46

die knuppel valt wel mee....dat klopt idd ook wel, zeker bij bepaalde handelaren..die willen de kosten zo laag mogelijk houden.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:46

Ach ik vind het ook zielig om paarden in dit weer in de wei te laten staan zonder beschutting die harde regen en wind lijkt me ook niet fijn voor zo paard.
Maar je ziet nu wel veel weilanden die er niet goed uit zien lekker in de blubber en de paarden hebben maar een klein stukje om te lopen!. wel zielig maar hopen dat de zomer en de zon weer snel komen zodat we dit verhaal niet meer hebben..

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:48

@Kiwiko: Als mensen dat doen, is dat vervelend. Het zou beter zijn als ze hun paard op een stuk land gooien omdat ze uitgevogeld hebben dat dat beter is. Dan zou ik hun motivatie beter vinden.

Maar ook al is voor zulke mensen geld kennelijk belangrijker dan welzijn: toch doen ze het onbewust beter dan mensen die 250 euro voor een stal betalen waar hun paard 23/7 in een hokje van 3 bij 3 staat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:51

jij jouw feestje arno Lachen

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 22:56

Tsja...in de natuur hebben paarden over het algemeen ook geen schuilstalletje he. Dus als je ze gewoon puur natuur houdt, dus niet poetsen in de winter, vacht laten zitten etc, dan kunnen ze er gewoon tegen hoor. En dat ze er niet zo mooi uitzien met een wintervacht.............da's bijzaak!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:01

maar in de natuur hebben ze geen omheining en gaan ze op zoek naar beter gebied

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:11

Maar niet op zoek naar een schuilstalletje Knipoog

En als je paarden maar even laat wennen (dus in de zomer beginnen met 24/7 buiten en in de eerste winter goed opletten of ze staan te trillen en een dekentje klaarleggen) kunnen ze het echt wel aan. Mijn paarden zijn nooit ziek en ze zijn allemaal anders. Ook andere mensen die het zo doen hebben nooit problemen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:13

gaat echtwel lukken als ze grof in het werk staan Lachen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:15

Je gaat off topic, KiWiKo. Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:16

zal best Lachen maar mijn paard met het werk wat hij moet doen, gaat niet op een landje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:17

Ik vind 24/ 7 een helemaal natte wei, zonder droog niks
Ik vind 24/7 stal ook niks

Kan niet zeggen welke ik slechter of beter vind.

Doe maar wat er tussen in, lijkt me een stuk beter

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:18

KiWiKo schreef:
zal best Lachen maar mijn paard met het werk wat hij moet doen, gaat niet op een landje

Haha! is ook een groot verschil tussen paarden waar mee gereden/getraind wordt, dan gewoon paarden in opfok of waar niets mee gedaan wordt in de winter. Haha!