Steef schreef:En toch, vraag ik me af. Dat de mensen die nu lopen te gillen hoe zielig het wel niet is dat als paarden niet buiten komen of ze wel eens een paard gehad hebben wat niet goedkoop was en zo gestoord deed buiten dat het gewoon niet verantwoord is om hem buiten te zetten. Je gaat met een hele chique auto toch ook niet in het bos door de modder lopen sjezen?
Wanneer je erover wakker moet liggen (financiele aspect ) dat je mega dure paard eventueel een blessure oploopt , denk ik dat je niet tot de aanschaf van een dergelijk duur paard moet overgaan. Hetzelfde geld voor auto's.
En als je een paard van een paar ton kan kopen, is dat stukje grond & Falabella'tje als gezelschap ook wel te doen.
dus een paard moet met andere paarden kunnen omgaan. En niet alleen na het rijden ff uistapen met iemand anders der naast. op de wei of paddock, met idd een hek of gewoon lekker samen. Stal paarden kunnen zo opzich genoeg best wel happy zijn, wie ben ik om dat tegen te spreken als ik niet in het hoofd van een paard kan kijken. En dat kan niemand. Ik denk dat paarden het "gezelliger " vinden met met zijn 2 en op de wei.paddock te staan dan alleen of samen met begeleider. Ik denk dat een paard, sociale contacten nodig heeft, om echt helemaal
.Maar o.k. ik dwaal af.
[/quote