en ik wil gewoon mijn oude paard terug emotionele waarde is niet in geld uit te drukken!!!!
Miran
Geplaatst: 07-03-02 17:32
Sheril blijft sowieso. Als geld geen probleem zou zijn, zou ik eerst Witney (de Haf die ik op proef had en werd afgekeurd wegens dampigheid) kopen en een goede buitenstal geven (op mijn mooie landgoed ), daarna Natalie (mijn ouder verzorgpaard) en nog een paar paarden en ponies van de manege waar ik gereden heb, die ik een mooie oude dag gun (elk paard natuurlijk). Het liefst zou ik Haflingers gaan fokken, er een paar gaan uitzoeken in Oostenrijk, chique merries met weinig wit op hun hoofd, groot en met ruime gangen. Hoe hoog staat de Jackpot in de Staatsloterij eigenlijk volgende maand?
elske_
Geplaatst: 07-03-02 17:36
stef schreef:
stel, geld speelt geen rol, wat voor paard koop je? Ik een egyptische arabier, zweetvos, merrie, met blesje en 4 witte beentjes
een mooie bruine arabier met veel dressuurtalent
elske
Zwelgje
Geplaatst: 07-03-02 17:50
Precies de paardjes die ik nu heb al halen ze zo nu en dan het bloed onder mijn nagels vandaan Maar welke doet dat niet op zijn tijd???
Sjimmy
Geplaatst: 07-03-02 17:52
Sjors. Mijn superpaard. Mijn soulmate, met zijn aparte kleur en lieve kop. Helaas is íe niet te koop (zie profiel).
allereerst houd ik Remy; hij blijft mijn lieveling. Dan koop ik een groter huis / boerderij met stallen en een bak en flink wat weilanden. (liefst in Texas of australië)
Dan koop ik een supergoed dressuurpaard, het liefst vrij jong en ga direct prívélessen nemen om mezelf te verbeteren.
Als ik dan nog genoeg tijd ervoor heb (want dan blijf ik natuurlijk geen 40 uur per week werken) koop ik een 4-span shetlanders: dat lijkt me zo ontzettend gaaf !!
als m'n vriend dan ook nog een paard wil, mag hij ook nog wat uitkiezen.
"keep on dreaming"
grassie
Geplaatst: 07-03-02 18:26
een Hannoveraan, KWPN'er of Trakehner. ras maakte eigelijk niet veel uit, maar het paard moet goedgebouwd zijn en 3 supergoede gangen hebben. minstens 1.75m , en óf een mooie schimmel, óf een echte zwarte met een smal blesje, óf een roodbruine met bles, óf een koffievos met smal blesje. paard met veel uitstraling, en een goed karakter.
zeer goed aan de hulpen, actief zonder te gek te worden. zacht in de mond, leergierig. aanleg voor de hogere dressuur, maar ook springtalent hebben, en 'cool' genoeg zijn om mee te gaan crossen.
ja, dat is echt mijn droompaard.. onmogelijk dus! (maar wel leuk om over na te denken )
chantal1
Geplaatst: 07-03-02 18:57
Ik ben eigenlijk tevreden met mijn paardjes maar als we dan toch een keuze moeten maken (maar er zijn zo veel mooie paarden) ga ik voor: Royal Dance, Sergio van de KSS, de Saint, World cup I en Sun Light xx
Nathalie
Geplaatst: 07-03-02 19:14
Aller eerst zou ik Robin terugkopen.. Mis m echt en wil m heel graag terug.. Als ik het geld had om 2 paarden te onderhouden en het geld om hem terug te kopen stond ie alweer hier.. Verder zou natuurlijk Camilla blijven!! En zou ik een Welsh K grote maat kopen, liefst een valk.. En dan echt secuur zijn op de bouw enzo! Lekker jong, waarmee ik nog vooruit kan dus. Dan nog een KWPN'er van Indoctro erbij, die goed kan lopen.. Mooi gebouwd is enzo.. Kortom, t paard van mn grote zus! Tja en dan zou ik nog een lief shettie erbij kopen.. Gewoon voor de gezelligheid. En toch nog een rijtypische tinker om aangespannen mee te rijden! Een pikzwarte.... LAten we t houden op Sya van Thirza..
sanderijn
Geplaatst: 07-03-02 20:00
tja geld speelt geen rol??? dan koop ik een welsh a merrie van 1 jaartje oud.........
wodan
Geplaatst: 07-03-02 20:16
ik ben helemaal weg van m'n fjordje hoor , maar als geld echt helemaal geen rol zou spelen zou ik een hele mooie andalusier of hanoveraan willen hebben. Zolang ze maar niet iel gebouwd zijn.
Cowgirl
Geplaatst: 07-03-02 20:30
Dat is niet Moeilijk.
Ijslander Kleur: grijs bont met mega veel behang en 4 gangen. Ruin
maaike_vdv
Geplaatst: 07-03-02 20:32
Mijn droompaardje: Zwarte tinkermerrie, jaar of 6, rond de 1.45m., witte bles en 1 wit voetje. Lief in de omgang. Oftewel, Sarah
anne21
Geplaatst: 07-03-02 20:36
hihi, valt me op hoeveel mensen een elegante arabier willlen hebben, mijn droompaardje heb ik al een nakomeling van Menes, zoon van Prismen, mijn eigen arabier, tatadada mijn Rajin! wou eerst altijd Prismen hebben(net zoals Carola) maar als ik de jonge prismen met mijn moppie vergelijk heb ik al een goede vervanging van hem, hij lijkt zo op z'n pappie *trots*
Billy
Geplaatst: 07-03-02 20:37
Ik zou nog steeds voor Bill gaan, hoe lastig die ook is Maar er zou wel een grote auto en een trailer komen, zodat we overal heen kunnen rijden
Youko
Geplaatst: 07-03-02 21:22
Hmmm, één van mijn droompaardje is al genoemd...Monogramm zou ik absoluut willen hebben, ook al is hij al aardig op leeftijd. Verder Padrons Psyche, heel veel merries van Janow Podlaski, Michalow of Bialka, een paar merries die ik heb gezien bij ETC, een paar Egyptische Arabiertjes van Al Shaqab, Ansata, Al Rayyan en natuurlijk Avalon en Galactica die blijven....Nu ik toch aan het dromen bent, een villa met heel veel land, stallen, binnen-en buitenbak.... Ik droom even lekker verder..
MariekeR
Geplaatst: 07-03-02 21:54
Wietze blijft in ieder geval! Maar een leuk vriendje voor wiets.... Misschien een haflingerhengst, nog niet te oud, 4 jaar ofzo, met dubbele lange dikke manen, mooi blesje (zoiets als wiets heeft ), natuurlijk ook mooi gebouwd (niet te iel, maar ook niet erg stevig). En hij moet ook veel aanleg hebben voor dressuur En dan wil ik er natuurlijk ook wel een villa + land + stallen + binnenbak + buitenbakken + enz. En dit dan natuurlijk niet hier, maar ergens met veel bos. Ja, hoor, ik droom rustig verder...
Rijlaarsdam
Geplaatst: 07-03-02 23:02
ijsje's nog meer ijsje's ik zou gaan fokken en een groot stuk land kopen.
als geld gen rol speelt zou ik nog een paar leuke hengsten kopen. ovaal baan aanleggen bla bla bla
wel leuk dat er zoveel mensen hier een ijsje willen hebben
Llewella
Geplaatst: 07-03-02 23:19
Ik zou het dan niet bij een paardje houden...
2 mooie grote friezen met een mooi rijtuig, 2 andalusiers om lekker uit te waaien en mooi te lopen, een leuk vosje voor mezelf, een mooie platenbonte van samber, en wat ponies zoals haffies, welshjes en mooie mini's... Ik hou voornamelijk van vos, bont, zwart, wit en barok...
Ik zou dan graag een kind vriendelijke rijschool op willen zetten, kinders die het in zich hebben alle kans geven zich te ontwikkelen en leren goed met een paard om te gaan, dus niet alleen wat lesjes, maar ok theorie e.d. en dat in kleine lessen... Daarbij wat fok en recreatie... Gewoon alles puur voor mijn lol, en niet voor het geld
Ik heb al zo vaak stal plattegronden gemaakt en dan er flink op los fantaseren etc
*zucht *
moniquelucky
Geplaatst: 07-03-02 23:53
Ik ben heel blij met Reus (Ruysdael) maar als ik heel veel geld zou hebben, en Lucky was te koop had ik haar graag terug willen kopen voor erbij, en tja nog een huis met stallen en weiland erbij, droom, droom.
Dian
Geplaatst: 08-03-02 12:23
ik ga voor een welsh cob. vos met blonde manen, lekker fors. goedmoedig karakter en niet te klein.
een gitzwarte fries met hele mooie gangen, moet goed kunnen dressuren en lief in gebruik zijn
en keimooie stallen + een binnen en buitenbak, en weides.
Buster
Geplaatst: 08-03-02 13:28
Da's geen moeilijke vraag: een muil-beest met ruime gangen! Nou ik het zo bekijk, daar heeft Buster soms ook wel wat weg van, kunnen ze het vast goed met elkaar vinden! Oh, en dan natuurlijk eromheen mijn droomhuisje (staat in Oosterbeek, dus die hoef ik al niet meer te bouwen) en de grond die daarbij zit!
O ja, niks 'mooi' zoals ik vaak in dit topic lees, want ik hou daar niet zo van... en dus ook niks super-luxe...
Dees
Geplaatst: 08-03-02 14:38
Ik kocht Rubiquil.... al las ik onlangs in de bit dat die niet echt te koop staat....
Mellien
Geplaatst: 08-03-02 19:11
Doe mij maar een Yslander (5 gangen uiteraard) maar wel een met een beetje een apart kleurtje; zilverappel, bruinbont of een appelschimmel. Pittig maar heel braaf
Cody
Geplaatst: 08-03-02 19:27
Voor mij:
Een 4-jarige valkkleurige ruin van ongeveer 1.60 die heel veelzijdig is, dus later een leuk dressuurproefje kan lopen, een hindernisje kan springen en waar ik een cross mee kan rijden. Gewoon een soul-mate die je overal mee naar toe kunt slepen (wedstrijden, strand, wat dan ook...)
En omdat geld toch geen rol speelt zou ik IJsco als maatje voor mij en de valk erbij kopen Die mag dan lekker in een grote stal en op het land een beetje relaxen en af en toe een buitenritje maken met mij of een vriendin