Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
svennie schreef:Ik heb mijn veulentje gered van de slacht.
Hij stond eerst op Ameland en de eigenaar wou hem naar de slacht doen omdat, hij een ramshoofd had en geen papieren.
Toen heeft iemand hem uit Damwoude gekocht, want hij vond hem daar nog te goed voor, maar hij stond dus altijd in een container met nog 2 andere veulentjes (hengste en merrie), wat nooit uitgemest werd, het was nou wel 70/80 cm hoog aan t worden alleen maar mest en urine (als het niet hoger was.) Want het moest zo weinig mogelijk kosten andres had die man er geen winst aan. Hij moest ook snel genoeg weer verkocht worden, anders werd het hem natuurlijk ook weer te duur.
M'n moeder vond het een lelijk ding, hij was niet de knapste, maar hij werd daar even losgelaten en hij hinnekte zo lief!!!, toen moest ik hem gewoon hebben ik werd dus vlieft op z'n hinnekje
. tOen werd hij er weer uitgehaald en het veulentje wou niet mee door de deuropening, en ik wou er natuurlijk ook even mee lopen, en met mij liep die wel mee
, dus ik nog stukje verder lopen, en hij schrok ergens van(weet niet waarvan), maar hij rende niet weg, maar kwam echt zo naast mij lopen
.
Hier zag die er best goed uit(zo stond die ook op internet), maar toen wij gingen kijken, zat die echt onder de mest en pis dus allemaal klitten(stonk ook heel erg), toen ik hem had gekocht, heb ik weken moeten borstelen om het er uit te krijgen.
De rechter![]()
Dit is hij nu, wat een kanjer he..?)
karoliena schreef:Indirect wel, mijn hengst was een foutje een hengst die per ongeluk op zijn moeder was gesprongen. Als ik hem niet had gekregen dan was hij naar de slacht gegaan.
Ik heb er wel veel problemen door geha din de zin dat hij al 1.5 jaar was en nooit in handen was geweest en daarna met grof geweld naar de smid en in de trailer. Nu is hij een goedgekeurde dekhengst en mooi braaf dus het is allemaal goed afgelopen
Disa schreef:Maar Nederland telt weer steeds meer paarden en wat is er nou leuker dan een veulentje erbij fokken. Er is echter veel minder vraag (en ruimte) voor al deze nieuwe paarden (hengstjes). Shetlandveulens gaan bijvoorbeeld met honderden tegelijk naar zuid-europa.
amanda2 schreef:Echter... als ik mijn paard naar de slager breng, dan hoop ik dat hij wel word afgemaakt, en niet ergens anders beland.
Ik maak als eigenaar de keuze als het echt niet anders kan en er alles aan heb geprobeerd, en uiteraard zijn er mensen die er anders mee omgaan (als een fiets of ander apparaat), maar toch...
Zou het ontzettend zielig vinden als mensen echt zieke paarden (waar je niet altijd aan ziet wat ze mankeren) langer zouden laten lijden en dat een "slager" paardenhandelaar wordt.
Daar ga ik bij bovenstaande verhalen niet van uit natuurlijk, maar ik wilde dit even kwijt...