.... Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.... 
De eerste stop was alleen echt mislukt..
ik vind het echt knap allemaal !! een foutje kan gebeuren ... het blijven dieren .. CarolShadow schreef:Dat met die blacklight vond ik heel mooi om te zien, alleen toen ze gingen steigeren zag ik door bepaald licht de amazone zo erg naar achteren hangen dat ik echt even bang was dat ze achterover zouden klappen.
CheRel schreef:Rijo schreef:Ik ben gisteravond geweest en ik vond het ook wat tegenvallen.
Ik had er wat meer van verwacht. Ik miste vooral het witte paard met de enorme lange manen en een prachtige vrouw met jurk erop (die miste ik echt).
Ik zat aan de lange zijde vooraan, maar ik keek de gehele voorstelling in de lampen die in de bak waren verwerkt, dit was erg vervelend.
Wat vooral een ramp was was de garage!! Er was maar 1 ingang om binnen te komen!
Ik was er ook gisterenavond. Ik zat in vak E. Ik vond de show ook een beetje tegenvallen, misschien door de enthousiaste verhalen van anderen enz.
Ik zat aan de korte zijde vooraan, echt super plaatsen, behalve als je maar 1.60 bent en je voeten de twee en half uur durende voorstelling zo'n 10 cn boven de grond hangen.. Krijg je gigantische lamme benen van..
De garage was inderdaad een ramp.. Er probeerde zo'n 100 man tegelijk door een deur te komen met gevolg dat je 10 min stil staat. Als je eindelijk bij je auto was kon je nog half uur/drie kwartier wachten tot je eruit was.. vreselijk!
CheRel schreef:@Manon88
Ik denk dat de drukte weg was toen jullie terug kwamen, want het was echt een regelrechte ramp in de garage. Stond jij ook in P3?
Skitter schreef:Ik vind sommige reacties echt belachlijk. Ik ben woensdag geweest, 1e rang, 2e rij. (wel een verschrikkelijk tribune zeg, dat mocht van mij wel wat luxer..)
Het was een show, en sommige dingen wat de paarden deed waren nou eenmaal niet natuurlijk, dus zul je op een bepaald manier moeten trainen.
Ik lees hier dat als mensen een Z proef willen zien dat ze wel naar een wedstrijd kunnen. Nou als je geen 'zielige' paarden wil zien, ga je toch lekker voor een wei staan kijken![]()
Als je het niets aan vond, prima, maar het zo afkraken vind ik nergens voor nodig. Op elke ZZGP (oh nee Subtop) wedstrijd, vind je minimaal 10 ruiters en amazones die de stang verkeerd of te veel gebruiken. Het komt nou eenmaal vaak voor, je rijdt niet meteen slecht, als je iets meer gebruikt. Anky doet 't. Laurens doet 't. Zullen deze mensen veel slechter zijn omdat ze het doen.![]()
Ik vond de spaanse geval met de stokken ontzettend indrukwekkend. Ik doe ze niet na.
Ik vond de meesten echt wel goed, de paarden deden wat ze moesten, en als ze een keer een tik erbij kregen, tja jij corrigeert je paard toch ook eens? Maar dit is een show, en ja het moet goed gaan. Maar ik vind de paarden echt niet zielig. Het waren zeker geen zure of bittere paarden, echt niet. Af en toe was er misschien eentje niet zo mee eens, maar verder wisten de paarden wat van ze verwacht werd.
Showpaarden bestaan nou eenmaal, en bij zo'n show kun je eigenlijk verwachten dat er met stangen en sproen en zwepen gewerkt wordt. Zo worden die paarden getraind. En ze zijn daardoor echt niet zielig. Wat denk je van een piaffe. Ook niet natuurlijk en ook daarbij komt de zweep kijken.
Ik denk dat het heel makkelijk is om na die tijd lekker te zeuren over hoe verschrikkelijk het wel niet was. Echt nergens voor nodig. Nu weet je wat het is, vond je het niks, ga je toch lekker noooooooooooit meer heen?![]()
Ik vond het echt een goed show, alleen de western vond ik wat 'saai', ik had veel meer westernruiters verwacht. Ook was die andere amazone veel meer aan het rijden, Rieky ging echt achterover zitten en deed van allesDe eerste stop was alleen echt mislukt..
![]()
De zogenaamd 'pas-de-deux' vond ik wel wat tegenvallen. De paarden konden de oefeningen, maar ze zouden er zeker geen 9's voor krijgen op een wedstrijd. En de bruine hengst had inderdaad veel spanning, vooral zijn wissels waren erg stokkerig...maar ach.
Ik vond het verder echt een goed show, ik zou zo weer gaan, 100%.
Een foutje kan gebeuren, maar ik zit daar niet op het paard, dus maak ik me ook niet druk om. En de paarden waren zeker GEEN zielige showpaarden!
Die ene Friese kon trouwens SUPER lopen!! (Die wat ook mee deed met het blacklight geval..)
!!!!!!). Ik vond de show geweldig en kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die het tegen vonden vallen. Ik denk dat hun verwachting dan te hoog is geweest. Ben er blanco heen gegaan en vond alles even geweldig! De dansers vond ik misschien wat minder, omdat ik het niets met paarden te maken vond hebben (op het Berber-stuk na dan, want daar hoort het bij). Ja, ik kan niets anders zeggen dan CHAPEAU voor de paarden en de begeleiders, want het blijft bijzonder dat het vertrouwen tussen mens en dier zo groot is dat ze dit toch maar allemaal voor elkaar krijgen
! Lilian1991 schreef:Ik was er ook toen die man z'n zadel niet goed had aangesingeld.
Maar waar ik me aan ergerde was het wachter voor p3. Zooitje ongeregeld voor die pakeerplaats, en daar betaal je 12,50 voor.
Verder die spaanse man, met die bruine lipp. : Dikke sporen om en in alle bij de handen een zweep, dat vind ik weer niet leuk om na te kijken.
En idd op tv/internet enzo zie je die witte hengst zo'n sprong maken en dat hadden wij ook niet gezien.
Verder vond ik het een mooie show, met zo af en toe wat min puntjes, maar heb wel genoten.

blauw00gje schreef:Ik ben vorig jaar niet geweest, maar dit jaar vond ik het tegenvallen.
Ik ben in 2003 naar GOA geweest..
Dat vond ik echt veel mooier..
Daar zat echt een verhaal in en hier was meer korte verhaaltjes waar iedereen liet zien wat ie kon..
En op een foto staat dat een paard met 4 benen in de lucht springt en dan bokt.. Nou ik heb het niet gezien hoor..
Ik vond het allemaal wel knap, maar viel toch tegen..