stallingsgeld?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 09:38

Zomers staan mijn paarden aan huis, ik heb nooit uitgerekend wat dat kost, maar het is niet weinig. In de wintermaanden ga ik ca 4 maanden op pension (3 autominuten rijden van mijn huis), dan betaal is 300 euro voor: box 3x3, binnenbak 20x60, buitenbak 20x40, 2x longeerring, stapmolen, uitmesten, voer, spuitplaatsen, solarium, koffie, thee. Kortom alles pico belle verzorgd en ik vind het het geld wel waard. Dat komt ook door de leuke sfeer die er heerst. Bovendien zijn er geen manegelessen dus de bakken zijn altijd vrij

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 11:36

wij betalen rond de 300 euro per maand. exlusief lessen. binnen en buiten bak (achterberg). longeer/losgooibak, stapmolen. spuitplaatsen. stallen met binnen en buiten deur (open). en volpension.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 12:35

Laui, jij zit ook best in een vrij dure regio. Ik ben zelf ook 290 Euro per maand kwijt met alle denkbare voorzieningen maar alleen zomers weidegang waar je 1 euro per dag voor betaalt.

Ik sta op een grote manege en ik neem aan dat hooi, stro etc goedkoper is naarmate je het in grotere hoeveelheden koopt. Dat scheelt misschien in jouw rekensommetje.

De stalhouders rondom Bosch en Duin weten best dat de mensen die daar wonen geld te besteden hebben, dus rekenen ze het ook voor de stalling. En de grond is bij jullie ook erg duur.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 15:57

Zo wat een prijzen allemaal...
Ik woon dan wel in Verweggistan, oftewel het noorden. Ik betaal 130 euro per maand, inclusief voer etc, weidegang, buitenbak, longeercirkel, wasplaats, alleen mest ik zelf. Voor 25 euro meer wordt dat ook gedaan.

Wat dat betreft is hier wel ideaal, alleen ben ik zelf niet erg kapot van de omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 17:17

Afgelopen vrijdag vertelde een vriendin me dat ze op haar stal met overdekte rijbaan F.225,- betaalde voor vol-pension. Ik schrok me rot want ik betaal nu E285,- wat ongeveer F630,- is.
Na een tijdje kletsen bleek dat de binnenhal amper gesleept of gesproeid wordt. De baan is niet egaal doordat er binnen regelmatig gelongeert wordt. Er ligt ook geen specifieke rijbodem in de hal. Er is geen buitenbaan. Paarden krijgen weidegang en meestal geen brok bijgevoerd. Paarden staan 'snachts op het beton omdat er zo krap wordt opgestrooid. De stalletjes zien er behoorlijk gammel uit.
Wanneer je wilt bezuinigen op het stalgeld zul je altijd een aantal consessies moeten doen, een kwestie van keuzes maken dus.

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-02 19:45

ik betaal 88,50 per maand(euro)in guldens ong 195,00,heel goedkoop dus,en het is er allemaal heel schoon en goed onderhouden.
daar zit bij:
_grote stal in goede staat(3 bij 3,5)
_goede grote buitenbak.
_afspuitplaats met warm water.
_hooi.
_subli sportbrok
_stro.
_en m,n eigen kastje.
er is geen wei bij,maar ze gaan meestal 2 of 3 keer per week dan een paar uur de bak in.
en ik kom elke dag dus beweging en aandacht zat.
het is een boerderij met ong 7 pension stallen en zelf hebben ze nog 4 paarden in de andere stalling.
ik mag niet klagen vind ik Haha!

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-02 14:33

Ik betaal 310 euro, incl. voer.

Baytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 15:42

ff schrikken: ik betaal 345 euro per maand! maar mn paard staat er echt top hoor, weidegang, 3 buitenbakken, binnenbak, 10 paddocks, 3 longeerkralen, grote box (mot), en alles wordt gedaan. maar t is elke maand wel weer even slikken...je kan er een hoop andere leuke dingen voor doen *LOL*

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 21:10

Phoe, dat is bijna 1/3 van mijn salaris! Ik weet niet of ik zoveel voor mijn pony over zou hebben...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-02 22:01

mijn pony's staan bij familie, zodoende betaal ik helemaal nix. Natuurlijk wel zelf voeren (en kopen) en uitmesten. Verder staan ze dag en nacht buiten, behalve in de winter. Ik sta er heel goed, al is er geen bak, afspuitplaats en super-veel luxe, maar ik ben er heel tevreden over!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 14:57

Wij hebben een voor deze regio zuper goedkope stal!
We betalen 112,50 voor een (niet zo'n grote)stal, buitenbak (die heel snel nat is), stro, hooi, kuil. Er wordt 's ochtends gevoerd (moeten wel zelf voer klaar zetten) voer moeten we zelf kopen en we moeten zelf mesten en hem in de wei zetten. Bovendien hebben we ook nauwelijks uitrijmogelijkheden.
Maar goed, andere, luxere stallen ben je toch snel 250 euro kwijt zonder weidegang!
Maar ja, daarvoor woon je ook in Amersfoort.

ivar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 21:11

Bij mij op stal wordt 240 euro betaald per maand en dat is inclusief voer(en), uitmesten en kuilgras. De paarden krijgen 4 keer per dag eten. De klanten moeten wel zelf hun paard buiten en binnen zetten. Als ze willen kan ik het ook doen voor ze, maar dan moet er wel voor betaald worden. In de winter moeten we met 11 paarden een paddokje van 20 x 20 meter delen dus kan ieder paard ongeveer 1 uur naar buiten. ( we proberen groepjes van 2 of 3 paarden te maken) en in de zomer kunnen ze dag en nacht in een grote wei 10 minuten lopen van stal of als ze op stal blijven ongeveer 2 uur in een weitje wat bij de stal hoort. Verder hebben we een verlichte buitenmanege met een redelijk goede bodem (ik rij zelf Z dressuur en redt het er prima mee) en op een afstand van 5 minuten stappen een bos voor het buitenrijden.

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-02 23:02

Ik zit in een vrij dure regio...utrecht.

Ik betaal 112,50 stalling, daarvoor krijgt hij 's ochtends voer en kuil gevoerd, savonds, en als je het wil ook smiddags (swinters dan) kuil.

Voer komt er nog bovenop, maar hooi en stro zit er bij in. Zomers wordt hij rond het middaguur buitengezet, en haal ik hem zelf binnen. Wil ik dat hij langer buitenstaat, dan moet ik hem zelf buitenzetten.

Heb een ponyclub op 10 min. stappen, met binnenbak, les, en buitenbak.
Op stal hebben we een dresuur en springbak (buiten). Een behoorlijk groot weiland en 2 kleine. De box is krap 3X3

flicka

pensionstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 01:34

Ik sta geloof ik dan wel errug goedkoop: 60 euro in de zomer en 120 in de winter. Met buitenbak en flink weiland. Inclusief hooi en stro. Ze staan dan wel vanaf mei t/m oktober constant in het land. Eind oktober worden ze 's-morgens buiten gezet en aan het eind van de middag weer binnengehaald. Behalve als het slecht weer is, dan blijven ze binnen. De faciliteiten zijn niet optimaal maar de locatie is weer schitterend, overal bossen en hei. Je kan prachtige dagtochten maken. Mijn paard heeft een goede box met veel daglicht en heeft het wel goed naar haar zin daar geloof ik Knipoog

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 12:44

Ik betaal 170 euro in de maand. Daar heb ik boxen voor (kan er 4 van maken als ik wil) en super veel weiland.

Het bedrag is vast, dus of er nou 1 pony, of 40 pony's staan, dat maakt niet uit.

Nu heb ik mijn 2 shetmeiden er staan. Ze staan nu dag en nacht op het land en worden niet bijgevoerd. Enkel 1x per week slobber voor de aanvullende vitamines. Als ze van het winterseizoen bijgevoerd moeten worden gebruik ik een baal hooi per week (baal hooi kost hier 2,50 euro). Als ze snachts wel op stal gaan (bij extreem slecht weer) heb ik stro wat me 45 euro voor een baal van 400 kg (ongeveer 20 kleinere baaltjes) kost. Daar doe ik ruim 2 maanden mee als ze elke nacht op stal staan. Dus als ze af en toe op stal staan doe ik 2x zo lang met het stro.

Voeren, mesten, buiten zetten en binnen halen is allemaal in eigen beheer.
In de zomermaanden kosten mijn 2 shetmeiden me ongeveer 90 euro per pony. Das incl. slobber. Excl. wormenkuren e.d.
In de wintermaanden kosten ze me per pony 115 euro in de maand. (Dan staan ze elke nacht binnen.)

Die bedragen veranderen natuurlijk als er een derde pony bij komt. Dan kan ik de huur delen door 3 pony's......

Ik heb zelf een longeerringetje gemaakt. Een klein bakje is ook gefabriceerd (stukje weiland). Maar echte faciliteiten heb ik niet. Wel een gedraineerde verlichte buitenbak aan de overkant van mijn huis waar ik tegen betaling van een klein bedrag gebruik van mag maken.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-02 15:08

ik betaal €90 in de maand daarvoor moet ik zelf uitmesten en 's avonds zelf voeren. Ruime stal met voldoende licht. Buitenbak 2 poetsplaatsen.
Alles zit bij de prijs in behalve het biks daar moet je zelf voor zorgen.
Onze buitenbak is nooit zo nat dat je er niet rijden kan en door de houtsnippers kun je ook als het heel hard vriest nog wel rijden.
Ik vindhet niet veel en het is er ook wel gezellig en dat moet ook vind ik