Wie Kan Mij Helpen??? IK MAG BIJNA NIETS!!!!!!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Wie Kan Mij Helpen??? IK MAG BIJNA NIETS!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:42

@Avanti natuurlijk wel, ze vullen toch ook hun profiel in Haha!
Of zouden ze die link niet leggen.

Love_Horsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 10:42

Bedankt avanti4ever bedankt voor je goeie tip Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:43

Love_Horsie schreef:
http://img132.imageshack.us/my.php?imag ... 016oq0.jpg

hier ben ik met me paardje ik zou het leuk vinden als jullie ook een leuke foto neer zetten..!

BEDANKT Botervlieg (L) ik ben er klaar voor Haha!:D en ben heel gezellig ik ga zo even eten met me moeder samen en dan kom ik weer en kijk of er al leuke foto's bij staan..

Foto's hier plaatsen door iedereen mag helaas niet, daar is het geen topic voor Knipoog

Ik hoop dat het snel beter gaat! Lachen

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:43

[OMG] > [VP]

Moderatoropmerking:
Daarnaast even het volgende. TS schiet aardig in de aanval terwijl dat helemaal niet nodig is. Iedereen heeft het recht om een fatsoenlijke vraag te stellen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 10:44

@echwell ik denk dat het woord profileren niet voor iedereen goed in te vullen is Knipoog
@love horsie geen dank

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:01

Pfff, wat een topic. Waarom is het eigenlijk geopend? Om te horen 'wat idioot, ik zou als ik jou was toch gewoon stiekem alles doen wat je wil?' Het spijt me heel erg, maar ik zou niet blij zijn met zo'n verzorgster. De regels van de eigenaar zijn er niet voor niets. Ik geloof ook niet dat hij jou wil pesten of iets dergelijks, hij zal goede redenen voor zijn regels hebben.
Verder snap ik niet veel van de verhalen van de TS die heel chaotisch geschreven zijn en zonder leestekens.

Love_Horsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 11:05

Nee ik doe niets stiekem,

Love_Horsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 11:05

ik doe hier een slotje op omdat het niet leuk is voor iedereen we krijgen steeds een beetje comentaar en ruzie erbij.
SLOTJE ER OP..

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:06

Love_Horsie schreef:
Nee ik doe niets stiekem,

Als je mijn post goed leest dan zie je dat ik ook niet zeg dat je iets stiekem doet...

Love_Horsie

Re: SLOTJE OP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 11:07

SLOTJE OP!!!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:10

Love_Horsie schreef:
ik doe hier een slotje op omdat het niet leuk is voor iedereen we krijgen steeds een beetje comentaar en ruzie erbij.
SLOTJE ER OP..

Er is toch niets mis met commentaar? Daarvoor open je toch een topic?
Je vraagt wie je kan helpen. Wij doen allemaal ons best, al zeggen we waarschijnlijk niet wat je wil horen. Ik denk wel dat we het beste met je voor hebben. Van ruzie is geen sprake.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:15

Je hebt niet geluisterd / gelezen:

Op bokt bepaal jij niet of er een slotje komt,
ook al schrijf je met alle hoofdletters en
uitroeptekens die je kunt aanslaan.
Dat doen alleen de mods.

De enige manier is: niet meer reageren.
Dan bloedt het topic vanzelf dood. Slim

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:28

Love_Horsie schreef:
jij moet eerst even alle topics denk ik even lezen wat je praat nu wel leuk mee maar als je het nu allemaal gelezen had praten je niet een smeer over de fjord en je weet niet eens hoe ik rij en ik ben echt GEEN verwend mormel hoor laat ik dat even duidelijk stellen dat vind ik een beetje een banketstaaf opmerking

Goed, ik heb gedaan wat je wilde. Heb al jouw reacties op onderwerpen doorgelezen. Dat was goed te doen omdat je nog niet heel veel berichten hebt dus dat scheelt Haha!

Ik zie daarbij niet in waarom ik de fjord er als voorbeeld niet bij had moeten halen. Dat is me uit jouw andere reacties beslist niet duidelijk geworden. Hoe je precies rijd weet ik inderdaad niet. Dat kan ik ook niet opmaken vanachter een beeldscherm. Wat ik er wel uit op kan maken is dat de eigenaar van het paard jou blijkbaar nog niet goed genoeg vind waardoor je dus veel moet vragen en nog weinig mag. Dat wordt vanzelf beter door een goede omgang en een goede verstandshouding met de eigenaar.

Jij kunt het een banketstaaf opmerking vinden, maar ik heb niet gezegt dat je dat BENT, alleen dat je je zo gedraagt. Ik moet er wel bij zeggen dat dat op de 3e pagina ietwat verbeterd.

Kalm aan en het advies ter harte nemen. Er zitten een heleboel bokkers die een bult meer ervaring hebben dan jij en ook dan mij. Dat is niet erg, daar leer je van, maar daar moet je wel voor open staan.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:29

Love_Horsie schreef:
En sorrie als ik zo aangevallen doe doe ik nooit maar er is gister een super leuk paardje overleden Boos!
en dat was me lievelings paardje
maar ik wil wel me ruiterbewijs halen maar je snapte me niet ik snap dat je dat op een manege moet doen maar ik ga geen gedag zeggen daar bij die friezen fokkerij omdat ik niet mag lessen sorrie dat ik het zeg maar dat vond ik een beetje een rare opmerking!!

Nog een happy new jear iedereen (K)

Tenzij er anderen zijn die nog graag in willen gaan op een eerder genoemde opmerking Lachen

Dat heb ik namelijk gepost. Dat als je je er echt zo vervelend onder voelt dat je zoveel beperkingen hebt bij je verzorgpaard, dan kun je kiezen. Of al die beperkingen op de koop toe nemen en je erbij neerleggen óf een ander verzorgpaard zoeken waar je wel de mogelijkheid hebt om te lessen en je ruiterbewijs etc. te halen.

Ik vond het geen rare opmerking. Zo te horen aan je reactie wil je graag deze Fries blijven verzorgen, enige wat ik je dan wil meegeven is dat je je dan ook moet neerleggen bij het feit dat de eigenaar graag wil weten wat er allemaal met zijn paard gebeurt.

Daarnaast is het inderdaad wel logisch dat je overal toestemming voor moet vragen als je altijd alleen op stal bent. Waarschijnlijk hoopt de eigenaar op deze manier de kans zo klein mogelijk te houdne om jouw gewond op stal te treffen.

Love_Horsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 12:02

hey allemaal ik heb een nieuwe gezellige topic geopend het heet:
wist je dat!
het is er heel gezellig xx joyce Lachen

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 12:17

Love_Horsie schreef:
SLOTJE ER OP..

we???

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 19:42

terorita schreef:
Love_Horsie schreef:
SLOTJE ER OP..

we???

Nagelbijten / Gniffelen
Ik kan het ook niet altijd helemaal volgen...

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 07:43

volgens mij is bokt één groot spelletje voor haar Haha!
topic openen - post zonder leestekens - reactie 'zet leestekens' - boos worden - post zonder leestekens - reactie: zet leestekens - reactie 'geen wonder' - boos worden - ... - vraag naar slotje - boze reactie - vraag naar slotje - boze reactie - vraag naar slotje - boze reactie

en dan als kers op de taart: ik heb een nieuw topic gestart Vork

ik geloof er nog minder van dan in het begin van de post, het is hier net een kindercreche Frusty

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:56

*LOL* vind het nog wel grappig ook,
het werd geloof ik iets te heet onder haar voeten,,

en dan roepen om SLOTJE!
(ik doe er een slotje op......)

tip: lees eerst de boktregels eens door, en kijk dan in andere topics hoe andere bokkers het aanpakken een goed topic te schrijven.

Love_Horsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 15:26

nee hoor weifie ik heb me antwoord gekregen in mail Knipoog

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:23

En, wat ga je nu doen dan?

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:32

heej heej
Ik zou gewoon even met je vader of je oom ''de fokker'' praten.
Vragen waarom je niets mag doen.
Ofzo iets en met boos worden bereik je niks mee!

Ik ben zelf 13 Clown (verzorgt ook een fries)
Maar ik vind zelf ook wel een beetje dat je kinderachtig overkomt.
En je nederlands is ook niet echt goed voor een 14 jarige.
Sorry ik kom hier niet om ruzie te maken.

groetjes kelly-ann

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 01:13

Love_Horsie schreef:
nee hoor weifie ik heb me antwoord gekregen in mail Knipoog

wie bedoelde je met weifie?????

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:23

Sorry, maar ik denk dat ik de eigenaar wel begrijp. Vertrouwen moet je opbouwen, en echt niet banketstaaf bedoelt hoor, maar als ik jou zo hoor, begrijp ik wel dat de staleigenaar jou niet de volle verantwoordelijkheid wil geven over zijn paard.
Ik ben even oud als jij bent, en ik wil absoluut niet opscheppen, en al helemaal niet zeggen dat ik beter ben (want ik doe niet aan goed-beter-best Knipoog ), maar ik krijg door een redelijk volwassen instelling (denk ik zelf toch), veel verantwoordelijkheid over de paarden die ik verzorg en rijd.

Misschien moet je aan de staleigenaar laten zien dat je wel verantwoordelijk en betrouwbaar kan zijn, en niet zeuren dat dat andere meisje wel de paarden in de stapmolen mag zetten en dat je niet mag lessen. Ga je eens goed inlezen over paardengedrag bijvoorbeeld, zoek internetsites op met informatie over paarden, lees goed mee met de 'gevorderden' op bokt. Hoe je met een paard om moet gaan, hoe je met de verantwoordelijkheid over een paard om moet gaan. Wat andere mensen met hun paarden doen, enz enz.

Er valt elke dag nog heel veel bij te leren, ook als je 'al' 5 jaar daar rijd. Je kan 20 jaar op een verkeerde manier met paarden omgaan, of 2 jaar op een goede manier. En ik denk dat veel paardeneigenaren toch voor de 2e groep gaan als ze zoeken naar een verzorgster Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:03

helemaal met myukii eens.
Leeftijd zegt in mijn ogen niets. Ikzelf verzorg een belg. Ben 4 jaar geleden begonnen, kon toen niets met paarden, maar was wel eens meegeweest met een vriend. Vond het geweldig en ben toen met een ervaren vriendin op zoek gegaan naar een vp. Heb veel geluk gehad dat ik een ervaren persoon erbij had aangezien het anders helemaal in de soep gelopen was. Me vp is namelijk een erg dominant paard en ik was onervaren. Na 3 maanden normaal manege lessen gevolgt te hebben mocht ik op de belg buiten rijden. Tot het te gevaarlijk werd. Moest toen eerst van me ouders een ruiterbewijs halen. Niet zodat ik er verstand van had, maar als er iets gebeurt dan was ik idg verzekert.

Ook ligt het erg aan het karakter van een persoon. Was dus 13 toen ik de Belg kreeg en heb erg snel bijgeleerd. Er is veel fout gegaan, maar heb daardoor wel veel geleerd en na 2.5 jaar ben ik alleen verder gegaan.
Rij dus opzich nog niet zo heel lang, maar door mijn honger naar kennis weet ik wel heel veel. Dus het ligt er maar net aan hoe je bepaalde ervaring in je opneemt. Nu ben ik (vind ikzelf) verstandig genoeg om verschillende paarden te doen, maar zelfs op mijn bijna 18-jarige leeftijd durf ik ook niet alle paarden te doen. Ik weet wat ik kan en welke paarden ik in bedwang kan houden.
Het probleem is: Dat moet je de eigenaar ook laten zien en als je ook op okt behandelt wil worden (dat je kennis heb) zal je je inderdaad wat volwassener moeten gedragen.