Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Verosjaak schreef:Mensen zeggen ook dat je geen ruzie kan maken. Nou dat wil ik wel even uit de wereld helpen. Ik verzorg een belgen merrie die denkt dat ze heel wat is. Bv: dat ze hoog in de rang staat. Ze weet dat ik de baas ben maar in de wei wil ze tog altijd proberen boven me te komen. Dus kan je wel degelijk ruzie maken, ookal is het om de rang.
Citaat:En iedereen kent toch wel 'dwars' gedrag van zijn haar of paard. En echt niet altijd omdat het paard het niet snapt. Een paard kan je ook gewoon echt laten zitten (of laten staan) bij bijvoorbeeld een proef.
BasjeGuwrl schreef:
Wbt. het vangen, jaag haar op!
Wil ze niet naar je toe komen, jaag haar van je weg, laat haar rennen, domineer dat spelletje.
Niet even makkelijk in het begin, maar ik heb er al goede resultaten mee geboekt.
Succes.
linsy schreef:Ik zie hier regelmatig staan dat de mens altijd boven het paard staat. Als dat zo was waren er een stuk minder problemen.
jarrah schreef:Paarden onderling waarschuwen ook eerst (oren in de nek en dreigen).... gaat een ondergeschikt paard (in geval met mensen is een paard altijd ondergeschikt) dan toch door, zal hij op zijn plaats gezet worden (en geloof me, dat gaat er harder aan toe als dat ik doe)......
Lenneke_ schreef:Citaat:En iedereen kent toch wel 'dwars' gedrag van zijn haar of paard. En echt niet altijd omdat het paard het niet snapt. Een paard kan je ook gewoon echt laten zitten (of laten staan) bij bijvoorbeeld een proef.
Kan imo niet
Paarden pikken veel, maar ook bij paarden is het op een gegeven moment genoeg geweest, ze kunnen het geestelijk of lichamelijk niet meer aan en meestal komt dat in de proef eruit omdat daar veel spanning bij komt kijken enzo
B_Sweet schreef:Ik ben het er mee eens dat een mens hoger in rang staat dan een paard .Maar je moet ook weer niet TE streng zijn...
jarrah schreef:Mensen die bijvoorbeeld denken dat hun paard iets 'expres' doet om het baasje te pesten (daar geloof ik niet in)
Verosjaak schreef:@Basjeguwrl: nog over de punt van het opjagen dit helpt niet. ze heb een supergrote weide en kan zo veer weg rennen dat ze tijd heeft om uit te rusten. na een hele lange tijd ben ik zelf dood op en heb ik geen vooruitgang geboekt. heb dat namelijk al eens geprobeert.tog bedankt voor de tip
Waratje schreef:jarrah schreef:Mensen die bijvoorbeeld denken dat hun paard iets 'expres' doet om het baasje te pesten (daar geloof ik niet in)
En wat vind jij dan van een paard dat eens een schuinse blik opzij/naar beneden werpt en aansluitend een hoef precies midden op een voet plant?
Inderdaad, de meeste paarden doen het niet, maar er zijn exemplaren die wel doen aan "baasje plagen". Ik ken er verschillende...... (gelukkig niet de mijne)