Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Peperplant schreef:Dat ligt ook aan de manier waarop het paard wordt verkocht.
Overigens heeft de VERKOPER / HANDELAAR diezelfde plicht en behoort hij de benodigde en ware informatie omtrent het paard te vertellen !!
Het mes snijd aan beide kanten, niet alleen aan de kant van de koper....
Peperplant schreef:Tuurlijk hebben we proefgereden ! Ze was gewoon braaf alleen super voorwaarts, maar dat was volgens haar te wijten aan het feit dat ze geen tijd voor haar had en ze al 14 dg in de box stond.
Ze is nog steeds braaf , maar we hebben wel bij 0 moeten beginnen en kunnen nooit met haar doen wat we gepland hadden.
Voor de sport is ze te oud geworden, dus genieten we van haar op recreatief gebied en dat vind ze geweldig.
Zo zie je maar dat je niemand kan vertrouwen.
Het is vreselijk dat mensen over de rug van WEERLOZE dieren , rijk willen worden.
"Eerlijk zijn duurt veel langer .."
Peperplant schreef:Ikke ?
Hoezo op eerste aanvraag van koper
In mijn geval werd gewerkt met vervalste documenten !!
Hoever zou die onderzoeksplicht vd koper moeten gaan dan ?
Tot je er 6 mnd later achter de ware identiteit van het aan te schaffen dier bent, deze dan waarschijnlijk al verkocht is aan een ander om je vervolgens weer in nieuwe onderzoeksplicht kosten te storten?
Handel zou gewoon op een eerlijke manier plaats moeten vinden en zeker wanneer dit om handel in LEVENDE wezens gaat.
Plichten of niet, ook dieren hebben RECHTEN.
Sorry dat ik het zo cru breng, maar altijd alles en iedereen weet t beter, en gaat er vanuit dat het hen nooit zal overkomen.
ikke schreef:Nee, mensen moeten eens leren bij het kopen van een paard geen emoties te gebruiken. Enne checken van de integriteit van een handelaar is wel degelijk een plicht.
Begin eens met ervan uit te gaan dat een verkoper liegt, tenzij het tegendeel bewezen wordt.
En nee, de kans dat het mij overkomt is niet zo groot. Ik koop geen paard bij de eerste de beste die een al dan niet zielig verhaal ophangt. Ik check integriteit en paard weg, jammer dan, geen handvol maar een land vol............
merrieveulen schreef:sorry hoor, maar ik wil toch wel degelijk een klik hebben met een paard. ik heb mijn paarden met als doel een vriend voor het leven te hebben, en daar komt wel degelijk emotie bij kijken. het is de oneerlijkheid van de verkoper die het probleem is, en niet het gebrek aan controle door de koper.
lindsey schreef:Maar met een 20 jarige fokmerrie thuis komen. Terwijl je dacht met een 12 jarige sportmerrie van doen te hebben dat is toch echt niet nodig. Mensen met verstand van paarden zien dat. Dus als je er zelf geen verstand van heb schakel dan die mensen ook in.
Caira schreef:Ach kom op, ik snap dat mensen naief zijn, maar ZO naief? Natuurlijk is het niet netjes dat jullie opgelicht zijn, maar ik moet zeggen dat ik twijfel aan dit verhaal. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat iemand zo (tsja sorry) dom is om zulke dingen te geloven!
Een gewezen fokmerrie moet herkenbaar zijn aan de bouw en uiers.
Ook bij een kleine gebitscontrole moet duidelijk geworden zijn dat de merrie ouder is.
vivana schreef:
Tja hier ben ik 't wel mee eens maar wat betreft de tanden....in een ENKEL geval kan een paard van 20 nog een heel mooi gebit hebben ( ik heb dit bij mij op stal ook mee gemaakt, pony van m'n vriendin werdt verkocht en was 22 deze ging door naar een andere handelaar en die zei dat ze 12 was........na 5 jr zijn we achter 't nieuwe adres gekomen van de pony en hebben ik en m'n vriendin 't papier van de pony afgegeven.....inmiddels werdt die dus 28 jr....)