Jara is intussen 6 weken op vakantie geweest naar Frankrijk. Helemaal eruit. Ze kan nu gewoon over Christy praten zonder dat ze begint te huilen. Gelukkig beseft ze dat ze verder moet met haar leven. Eerst wilde ze nog geen eigen paard meer, want ze had altijd gezegd dat Christy haar laatste paard zou zijn (dat is ook het lot tarten....). MAar ik zei, "en wat moet je dan? wat ga je dan doen als je niet naar je paard gaat? Dan zul je een andere hobby moeten zoeken, tennissen, of bridge bijvoorbeeld." Ze zei dat ze daar inderdaad aan zat te denken. Ik antwoordde "en dan, denk je dat die hobbies dezelfde invulling zullen geven in jouw leven als een paard?" even stilte...... "nee, dat niet" zei ze toen. Ik zei "ik snap jou niet. Waarom genoegen nemen met minder? Er zijn mensen die zo graag een eigen paard willen maar het niet kunnen om een of andere reden. Jij wel, wat houdt je dan nog tegen?"
intussen is jara tot bezinning gekomen. We zijn inmiddels al een keer wezen kijken naar een Naturel, maar de vonk sprong niet over. Het paard gaf haar geen vertrouwen. Afgelopen donderdag zag ik op de marktplaats echter een geschikte advertentie. WAT er in stond sprak me zeer aan, en ik attendeerde haar erop. Ze ging bellen. later belde ze terug wat ze gehoord had en ze had er een goed gevoel bij. Ik ook. Afgelopen zaterdag zijn we dus gaan kijken. Alles voelde goed; het klikte met de verkoper, het paard, het zat allemaal goed. Het paard bleek zeer geschikt te zijn voor haar. Het moet alleen nog gekeurd worden. IK hoop heel erg voor haar dat het doorgaat. Ik had verwacht dat er misschien een vonk over zou springen, maar ze heeft alweer helemaal de kriebels gekregen. Dat was meer dan ik gehoopt had.