) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) 
ArGieVai schreef:maar vos roan en roodschimmel zijn toch hetzelfde??

ArGieVai schreef:mijnes is idd een roan maar vos roan en roodschimmel zijn toch hetzelfde?? ik heb geen vosroan of redroan maar een strawberryroan (Kijk m'n profiel)
maar mijn pony moet dan heel apart zijn.. Hij is namelijk Wit geboren en is nu echt roan?? (zie profiel) 
ArGieVai schreef:hee ok dacht dat het hetzelfde wasmaar mijn pony moet dan heel apart zijn.. Hij is namelijk Wit geboren en is nu echt roan?? (zie profiel)
Maar volgens mij worden zo ongeveer alle red roans vos geboren en beginnen na een tijdje te verkleuren, soms worden ze heel licht maar ze kunnen ook bijna voskleurig zijn in sommige maanden. Jus_dOrange schreef:ArGieVai schreef:hee ok dacht dat het hetzelfde wasmaar mijn pony moet dan heel apart zijn.. Hij is namelijk Wit geboren en is nu echt roan?? (zie profiel)
Zie nergens een wit veulen ofzo...Maar volgens mij worden zo ongeveer alle red roans vos geboren en beginnen na een tijdje te verkleuren, soms worden ze heel licht maar ze kunnen ook bijna voskleurig zijn in sommige maanden.
Charos schreef:@dwertje, die zou je dus een rood schimmel kunnen noemen.

(dit is recentelijk)

dwertje schreef:nou 1 ding weet ik wel zeker,dit is geen roodschimmel.Je zegt het al zelf dat ze in de winter bijna zwart is,waarom denk je dat een paardje roodschimmel heet.
Niet omdat ze zwart zijn.
Zo te zien is 't een bruine, een roan heeft een donker hoofd met donkere benen maar een licht lichaam, dit paard is dus geen roan. Dit paard is ook geen schimmel want een schimmel wordt uiteindelijk (bijna) helemaal wit. Stekelharig lijkt me een betere benaming...

Heel mooi vind ik ze!! Maar die hier boven is er toch geen?
. Charos schreef:@TS, de jouwe is geen 'roodschimmel' maar een bruin roan. Mijn zusje heeft een vos roan.
sorry moest ff .. ik heb geen roodschimmel geen vos roan ik heb een appelschimmel