Waarom zonder cap?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Ninla_

Re: Waarom zonder cap?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 09:02

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 09:08

Ik rij ook bijna altijd zonder cap..... Bloos
Behalve op onze jonge pony's, als ik jonge kinderen moet begeleiden, of als ik op paarden van iemand anders rij....

Vind het zo irritant, krijg er mega-hoofdpijn van....kan al niet eens een zonnebril op mijn neus hebben...

Tuurlijk denk ik erover na van: wat als ik val??
Denk dat het bij mij vooral verandert als ik kinderen krijg....

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:51

ik vind het een kleine moeite om mn cap even op te zetten. ben op de manege natuurlijk niet anders gewend, maar ook al rij ik ergens anders, gewoon netjes mn cap op.. het kan heel wat schelen als je een keer valt! en dan ben je wel dankbaar dat je zo'n ding op je hoofd had

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 11:59

Ik rijd áltijd met cap. Op de manege is het verplicht en mn vz-tinker is eigenlijk zoo rustig en zet geen stap verkeerd, maar toch vind ik het fijner met cap. Ik heb trouwens de HH pro plus en die zit zo lekker dat ik het niet eens erg vind Knipoog

1danielle2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 12:33

ik reed op mijn Z pony soms ook zonder maar nu met mijn andere 5 jarige gewoon altijd met..

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:08

er1k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:17

Ik zou persoonlijk niet snel tot nooit zonder cap rijden. Echter kan ik me wel voorstellen dat je heel af en toe geen cap zult dragen.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 13:46

Ik heb ook eigenlijk altijd mijn cap op.
Op de manege waar ik rijd is het verplicht en Chuwaz is niet te vertrouwen met rijden dusja dan voel ik me toch veel veiliger met cap. Knipoog
Op Katinka heb ik nogal eens de neiging om zonder te gaan omdat ze zo braaf is, maar aangezien ze wel eens op dr knieën valt, is een cap toch wel handig.
Alleen als het echt super warm is doe ik wel eens geen cap op op Katinka of Widia, maar vaak komt dat niet voor.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:21

Als het heel warm is rijd ik af en toe ook weleens zonder cap in de wei of bak. Het kan inderdaad een keer misgaan, maarja je kan ook van je fiets vallen, en dat is voor mij ook geen reden om een fietshelm te dragen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:59

Liever een uurtje een rood bezweet hoofd (daarvoor is er een douche en shampoo) en met heel warm weer isschien kans op een hoofdpijntje... Dan dat ik eraf flikker in een zeldzaam moment en weet ik veel wat aan mn kop kan oplopen...

Ja, ik rij dus altijd met cap. Ik zou ook niet snel zonder durven. Ik ben nooit echt naar gevallen, maar wil het risico gewoon niet lopen.

Mijn cap past prima, en ik heb nergens last van. Het enige nadeel is soms een zweet kop, en dat mensen je een paddestoel noemen. BOEIEND Haha!q

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:03

Ik heb altijd een cap op! Volgens mij heb ik in de 10 jaar dat ik ondertussen rijd nog nooit zonder cap gereden!!! Ik heb hem momenteel als gewoonte op. Ben er mee begonnen nooit mee opgehouden Knipoog

En in het bos is het ontzettend handig! Ik stoot zo vaak mijn kop Clown en nu voel ik er niets van Haha!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:05

ik rijd altijd met cap omdat ik nii dood hoef te zijn

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:06

Als ik met mn pony in de bak rijd heb ik nooit een cap op, maar op buitenrit zet ik hem zéker op. Als ik op vreemde paarden rij wil ik ook een cap op, anders stap ik er niet op.

javospost

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:07

Ben het helemaal met Taygalover eens. Het was vroeger verplicht op de manege en nu is het een gewoonte geworden.
ik zou het mezelf nooit vergeven als ik een ongeluk zou krijgen en in een rolstoel belandde, omdat ik mijn cap niet op had!
Kleine moeite toch?! Haha!

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:08

Ik heb eigenlijk alleen een cap op als ik alleen op stal ben, enorm stom eigenlijk, maar dan voel ik me een stuk zekerder. Haha! Daarbij komt dat ik gewoon gigantische koppijn krijg van dat ding, net als watiemand al zei in dit topic, ik kan ook niet langer dan een uur een zonnebril/diadeem/pet op m'n kop.

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:18

Rijd altijd met cap , er kan altijd iets onverwachts gebeuren en ik heb helemaal niet last van dat ding.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:28

Andere paarden rij ik altijd met cap, mijn eigen pony rij ik zonder cap (dressuur/rondhobbelen in de wei). Bij springen en buitenrijden doe ik ook altijd een cap op.

CHOCOLADE_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:42

Ik rij altijd met cap. Vind de rede van zit me haar niet goed echt zo stom!
Net alsof je voor l*l staat, er zijn meer mensen die een cap op gehad hebben hor Ach gut

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:46

Ik rijd altijd zonder cap alleen op springconcours en springtraining niet... Het is een vies zweet ding en voor de rest gwoon hendig zonder cap

gr colette

mieky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:48

Ik rij nooit met cap...
is tegen mijn principes in..me moeder en me oma willen wel dat ik het doe
enzow...maar mijn paard zet tog geen stap verkeerd en doe eigenlijk
al van jongs af aan zonder cap rijden..
is veel prettiger vindt ik...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:54

Ik heb hem ook netjes elke keer op (met heel af en toe uitzonderingen), gewoon omdat ik niet voor niets die € 70,- heb uitgegeven voor die cap. Knipoog

Ik denk dat de redenen om hem niet op te zetten voor de meeste mensen toch gewoon een beetje laksheid is. Net als met je autogordel omdoen, helm op de brommer op, verlichting van je fiets verzorgen, veiligheidsschoenen aan in een productiehal etc. Allemaal dingen die een handeling extra kosten om te doen. Terwijl het wat mij betreft allemaal zo logisch is als wat. Ligt eraan wat je zelf belangrijk vind. Ik hecht in ieder geval waarde aan mijn veiligheid op die manier, anderen blijkbaar wat minder..

tikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:46

ik heb altijd een cap op! waarom niet? zoveel moeite is het niet en je kan er zo veel moeite mee besparen! al is het maar voor de zwiepende takken of naar beneden vallende eikels in het bos.. Haha!

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 17:10

Bienotje schreef:

Ik denk dat de redenen om hem niet op te zetten voor de meeste mensen toch gewoon een beetje laksheid is. Net als met je autogordel omdoen, helm op de brommer op, verlichting van je fiets verzorgen, veiligheidsschoenen aan in een productiehal etc. Allemaal dingen die een handeling extra kosten om te doen. Terwijl het wat mij betreft allemaal zo logisch is als wat. Ligt eraan wat je zelf belangrijk vind. Ik hecht in ieder geval waarde aan mijn veiligheid op die manier, anderen blijkbaar wat minder..

Helemaal mee eens!

Ik rij altijd met een cap.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 18:33

ik rij ook altijd met cap,ook op in mijn ogen heel betrouwbare paarden.
waarom?omdat ook een superbraaf paard kan struikelen of wat dan ook.
dus op een vreemd/nieuw paard gaat zeker een cap op.

eerlijk gezegd vind ik dat er door sommigen wel knullige argumenten worden aangevoerd(lees;met cap kan je ook je been breken)
en natuurlijk een cap is niet echt mooi(de meesten)maar om hem niet op te zetten omdat het 'niet bij je outfit hoort' of omdat je paard Z is,vind ik persoonlijk nogal onzin,maarja dat is slechts mijn bescheiden mening Haha!

over verzekeringen gesproken,het staat misschien niet in de polis,maar als jij van je paard dondert en hoofdletsel oploopt omdat je je cap niet op had,kan je verzekering zeggen dat het je eigen schuld is omdat je het met een cap simpel had kunnen voorkomen.
het gebeurd niet vaak,maar er zijn gevallen geweest van verzekeringsmaatschappijen die niet uit wilden betalen.

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-06 19:13

Snoevie schreef:
ik rij ook altijd met cap,ook op in mijn ogen heel betrouwbare paarden.
waarom?omdat ook een superbraaf paard kan struikelen of wat dan ook.
dus op een vreemd/nieuw paard gaat zeker een cap op.

eerlijk gezegd vind ik dat er door sommigen wel knullige argumenten worden aangevoerd(lees;met cap kan je ook je been breken)
en natuurlijk een cap is niet echt mooi(de meesten)maar om hem niet op te zetten omdat het 'niet bij je outfit hoort' of omdat je paard Z is,vind ik persoonlijk nogal onzin,maarja dat is slechts mijn bescheiden mening Haha!

over verzekeringen gesproken,het staat misschien niet in de polis,maar als jij van je paard dondert en hoofdletsel oploopt omdat je je cap niet op had,kan je verzekering zeggen dat het je eigen schuld is omdat je het met een cap simpel had kunnen voorkomen.
het gebeurd niet vaak,maar er zijn gevallen geweest van verzekeringsmaatschappijen die niet uit wilden betalen.

Ik breek liever met mn cap op mn been, dan dat ik een keer geen cap op heb, en schedelfractuur of wat dan ook oploop eigelijk.

Ninla is heel braaf, en doet eigelijk geen ene flikker kwaad, maar ze kunnen idd een keer struikelen of wat dan ook, lig je daar Scheve mond