Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrokken!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Is de politie je beste vriend?

JA
Geen stemmen
NEE
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:34

Ze zat dan wel fout.. En ik vind ook dat ze de boete moet betalen..

Maar ik had het zeer zeker ook niet gepikt als hij me hardhandig bij de arm had gepakt. Hij heeft met ze fikken van je af te blijven. Als hij het woordelijk niet af kan dan is dat zijn probleem.. Dat geeft hem dat recht nog niet.

freespirit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:34

flicka schreef:
Enne mishandeling......TS heeft die vent zelf een mep met d'r zweep gegeven.

zelfverdediging

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:35

Jee hier wordt echt het punt gemist, heb zelf maar eens de politie nodig dan piep je wel anders!!!
Het gaat er hier inderdaad om dat de wetgeving in Nederland zo krom is als een hoepel of zij nou wel of niet op dat plekje mocht rijden, ZIJ belt de politie en wordt vervolgens ZELF bekeurd! Dat is achterlijk.
De wet is hier zooo krom dat je gewoon eigenlijk nooit ergens aangifte van hoeft te doen, want er wordt toch niks mee gedaan en keert zich nog tegen je ook. Als jij aangifte doet van die man, wordt geseponeerd wegens te weinig bewijs e.d. en zit jij met de boete. Hoe frustrerend ook, je moet half dood zijn met blauwe plekken en veel bloed wil er iets aan gedaan worden.
Ik ben mishandeld door mijn ex vriend, zijn vader heeft dit gezien, hem notabene van me af getrokken toen hij mijn keel dichtkneep. Ik aangifte gedaan, wat denk je? Mijn ex vriend en zijn vader verklaren namelijk dat ik degene was die begon met slaan en mijn ex mij nooit bij de keel gegrepen heeft. Hartstikke gelogen is dit maar wat gebeurt er met mijn aangifte... niks wordt geseponeerd wegens onvoldoende bewijs en tegenstrijdige verklaringen. En zo iemand komt er dus prima vanaf en wordt niet voor zijn daden gestraft. ?Hoe vind je de wet?!!
Ik vind em zwaar K U T en zo krijg je dus dat mensen geen aangifte meer gaan doen want dat politie werk slaat nergens op. Laat ze lekker echt boeven gaan vangen!
Laatst bijgewerkt door regine op 28-04-06 23:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Frozen

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 23:38

ik zou gewoon lekker terug gaan,en hopen dat ik die man weer tegen kom:P
en geen aangifte doen,heeft toch geen zin:(

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 01:53

Karl66 schreef:
[[Misschien is het punt van het forum niet wat jij denkt dat het is. Door ruiters zoals jij, wordt de aversie van de gemiddelde nederlander steeds groter en zullen wij als ruiters het steeds moeilijker krijgen. Ruiters gaan als asociaal bestempeld worden, en dus nog minder mogelijkheden krijgen om buiten te rijden.
Rijden op een speelveldje is gewoon not done, en de oorzaak van alle ellende. je hebt het gewoon aan je zelf te danken, ga nou niet jezelf schoonpraten en iemand anders de schuld in de schoenen schuiven.....
[/quote]

Het punt wordt dus nog steeds gemist. Het gaat er niet om dat ik WIL rijden op zo'n veldje maar dat er geen andere mogelijkheden zijn. Ik heb nooit iemand in de weg gereden tot die man mij gister betrok. Dus oordelen via een reactie is wel laag en gemakkelijk.

Het punt is blijkbaar dat jij van de gemeente verwacht dat zij voor een locatie zorgen waar jij met je paard kan rijden. En dat doen ze dus niet, niet alleen in Almelo niet, maar in geen enkele gemeente. Jij bent er zelf verantwoordelijk voor dat je een bak of een stuk weiland regelt waar je kan rijden. En zo niet, dan zal je gewoon op de openbare weg moeten rijden.

Wat mij vooral stoort aan jouw actie is dat jij hiermee ruiters een slechte naam bezorgd. Het enige gevolg van dit soort acties is dat je als ruiter op steeds minder plaatsen welkom bent.
[/quote]

helemaal eens

door dit soort acties word de tolerantie van niet paarden mensen wel behoorlijk op de proef gesteld

natuurlijk is het krom dat jij dan en boete krijgt ipv een berisping
natuurlijk had die man van je af moeten blijven

maar miss werkt die man wel de gehele week heeft die eindelijk tijd wil die met kindlief op het (ondertussen verrot getrapte grasveldje want geen enkeld gras speel veldje is bestand tegen galopperende paardjes neem tenminste aan dat jullie daar galoppeerde de rest kan je namelijk op de weg ook) gezellig met zijn koter vertoeven stapt die nog in een paarden vijg ook

kan me der wel iets bij voor stellen ...

helaas zijn er weinig ruiterpaden her en der en die paar die er zijn worden her en daar ook nog niet of slecht bijgehouden of bestaan uit gestort puin of zitten vol met konijnen / mollen gangen

maar dit soort acties zorgen er echt niet voor dat er ineens meer mogelijkheden of betere mogelijkheden komen

stel voor dat je eens rustig gaat zitten even diep ademhalen
en een NETTE brief schrijft in het algemeen belang vd ruiter voor een ruiterpad in het bos (zodat ouderen of ouders met kinderwagens niet door de paarden gecreerde modderpoel hoeven te baggeren want dat is een der redenen waarom er veel bossen worden afgesloten voor ruiters , ruiters die de paden verrot lopen ipv aan de zijkant te blijven )
[/quote]

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 08:01

Ik snap uberhaupt niet wat je op dat grasveldje deed? Je kan toch op je vingers natellen dat je daar niet mag komen? En wat dat aanvallen betreft, daar is heus wel wat aan vooraf gegaan. Als het al op de toon was waarop je dit stukje schreef is er een hoop duidelijk.

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 08:26

Als we allemaal nou even dat grasveldje vergeten....... Je belt de politie om aangifte te doen van mishandeling....... vervolgens krijg je zelf een boete voor iets anders dat veel minder erg is (je wordt als het ware gestraft voor het bellen naar de politie) ..... die weer ingetrokken wordt als jij geen aangifte doet! Het klinkt inderdaad een beetje of de politie geen zin/ tijd heeft om de aangifte te behandelen en zo maar probeert te zorgen dat je geen aangifte doet.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 08:34

TS gelooft dat wij met zijn allen 'het punt van haar betoog' missen.

Ik geloof dat de TS er vooral van baalt dat wat vroeger een onbebouwde locatie was waar zij leuk kon rijden, nu bebouwd is met een paardonvriendelijke woonwijk. En daar dan 'potverdrie' ook nog uit gestuurd wordt met haar paard.... TS meent misschien nog 'recht van eerste gebruik' te hebben

Dan denk ik, als je je rechten zo goed meent te kennen, had je minstens 13 weken de tijd gehad om bezwaar te maken tegen 'de wijziging in bestemmingsplan' en daarna minstens 13 weken om bezwaar te maken tegen elke bouwvergunning die werd afgegeven

Bulsara - je bent gewoon veel te laat met je bezwaren. De woonwijk staat er en de rechten van de bewoners binnen die woonwijk wegen simpelweg zwaarder dan de rechten van een enkele amazone die in die woonwijk wil paardrijden.
Dat is gelukkig ook zo in Nederland, dat de meerderheid nog iets te vertellen heeft.

Qimm

Re: Amazone beboet nadat ze bijna van haar paard werd getrok

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 08:41

Uh ja ik vind het wel logisch dat je met een paard niet op een speelveldje mag rijden. Desalnittemin had die man wel met z'n poten van je af moeten blijven.

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 09:50

Karl66 schreef:
Billy schreef:
Misschien is het punt van het forum niet wat jij denkt dat het is. Door ruiters zoals jij, wordt de aversie van de gemiddelde nederlander steeds groter en zullen wij als ruiters het steeds moeilijker krijgen. Ruiters gaan als asociaal bestempeld worden, en dus nog minder mogelijkheden krijgen om buiten te rijden.
Rijden op een speelveldje is gewoon not done, en de oorzaak van alle ellende. je hebt het gewoon aan je zelf te danken, ga nou niet jezelf schoonpraten en iemand anders de schuld in de schoenen schuiven.....

Wat mij vooral stoort aan jouw actie is dat jij hiermee ruiters een slechte naam bezorgd. Het enige gevolg van dit soort acties is dat je als ruiter op steeds minder plaatsen welkom bent.

Hier ben ik het volkomen mee eens

_Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:01

Ik ben het er mee eens dat ze niet op een speelveldje mag rijden, maar was die mep met de zweep nou in dit geval zelfverdediging of lees k dat verkeerd?

Laura1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:02

Ik denk dat je aangifte moet doen, de boete moet betalen en vervolgens een proces moet aanspannen tegen die man. Je rijd op een plek waar je niet mag rijden dus daarin heeft de agent gelijk (alhoewel het waarschijnlijk er niet staat met een verkeersbord oid..) Maar die man mag niet aan je komen en je zelfverdediging is logisch. Daarom zou ik hem aanklagen voor mishandeling al dan niet geestelijk, en om te laten zien dat je de beroerdste niet bent zou ik toch de boete betalen.

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:03

Die man heeft haar niet geslagen, niet geschopt en geen pijn gedaan. Hoe wil ze ooit mishandeling bewijzen?

_Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:07

De man hoefde haar helemaal niet aan te raken of wel?

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:09

ze zal wel een enorm grote bek gehad hebben, en dan wil je wel eens boos worden. Als die man haar vastpakte hoefde ze toch ook niet met de zweep te slaan? Ze had toch gewoon weg kunnen rijden?

_Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:10

Wat had ze dan moeten doen?
Wachten tot die man haar van dr paard had getrokken? Wat moet er dan gebeuren voor ze zichzelf mag verdedigen?

_Laura

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:11

Ja oke..
Nu weet ik het ook niet meer

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:12

Ik was ten eerste weggegaan toen die mensen er om vroegen, had die mensen beleefd te woord gestaa en was weggereden als ze me vast wilden pakken, maar heel waarschijnlijk was het nooit zover gekomen.
Als je normaal communiceert worden mensen nl lang niet zo snel agressief

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:19

Billy schreef:
ze zal wel een enorm grote bek gehad hebben

Fijn, de manier waarop je TS gelijk beschuldigd zonder ook verder maar iets van de situatie en de TS af te weten!

Niemand hier is erbij geweest, dus we kunnen alleen afgaan op de feiten die de TS geeft. Daaruit kan je inderdaad wel concluderen dat het niet helemaal tactisch was om op het speelveld te gaan rijden, maar daar valt niet uit op te maken dat een grote mond heeft gegeven.

Wel apart trouwens dat de politie ook niet uit hun hoofd wist of het nou strafbaar was om daar te gaan rijden.

Laura1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:21

Billy schreef:
Ik was ten eerste weggegaan toen die mensen er om vroegen, had die mensen beleefd te woord gestaa en was weggereden als ze me vast wilden pakken, maar heel waarschijnlijk was het nooit zover gekomen.
Als je normaal communiceert worden mensen nl lang niet zo snel agressief

Was je erbij?

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:22

gezien de manier waarop ze hier reageert, lijkt me dit een redelijke aanname.
Het feit dat een aantal van ons dachten met een 16 jarige te maken te hebben zegt wel iets over de manier van reageren denk ik
En nee, ik was er niet bij, dan was dit nl niet op deze manier gebeurd. Ik had nl wel weggegaan toen het gevraagd werd, en dan was de boel ws niet zo geescaleerd. In haar eentje had ze zich vast niet zo misdragen.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:25

Als jij zo volwassen ben als je je eige voor doet. Dan had jij van je paard gestapt en aan die mensen normaal kunnen vragen waarom zij niet willen dat jij daar rijdt. Op deze manier bereik je niks, nee sorry je bereikt wel wat. Agressie tegen ruiters!!
Als jij vind dat je nergens mogelijkheden heb om te rijden, waarom heb je dan een paard gekocht!! Je kan ook naar gemeente stappen en vragen of ze een plek willen creeren voor de ruitersport. (hebben wij in Ridderkerk ook succesvol gedaan)
Bovendien mogen "wij" ruiters alllen op de weg (indien niet mogelijk dan op het fietspad)we worden oogluikend toegelaten in parken. Grasvelden(voetbal, speelvelden) zijn helaas verboden terrein. Jij dacht dat wij hier hier jou helemaal volledig gingen steunen, maar sorry. Dat jij mensen met een zweep gaat slaan!! Die man kan een blijvend litteken daar aan over houden. (weet je wat dat JOU kan gaan kosten) Oke hij had jou niet van je paard mogen trekken. Maar zoals gewoonlijk, zit ook aan dit verhaal meerdere kanten. ik denk zelf dat je regelmatig op dat veldje rijdt. En met deze weersomstandigheden (zachte bodem) rij je het gewoon zeer snel kapot. Mijn mening, denk wat meer na, en zorg dat je te korte lontje een metertje langer word!(normaal praten helpt zelfs met nijdigste persoon)

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:29

Als je enigzins had nagedacht (of kunnen nadenken) dan had je wel kunnen weten dat je op een speelveldje niet had mogen rijden. Een speelveldje is voor kinderen om op te spelen.
Dat jij geen andere plaats hebt om te rijden is JOUW probleem en niet het probleem van iemand anders.
Ik vind dat die mensen groot gelijk hadden. Aan jouw reacties hier te zien zal je tegen die mensen ook wel als een driftige kleuter tekeer gegaan zijn.
Als ik die man was geweest had ik aangifte gedaan wegens mishandeling. Want iemand slaan met een zweep kan dus echt niet.

Laura1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:32

nickyu schreef:

door dit soort acties word de tolerantie van niet paarden mensen wel behoorlijk op de proef gesteld

maar miss werkt die man wel de gehele week heeft die eindelijk tijd wil die met kindlief op het gezellig met zijn koter vertoeven stapt die nog in een paarden vijg ook

Eerlijk gezegd vind ik het raar dat je begint over een kapot getrapt veldje wanneer er iemand overheen galoppeerd terwijl het gaat over het feit dat iemand je bijna van je paard af trekt. Die man heeft hoe dan ook zijn handen thuis te houden en ik denk dat als iemand het bij jou zou doen je daar ook heel erg van zou schrikken. Het is wel zo dat zij daar niet mag rijden, maar hij mag niet aan haar komen.

Dus vind ik het ook een beetje krom dat je begint over de reputatie van mensen met paarden. Mensen met honden laten hun hond toch ook overal scheiten en als ik op het ruiterpad rij en er 7 kleine rotkeffertjes naar me toe komen rennen en onze paarden schrikken daarvan zegt het baasje in kwestie; "Dat weet je toch als je in het bos rijd?! Dat er dan honden op het ruiterpad zijn?" Dat is toch ook een niet relevante opmerking in dit geval?

Nagini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 10:33

Esmeralda schreef:
Als jij zo volwassen ben als je je eige voor doet. Dan had jij van je paard gestapt en aan die mensen normaal kunnen vragen waarom zij niet willen dat jij daar rijdt. Op deze manier bereik je niks, nee sorry je bereikt wel wat. Agressie tegen ruiters!!
Als jij vind dat je nergens mogelijkheden heb om te rijden, waarom heb je dan een paard gekocht!! Je kan ook naar gemeente stappen en vragen of ze een plek willen creeren voor de ruitersport. (hebben wij in Ridderkerk ook succesvol gedaan)
Bovendien mogen "wij" ruiters alllen op de weg (indien niet mogelijk dan op het fietspad)we worden oogluikend toegelaten in parken. Grasvelden(voetbal, speelvelden) zijn helaas verboden terrein. Jij dacht dat wij hier hier jou helemaal volledig gingen steunen, maar sorry. Dat jij mensen met een zweep gaat slaan!! Die man kan een blijvend litteken daar aan over houden. (weet je wat dat JOU kan gaan kosten) Oke hij had jou niet van je paard mogen trekken. Maar zoals gewoonlijk, zit ook aan dit verhaal meerdere kanten. ik denk zelf dat je regelmatig op dat veldje rijdt. En met deze weersomstandigheden (zachte bodem) rij je het gewoon zeer snel kapot. Mijn mening, denk wat meer na, en zorg dat je te korte lontje een metertje langer word!(normaal praten helpt zelfs met nijdigste persoon)

precies