Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Marktplaats.nl adviseert u voorzichtig te zijn met geïnteresseerden vanuit het buitenland (buiten Nederland en België). In de meeste gevallen blijkt het hier namelijk om oplichting te gaan. Wij zetten alle mogelijke technische middelen in om deze mensen te weren van Marktplaats.nl. Helaas zijn het meestal bezoekers die reageren op advertenties en adverteerders rechtstreeks per e-mail benaderen. Daardoor is het lastig om de gegevens van deze mensen te verzamelen en gericht actie te ondernemen.
Ontvangt u toch een reactie die u verdacht vindt? Neem dan contact op met Marktplaats.nl via het contactformulier. Kopieer de verdachte e-mail naar uw bericht en vergeet niet de e-mail header mee te sturen. Dan kunnen wij deze persoon weren van de site.
Hoe kunt u een verdachte "koper" herkennen?
- e-mail is geschreven in slecht Engels
- geen Nederlands e-mailadres
- bieden boven de vraagprijs
- product wordt gekocht voor iemand anders (familie, bekenden)
- product moet worden opgestuurd naar Nigeria of een ander West-afrikaans land
- voorstel om te betalen via Western Union, BidPay, Cheque etc.
snoetie schreef:ik denk niet dat het per se oplichterij is geweest. sommige mensen hebben gewoon heel veel over voor een goed paard!
de handelstal waar ik rijd, haalt regelmatig paarden uit het buitenland, en dan niet alleen belgie of duitsland. wij hebben vaak paarden staan uit spanje en frankrijk, en ook eens een paar uit amerika[[dacht ik] gehad..
carone schreef:Hier nog even een late reactie![]()
Heb een berichtje gekregen dat de mailer een ander paard heeft gekocht.
Het paard van mijn opa en oma heeft een goed adres gekregen in Nederland en wel bij
Nadine1 hier op bokt![]()
Dus op dit topic mag een slotje.