Lege fokmerrie sportpaard hieraan uit besteden ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Lege fokmerrie sportpaard hieraan uit besteden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:16

Rustig maar, je hoeft me niet zo aantevallen.

Ik heb blijkbaar haar opmerking anders opgevat dan hij bedoelt is, nou sorry daarvoor. Dat spijt me echt. Maar op de manier waarop de opmerking bij overkwam werd ik echt kwaad.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:18

Desiree schreef:
...Een paard KAN niet goed gereden zijn als er altijd verschillende mensen met allerlei soorten rijtechnische fouten omdat ze het nog moeten leren (wat eigenlijk niet gaat omdat ze maar 1x per week rijden) de hele dag op zitten te butsen. Onmogelijk.

Daarom betekent het nog niet dat het paard niet goed kan lopen, of hartstikke stijf en verreden is. Er zijn er genoeg die best wat kunnen als je maar hard genoeg werkt, en ja, dat duurt lang, dus je moet er lang achter een op rijden totdat hij bij jouw goed loopt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:28

Het gaat weer lekker off-topic allemaal. Persoonlijk zou ik mijn paard dan liever uitlenen aan de cursus in Ermelo dan aan Deurne.
Het is een prima manier om je paard in beweging te houden en de kosten zijn lager dan dat je het paard zelf hebt staan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:30

Laten we hier geen manegepaardenfanclubtopic (jee wat een woord) van maken. Ook ik heb leren rijden op manegepaarden, we moeten ook dankbaar zijn dat dit soort dieren bestaan, zo leer je de beginselen van het rijden.

Maar Horsie, misschien kan je later mijn opmerking beter begrijpen als je eens echt een fijn gereden rijtechnisch goed voor elkaar zijnd paard aanvoelt, dat wil zeggen nageeflijk van achter naar voren, actief, impulsief, los door het lijf, in balans, gehoorzaam en fijn in de aanleuning.
Sorry als mijn opmerking beledigend overkwam voor het manegepaard, zo was het niet bedoelt, alleen dat ze rijtechnisch niet de fijnste zijn (logisch) en ik ze daarom vergeleek met de Deurne paarden. (die naar maatstaven rijtechnisch beter horen te zijn vind ik)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 16:32

Suzanne F. schreef:
Laten we hier geen manegepaardenfanclubtopic (jee wat een woord) van maken. Ook ik heb leren rijden op manegepaarden, we moeten ook dankbaar zijn dat dit soort dieren bestaan, zo leer je de beginselen van het rijden.

Maar Horsie, misschien kan je later mijn opmerking beter begrijpen als je eens echt een fijn gereden rijtechnisch goed voor elkaar zijnd paard aanvoelt, dat wil zeggen nageeflijk van achter naar voren, actief, impulsief, los door het lijf, in balans, gehoorzaam en fijn in de aanleuning.
Sorry als mijn opmerking beledigend overkwam voor het manegepaard, zo was het niet bedoelt, alleen dat ze rijtechnisch niet de fijnste zijn (logisch) en ik ze daarom vergeleek met de Deurne paarden. (die naar maatstaven rijtechnisch beter horen te zijn vind ik)

Ik hoop dat ik de kans krijg om op zo'n paard te rijden, zoals jij beschrijft, ooit nog eens krijg, maar die zit er niet zo erg in. En dat laatste ben ik absoluut met je eens. Spijt mij dat ik misschien wel erg fel reageerden en je opmerking verkeerd begreep.