Mijn pony pakt met vuurwerk gooiende jongens aan ...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelOdYs_Star

Re: Mijn pony pakt met vuurwerk gooiende jongens aan ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:41

Net goed voor die achterljke, vervelende nare HANG-jongeren, verschrikkelijk vind ik ze.

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 21:42

kas_flower schreef:
Jeetje.. hóe cool:D
Ik pb je trouwens ff hoor:P
Ik wil ook zo'n shet!!!!
Ik liep vandaag ook met mn shet buiten,
2 Jongens vroegen heel aardig aan me,
of mn pony er bang voor was.. Ik al lichtelijk
geirriteerd.. Maar ze gooiden niet:D
Maar anderen gooien wel vaak in de wei..
Zó irritant.. Mijn pony's zijn er alleen maar bang voor..Boos!
Hoe leer je ze dat?:P

Oke, ik wacht je PB af.
Wel goed dat ze het in ieder geval vroegen, of was het bedoelt om te weten om ze hem konden laten schrikken?
Ik heb mijn pony niets aangeleerd, maar hij deed het zelf Koe

Zachtblauw schreef:
En terecht! Etters.

En of het terecht is! Haha!

MelOdYs_Star schreef:
Net goed voor die achterljke, vervelende nare HANG-jongeren, verschrikkelijk vind ik ze.

Ik dus ook. Frodo dacht er blijkbaar ook zo over Pling

Ticcie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:43

Superpony!
Mijn Haflinger heeft het ook al eens gedaan met een getunede auto die heel dicht achter zijn poep reed en zo aan het trompen was, muziek heel luid en ik heel hem stevig vast zodat hij niet mocht bokken en wanneer ik het kotsbeu was (ongeveer een half uur later) liet ik mijn teugels eigenlijk los, hield ik het zadel vast en heeft hij een zware bok naar achter gegeven, tegen de voorkant van die auto. Die gast de politie erbij gehaald en ik heb 1000 euro schadevergoeding gehad omdat mijn hoefijzer loszat van mijn Haf + hij is verzekerd en had klein wondje aan zijn achterbeen. Ik was niet in overtreding hé..
Is wel grappig als er zo iets gebeurd en je paard iets terugdoet, hé. Haha!

LinnieJ_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:44

Mooi!
Net goed, doen ze het nooit meer Knipoog
zo'n pony zou ik ook wel willen Bloos

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 21:46

Ik heb trouwens al 3 keer ofzo aangifte gedaan, maar de politie doet er niks aan. Ze zeiden 's avonds vaker rond te rijden.. Nou.. ik heb ze nog geen één keer gezien..
Vorig jaar rond kerst was er namelijk een klein brandje in m'n stal geweest..

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 21:48

Ticcie schreef:
Superpony!
Mijn Haflinger heeft het ook al eens gedaan met een getunede auto die heel dicht achter zijn poep reed en zo aan het trompen was, muziek heel luid en ik heel hem stevig vast zodat hij niet mocht bokken en wanneer ik het kotsbeu was (ongeveer een half uur later) liet ik mijn teugels eigenlijk los, hield ik het zadel vast en heeft hij een zware bok naar achter gegeven, tegen de voorkant van die auto. Die gast de politie erbij gehaald en ik heb 1000 euro schadevergoeding gehad omdat mijn hoefijzer loszat van mijn Haf + hij is verzekerd en had klein wondje aan zijn achterbeen. Ik was niet in overtreding hé..
Is wel grappig als er zo iets gebeurd en je paard iets terugdoet, hé. Haha!

Oke, gafe actie van je Haf!
Goed dat je een schade vergoeding kreeg joh!
Het is inderdaad wel grappig als je paard zoiets terug doet Clown

LinnieJ_bokt schreef:
Mooi!
Net goed, doen ze het nooit meer Knipoog
zo'n pony zou ik ook wel willen Bloos

Inderdaad, zo denken we er volgens mij allemaal over. Enneh ... hij si van mij, dus je krijgt hem niet Koe

kas_flower schreef:
Ik heb trouwens al 3 keer ofzo aangifte gedaan, maar de politie doet er niks aan. Ze zeiden 's avonds vaker rond te rijden.. Nou.. ik heb ze nog geen één keer gezien..
Vorig jaar rond kerst was er namelijk een klein brandje in m'n stal geweest..

oke, dat is wel minder dan :S

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:23

die jongens denken altijd dat er niets kan gebeuren.. nou wat als jou pony er vandoor ging? jou eraf gooide? je komt toevallig onder een auto? komt in het ziekenhuis met hoge kosten? je pony rent verder weg? gaat een gevaarlijke weg op? komt ook onder een auto vrachtwagen e.d? pony moet afgemaakt worden? Dat zou ik me niet op mijn geweten willen hebben.. ik heb mijn broertje flink duidelijk gemaakt dat als ik hem een keer betrap op het richten van vuurwerk op mensen of dieren hem eens flink aftestraffen om zijn vuurwerk in het water te gooien en hem aan te geven voor illegale vuurwerk in bezit te hebben bij de politie..
Wat als ze het paard nu geraakt hadden? de jongens proberen alleen maar stoer te doen.. kijk eens wat ik kan? Er is maar een ding op te zeggen.. Jongen ga door, blijf het rotje vasthouden,verbrand je vinger en lijden.. kan er echt zo kwaad op worden.. Zeker aangezien dieren er al bang voor zijn dan hoef je ze geen trauma te geven en ook hun baasjes niet..

De politie kan je bellen ze komen toch niet.. en dan maar klagen dat de jeugd verpest word? ze zorgen er OOK mee voor..

Het is dat ik zelf bang ben van vuurwerk anders had ik ook een rotje gepakt en in zijn gezicht gegooid.. Verminkt voor het leven..dan kan je zeggen dat vuurwerk niet erg is

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 22:26

Jolandaa_ schreef:
die jongens denken altijd dat er niets kan gebeuren.. nou wat als jou pony er vandoor ging? jou eraf gooide? je komt toevallig onder een auto? komt in het ziekenhuis met hoge kosten? je pony rent verder weg? gaat een gevaarlijke weg op? komt ook onder een auto vrachtwagen e.d? pony moet afgemaakt worden? Dat zou ik me niet op mijn geweten willen hebben.. ik heb mijn broertje flink duidelijk gemaakt dat als ik hem een keer betrap op het richten van vuurwerk op mensen of dieren hem eens flink aftestraffen om zijn vuurwerk in het water te gooien en hem aan te geven voor illegale vuurwerk in bezit te hebben bij de politie..
Wat als ze het paard nu geraakt hadden? de jongens proberen alleen maar stoer te doen.. kijk eens wat ik kan? Er is maar een ding op te zeggen.. Jongen ga door, blijf het rotje vasthouden,verbrand je vinger en lijden.. kan er echt zo kwaad op worden.. Zeker aangezien dieren er al bang voor zijn dan hoef je ze geen trauma te geven en ook hun baasjes niet..

De politie kan je bellen ze komen toch niet.. en dan maar klagen dat de jeugd verpest word? ze zorgen er OOK mee voor..

Het is dat ik zelf bang ben van vuurwerk anders had ik ook een rotje gepakt en in zijn gezicht gegooid.. Verminkt voor het leven..dan kan je zeggen dat vuurwerk niet erg is

Inderdaad. Ik hiel mijn hart vast, en was klaar voor een lange bok scene en vliegles. Gelukkig is mijn pony veel gewend, maar ik ken andere paarden, die wel even goed uit hun dak zouden gaan. Frodo was na het 'voorval' gewoon relaxed en liep gewoon met zijn oortjes naar voren. Ik ben erg trots op hem, want ik heb nog nooit een paard of pony bereden die zo rustig bleef.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 22:38

rotjongeren!!! ze hebben ook eens vlak voor rambo een pijl afgestoken. k.u.t kinderen!

heel goed van je pony. ik hoop dat die jongen er veel pijn van heeft. zal hem leren, om zo iets gevaarlijks uit te halen!

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-06 22:41

Inderdaad, ik ben ze ook zat. Het weiland waar Frodo overdag instaat, grenst aan een fietspad. Van de zomer reed ik in een stuk afgezet weiland. Ik zag helemaal achterin het weiland 3 jongens lopen. Het gras stond zo'n 50 a 60 cm hoog. Dus ik ben in volle galop naar ze toe gereden. Leuk hoor, jongens opdrijven. Die begonnen me toch te rennen joh, en springen over het schapengaas, en er bleef er nog één hangen ook. Het weiland is heel groot, dus ik had ze niet eerder zien komen, en ze zagen mij ook blijkbaar niet,

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:12

Haha, superstoere shet!! Haha!

Als die van mij dat zou doen, rollen er vervelende-jongetjes-koppetjes Vork

Helaas ben ik zelf als de dood voor vuurwerk en rij ik dus al een maand niet buiten Boos! Ik denk dat mijn paard rustiger zou blijven dan ik Clown

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:53

Haha, zeer goede actie van je pony Haha!

Het is inderdaad onverantwoord, stel dat je pony er van was geschrokken? Je had wel heel naar kunnen vallen Boos!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:02

Haha goede pony heb je zeg!
Ik hoop dat ze flink geschrokken zijn! Haha!

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:03

Jij hebt een superpony zeg..! Haha!
Ze zullen wel lekker geschrokken zijn.. Clown

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:07

net goed..

je pony heeft dat extra lekkers zeker verdient..

al zal hij er zelf niks van snappen.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:08

hahaa vette pony zeg!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:09

Wat een uberstoere pony heb je Cool OK dan!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:10

Super pony! Wil wel eens een foto van frodo zien Haha!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:30

Jolandaa_ schreef:

Helemaal mee eens. Hadden ze bij mij zelf niet moeten proberen. Misschien ging m'n paardenbeestje er zelf niet van schrikken ook al was het zo dicht. maar van mij zullen ze het geweten hebben hoor. Gelukkig ga ik altijd samen op buitenrit met mensen die goed de regels van het rijden op de baan kennen. Als er een auto te vlug voorbij komt (of als het zo lijkt) gaat de achterste in het midden gaan staan, dan MOET die auto vertragen, maar bij onze laatste buitenrit was dit dus het geval dus de achterste ging in het midden gaan rijden, de auto vertraagt (was een bejaarden koppel) maar die gaat nog eens met die oude *VROEMMMM VROEMMM* gaan doen (ik weet niet hoe je dat noemt Tong uitsteken) Die man heeft het geweten van de laatste ruiter hoor!!

Nee! wij hebben respect voor anderen, dan moeten zij dat ook maar doen voor ons. Gelukkig wordt er hier in België niet veel afgestoken.

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:34

Ik kan met vuurwerk niet eens bij mijn pony in de buurt komen ..
Alleen met gevaar voor eigen leven (:lees tenen)
Die springt alle kanten op enz dan..
Dus op 31 december ga ik niet rijden.....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:42

Ohohoh, als ik dat nog eens zie dat knulletjes vuurwerk naar een dier gooien, dat zal ze berouwen hoor..

Je zal toch van je pony afvallen en wat breken, ze zien de gevaren ook niet he!

Maar, je hebt een topknol! Ik vind dat hij ze goed heeft afgestraft! Haha!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:49

Ik gun het die jongens van harte Haha!

Sindbad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 15:55

Ik kan ook niet eens meer met mijn pony over straat vanwege het vuurwerk, dan rijd ik langs de huizen naar de manege en dan wordt daar vuurwerk afgestoken. Dan vliegt die van mij de lucht in Scheve mond Dat was vorige week al. Ze beginnen veel te vroeg en houden geen rekening met anderen, er kan net zo goed een hond langslopen die er doodsbenauwd voor is en de weg over rent.

Wat jou pony deed was maar net goed Haha! Gelukkig heeft die jongen niks ernstig, maar ze zullen toch hun lesje geleerd hebben. En ookal zou hij wat gehad hebben, dan konden ze je nog niks maken, want hun gooiden het rotje.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 16:09

Whaha Tong uitsteken
Mijn pony zou wel heel hard weg rennen denk ik Knipoog
Geweldige pony!

frodo1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 20:33

BBreedveld schreef:
Haha, superstoere shet!! Haha!

Als die van mij dat zou doen, rollen er vervelende-jongetjes-koppetjes Vork

Helaas ben ik zelf als de dood voor vuurwerk en rij ik dus al een maand niet buiten Boos! Ik denk dat mijn paard rustiger zou blijven dan ik Clown

Bedankt Knipoog Ik rijd nog wel gewoon buiten, maar ik denk niet dat ik nog door dit buurtje heen ga rijden. Wie weet hoe Frodo de volgende keer reageert Scheve mond

ponylovertje schreef:
Haha, zeer goede actie van je pony Haha!

Het is inderdaad onverantwoord, stel dat je pony er van was geschrokken? Je had wel heel naar kunnen vallen Boos!

Inderdaad, ik had ook al verwacht dat hij aan de kletter zou gaan, maar gelukkig gebeurde dat niet.

Linnie13 schreef:
Haha goede pony heb je zeg!
Ik hoop dat ze flink geschrokken zijn! Haha!

Ik denk dat ze wel geschrokken zijn ja, want volgens mij hadden ze dit niet verwacht. Ach, hopelijk heeft het ze aan het denken gezet en doen ze het niet meer

rivanalover schreef:
Jij hebt een superpony zeg..! Haha!
Ze zullen wel lekker geschrokken zijn.. Clown

Bedankt Knipoog

LiinDseyy schreef:
net goed..

je pony heeft dat extra lekkers zeker verdient..

al zal hij er zelf niks van snappen.

Ik denk ook niet dat hij er veel van zal snappen.
Ach, als hij maar weet dat ik trots op hem ben Clown

Fleur_Laura schreef:
hahaa vette pony zeg!

Dankje Haha!

Liedje schreef:
Wat een uberstoere pony heb je Cool OK dan!

Bedankt!

katiavl schreef:
Super pony! Wil wel eens een foto van frodo zien Haha!

Ja, hij is zeker een super pony Knipoog
Onderaan dit bericht zal ik wat foto's in linken plaatsen.

SOET schreef:
Helemaal mee eens. Hadden ze bij mij zelf niet moeten proberen. Misschien ging m'n paardenbeestje er zelf niet van schrikken ook al was het zo dicht. maar van mij zullen ze het geweten hebben hoor. Gelukkig ga ik altijd samen op buitenrit met mensen die goed de regels van het rijden op de baan kennen. Als er een auto te vlug voorbij komt (of als het zo lijkt) gaat de achterste in het midden gaan staan, dan MOET die auto vertragen, maar bij onze laatste buitenrit was dit dus het geval dus de achterste ging in het midden gaan rijden, de auto vertraagt (was een bejaarden koppel) maar die gaat nog eens met die oude *VROEMMMM VROEMMM* gaan doen (ik weet niet hoe je dat noemt Tong uitsteken) Die man heeft het geweten van de laatste ruiter hoor!!

Nee! wij hebben respect voor anderen, dan moeten zij dat ook maar doen voor ons. Gelukkig wordt er hier in België niet veel afgestoken.

Oke, dat is wel een goede manier. Ik ga meestal ook nooit alleen naar buiten, maar dit keer wel. Fijn dat het bij jou nog rustig is met het vuurwerk.
Ruilen?

Miss_m schreef:
Ik kan met vuurwerk niet eens bij mijn pony in de buurt komen ..
Alleen met gevaar voor eigen leven (:lees tenen)
Die springt alle kanten op enz dan..
Dus op 31 december ga ik niet rijden.....

Dat is wel minder dan.
Frodo is normaal gesproken ook niet onrustig als er vuurwerk wordt afgestoken, maar als er vlak achter hem een rotje afgaat schrikt hij natuurlijk wel. Ik ga denk ik 31 december ook niet rijden hoor Knipoog

Tallie_Ho schreef:
Ohohoh, als ik dat nog eens zie dat knulletjes vuurwerk naar een dier gooien, dat zal ze berouwen hoor..

Je zal toch van je pony afvallen en wat breken, ze zien de gevaren ook niet he!

Maar, je hebt een topknol! Ik vind dat hij ze goed heeft afgestraft! Haha!

Inderdaad, ze snappen het gevaar niet. Frodo heeft inderdaad bewezen dat hij een topknol is, niet dat ik daar aan twijfelde hoor.

moontje13 schreef:
Ik gun het die jongens van harte Haha!

Iedereen hier volgens mij wel.

sindbad schreef:
Ik kan ook niet eens meer met mijn pony over straat vanwege het vuurwerk, dan rijd ik langs de huizen naar de manege en dan wordt daar vuurwerk afgestoken. Dan vliegt die van mij de lucht in Scheve mond Dat was vorige week al. Ze beginnen veel te vroeg en houden geen rekening met anderen, er kan net zo goed een hond langslopen die er doodsbenauwd voor is en de weg over rent.

Wat jou pony deed was maar net goed Haha! Gelukkig heeft die jongen niks ernstig, maar ze zullen toch hun lesje geleerd hebben. En ookal zou hij wat gehad hebben, dan konden ze je nog niks maken, want hun gooiden het rotje.
Vervelend zeg dat je niet meer met je pony over straat kunt. Het was inderdaad niet MIJN schuld, ZIJ gooiden het rotje, dus het HUN schuld, toch?

heidiLOVER schreef:
Whaha Tong uitsteken
Mijn pony zou wel heel hard weg rennen denk ik Knipoog
Geweldige pony!

Bedankt. Daar was ik dus al bang voor met Frodo, maar gelukkig bleef hij vrij rustig.

Iedereen bedankt voor het reageren.

Speciaal voor katiavl een paar foto's van Frodo

http://www.mijnalbum.nl/Foto=GJYTOKBQ

http://www.mijnalbum.nl/Foto=HX4OL4OL

http://www.mijnalbum.nl/Foto=KNJEV37O

http://www.mijnalbum.nl/Foto=IH7NMKAI

http://www.mijnalbum.nl/Foto=DZFWK3H8