Praam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ier

Re: Praam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 19:59

Ik vind de praam goed zolang die goed gebruikt word. Is ook zeer zeker niet zielig zolang ie goed gebruikt word.

Komt een stof in de neus vrij waar je paard rustig van word als de praam goed zit! Ben er geen voorstander van, maar ook geen felle tegenstander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 20:21

Ik ben geen tegenstander, maar ook geen voorstander.

Het is niet zielig; Althans, het doet pijn waardoor't paard een lichaamseigen morphine; namelijk endorfine aanmaakt wat verdooft zeg maar. Zal iemand al gezegd hebben Knipoog .

Maarja, als je dat ding iedere keer gebruikt heeft het geen zin meer, paard gaat al helemaal in gevecht, valt ie steeds af Scheve mond en na 15minuten werkt het al niet meer, zegt men.

Toch op het moment zelf moet je die neus héél straks omdraaien met dat touw deromheen; Ergens vind ik het toch niks. Ook al doet het geen pijn zoals men zegt, ik voel me er niet lekker bij en heb het nog nooit gebruikt. Op stal gebruiken ze em wel, ik ben niet van de partij.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:01

het doet wel degelijk pijn voor de endorfine zijn werk doet, en na de 'behandeling' ook. maar soms kan je niet anders. ik vind het wel degelijk zielig, wat niet wegneemt dat het soms gewoon nodig is.

Nannoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 13:59

Ik vind het altijd maar een naar gezicht paard met praam. Moest mijn paard ook altijd bij de vorige hoefsmid vreselijk vond ik dat. Nu een andere hoefsmid en wonder boven wonder praam is niet meer nodig ze geeft haar rustig over

La_Martina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 14:35

Ik vind dat er veel te snel naar een praam gegrepen word ..
Ik zal nooit een praam gebruiken,maar dat is bij mijn paarden gelukkig ook niet nodig. Lachen

saslinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:06

uhm,, wat is praam?? Bloos Bloos

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 21:19

een stok met een touwtje of van ijzer die je om lip van een paard vast moet maken. dat draai je aan, of knijp je sicht, en zo blijft een paard rustiger bij bv een vee arts omdat er een stofje vrijkomt in lichaam van paard dat hem rustiger maakt. Google anders een even

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:45

Tijdje geleden was ik ook met mijn paard naar de tandarts geweest.. En toen gebruikte wij ook een praam.. Maar ik vond het maar zielig er uit zien.. Maar het helpt wel..!
Maar als ik dit hoor: Het is niet zielig; Althans, het doet pijn waardoor't paard een lichaamseigen morphine; namelijk endorfine aanmaakt wat verdooft zeg maar. Dan zou ik het goed vinden.. Maar ik ben net zoals veel van jullie niet een voorstander maar ook wel een voorstander

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 09:48

Ben paar keer naar de kliniek geweest en dan kreeg Chester een spuit dan moest hij een praam om, want anders was het onmogelijk! Helpt wel goed want hij bleef dan wel rustig!! Maar ja ik heb het verder ook nooit gebruikt, alleen bij de kliniek dan!

tikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 14:24

tja ik heb het liever niet,, maar ze worden er rustig van en anders schoppen ze de hoefsmid aan vlarden Tong uitsteken ïs ook niet leuk Vork

KellYY1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-06 15:25

tikkie schreef:
tja ik heb het liever niet,, maar ze worden er rustig van en anders schoppen ze de hoefsmid aan vlarden Tong uitsteken ïs ook niet leuk Vork

Ja