en op zo'n moment denk ik ook niet aan bezuinigen? Pff...
Maarja, iedereen hier zijn eigen ding. Ik moet er trouwens ook niet aan denken om mijn éigen paard op te eten!!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tjady schreef:Ik kies voor inslapen omdat ik van mening ben dat een dier hoe dan ook de dood ruikt op een slachtplaats.
Het gaat mij met name om de plaats waar het dier sterft niet de methode.
Myfairytale schreef:avanti4ever schreef:is een centraal topic over geloof ik....
*een inslaapspuitje is niet per definitie vrediger dan de slacht er zijn genoeg paarden die onwijs tegen t spuitje vechten*
Dat is wel zo, maar dan (even heel egoistisch misschien...) weet ik wel zeker dat hij niet meer opgegeten wordt...
__elise__ schreef:een paard inslapen kost misschien maar 5 minuten.
als je een paard slacht is dat zoiezo wel veel pijnlijker. het paard wordt dan net zo lang met stroomstokken geslagen tot het dood is.
als je een paard slacht is dat zoiezo wel veel pijnlijker. het paard wordt dan net zo lang met stroomstokken geslagen tot het dood is.
paardefreak schreef:maar bij de slacher worden paarden toch slecht behandelt en is dat dan niet de schuld van de dierenarts...??
avanti4ever schreef:is een centraal topic over geloof ik....
*een inslaapspuitje is niet per definitie vrediger dan de slacht er zijn genoeg paarden die onwijs tegen t spuitje vechten*
paardefreak schreef:maar bij de slacher worden paarden toch slecht behandelt en is dat dan niet de schuld van de dierenarts...??
Whiz schreef:Ik ben voor inslapen.
Als het paard blijft vechten dan is er gewoon niet genoeg middel geinjecteerd. Als je voldoende middel injecteerd dan kan het niet zo zijn dat een paard blijft vechten.
Als het paard blijft vechten dan is er gewoon niet genoeg middel geinjecteerd. Als je voldoende middel injecteerd dan kan het niet zo zijn dat een paard blijft vechten.
.
Overigens is naar de slacht brengen ook niet risicoloos. De Slager kan scheef schieten en dan heb je nog meer stront aan de knikker.
Ik ben ook van mening dat paarden goed door hebben dat ze zich op een plek bevinden(slachthuis) waar ze liever niet willen zijn.