Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Onze dochter droomde van een eigen paardje, wij hadden zelf geen ervaring met paarden, maar vonden het wel heel leuk, en hebben onze dochter eerst4 jaar laten rijden, en paarden laten verzorgen, en later een pony voor haar gehuurd.
Wij waren ons als ouders ervan bewust, dat de verantwoordelijkheid volledig bij ons lag, en niet bij onze dochter van 11!
Als je als ouderzijnde ervoor kiest een paard- of pony aan te schaffen voor je kind, zul je zelf er een heleboel voor moeten doen, en niet alleen het financieele gedeelte!
en het was echt niet altijd makkelijk, maar er was altijd hulp, en raad van anderen die ervaring hadden met paarden }> en we hebben zeker fouten gemaakt, dat doet iedereen! Inmiddels zijn we 6 jaar verder, en hebben er nog 2 paarden bij gekocht, en ik moet heel eerlijk zeggen, ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.
Het grootste gedeelte van de zorg is nu overgenomen door onze dochter, zij is inmiddels 17, en ik neem met petje af voor haar!
Onze inschatting zes jaar geleden is juist geweest, " Ze is een echte", en ik durf te zeggen, dat mijn man en ik ook "echte" zijn, want als mijn dochter ermee zou hebben gekapt, zouden mijn man en ik, het zonder problemen van haar hebben overgenomen.
, en er eventueel het bijltje bij neer kan gooien.
, onze andere kinderen vinden de paarden wel leuk, maar zijn op dat gebied toch anders, ik weet ook zeker, dat zij minder intensief met de paarden bezig zijn als onze oudste, zij hebben er echt niet alles voor over.....
en als je dat overkomt, en er is niemand anders in het gezin, die er wel voor gaat heb je een groot probleem...en wordt uiteindelijk het paard de dupe!
, en dat mag natuurlijk NOOIT gebeuren!