Pony gekocht, verkoper krabbelt terug.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Freya_bokt

Re: Pony gekocht, verkoper krabbelt terug.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 14:45

Je zal waarschijnlijk wel een zaak hebben, maar als ik je verhaal zo lees is het een pony die je zonder medische keuring gekocht hebt. Daar leid ik uit af dat de verkoopprijs zo laag is dat de kosten van een veearts de moeite niet waard zijn daarmee vergeleken. Waarom zou je dan alle kosten (en moeite!) doen van een rechtszaak?

En wees voorzichtig, je kan die verkoper wel juridisch verplichten om jou die pony te leveren, maar dat betekent dan wel dat je hem ook moet nemen voor de afgesproken prijs als er echt iets mis is met die hoef! Wil je dat risico nemen?

Het blijft natuurlijk jouw beslissing, succes ermee!

Oakland1990

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:27

Dan kan ze'm nog steeds als recreatief verkopen of gezelschap aan gezien het een kleinere pony is, naar een kleine ruiter. Dan zal ze er ook wel geen last van krijgen. Volgens mij is dat van die hoef ook niet waar als ik het zo nalees

Twinklestar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 16:33

Wow wat een reacties allemaal.

Zal even proberen op een paar te reageren.

@ Wendy, je hebt gelijk , het is idd een principe kwestie geworden.
Recht is recht en daar ga ik voor.

@Polly, niet te geloven dat dit dus blijkbaar zo vaak voorkomt.
gelukkig heb je nu een ander paard maar de nare gedacht blijft idd.

@lilioenstitch, het gaat er juist om dat ik de kans niet krijg om te betalen en de pony af te nemen. ( om het maar zo te zeggen.)

@Welshfreak, lijkt mij ook heling dan maar het maakt de zaak wel lastiger als het zo zou zijn.
Dan word het schadevergoeding eisen denk ik.

@poppenkontje, juist ,dat open kaart spelen dat zit mij ook het meeste dwars.
Ik zou anders niet zo gereageerd hebben.

@Floortje, ik wil jou wel als advokaat hoor ( Geintje )

Wees niet bang, ik doe verder niks zelf.Ik moet afwachten tot ik bericht krijg maar die dure advokaat krijg ik uiteraard niet.
Ik heb alleen maar ( gratis ) advies gevraagd en naar zijn ervaringen op dit gebied.
Erg vriendelijke man trouwens die mij heel goed te woord stond.
Ik wou even voor zijn dat ik straks een advokaat krijg die niet eens de voorkant van een paard kan herkennen en dan kan ik hem even tussen neus en lippen door verwijzen naar zijn eerwaarde collega die meer verstand heeft van dit soort zaken.

@Frya-bokt, ik eis de pony niet zomaar op, ik wil dat de pony door een erkende DA nagekeken word en als blijkt dat er niets aan mankeert DAN eis ik de pony op.

@welshfreak, zelfs dan zou de pony waarschijnlijk voor de fok nog heel geschikt zijn mits het niets erfelijks is.

Alle anderen : ontzettend bedankt voor jullie steun en medeleven !
Doet me goed om te weten dat er bokkers achter me staan en dat ik toch niet zo'n idioot ben als het lijkt

bedankt allemaal en ik hou jullie op de hoogte!!

MarloesRixt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:53

het klinkt inderdaar niet echt vriendelijk.. wat een vreemd verhaal,
over de hoefbevangenheid, mijn pony is ook alleen maar aan 1 voet bevangen, dat kan dus wél
Ik hoop dat je het ponytje nog wel krijgt!

imaudy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:31

Twinklestar schreef:
Wow wat een reacties allemaal.

Zal even proberen op een paar te reageren.

@ Wendy, je hebt gelijk , het is idd een principe kwestie geworden.
Recht is recht en daar ga ik voor.

@Polly, niet te geloven dat dit dus blijkbaar zo vaak voorkomt.
gelukkig heb je nu een ander paard maar de nare gedacht blijft idd.

@lilioenstitch, het gaat er juist om dat ik de kans niet krijg om te betalen en de pony af te nemen. ( om het maar zo te zeggen.)

@Welshfreak, lijkt mij ook heling dan maar het maakt de zaak wel lastiger als het zo zou zijn.
Dan word het schadevergoeding eisen denk ik.

@poppenkontje, juist ,dat open kaart spelen dat zit mij ook het meeste dwars.
Ik zou anders niet zo gereageerd hebben.

@Floortje, ik wil jou wel als advokaat hoor ( Geintje )

Wees niet bang, ik doe verder niks zelf.Ik moet afwachten tot ik bericht krijg maar die dure advokaat krijg ik uiteraard niet.
Ik heb alleen maar ( gratis ) advies gevraagd en naar zijn ervaringen op dit gebied.
Erg vriendelijke man trouwens die mij heel goed te woord stond.
Ik wou even voor zijn dat ik straks een advokaat krijg die niet eens de voorkant van een paard kan herkennen en dan kan ik hem even tussen neus en lippen door verwijzen naar zijn eerwaarde collega die meer verstand heeft van dit soort zaken.

@Frya-bokt, ik eis de pony niet zomaar op, ik wil dat de pony door een erkende DA nagekeken word en als blijkt dat er niets aan mankeert DAN eis ik de pony op.

@welshfreak, zelfs dan zou de pony waarschijnlijk voor de fok nog heel geschikt zijn mits het niets erfelijks is.

Alle anderen : ontzettend bedankt voor jullie steun en medeleven !
Doet me goed om te weten dat er bokkers achter me staan en dat ik toch niet zo'n idioot ben als het lijkt

bedankt allemaal en ik hou jullie op de hoogte!!

Maar heb je dan wel met haar afgesproken dat je de pony mag laten nakijken door een dierenarts?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 17:36

Ik zou haar nu gewoon een mailtje sturen dat je je rechtsbijstand verzekering hebt ingeschakelt, dan krijg je heus wel een reactie van haar.

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 13:10

je hebt wel girlpower hoor, dat je je recht opeist, eigenlijk te gek voor woorden dat het al zo ver moet komen maar laat ze idd maar eens voelen dat er niet met je gesolt wordt, dat zou ik ook doen.

ik blijf het verhaal wel volgen.................

liesje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:43

tsss wat waar verkocht is toch verkocht?? of ben ik nou gek...... is na mijn iedee gewoon een handelaar, handelaren zijn ook alemaal het zelfde . ik hoop echt voor je dat je zie welsh nog krijgt!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:21

het klinkt idd als een handelaar. ik ben het er niet mee eens dat die allemaal 'slecht' zijn. veel sportstallen handelen ook...

maar goed, het blijft een vreemd verhaal. een mondelinge overeenkomst is inderdaad bindend, dus je hebt wel een zaak. ik hoop dat er iemand bij is geweest toen je de koop sloot, dan sta je sterker.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 07:54

Zoals gezegd heb ik ook zoiets meegemaakt....
Ik heb er geen werk van gemaakt (ookal was ik dat even wel van plan toen ik het net gehoord had )
Maar als ik een paard koop, heb ik graag vertrouwen in de verkoper. Zo niet, dan snij ik straks mezelf in de vingers ..... Heb daarna en veel beter paard gekocht!