Wat laten betalen(pony)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re: Wat laten betalen(pony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:31

gewoon alle onderhouds kosten lijkt me, het is toch haar pony?
vervelende kan dan wel zijn dat ze hem niet helemaal zo kan onderhouden als hoe jij het zou willen zien, in dat geval kan je er voor kiezen zelf dingen te doen, zoals ijzers of weet ik veel, omdat het ooit weer jou pony gaat worden en je er dus wel belang bij hebt lijkt me dat de pony goed verzorgd wordt.
(niet dat ik ijzers bij noodzakelijke verzorging reken maar dat terzijde zie ze liever natuurlijk bekapt worden Knipoog )
en ook bij dierenarts, kan je vind ik als het nodig is zelf het heft in handen nemen, maar niet op een manier dat je nichtje denkt dat jij het wel opknapt, vind ik dan, ik zou het gewoon in eerste instantie aan haar over laten, maar wel eventueel zelf actie ondernemen, indien nodig.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-06 20:35

Weet niet 100% zeker of hun dan niet mee willen betalen.
Maar ze moet best stukken over de weg.en hier is het nu te nat om te rijden.
Mocht ze de pony niet meer willen of kunnen betalen.Wordt ze gewoon weer van mij. Maar dan gaat ze terug naar dr oude baasje. Dit alleen omdat het gewoon niet klikt met die pony.En onderling tussen de paarden ook niet echt. Maar op deze manier is iemand anders er weer blij mee. Bij het oude baasje zal ze ook verkocht worden.Ze moest er wegens scheiding etc vanaf.Ook vanwege de kosten.DUs zal zij een ander baasje gaan zoeken. MAar als het goed is gebeurd dat niet.

Ze hoeft er ook niet veel voor te betalen.Hoef er ook nix aan te verdienen ofz.En hooi kuil en stro reken ik er ook niet bij.dan zou het te duur worden.Moet wel leuk blijven

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:54

heb jezelf dan geen idee wat je wil vragen??
Iedereen heeft al iets voorgesteld, maar iedere keer is het niet goed en zeg je er weer wat anders bij.. Ze is van haar, ik hoef er niets aan te verdienen... maar...
Als je een pony hebt/wilt dan kost dat geld, niet alleen de spullen die je ervoor wilt hebben maar er zijn ook andere kosten aan verbonden..
Ik zou goed nadenken waar je geld voor wilt hebben... je zegt niets voor de stalling/weide/voordroog/hooi/stro te willen rekenen... dan blijft brok dus over?? reken de kosten daarvan uit..
wil jij voor de kosten van de smid en da, wormenkuren, etc, opdraaien of moet ze dat zelf doen??
Pleeg overleg met de ouders van je nichtje, leg de dingen concreet vast en maak duidelijke afpraken..
Laatst bijgewerkt door kivas op 24-12-06 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 20:56

Lijkt me dat ze dat zelf moet doen aangezien het haar pony is

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 12:34

hallo ik heb die 7,50 voor het voer niet verzonnen hoor, maar dat heeft ze zelf aangegeven.
en ja, heb je nu een beetje een idee wat je gaat vragen?? iedereen heeft zo'n beetje al gezegd wat zij zouden doen... misschien heb je nu een duidelijker beeld van wat je kan vragen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 15:11

Arabian_Girl schreef:
Jah ze heeft hem gekregen.Maar ze mag dr niet verkopen Tong uitsteken Dan wil ik dr terug.Maar verder is ze gewoon van haar.
Pony eet niet echt veel ze krijgt ong halve kilo per dag aan brok en musli en hooi/kuil eet ze met mijn pony mee.Staan samen in een uitloopstal zegmaar.Denk dat de pony aan musli en brok wel 2 maanden met 1 zak doet.dat zou 7,50 euro per maand zijn aan voer.Aan wortels in de winter 12 euro p maand.

Maar bedoelde meet de smid zelf laten betalen??ze staat nu zonder ijzers. Maar nu ze vaker over de weg komt worden dr hoeven erg kort en loopt ze wat gevoelig op het harden.Dus eigenlijk zou ze ijzers moeten.Maar weet ook niet of ze dat wil of kan betalen.

En dan bv dingen die ze voor de pony wil kopen als halster/hoofdstel enz?

100 euro aan stalling bv kan ze denk ik niet betalen.Maar hoeft ook niet van mij.

Eerder vroeg ik nog of je hem nu echt aan haar gegeven had en zei je nee? Verward

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 15:13

Ik zie je naam anders nergens in dit topic staan Cayenne?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 15:15

En ik zie dat arabian girl ook niet gezegd heeft dat ze de pony niet weggegeven heeft?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 15:16

Dat was ook niet in dit topic Lachen

Verder lijkt me dit haar topic en niet de jouwe, terwijl jij hier het hoogst van de toren lijkt te blazen Verward

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 15:21

Het was maar een vraag hoor oliebol doe dan niet gelijk moeilijk :S En ja dit is haar topic maar toevallig ben ik een goede vriendin van haar en al was ik dat niet dan ben jij niet de gene die zoiets zou moeten zeggen maar dan zou de topicstarter wel zeggen tegen mij dat ze liever heeft dat ik me er niet mee bemoei maar dat vind ze niet dus

Jilly__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 15:22

Ik zou 50,- per maand doen en gewoon in een potje doen telkens als hij wat nodig heeft haal je er wat af maar als er ooit iets mag gebeure met de pony dat je wel wat geld achter de hand hebt.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 15:30

@ Sorayalover1, leestekens lezen een stuk fijner Lachen Daarnaast was het ook maar gewoon een vraag en zou je best wat vriendelijker mogen reageren. Lachen

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-06 15:58

kristie schreef:
Je kunt er ook per maand een bedrag laten betalen, dat is dan gewoon een 'maandelijke bijdage', waar jij dan de hoefsmid ed van kan betalen. Als je haar dat laat betalen is dat zo'n 'groot' bedrag is een keer Lachen.

Ja Precies

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-06 16:28

cayenne Dolly heb ik aan haar gegeven. Je bedoelde vast Gemini of ik die had verkocht. En daar heb ik je toen antw op gegeven.Maar reageer vanav.Moet nu weg zit met 3 hartstikke zieke paarden Boos! Dolly is van haar en Gemini is van mij Knipoog En die blijft en wordt dus niet verkocht en staat ook niet te koop en is niet verkocht geweest.