Dit mailtje serieus nemen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Re: Dit mailtje serieus nemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 23:19

hmm apart... neem even abo op dit topic ben benieuwd hoe het afloopt Ja

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 10:36

Ik heb een tijdje paarden getraind in Zuid-Afrika: als je daar geweest bent snap je wel dat ze paarden uit Nederland willen hebben hoor! Zijn voornamelijk Engelse Volbloeden van de renbaan. Bijna alle warmbloeden die daar rondlopen komen uit Nederland of Duitsland. Er worden vrij veel paarden daarheen verkocht, voor een hele goede prijs. Alleen gaat dit meestal via handelaren/ bemiddelaars.

Ik ken iemand in Kaapstad (een Nederlandse) die bemiddelt in paarden. Als ze daarvandaan komen kun je me pb-en, misschien kan ik je in contact brengen met haar. Ik ben zelf wel eens met haar meegeweest om naar paarden voor haar klanten te kijken hier in Nederland. Als je het teveel gedoe vind: gewoon zeggen dat je het paard in Nederland wil verkopen.

Een paard naar Zuid-Afrika laten vliegen is trouwens heel duur. 7 jaar geleden was het bedrag 10.000 gulden (ik weet niet zeker of dat nou voor 3 paarden was of voor 1 paard).

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 10:46

Pff, ik zou het niet weten hoor. Ten eerste is Zuid Afrika mijlen ver weg hier, en dus zou het moeilijk voor je zijn om contact op te nemen en te vragen hoe het gaat als je dat zou willen.

Ten tweede, je weet niet wat ze met je paard van plan zijn. Je hoort af en toe van die verhalen. En bij mij staat het paard nogal altijd voorop, maakt neit uit hoeveel geld ze dan willen betalen. Het belang van het paard staat naar mijn mening ten eerste.

Ten derde, ik zou het persoonlijk niet doen. Vooral als je die verhalen van oplichterij hoort enzo, en je kent deze mensen niet echt. Je kunt ook geen navraag doen bij andere mensen over hoe ze zijn enzo. Ik denk dat er genoeg kopers in Nederland/Duitsland/Belgie en zo zijn die je paard wel zouden willen hebben.

Ik raad het je af, maar het is je eigen keuze.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 00:58

Ik heb een JVC home cinema set te koop staan voor mijn zwager, en ja hoor: dit keer post en ook uit Zuid-afrika. Ze deden een bod 100 euro boven de vraagprijs en vroegen me het op te sturen. Never nooit niet. De set kan gehaald worden en anders maar niet! Heb dat ook duidelijk in een mail geschreven (in het nederlands). Heb het bod verwijderd en nog niks van die lui weergehoord. Klojo's!

Madelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 20:55

Ik zou persoonlijk niet zo achterdochtig zijn. Het engels is in mijn ogen niet fout, en ik kan me voorstellen dat je niet het moeilijkste engels gebruikt als je een mailtje naar een land stuurt waar engels niet de hoofdtaal is. Ik zou proberen te achterhalen of het echt die Annerie Myburgh is. Als dat zo is, zou ik het wel vertrouwen (haar naam komt op verschillende sites naar voren, waarop te vinden is dat ze al een paard heeft), mits er gewoon voor betaald word en daar geen grapje mee uitgehaald kan worden.

carone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-06 21:36

Hier nog even een late reactie Tong uitsteken
Heb een berichtje gekregen dat de mailer een ander paard heeft gekocht.
Het paard van mijn opa en oma heeft een goed adres gekregen in Nederland en wel bij
Nadine1 hier op bokt Haha!

Dus op dit topic mag een slotje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:39

Ik ben blij dat het paard een fijn adres in Nederland heeft gekregen!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:47

Er worden wel een hoop eisen gesteld voor dat bedrag... Een beetje paard met dergelijke eisen wordt in Nederland al voor heel andere bedragen verkocht. Nu is dit natuurlijk per land verschillend, maar iemand die op een bepaald niveau zit, zal ook de gemiddelde prijzen wel weten. Zeker wanneer men kijkt in een commercieel land als Nederland.
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ervan moet denken. Ben er een beetje tweestrijdig in. Aan de ene kant zeg ik: laat maar komen, want je wil ook zien waar het paard naar toe gaat en de mensen kunnen niet ongezien een paard kopen...
Aan de andere kant zeg ik: oh nee, dan weet je niet wat er van het paard terecht gaat komen (weet je in Nederland ook niet, maar het is dan in ieder geval niet aan de andere kant van de wereld). En zoals velen al aangeven: er wordt flink wat opgelicht vanuit het buitenland. Vlak de Nederlanders niet uit die dit ook viseversa doen, maar om daar nu zelf de dupe van te worden...

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:56

Niet serieus nemen. Wie wenst zijn paard nu een reis van hier naar Zuid-afrika toe? Lachen
Gelukkig heb je een ander adresje gevonden. Heel wat veiliger en prettiger idee voor jezelf.

Nog even een Quote van marktplaats zelf betreft veilig handelen:

Citaat:
Marktplaats.nl adviseert u voorzichtig te zijn met geïnteresseerden vanuit het buitenland (buiten Nederland en België). In de meeste gevallen blijkt het hier namelijk om oplichting te gaan. Wij zetten alle mogelijke technische middelen in om deze mensen te weren van Marktplaats.nl. Helaas zijn het meestal bezoekers die reageren op advertenties en adverteerders rechtstreeks per e-mail benaderen. Daardoor is het lastig om de gegevens van deze mensen te verzamelen en gericht actie te ondernemen.

Ontvangt u toch een reactie die u verdacht vindt? Neem dan contact op met Marktplaats.nl via het contactformulier. Kopieer de verdachte e-mail naar uw bericht en vergeet niet de e-mail header mee te sturen. Dan kunnen wij deze persoon weren van de site.

Hoe kunt u een verdachte "koper" herkennen?
- e-mail is geschreven in slecht Engels
- geen Nederlands e-mailadres
- bieden boven de vraagprijs
- product wordt gekocht voor iemand anders (familie, bekenden)
- product moet worden opgestuurd naar Nigeria of een ander West-afrikaans land
- voorstel om te betalen via Western Union, BidPay, Cheque etc.

Zegt genoeg denk ik Lachen

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 16:44

ik denk niet dat het per se oplichterij is geweest. sommige mensen hebben gewoon heel veel over voor een goed paard!

de handelstal waar ik rijd, haalt regelmatig paarden uit het buitenland, en dan niet alleen belgie of duitsland. wij hebben vaak paarden staan uit spanje en frankrijk, en ook eens een paar uit amerika[[dacht ik] gehad..

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:58

niet vertrouwen! dit heb ik al tientallen keren voorbij zien komen op bokt, er is ook een speciale site voor.
ik zou nooit mijn paard zo ver weg sturen, en zeker niet als ik het niet vertrouw. die mensen zeggen betaald te hebben, en als je het bij de bank gaat innen, blijkt de check vals. ondertussen zit jouw paard al op transport naar verweggistan.

er zijn veel mensen die je hier over kunnen informeren die er meer vanaf weten, ik helaas niet want ik weet de site niet meer.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 09:32

snoetie schreef:
ik denk niet dat het per se oplichterij is geweest. sommige mensen hebben gewoon heel veel over voor een goed paard!

de handelstal waar ik rijd, haalt regelmatig paarden uit het buitenland, en dan niet alleen belgie of duitsland. wij hebben vaak paarden staan uit spanje en frankrijk, en ook eens een paar uit amerika[[dacht ik] gehad..

Neem aan dat dat via een netwerk en persoonlijke contacten gaat op die handelsstal. Tenzij je denkt dat de eigenaar dagelijks op de buitenlandse marktplaatsen aan het speuren is. Knipoog

Meeste landen die je noemt zijn trouwens binnen de EU. Uit het niets reageren op een Nederlandse advertentie (die ze dus niet kunnen lezen) in het engels met een hoog bod terwijl is wat mij betreft wel erg toevallig. Lachen Helemaal als bekend is bij marktplaats dat oplichters met dit soort mails actief zijn Lachen

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:11

carone schreef:
Hier nog even een late reactie Tong uitsteken
Heb een berichtje gekregen dat de mailer een ander paard heeft gekocht.
Het paard van mijn opa en oma heeft een goed adres gekregen in Nederland en wel bij
Nadine1 hier op bokt Haha!

Dus op dit topic mag een slotje.

Wil iedereen ff lezen wat er hierboven nou staat, ipv door te gaan op het oude onderwerp?
paard is verkocht aan Nederlandse eigenaar

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 08:26

Mag er dan niet meer verder gediscussieerd worden over het wel of niet serieus opvatten van zulk soort mailtjes?

Er zijn meer mensen die soortgelijke mails krijgen als gevolg van hun advertentie. Misschien dat zij dan alsnog wat hebben aan alle opvattingen/ ideeën etc. die in dit topic genoemd worden Knipoog

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:55

Tuurlijk wel.. maar 't is algemeen een feit (zie de nigeriaanse bende die bezig is met het fors onder de prijs aanbieden van motorvoertuigen) dat je buitenlandse bieders niet kunt vertrouwen.. in elk geval niet uit Afrika en soortgelijke gebieden. Waarschuwingen zat op internet te vinden, bijv. op marktplaats. En gezien de media-aandacht dat het krijgt, lijkt 't mij logisch dat iemand niet in dat soort aanbiedingen / advertenties trapt. Doe je 't toch, eigen schuld.. pakt het goed uit, heb je mazzel gehad.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:25

Niet iedereen is daar zo zeker van, dit topic is ook al geopend omdat TS twijfelde, maar niet bij voorbaat resoluut dezelfde mening deelde als jij. Lachen

Is alleen maar mooi dat paardje alsnog ergens anders zonder zo´n lange reis een goed nieuw tehuis heeft gevonden Lachen

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:45

Ik snap ergens je wantrouwen heel goed hoor!
Maar het hoeft natuurlijk niet persee een oplichter te zijn!
Mijn (vroegere) verzorgpaard een Andalusier hebben de eigenaren ook uit Spanje gehaald!
Alhoewel dat niet via de email ging.. Maar ik zou die mensen op zn minst een kans geven, als ze idd niet contant willen betalen, dan zou ik er ook vanaf zien!

adecuada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:49

Ohw haha ik lees nu net dat het paard al verkocht is!!

sorry beetje blonTjes actie.. Bloos