Ik zou mijn pony wel weer kopen zoals hij nu is, maar ik zou niet weer dat eerste jaar willen overdoen. Nu ben ik wel blij dat ik heb gekocht heb hoor!
Jura
Geplaatst: 17-07-02 14:43
Ik zou mijn paarden niet tegenkomen als ik opnieuw zou gaan zoeken, ik zou namelijk naar grotere paarden gaan kijken. Toen ik Jur kreeg reed ik nog op pony's, ik vond paarden eigenlijk veel minder leuk en wilde het liefst een klein damespaardje, het liefst donkerbruin met een kol. Ik zag Jur in haar box staan en zij was precies wat ik wilde! Dat ze qua bouw en misschien ook gangen wat tekortkomingen had, wist ik toen allemaal nog niet zo. Razinda heb ik niet gekocht, die heeft Jur mij geschonken. Beide merries gaan nóóit meer bij mij weg, ik ben stapelgek op ze. Iedere dag als ik naar ze kijk maken ze me weer aan het lachen en ben ik weer gelukkig dat zij in mijn leven zijn. Eén blik van ze en je hele dag is weer goed.
Maar als ik opnieuw zou gaan zoeken zou ik het toch anders doen.
Pink_Horizon
Geplaatst: 17-07-02 14:45
Ja en nee.. Van de ene kant zou ik Pinky zo weer willen. Zeker als die situatie van toen weer afspeelde. Als ik echt opzoek was naar een pony en Pinky niet al kende denk ik dat het een B of een C pony was geworden... Maar als ik gewoon nu in de situatie van toen (pinky mijn VZ pony en moest verkocht worden) zat dan kocht ik hem zo weer. Ik zou trouwens nu ook geen veulen meer kopen. Voor erbij ok, maar niet als enige paardje
Ireen_
Geplaatst: 17-07-02 15:00
nee, ik zou niet eens naar zo'n pony op zoek gaan. wat betreft haar karakter is ze helemaal mijn type paardje!! en ik ben ook gek op haar, maar ik zou niet eens naar een pony van 1,30 m. gaan kijken.. misschien ook niet eens een haflinger. als ik nu een paardje zou gaan kopen, denk ik een luxe haflinger of een welsh cob.. of een stevige new forest ofzo.. rond de 1,50 m. maar toen ik Evita kreeg was het wat anders, ik was nog een stuk kleiner en een heel andere situatie dan "gewoon een paardje kopen". ik was namelijk een beetje bang en zze was de enige die ik vertrouwde, darbij was ik heel erg gek op haar... en ja.. ik ben zeker blij met haar!
Noek
Geplaatst: 17-07-02 15:42
Ik zou mijn Noekje echt wel weer kopen Zijn karakter is super, hij loopt als de beste, hij is lief, intelligent en eigenzinnig. Als ik het opnieuw deed (wat ik dus absoluut zou doen) zou ik 'm alleen nooooit meer anderhalve maand bij de vorige eigenaren laten staan om in tussentijd stalling voor hem te regelen. Die mensen hebben hem toen zo slecht gevoerd dat hij er nogal gevoelige darmen van heeft overgehouden... dat veroorzaakt snel koliek en dat is echt heeel naar.
Ja, ik zou hem meteen weer kopen!
Sibold
Geplaatst: 17-07-02 16:40
Nee, ik zou mijn Sib niet nog een keer kopen. Het blijft een paardje waar je mee aan de gang moet blijven en echt moet rijden... meeliften in het bos is er niet bij. Een makkelijker paard qua rijden was leuker geweest.
wodan
Geplaatst: 17-07-02 17:09
ik heb wodan nog maar een jaar,maar heb wel heel veel van hem en hij ook wel van mij geleerd,maar tot nu toe ja hoor die zou ik zo weer kopen.zeker weten. dat lieve koppie dat heel rustig is vind alles wel best. af en toe een sulletje,maar ga je met hem aan de gang dan komt de energie er echt uit en gaat hij er voor.
miseryfox
Geplaatst: 17-07-02 18:44
Uuuuhh... Nee denk niet dat ik hem weer had gekocht zoals hij toen was... (zowiezo zou ik iets groters willen) Ik had hem wel gekocht zoals hij nu is... veel rustiger in zn koppie en zn scheetje... (qua karakter is hij nu ideaal voor mij)
jantina
Geplaatst: 17-07-02 18:48
Nooit! Waarschijnlijk zou ze na de proefperiode direct weer de trailer op gaan. Maar ik heb Isolda ook niet gekocht, we hebben haar gefokt. En door de jaren heen leer je omgaan met dat wat je hebt. Op dit moment is er aan mij gevraagd of ik haar niet liever wilde verkopen en een betrouwbaar (tuig) paard terug voor te kopen. NOOIT Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Dit paard blijft tot ie neervalt. (en dat deed ze bijna) Als ik terugkijk op al die gevechten die we samen gestreden hebben. Er heeft nooit iemand echt gewonnen. Maar die gevechten maakten wel dat ik zo dol op haar ben. Karakter heeft ze zeker.
Udinde zou ik ook niet kopen, want ik houd niet van veel wit. Ik was haar zo voorbij gelopen. Als je je paard koopt weet je nog niet hoe het karakter is. Haar karakter is een uit duizenden.
Buster
Geplaatst: 17-07-02 20:01
Absoluut; ik heb Buster zelfs 2 keer moeten kopen (da's een lang verhaal), maar ik zou het ook zo nog een keer doen, als ik hem weer kwijt was!
Belker
Geplaatst: 17-07-02 20:31
Ja absoluut, mits ze goede voeten heeft. dat had die van mij niet en ik heb haar net laten inslapen. Ja voor het karakter, de moed, het vertrouwen en haar eigenwijsheid. Nee vanwege de voeten. Of ik had mijn instructrice eerder moeten ontmoeten. Dan was het ook beter geweest. had ik nog wat tijd kunnen rekken. Maar,. nu na 1 week kan ik wel zeggen dat onlangs de nieuwe pony, ik haar absoluut mis. Het besef komt steeds meer.
phoenix4ever
Geplaatst: 18-07-02 10:53
ja ik zou mijn merrie gewoon weer kopen. gewoon weg een super knollie.
Ik zou ody nooit weer kopen. Ik ben echt gek van dat beest, maar ik heb haar gekocht toen ze amper 4 was, en heel erg verwaarloosd was. Ze was toen super mak (logisch) maar is nu een behoorlijke duivel die je echt aan moet pakken. Ik haar 2 jaar en er meer naast gelopen dan opgezeten door alle pech en blessures die mijn dametje al heeft gehad ($$$$$$). Maar, misschien wel door alle toestanden, heb ik wel een super band met mijn oliebolletje.
New-Forest
Geplaatst: 19-07-02 10:21
Ik heb het nu alleen over mijn eigen eerste pony Early. als ik nu een pony zou mogen zou ik Early niet hebben gekozen. Zoo druk en nog zo wild. Ten slotte heb ik er nu alleen maar pech mee gehad maar datweet je nooit van te voren. Early is wel verder mijn type. Leuke en lieve uistraling heeft hij. Maar als ik nu een pony zou mogen zou ik een dressuurpony nemen die al in de sport heeft gelopen van ong 1.56...
Poohbeer
Geplaatst: 19-07-02 12:27
Zeker wel, ook al is ze niet 100% in orde. die vertrouwde ogen waarop ik haar nu heb meegenomen zou ik zo weer voor vallen.
SheMellon
Geplaatst: 19-07-02 16:23
Zeker weten!!Ik zou zo weer dat dat koppie vallen met die vriendelijke ogen!Kortom ik ben nog steeds hartstikke verliefd op dr
Ludora
Geplaatst: 19-07-02 16:31
Wat een moeilijke vraag zeg !!! Ik heb mijn merrie nu 5 jaar en ik wil haar nooit meer kwijt, maar als ik had geweten wat ik nu weet en de ervaring er bij optel denk ik van niet. Ze is super lief en heeft een heel eigen karakter. Dat maakt haar geweldig en dat maar het ook altijd een uitdaging om met haar bezig te zijn. Ook al wordt ik er soms moe van, hihihi..............
Als ik nu een paard zou moeten kopen zou ik qua uiterlijk zoeken naar een groter en minder wit paard. (Ze is namelijk spier en spier wit) Qua karakter zou ik niets veranderen. Maar Qua rijden weer wel. De ene week lijkt het als of ik zo in de hoogste klasse van het ammateur dressuur kan starten, ze pakt makkelijk aan en heeft een swoung, jonge jonge. Maar de week daarna is ze niet rond te sturen in een B proef.............. UniformxDoruto, twee hengsten die daar goed om bekend staan, en het is bij haar gewoon de eerste bloedlijn !! Maar wat is al zei, soms best leuk hoor, je bent dan nooit klaar !!!
Elise
Geplaatst: 19-07-02 17:45
Ik zou hem zeker weer gekocht hebben!!! Niet omdat hij het ideale paard is, niet omdat hij aan al mijn verwachtingen voldeed/voldoet maar omdat hij een rare lieve schat is waar ik heeeeel veeel van geleerd heb en dat had ik nooit willen missen. Nu weet ik hoe ik met paarden wil omgaan en weet wat ik de volgende keren anders zou doen. En juist omdat meneertje een beetje apart is leer ik er nog steeds heel veel van en hebben we samen keiveel lol! Al zou ik hem soms toch graag achter het behang plakken en zakt de moed me even in de schoenen....
Duss JA!
snowdon
Geplaatst: 19-07-02 22:30
JAAAAAAAAAAAAA, geen kronkel in mn hersens die er aan denkt om hem niet opnieuw te zullen kopen. Toen al viel hij als enige ontzettend op en nog steeds heb ik ontzettend veel lol met hem, tuurlijk zijn er mindere dingen. Maar daar leer je alleen maar van en de mindere dingen bij snow zijn op te lossen. En dat is juist een uitdaging die ik graag aanga. Daarbuiten kan ik hem absoluut niet missen dus zou ik zo'n schat als hem echt nodig hebben!!!
groetjes leon en snowdon
Kytha
Geplaatst: 19-07-02 22:37
zeker weten! Oke, soms gaat het wel wat minder met rijden enzo, maar die problemen worden ook weer opgelost, en ik ben super-gek op Mazzel, ja.. ik zou 'm echt weer gekocht hebben!
En Shakyra heb ik nu een half jaar en ik wordt met de dag gekker op dat humpie, ook haar zou ik zeker weten weer gekocht hebben.. !! liefs, Elke, Mazzel & Shakyra
Debbiedee
Geplaatst: 19-07-02 23:06
ik wel, sterker nog ik heb het ook gedaan. 10 jaar geleden heb ik haar verkocht en nu na 10 jaar kijken of ik haar weer zag, haar terug gekocht. ben dus nu een van de weinige volwassenen die op een pony rijdt en we hebben een hoop plezier samen ik ben het gelukkigste mens op aarde
Jerome ZEKER dat is het droompaard voor mij groot mooi gebouwd schimmel erg lief errug heet maar goud eerlijk. moeilijk karakter maar dat trekt me wel.
Plato ook zeker wel toen ik hem kocht zag hij er niet uit. maar ik vind hettoch een super beest geworden echt mn maatje
Kadanz weet ik niet want ik heb dr net een maandje tot nu toe is ze super werkwillig en errug lief. maar ja wat is nou een maand????
verana
Geplaatst: 20-07-02 13:51
ja toen ik bella zag dacht wel een leuk paard maar bennie ozu hem wel in de lessen wilen lopen met de gevordenden omdat ze l1 is en b springen maar dat ging fout ze kon dat gewoon niet aan zoveel verschillde ruiters op haar rug toen zijn miijn ouders naar de manege gegaan om brokken te brengen voor mijn veulens en ze waren verliefd op haar net als ik! ook als is ze nu minder te berijden wegens kleine kwaaltjes maar ik zou het zo weer doen je kunt haar gewoon zeg maar 4 dagen op stal hebben en zo weer mee wegrijden ze is zeer meegaand denkt echt met je mee vooral met springen dresuur doet ze haar best maar dat moet gewoon niet te vaak doen buitenrijden is ze erg pittig en moeilijk in de hand maar het wordt beter! maar kwa kleur had haar lieve anders omdat ze koffievos is (val ik niet zo op) en kwa grote ook wat meer ze is 1.55 maar oogt kleiner!
maar ik haar weer te koop zou zien zou ik haar zo weer kopen ze is gewoon het perfecte paard voor mij!
Corine
Geplaatst: 30-07-02 18:23
Gabriëlle had ik niet weer gekocht. Toen had ik geheel ander verwachtingspatroon van een paard dan ik nu heb. Plus het feit dat ze in de twee jaar dat ik haar had, maar een half jaar eigenlijk goed gelopen heeft. Daarna alleen maar blessureleed.
Rubel zou ik ABSOLUUT weer kopen. Echt absoluut. Hij is echt mijn droompaard in alles. Hij is wat ik altijd gezocht heb.