over ponyexpress!...over caps opzetten.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-01 21:29

haha marieke. We zullen onze mond houden.

En discussies gaan we niet uit de weg. Ik zou denk ik als b.n-er ook kiezen om zonder cap in beeld te worden gebracht. Nog sterker ik wil nu niet eens op de foto met cap. Als die foto's dan lukken dan is het ook geen gezicht.

Het viel me alleen op in je programma. En mij niet alleen. misschien dat je de volgende keer in beeld de b.n-ers kunt laten kiezen zodat het duidelijk is dat het hun eigen keuze is.

Maar ik vind je programma top! en vindt het leuk dat het volgend seizoen weer komt
Afbeelding
zulke foto's krijg je dan

p.s ik kan iedereen de nieuwe kieffer aanraden. Die is niet zo duur(f109,-) en ziet er een beetje uit als de oude caps maar dan met in een lichtgewicht uitvoering.

miseryfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 21:52

Ik was nooit pro-cap maar ik droeg het omdat t verplicht was als minderjarige.
Totdat ik dus een jong paardje reed, het ging fantastisch..
hij geeft opeens n mega gemene hoge bok..
ik val voor het zadel, val van t paardje pessies voor zn benen...
paard denderd over me heen...
over mn rug maar nog erger over mn hoofd...
gelukkig hak mn cap ander hak er nu heel anders bij gezeten..

een tijdje was ik helemaal pro-cap, maar de laatste tijd stap ik weer op onbekende paarden zonder cap..

na deze discussie ga ik er weer extra goed opletten!!!!! Party!!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 00:33

Hoi Marieke, je hebt een leuk en informatief programma inderdaad. En de deelnemers aan de discussie kijken kennelijk ook allemaal anders wisten ze niet dat je zonder cap reed.
Vind dat je een heel duidelijke reactie hebt gegeven en vind ook dat je heel voorzichtig bent. Je neemt weinig risico, niet meer dan wanneer je met een BN-er samen op de tandem zou gaan zitten op een hobbelig grintweggetje *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 10:16

Hoi Marieke.
1- paarden blijven paarden en zekerheid heb je dus nooit. het is mooi dat je de dieren waar je mee werkt zo goed kunt vertrouwen, maar het blijven paarden.
2- ijdelheid heeft altijd een grote rol gespeeld ivm het dragen van een cap. De BN-ers bij Hoppa hebben op Snuitje wel een cap op. Hiermee bedoel ik niet dat je moet doen wat hoppa doet, maar dat de BN-ers dus ook gewoon verstandig kunnen zijn en een cap opzetten.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 13:43

Stom gedoe dat een cap niet bij westernrijden hoort. er schijnen speciale caps te zijn die onder een cowboyhoed passen. Dan ben je dus wel beschermd. Wat als een van je paarden es schrikt en er met een ongeoefende ruiter er vandoor gaat. Stel dat ie blijft zitten, kan ie nog behoorlijk z'n kop stoten aan een tak ofzo! Zitten jullie met de brokken. Reken er maar op dat je dan wel een proces ofzo aan je konmt krijgt!

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 16:40

Sinds ik mijn eigen paard heb, rijt ik ook altijd met cap! NIet omdat hij nou zo stout is, nee hoor! En niet omdat ik hem niet vertrouw! Helemaal niet!! (dat zeggen andere mensen wel eens: "ik hoef geen cap op;ik vertrouw mijn paard")
Gewoon omdat het geen moeite is en veel moeite kan voorkomen!
Ik ben er zelf ook aleens onder gekomen doordat Mistral achter een balk bleef hangen, hij stapte zoveel mogelijk over me heen, maar raakte me toch hier en daar. Ook mijn cap was aangetikt. Daar hen ik geen last van gehad, wel van de rest...
Bij ons op de manege was ik als een van de eertsen die hem altijd ging dragen. NU zijn er volgens mij nog maar twee mensen die hem binnen niet op doen. En worden zij eerder aangekeken dan wij. Ook de intructrice (die ook western rijdt) is op zoek.
Toen ik pas op deze manege begon droeg ik hem ook niet. OP mijn oude manege wel, maar daar was ik met m'n negen jaar al begonnen en kende men me dus niet anders dan mét. (en als ik hem niet droeg, moest ik stoppen van mijn ouders...) Maar op die nieuwe manege dacht ik eerst HA nu hoeft het niet meer... Maar ben hem toch steeds meer gaan dragen. Eerst bij buitenritten (tegen de takken en tegen de zon) daarna bij de springles, en sinds ik Mistral heb alijtd, gewoon omdat je met een eigen paard nog wel eens wat gekke fratsen wil uithalen en je dan meer zekerheid uitstraalt dan zonder (naar je paard toe). En je in die nieuwe situaties nog niet weet hoe 'ie reageert.
Het is niet dat ik hem niet vetrouw. Mistral is er pas twee keer echt met mij 'vandoor'gegaan. De eerste kwam er opeens iemand met een grote ladder voor de deur staan, de tweede keer, kwamen ze opeens met een in plastic gehulde matras door de deur... Tja , nou vráááág ik je... Maar goed. Ik ben er wel een aantal keer af gekukeld (opeens omdraaien in het bos bijv. of een daas wegbokken..., of bij die verdraaide springwedstrijd, en zelfs bij mijn laatste dressuurwedstrijd( toen was ik zelfs al 12 weken zwanger, dus dat bewijst mijn vertrouwen in hem, ik rijd nu nog (22 weken)...) En was steeds erg blij met m'n cappie.
En wat die BN-ers betreft. Die rijden volgens mij geen western, die zitten toevallig op een western zadel. Marieke, ik begreep dat jij wel echt western rijdt en ik had ook al gesnapt dat jij de BN-ers altijd op 'die van jou'laat rijden (want in andere filmpjes zit jij erop). Maar toch... Een onderschrift zou (in de nieuwe reeks) wel het minste zijn inderdaad, denk ik.
Verder vind ik het een super programma. Niet zo klef en nep als andere (niet nader te noemen Lips are sealed ) paaorden programma's waar ook BN-ersd op paarden komen te zitten... (waar zou ik het toch over hebben Verward Haha!
Goed ik hoop dat ik jullie niet erg heb verveeld Slapen en ben blij dat mijn opmerking aan Heike (zie eerste berichtje hierover) zoveel mensen aan het denken heeft gezet.
Veel rijplezier allemaal, met of zonder(blijft voor 18+ers toch eigen keus en verantwoording).

Groetjes Saskia.

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 16:50

ik heb nog zo'n oude cap.
Telt die mee of moet je echt zo'n veiligheidscap. Ik heb me een keer laten vertellen dat die oude cappen ook niet mogen. en dat een veiligheidscap dan verplicht is

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 16:56

Zo'n oude cap is beter dan niets, maar die nieuwe zijn dikker en zitten steviger vast bij een onstuimige val. Die oude wilden nog wel eens in de nek schuiven (ook errug gevaarlijk) Of op je neus terecht komen (dag neus).

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 16:59

dan zal ik binnekort maar eens eentje aanschaffen. Breng ik mijn oude cappen naar manege zonder drempels... dus kunnen ze denk ik wel gebruiken.
Die nieuwe cappen zijn toch die paddestoelen zeg maar?

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 17:03

Ja, inderdaad, die champignons *LOL* Er zijn er die er wat beter uitzien hoor. Maar als je die paddo eenmaal op je hoofd hebt, zie je het zelf toch niet meer Knipoog
Succes met de aankoop. De Heike heeft zou ik je aanbevelen. Zit erg luchtig en niet zo heel lomp Koe
Groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-01 17:42

Ik heb vorig jaar voor een engels bedrijf gewerkt dat hoeden en caps met de hand maakt, en zij hebben wel eens een
"crash-hat" gemaakt. Een cap "schaal" aan de binnenkant van een westernhoed. Als je hem op zet voelt het als een cap, en je ziet een westernhoed aan de buitenkant. Zijn niet in productie, was een special voor een of andere Amerikaan.

fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 19:44

ik heb een keer met marieke gechat en ben ook al over het rijden zonder cap begonnen.
maar marieke vindt dat je met westernrijden absoluut geen cap op moet zetten (ik dat heel stom voor een kinderprogramma).
je zou toch een goed voorbeeld moeten geven. ik vindt het zelf niet echt een goed kinderprogramma, maar dat is mijn mening. Koe

Marieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 20:58

Uhm Fire, U zegt wat? Leuk hoe je dingen anders interpreteerd! Dan heb je de discussie hier niet gevolgd denk ik.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 21:59

En western en rodeo lijken me juist de dingen waar je er eerder afvalt

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 22:05

Western niet.. maar Rodeo wel ja tuurlijk *LOL*

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-01 22:07

Oeps haha ik reageer op iets wat als laatste berichtje op de 1e pagina staat hahahah BLOND *eigelijk niet maar zogenaamd wel ff blond okee *LOL* *