Whiz schreef:Dat zou best een angst voor mensen kunnen zijn. Die ontzettend veel geld hebben uitgegeven aan een goede Kwpn'er ... En dan verliezen van een Koudbloeidige.
Eh... Waarom denk jij dat alle goede KWPN-ers duur zijn? Als ik zie wat er af en toe voor bepaalde koudbloeden gevraagd wordt... Zoveel heb ik niet betaald hoor voor mijn kwpn-er.
hyppolyte schreef:En waar haal jij je bewijs vandaan dat iemand die op een koudbloed zit dat niet zou kunnen?
Omdat ik op ZZGP wedstrijden nog nooit een tinker of een belg gezien heb.
hyppolyte schreef:ik ben geen talentvolle ruiter, maar als ik het op dezelfde manier doe als menig dressuurruiter, ja dan kan ik het ook wel
Nou doe het dan! Dan kan je tenminste ook zeggen dat je GP rijdt.
hyppolyte schreef:je zegt nu dat alleen dressuurruiters (die dus geen koudbloed rijden) echt goede ruiters zijn.
Nee, ik zeg dat een goede ruiter een paard uitzoekt dat ook geschikt is voor dressuur. En dat de meeste zwaar gebouwde paarden niet geschikt zijn voor dressuur. Lezen is ook een kunst!
hyppolyte schreef:een daadwerkelijk goede ruiter denk aan z'n paard, en niet z'n wedstrijdje.
Precies. Dus daarom zal een echt goede ruiter niet van een Belg gaan vragen als een lichtvoetige happy athlete door de baan te gaan huppelen, omdat de kans dat hij daarbij dikke sporen en een lange zweep regelmatig over zijn bast moet laten gaan zeer groot is om enigzins bij dat beeld in de buurt te komen.
hyppolyte schreef:misschien zie jij geen tinkers in het M springen, houdt niet in dat ze er niet zijn. Wie zegt dat ze eroverheen gejaagd worden, je kunt niet zomaar dingen aannemen alleen omdat jij er anders over denkt, bovendien zullen er zat tinkers zijn die netjes (of zelf beter dan een warmbloed, oei!) door een heel parcours heenkomen.
Zolang ik geen tinkers in een M-parcours foutloos rond zie komen, geloof ik niet dat ze dat kunnen. Ik zie ook geen friezen in het springen, evenals belgen of andersoortige koudbloeden. Dat heeft niets met mijn mening over koudbloeden te maken. Het is gewoon een feit.
Moniek schreef:even een foto van een haflinger die heel erg hoog loopt
Nu eentje van een belg!