Kimmie_girl schreef:
een jaar geleden ja
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Kimmie_girl schreef:
aan de mensen die hun cap
toch niet nodig hebben..
!!
q
en nu voel ik er niets van
Daarbij komt dat ik gewoon gigantische koppijn krijg van dat ding, net als watiemand al zei in dit topic, ik kan ook niet langer dan een uur een zonnebril/diadeem/pet op m'n kop.

Bienotje schreef:
Ik denk dat de redenen om hem niet op te zetten voor de meeste mensen toch gewoon een beetje laksheid is. Net als met je autogordel omdoen, helm op de brommer op, verlichting van je fiets verzorgen, veiligheidsschoenen aan in een productiehal etc. Allemaal dingen die een handeling extra kosten om te doen. Terwijl het wat mij betreft allemaal zo logisch is als wat. Ligt eraan wat je zelf belangrijk vind. Ik hecht in ieder geval waarde aan mijn veiligheid op die manier, anderen blijkbaar wat minder..

Snoevie schreef:ik rij ook altijd met cap,ook op in mijn ogen heel betrouwbare paarden.
waarom?omdat ook een superbraaf paard kan struikelen of wat dan ook.
dus op een vreemd/nieuw paard gaat zeker een cap op.
eerlijk gezegd vind ik dat er door sommigen wel knullige argumenten worden aangevoerd(lees;met cap kan je ook je been breken)
en natuurlijk een cap is niet echt mooi(de meesten)maar om hem niet op te zetten omdat het 'niet bij je outfit hoort' of omdat je paard Z is,vind ik persoonlijk nogal onzin,maarja dat is slechts mijn bescheiden mening
over verzekeringen gesproken,het staat misschien niet in de polis,maar als jij van je paard dondert en hoofdletsel oploopt omdat je je cap niet op had,kan je verzekering zeggen dat het je eigen schuld is omdat je het met een cap simpel had kunnen voorkomen.
het gebeurd niet vaak,maar er zijn gevallen geweest van verzekeringsmaatschappijen die niet uit wilden betalen.