Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:10

bokkers, mocht de actie door gaan morgen heel erg veel succes! Helaas MOET ik werken op stal want er is niemand die mijn lessen over kan nemen anders was ik ook gekomen met de auto (hadden er gelijk nog wat mee gekunt) maar dat zit er helaas niet in!
Ik hoop dat het wat uit haald, en hoop vooral dat de db er wat aan gaat doen! En dat zoiets als dit niet nogmaals gebeurd!

Enne voor bokt, kun je niet in het groot boven aan de begin pagina deze link zetten zodat zoveel mogelijk bokkers mee helpen morgen! hoe meer hoe beter!

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:11

En ik heb van bekenden allemaal verhalen gehoord dat die man zijn paarden nooit goed behandeld heeft.
Niet denken dat ik nu zomaar mijn mening klaar heb. Ik had eerst mijn twijfels of het de schuld van die man wel was maar nu weet ik het zeker dat het zijn schuld wel is. Hij is ervoor gewaarschuwd dat het land niet veilig was in deze jaargetijden..
al die onschuldige dieren op dat kleine stukje land....moet je nagaan hoe zo'n arm beest zich gevoeld heeft, paniek, vermoeidheid, geen grond meer onder hun voeten en geen zuurstof meer...

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:11

Stennisje schreef:
Iemand hier zei dat de paarden waarschijnlijk niet gechipt zijn.

In dat geval mogen ze geeneens vervoerd worden.
Kan er geen controle komen, zodat ie per paard een boete krijgt en dan kunnen ze gelijk zien of zijntransport wel aan de normen voldoet.

Dat zei ik
Maar dat is dus niet 100& zeker
Maar dat ging de ronde hier door het dorp vandaar dat ik daar meekwam:D

__Tiientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:12

Ik laat even een berichtje achter, dan kan ik het topic wat vaker terug vinden. Haha!

Marigold

vind 'het dorp' het gewoon oke dan dat die paarden worden gehaald?
accepteerd die eigenaar straks wel controle?
weet iemand wat voor huisvesting er klaar is om de paarden in op te vangen?

orange1

oke dames ik heb hier een lijst en zouden jullie die alsjeblieft willen in vullen

Wie maakt spandoeken ?
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

De tijd ?
rond 11 uur ofzo?

koffie enz
1.
2.
3.

Welke plek waar gaan we afspreken ?

wie regelt de media?

wie maakt briefjes en folders?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:13

orsini schreef:

benik het niet mee eens. Ze kunnen zeker nog een goed leven tegemoet gaan bij een andere eigenaar.

Haal je dan meteen al die varkens, koeien, kippen en vissen die op het punt staan geslacht te worden even voor de dood weg??? Ennuh verplicht dan meteen iedereen om op een stukje tofu of zo iets te gaan zitten kauwen.......

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:13

hallo!!!!!!!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:14

Ik denk dat het niet nodig is. Die man krijgt zijn paarden toch wel. Je kan natuurlijk stiekem een paard 's Nachts "ontvoeren" ze zijn toch niet gechipt.

Maar als de paarden weggehaald zijn, en dan? Die paarden zijn half wild. Die kun je op een leeftijd van 14/15 echt niet nog ffies gaan beleren (denk ik hoor). Ik vind dat die boer zijn paarden terug mag krijgen, onder één voorwaarde: Dat de paarden gecastreerd/gesteriliseerd worden en op een weiland gezet worden. (oeps dat waren er 2) Zo gun je die paarden toch nog een beter leven, en voorkom je een 2de generatie.

Ik heb ook gehoord dat die man al eerder aanvaardingen heeft gehad met de politie over zijn dieren. Ik heb al wel gezien, het paard wat als allerlaatst aan wal was, was erg mager (vanaf tv gekeken).

Jullie gaan maar lekker actie voeren. Groot gelijk. Maar pas wel goed op jezelf. Ga geen domme dingen doen! Ik geloof niet dat er een bokker is die de naam: Strafbladdrager op zijn geweten wilt hebben!

SUCCES!

PS. Als jullie nu alles nog gaan regelen, succes

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:14

Dat is dus het probleem hij zit niet IN het dorpmaar een heelend er buiten op een land weggetje
en dan ook nog redelijk ver de landen in zeg maar

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:15

kom mensen !! we moeten het doen
wie gaat mee ?

orange1:manon

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:16

nikkiej_86 schreef:
Dat is dus het probleem hij zit niet IN het dorpmaar een heelend er buiten op een land weggetje
en dan ook nog redelijk ver de landen in zeg maar

hm.. oliebol..
zul je altijd zien.
als die paarden daarheen gaan dan verdwijnen ze dus eigenlijk zegmaar.

moeten we eigenlijk niet beginnen bij de burgemeester, of de gemeente Marrum? (of Tsumarrum)

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:16

IK maar moet weten waar!! en chevier ging ook die is nu alleen even weg maar ikmoet weten waar in marrum of bij zen huis!!!

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:17

slimmerik schreef:
orsini schreef:

benik het niet mee eens. Ze kunnen zeker nog een goed leven tegemoet gaan bij een andere eigenaar.

Haal je dan meteen al die varkens, koeien, kippen en vissen die op het punt staan geslacht te worden even voor de dood weg??? Ennuh verplicht dan meteen iedereen om op een stukje tofu of zo iets te gaan zitten kauwen.......

Paarden worden niet geboren voor de slacht ...!
Nou er is een banketstaaf boer die die parden lekker verwaasloosd dus laten we maar geen moeite doen, breng ze naar de slacht..
Doe normaal denk aan die paarden..!

!!!Ik vind het super dat jullie daar morgen heen gaan, Ik moet helaas lesgeven, op de manege in de kantine staan (er is wedstrijd) en ik moet werken..
Ik kan misschien daar ook een formulier neerleggen wat mensen kunnen tekenen...??!!

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:17

orange1 schreef:
kom mensen !! we moeten het doen
wie gaat mee ?

orange1:manon

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:18

Stel dat er voorkomen kan worden dat deze 100 paarden naar hem terug gaan.

Dan zit je dus met een kudde halfwilde paarden die je niet zomaar bij iedereen kwijt kan.

En ik vrees dat die man die 100 paarden zo weer aanvult.

Een verbod op het houden van dieren voor die vent en hem 2 jaar geven om, onder strenge controle, zijn dieren te verkopen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:18

zeg maar nog eens wat he. Die man had aangegeven die paarden daar niet meer op tijd weg te krijgen maar hoe kan hij ze dan nu wel allemaal zelf ophalen?

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 23:19

Orange, tijdstip moet eerder, je weet niet hoelaat de boer de paarden ophaalt, dus vroeger is beter dan later.

Wil men deze link zoveel mogelijk verspreiden?
Hier op bokt, op andere forums en plekken op het internet?

viewtopic.php?f=1&t=677998&hilit=
Laatst bijgewerkt door Chrystal-gek op 03-11-06 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:19

IK OOK
maar moet weten waar ik heen moet
en moet nu weg !! dus hoor het nog wel ben der straks weer dikke X voor jullie TOPPERS!!!!!!!

ThePast03

slimmerik schreef:

Als ik jouw berichten zo lees hadden ze die reddingsaktie beter niet kunnen doen en de paarden beter kunnen later verdrinken.

Voor zover ik begrepen heb op omroep friesland zijn dit helemaal geen slachtpaarden, dus waarom ze nu ineens geslacht zouden moeten worden?

De aktie is op zich een goed idee maar ik zou als ik jullie was eerst eens goed informeren of de paarden morgen wel opgehaald worden.
Alle berichten tot nu toe waren dat de boer niet eens ruimte heeft om deze paarden op te vangen, hij heeft in totaal meer dan 200 paarden.

Probeer er eerst zeker van te zijn dat de paarden daar wel wegehaald worden en als dat zo is, wanneer dan precies en waar ze heen vervoerd worden.
Straks reizen een hoop mensen naar het noorden terwijl de paarden daar misschien nog wel enkele dagen blijven staan om tot rust te komen.
Er is toch al weinig tijd om een aktie goed voor te bereiden als je dat nu nog moet gaan doen voor morgenochtend.

orange1

mensen schrijf je naam er bij ! ! ! !
we kunnen het proberen !
als we door zetten weet ik zeker dat t lukt!

WhiteBeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:20

ik zOu graag willen helpen maar mOet zelf paardrijden en Friesland is erg ver voOr mii:(

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:20

Chrystal-gek schreef:
Orange, tijdstip moet eerder, je weet niet hoelaat de boer de paarden ophaalt, dus vroeger is beter dan later.

Wil men deze link zoveel mogelijk verspreiden?
Hier op bokt, op andere forums en plekken op het internet?

viewtopic.php?f=1&t=677998&hilit=

9 uur ? of 10 ?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:21

Ik vind dit onzin. Sorry heb het verhaal van die man gelezen, en ook van zijn kant zit echt wel wat in..

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:21

Stennisje schreef:
Stel dat er voorkomen kan worden dat deze 100 paarden naar hem terug gaan.

Dan zit je dus met een kudde halfwilde paarden die je niet zomaar bij iedereen kwijt kan.

En ik vrees dat die man die 100 paarden zo weer aanvult.

Een verbod op het houden van dieren voor die vent en hem 2 jaar geven om, onder strenge controle, zijn dieren te verkopen.

De oudere paarden zal zowieso moeilijker zijn, maar die veulentjes kunnen toch nog makkelijk terecht en een "opvoeding" krijgen? De oudere ook trouwens, duurt alleen wellicht wat langer.