roodschimmels

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ArGieVai

Re: roodschimmels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 13:47

mijnes is idd een roan maar vos roan en roodschimmel zijn toch hetzelfde?? ik heb geen vosroan of redroan maar een strawberryroan (Kijk m'n profiel Haha!)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 13:53

ArGieVai schreef:
maar vos roan en roodschimmel zijn toch hetzelfde??

Schimmels worden uiteindelijk (bijna) wit, maar roans worden niet wit.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:18

ArGieVai schreef:
mijnes is idd een roan maar vos roan en roodschimmel zijn toch hetzelfde?? ik heb geen vosroan of redroan maar een strawberryroan (Kijk m'n profiel Haha!)

Vos roan, red roan en strawberry roan zijn in principe allemaal hetzelfde nl. een vos roan. Strawberry is geenkleur paard.

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:42

Maar die van mij is dus geen roan maar wel een echte schimmel,ze word ook steeds witter nu.
Afbeelding

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:46

hee ok dacht dat het hetzelfde was Lachen maar mijn pony moet dan heel apart zijn.. Hij is namelijk Wit geboren en is nu echt roan?? (zie profiel)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:49

@dwertje, die zou je dus een rood schimmel kunnen noemen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:50

ArGieVai schreef:
hee ok dacht dat het hetzelfde was Lachen maar mijn pony moet dan heel apart zijn.. Hij is namelijk Wit geboren en is nu echt roan?? (zie profiel)

Zie nergens een wit veulen ofzo... Nagelbijten / Gniffelen Maar volgens mij worden zo ongeveer alle red roans vos geboren en beginnen na een tijdje te verkleuren, soms worden ze heel licht maar ze kunnen ook bijna voskleurig zijn in sommige maanden.

SprinT_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:52

ik zou het wel willen allen men moeder is er niet zo weg van

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:58

Jus_dOrange schreef:
ArGieVai schreef:

Zie nergens een wit veulen ofzo... Nagelbijten / Gniffelen Maar volgens mij worden zo ongeveer alle red roans vos geboren en beginnen na een tijdje te verkleuren, soms worden ze heel licht maar ze kunnen ook bijna voskleurig zijn in sommige maanden.

ja ze worden vos geboren maar mijnes was spierwit (heb foto's gezien)

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:12

Ik heb er ook een. Maar zij wordt in de winter witter en in de zomer bruiner. Naar mijn weten is dat toch ook roan?!

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:25

Charos schreef:
@dwertje, die zou je dus een rood schimmel kunnen noemen.

Dank je wel charos,je hebt goede kennis van paarden Haha!
Ik wist wel dat mijn dwert een roodschimmel is

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:40

Dit is mijn lievelingspony op de manege en ik heb geen flauw idee wat voor kleur ze heeft...er wordt gezegd roodschimmel en roan maar ik weet het dus niet...ze is ongeveer 15 en ze had als veulen al wit op haar hoofd...dat is nu dus wel wat meer geworden. In de zomer wordt haar lijf bruinig en in de winter is ze bijna zwart....

Hieronder was wel een aantal jaar geleden....4 ofzo...
Afbeelding

Bij deze onderste zit ik er NIET op maar een stalgenootje. Knipoog (dit is recentelijk)

Afbeelding

Edit: ze heeft op haar rug ook allemaal witte haartjes erdoorheen...stekelharig noemen ze dat toch?

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:54

nou 1 ding weet ik wel zeker,dit is geen roodschimmel.Je zegt het al zelf dat ze in de winter bijna zwart is,waarom denk je dat een paardje roodschimmel heet.
Niet omdat ze zwart zijn. Haha!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:07

dwertje schreef:
nou 1 ding weet ik wel zeker,dit is geen roodschimmel.Je zegt het al zelf dat ze in de winter bijna zwart is,waarom denk je dat een paardje roodschimmel heet.
Niet omdat ze zwart zijn. Haha!

Haha idd, red roan is eigenlijk vosroan, en dit paard is zeker geen vos. Tong uitsteken Zo te zien is 't een bruine, een roan heeft een donker hoofd met donkere benen maar een licht lichaam, dit paard is dus geen roan. Dit paard is ook geen schimmel want een schimmel wordt uiteindelijk (bijna) helemaal wit. Stekelharig lijkt me een betere benaming... *LOL*

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:20

Weet je dat ik nu best trots ben zit zowat bijna naast mijn stoel.Ik ben nog steeds van mening dat ik de enige echte roodschimmel heb.Haha wat een eigendunk maar het is wel zo.Ik krijg ook altijd reacties als ik aan het rijden ben over de kleur van mijn dwertje.Ik heb nog niet 1 paard gezien zoals zij is.Komop bokkers er moeten toch meer echte roodschimmels te vinden zijn of ben ik de enigste Clown

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:37

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:48

Wij hadden een paar jaar terug twee Welshjes, allebei bruin/vos roan. Helaas zijn ze verkocht, en ik heb geen idee waar ze gebleven zijn Verdrietig

annehoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:59

neej dat heb ik bij de mijne dus ook.. mocht iemand haar kennen ze heet sita is 1.20 hoog pm me ff.. wil wel weten hoe het met haar is

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:00

Ik heb een paar maanden geleden een advertentie op marktplaats gezet, en ik geloof ook op bokt. Maar ik heb nooit meer iets gehoord. Ze waren 1.11m en 1.14m hoog.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:01

Ik ook!! Bruin hoofd met hele brede bles, dan rood met wit en dan wit met rood Knipoog Heel mooi vind ik ze!! Maar die hier boven is er toch geen?

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 09:45

Afbeelding

Is dit dan wel een roodschimmel? De kleur is naar mijn weten roan. In de zomer wordt ze donkerder (bruiner) en in de winter lichter (witter). Het is wel zo dat hoe ouder ze wordt hoe lichter ze blijft.

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:55

Hallo it-is-me,dat paardje op de foto is inderdaad een rood schimmel evenals die van Dwertje.Hebben jullie Sherif nog niet gezien?Ik ken hem en hij is ook een roodschimmel,mijn arabier was jaren een rood schimmel maar nu is hij bijna wit.Bij Arabieren is het byzonder als ze zoals Sherif rood schimmel blijven.Wel heel mooi vinden wij.Groetjes Pling .

_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 14:45

Charos schreef:
@TS, de jouwe is geen 'roodschimmel' maar een bruin roan. Mijn zusje heeft een vos roan.

TOETIEES! Vork sorry moest ff .. ik heb geen roodschimmel geen vos roan ik heb een appelschimmel Haha!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 16:30

Ik heb er eentje gehad. Hij heette Rusty.
Heb helaas geen foto's op mijn pc staan

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:59

ik heb een rood schimmel gehad Bloos