Het is helaas over voor Reus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 15:20

Jij hebt ook erg veel pech! poedersuiker voor je zeg! Sterkte verder...

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 16:26

Hartstikke bedankt voor jullie steun en hele mooie gedicht Anita, Suzan, Wendy en Anita(en alle andere natuurlijk ook!!!) Ik zit weer met tranen in mn ogen, echt een supergedicht!!! Jullie steun doet me heel goed, bedankt!!!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-02 16:27

En...ik hoop echt dat het allemaal zo is, voor Reus..als in dat gedicht, ik gun het hem zo!!!

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-02 23:20

Jeetje, dit had ik niet verwacht.

Al hebben we elkaar de laatste 2? jaar niet zo gemogen. Dit gun ik je natuurlijk niet. En Reus natuurlijk ook niet, want ik heb hem altijd een erg leuk/lief paard gevonden.

Sterkte!!

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 15:49

Heel veel sterkte. Liefs Lisette

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 16:53

Hee Monique, wat ongelooflijk k*t voor jou en reus.
Waarom zit het sommige mensen ook altijd tegen?!!
Ik duim voor je dat je binnenkort een paardje hebt waar je wel een tig jaren van kan genieten.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 17:59

heel veel sterkte.....

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 20:17

Bedankt allemaal!!!
Ik heb verzekering gesproken en waarschijnlijk gebeurd het eind deze week of begin volgende week, ik vind t zo k*t!!! Frusty

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 20:40

het is idd poedersuiker... maar ja monique probeer je alsjeblieft niet te schuldig te voelen... Je doet het voor hem...

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 21:32

Tja, eigenlijk voel ik me wel een beetje schuldig...niet over het feit dat hij afgemaakt gaat worden, want dat moet hij heeft heel veel pijn, maar meer over het feit dat ik hem naar de slacht breng.
Maar...(ik wil hierover graag niet discuseren)ik heb het er met veel mensen over gehad, dat ze bij de slacht snel doodgaan, maar is het wel eerlijk tegenover hem, moet ik geen spuitje laten geven???
Reus heeft me al heel veel geld gekost(ik heb hem nog geen jaar en er zijn heel veel dierenartsen bij hem geweest en hij is 3 keer in een kliniek geweest), hij is alles waard hoor, maar ik hoor dus dat het niet zoveel uitmaakt hoe het gebeurd dus heb ik besloten om hem af te laten maken, maar ik voel me hier eigenlijk wel een beetje schuldig over.....maar wat ik ook doe, het is gewoon k*t!!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 21:41

Kan je kiezen naar welk slachthuis hij gaat? Er zijn slachthuizen die heel respectvol met paarden omgaan, je zou er eens een paar kunnen bellen. Er zijn inderaad voor- en tegenstanders en voor allebei de manieren is wat te zeggen.
Ik heb indertijd kunnen regelen dat ik wel het verzekerde bedrag kreeg met aftrek van het slachtgeld omdat ik mijn paard niet naar het slachthuis wilde laten brengen. Zelf mocht je er toen niet bijblijven. Dat is tegenwoordig vaak anders.

Als het even kan moet je proberen te regelen dat er iemand bij kan zijn zodat je zeker weet dat het op een goede manier gaat.

Heel veel sterkte in elk geval.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 21:53

Het is ontzettend moeilijk om een beslissing te moeten nemen over leven of dood van een dier.Ik bekijk het toch wel zo:Een dier heeft het recht te mogen sterven als het echt niet meer gaat .Een mens moet vaak hemel en aarde bewegen om het voor elkaar te krijgen.En als je geen euthanasie verklaring hebt wordt het helemaal een moeilijk verhaal.Natuurlijk snap ik wel dat het moeilijk is.Ik moet er niet aan denken dezelfde beslissing te moeten nemen.Heel veel sterkte en denk eraan dat het paard er geen weet van zal hebben en in ieder geval dankbaar zal zijn dat je hem van zijn pijn verlost!

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 22:59

Wat erg!

Ontzettend veel sterkte in deze, ongetwijfeld, moeilijke tijd!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-02 23:32

Monique, ik heb mijn Burggraaf zelf naar de slacht gebracht, ik weet niet of dat voor jou een optie is?
Ik wilde er zeker van zijn dat hij niet op een vrachtwagen met allerlei halfgammele paarden kwam en met veel geweld/geschreeuw daarnaar toe ging.
Hij heeft tot het laatst aan toe rustig op de trailer gestaan en was als eerste aan de beurt. Het blijft vreselijk, maar Max had al zoveel injecties gehad dat hij met 4 mannen vastgehouden moest worden.
Daarom heb ik bewust voor de slacht gekozen. Een spuit was voor hem een veel grotere lijdensweg geweest!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 00:34

Laten inslapen of naar de slacht, is altijd al een beetje een beladen onderwerp geweest! Als jij wilt dat hij naar de slacht gaat, is dat jouw keuze en jouw keuze is okay! Laat je alsjeblieft door niemand wat anders aan praten!!!!
Fitzroy en Percy hebben wel gelijk als ze zeggen, dat er ook slachthuizen zijn waar ze heel respectvol met je paard, maar zeker ook met jou omgaan. Blijf er bij als je het aankan (waarbij ik dan de mening ben dat je dat je paard verschuldigd bent Scheve mond .). Gaat dat niet, zorg dat er iemand anders bij is, zodat je echt zeker weet dat hij er ook echt niet meer is Verdrietig en dat je dus ook 100 % zeker bent dat hij niet op zo´n afschuwelijk transport naar Italie of het voorm. oostblok gezet wordt Huilen .
Héél veel sterkte!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 10:24

Ik wil absoluut niet dat hij op transport gaat, ik bel de verzekering nog of ik zelf mag kiezen en evt. zelf weg kan brengen, kijken waar het ook het minst erg is om te laten doen!!! Al blijft het natuurlijk vreselijk!!!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 10:31

Inderdaad het blijft vreselijk.
Probeer altijd als eerste aan de beurt te zijn, paarden ruiken namelijk de geur van dood. Als het mogelijk is kijk dan of het op de trailer of de vrachtwagen kan, als daar ruimte is.
Een vriendin van mij moet ook haar paardje af laten maken, ook bij de slager en ze wil er niet bijblijven, probeer iig dat er altijd iemand bij is, zelf zou ik er absoluut zelf bij willen zijn maar dat is bij iedereen anders.
Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte toewensen.

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 10:39

Vraag of je als eerste mag, dan is het nog schoon en zal Reus niet zoveel 'argwaan' hebben.
Ik wil je heeeeel veeel sterkte wensen!!!

Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:10

Jeetje wat erg! Heel veel sterkte!
Volgens mij mag je hem van de verzekering zelf wegbrengen, dat moet geen probleem zijn. En je kunt altijd iemand meebrengen die er bij kan zijn, al kun je het zelf niet aan.

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 11:46

Monique, allereerst veel sterkte! en dan zeker in deze periode. Kan me in beetje voorstellen wat je voelt. Heb mijn vorige paard ook moeten laten afmaken (uhg ik haat het woord alleen al). En de periode vanaf het moment dat ik wist dat ze weg moest en het moment dat ze ging, was een regelrechte hel.

een jong en nog zo'n vitaal paard van nog maar 9 jaar oud. Ze ging weliswaar elke dag de wei in maar 's avonds kwam ze gewoon naar binnen. en dan gaf ik haar iedere dag nog een uitgebreide poetsbeurt terwijl ondertussen de tranen over mijn wangen liepen. Maar ik kon niet anders, ze was mijn verantwoordelijkheid en ik hield van dat beestje, dus haar gewoon laten staan kon ik niet over mijn hart verkrijgen. Ze verdiende die aandacht en genoot er ook van. Maar deed me iedere dag echt zeer. Ik mis haar nu 3 jaar later nog.

En ondertussen inderdaad twijfelen. Doe je er goed aan om haar te laten slachten. Je hoort van iedereen verhalen. Van paarden die ingeslapen worden en zich nog lang verzetten. Maar ook paarden die heel zacht zijn ingeslapen. Bij mij heeft de verzekeringsmaatschappij de knoop doorgehakt. Die wilden van inslapen niets weten.

De verzekeringsmaatschappij werkte ook met vaste slachthuizen. Omdat ik ze te traag vond en ik mijn paard niet langer kon laten lijden heb ik bijna alles zelf geregeld. De meneer van het slachthuis was heel vriendelijk, vertelde dat hij de paarden zelf afhaalde en dan een nachtje bij huis liet staan zodat ze tot rust konden komen.

Dat vond ik dus een heel eng idee. Mijn paard in een vreemde omgeving zonder dat je dan weet wat ze met haar uitspoken! Dus toen heb ik gevraagd of ik zelf vervoer kon regelen en dat ze dan bij aankomst meteen aan de beurt was. Dat was dus geen probleem. Dus heb ik een afspraak gemaakt. Ik kon het alleen niet zelf aan om mee te gaan en heb een betrouwbaar persoon gevraagd om haar te brengen en erop toe te zien dat ze ook daadwerkelijk geslacht zou worden en niet via de achterdeur aan een handelaar verkocht zou worden.

Mijn vertrouwenspersoon is de hele tijd bij mijn meissie gebleven totdat ze er niet meer was. Het lieve beestje heeft tot het laatste moment niet in de gaten gehad wat er ging gebeuren of waar ze was. Alles ging heel netjes. Na elke dier werd alles helemaal schoongemaakt en in de wachtruimte zag je niet eens dat je in een slachthuis was. Ze is in principe heel rustig en vredig heengegaan.

Ik hoop voor jou dat reus net zo vredig gaat als mijn Julliette. Nogmaals heel veel sterkte in deze zware periode en probeer nog een beetje van hem te genieten nu hij er nog is.

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 15:59

Bedankt voor jullie reactie's!!!
Ja, het woord 'slachten' is zón rot woord.
Reus is nog maar 4, en zal zich waarschijnlijk ook heel erg verzetten tegen een spuit.
Ik belde net de kliniek, ze hebben het rapport nog niet klaar, nu moet Reus nog langer lijden, baal hier erg van, ik zou het maandag krijgen, de verzekering wacht er ook op, als het nog te lang duurt ga ik ook maar meer stappen ondernemen.
Reus staat lekker in de wei, ga wel elke dag erheen, eten geven en wat lekkers brengen en afentoe poetsen, kan ik nog even van hem genieten, al vind ik het heel moeilijk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 16:39

Ik hoop niet dat jij dezelfde weg tegemoet gaat, als ik. Ik heb maar liefst 3 weken bijna dagelijks gebeld voor het afkeuringsrapport. En iedere dag dat je je paard weer ziet, breekt je hart .....

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-02 16:43

3 weken, Leontine??? Wat erg!!!
Jeetje, ik vind nog geen week al te lang!!!
Maar....ik blijf bellen!!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 16:59

jeetje dat je toch deze beslissing moet nemen.
Ik denk vooral dat je dat gene moet doen waar jij het meeste vrede mee hebt.
Ik hoop niet voor je dat je lang moet wachten op de verzekering.
Veel sterkte de komende tijd .
en je weet je kunt hier je verhaal kwijt.

amberiwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-02 17:20

lambourgini hebben we ook naar de slacht gebracht