Citaat:
Ik vind eigenlijk dat het de ouders zijn die tegenwoordig zo laks zijn. Kijk alleen al eens naar hoeveel jonge kinderen al een pony hebben. Op maneges hier in de buurt zijn ze in overvloed, kom vaak genoeg kinderen tegen die mij passeren in volle gallop over de straat, zonder cap. En dan vraag ik mij dus af waar die ouders zijn..Ik heb soms het idee dat kinderen een pony krijgen als goedmakertje, omdat pa en ma de hele dag werken. Omdat de prijzen hier erg hoog zijn, zijn er veel tweeverdieners.
Ik denk dat hier wel een kern van waarheid inzit.
Maar ik vind de pension/manege toch ook een klein beetje verantwoordelijk voor dit soort gedrag.
De manege hoeft heus geen school te wezen, maar kan de kinderen rustig verplichten een cap op te zetten.
Op onze manege was nog wel sprake van dicipline maar dat is tegenwoordig ook ver te zoeken.
Er werden wel ponyeigenaars de les uitgezet of kregen op hun sodemieter als ze weer eens wat uitgespookt hadden.
Ik denk dat de opvoeding een grote rol speelt of kinderen verstandig om kunnen gaan met een dier, ik denk dat leeftijd dan niet zoveel uitmaakt.
Bij mij op stal staat een meisje van 16 en die moest ik vadaag nog waarschuwen omdat ze voor de zoveelste keer haar knol stond te slaan.
rijd M dressuur.