onverwachts vanmiddag een poonie gekocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cars

Re: onverwachts vanmiddag een poonie gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 21:33

Cheveyo schreef:
over het algemeen staan die niet op de markt nee..

En als je op de markt 300 euro betaald zou ik maar een fokker zoeken.
Ik ben eens bij een opvang geweest die zocht er ieder jaar een paar mooie uit bij de fokkers(aparte kleurtjes) omdat de rest de worst in ging...
Waren iets mindere bedragen die daar in om gingen.
En mooi spul dat tie had staan...heb nog altijd een foto op mijn pc staan van 1van de shets.
Zwartje met een wit hoofd en blauwe ogen....

Er staan momenteel volgens mij een 50a60 ggk bonte hengsten in Nederland....
Maar weinig grote maten(4).
Maar zonde om met zo en mooi shetje te gaan vermeerderen..jammer dat de mijnes een ruintje is zou een leuke combi geweest zijn Knipoog

On topic.....wat een ontzettend leuk zo een grote en kleine copie ervan.
Geweldig.....

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 21:35

leuk man, veel plezier ermee Haha!

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:00

wat leuk!! hou onwijs van shetlanders... hah, heb er zelf ook 2 kleinen hummels rond huppelen. veel plezier

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 22:13

Onze frummel is inderdaad zo tussen de 85 en 90 cm..
En dekken met een niet goedgekeurde hengst is inderdaad doodzonde van haar zeer goede papieren met veel ster en preferent in haar bloedlijnen.. Waarschijnlijk gaan we toch terug naar Linda als ze na half juli nog geen veulen heeft gegeven... En welke van de twee het dan wordt zijn we nog niet uit Bloos

@ Meavey
Wij hebben een eb en vloedbak, die laat automatisch het teveel aan water uit de bak en bij droogte kan je de pomp aan zetten, zodat hij water in de bak pompt en hij dan niet droog is. Echt superideaal!!

Ze is vanmiddag ingereden door een jongetje van een paar maanden oud hihi, hij was aan het huilen, dus moeders zette hem even op de rug van Verena, direct ontschoot hem een heel brede glimlach Haha!

@ Caira: het is inderdaad een leuk hengstje, maar die van Linda zijn leuker Bloos Qua kleurtjes ook, champagne en silverapple bont..
Armani: http://www.lindasminiatures.com/solarwi ... i_echo.htm
Dobby: http://www.lindasminiatures.com/serenit ... _cocoa.htm

Sanne is vanmiddag wezen wandelen met haar langs de weg, ze is superbraaf geweest, nergens van geschrokken zelfs niet van motoren! Ze belde vanavond supertrots op hihi Lachen

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:08

Caira schreef:
Chev zolang ik de zonder papieren shets nog voor 3 a 400 naar Ierland zie gaan vind ik het absoluut niet zonde!

Waar dan? Ze gaan eerder voor 25 euro naar Italië hoor,
Shets zonder paperassen zijn erg geen drol waard en zelfs hengstveulentjes mét afstamming word vaak geen afstamming bij aangevraagd en op de markt gezet.

Idd zonde als je haar niet laat dekken door een hengst met papieren ze heeft goede afstamming namelijk.
Er zijn gerust wel ggk bonte nsps hengsten hoor, zet maar eens een topic op het shetlandforum anders, "gezocht bonte hengst voor Verena". Knipoog
Verena is de laatste keer 92/93 cm gemeten, dus iets hoger. Tong uitsteken

Je moet al weer eerder kunnen zien dan juli of er nou wat inzit of niet hoor. Knipoog
En met Dobby zijn er heel veel kansen op leuke kleurtjes daar had ik haar ook eigenlijk voor gekocht natuurlijk. Knipoog

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:17

Meavey schreef:
Caira schreef:
Chev zolang ik de zonder papieren shets nog voor 3 a 400 naar Ierland zie gaan vind ik het absoluut niet zonde!

Waar dan? Ze gaan eerder voor 25 euro naar Italië hoor,
Shets zonder paperassen zijn erg geen drol waard en zelfs hengstveulentjes mét afstamming word vaak geen afstamming bij aangevraagd en op de markt gezet.

Idd zonde als je haar niet laat dekken door een hengst met papieren ze heeft goede afstamming namelijk.
Er zijn gerust wel ggk bonte nsps hengsten hoor, zet maar eens een topic op het shetlandforum anders, "gezocht bonte hengst voor Verena". Knipoog
Verena is de laatste keer 92/93 cm gemeten, dus iets hoger. Tong uitsteken

Je moet al weer eerder kunnen zien dan juli of er nou wat inzit of niet hoor. Knipoog
En met Dobby zijn er heel veel kansen op leuke kleurtjes daar had ik haar ook eigenlijk voor gekocht natuurlijk. Knipoog

Ja en sinterklaas bestaat ook nog! Dat tijdperk is allang niet meer. Ga maar naar de markt of kijk op marktplaats en vergelijk de prijzen. Hoeveel slachthandelaren heb jij de laatste tijd gesproken?

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:20

Ik ken er genoeg en de markt staat zeer zeker nog vol met dat spul hoor zie ze er elke keer weer.
Dus helaas maar het is echt waar.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 23:21

Citaat:
Je moet al weer eerder kunnen zien dan juli of er nou wat inzit of niet hoor.

I know Haha! Ze zal over een maandje uiterlijk op zijn minst al een buikje moeten krijgen naast haar "grasgedeelte" en de uiers zouden over een maandje of twee op zijn laatst ook iets moeten gaan groeien..

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 07:35

o ze is al gedekt? (is dat niet jong? ze was toch nog geen 3?)

nou 92 cm... zit ik er niet heel ver naast;)

ik mis trouwens roze foto`s?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-07 11:39

jaaa we moeten haar roze outfitt nog aanschaffen, ik ga vrijdag avond naar de ruitershop, en miss zaterdag naar twee andere Haha!

ja ze is gedekt door Dobby van Meavy, zie dianne haar eerdere post
ze heeft vorig jaar tussen 6 mei en 22 juli bij hem gestaan, maar is daarna hengstig geraakt.
We zien we of er iets uit komt en anders miss van de zomer toch nog laten dekken door een van de mannen van meavy

was gister zo trots op haar. Ben met haar wezen wandelen langs de weg. Autoos en motoren, nergens van geschrokken, en als Kato even bleef staan, dan ging ze dapper voorop lopen.

@ agnes: ik was ook bang dat bonita haar zou opeten, maar ze was eigenlijk ontzettend "lief" voor haar, alleen bij het ruiken een beetje gillen. Verder hebben ze lekker samen gesjeest door de bak.

@linda: Wat heeft ze een geweldig drafje zeg, ze showde hem gister even in de bak. Ze kan ook heerlijk met je spelen, lekker uitdagen enzow. En ik heb haar kriebel plekje al gevonden Haha!

ben zo blij met ons meissie Haha!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 12:16

die bonita haat vos paarden en ook bonte paarden dus? alleen belgen en minibelgen zijn goed genoeg voor haar? puh
*houdt het hoofd hoog*

raar beessie is t toch;) maar wel lief, mooi en leuk;)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:01

whaa wat een super schattige foto's! vooral met Jantje Lachen
Ik vind die Dobbie echt een knappert! maar als ze niet drachtig is, is die andere misschien beter kwa kleurovereenkomst met t toekomstige kato-kind Knipoog

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 11:44

hmmmn jor, als ze niet drachtig is dan willen we haar van de zomer naar de hengst brengen

tja om twee dezelfde veulens te fokken en dan mini en maxi, het is een optie, maar denk dat een effen veulen leuker is voor uk. Die trouwens sinds gister avond Caithlynn heet, afgekort Keetje

morgen voor kleine ukkepuk spulletjes Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 11:45

ahhh dat Verena stond haar so chique!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 11:46

ja maar wij vonden het uhmn niet echt bij haar passen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:28

o, noumoet ik weer een andere naam voor haar uit het hoofd gaan leren... keetje, keetje, keetje, keetje, keetje, keetje, keetje, keetje, keetje, keetje, keetje, keetje, keetje, keetje, keetje, keetje, keetje, keetje, keetje, keetje, keetje, keetje, oke, ik weet em;)

al zin in morgen? ik ga ook mee he;) hihi. ben benieuwd wat ze daar allemaal hgebben. ben r nog nooit geweest...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 15:16

ja had het gehoord, jij zat te hopen op didi hoorde ik

ik zie je morgen

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 15:21

haha klopt. didi vond ik wel super gaaf:) maar keetje mag ook hoor;) tot morgen, kheb er zin in:)