koudbloeden niet voor wedstrijdsport??????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijn78

Re: koudbloeden niet voor wedstrijdsport??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:01

Whiz schreef:
Dat zou best een angst voor mensen kunnen zijn. Die ontzettend veel geld hebben uitgegeven aan een goede Kwpn'er ... En dan verliezen van een Koudbloeidige.

Eh... Waarom denk jij dat alle goede KWPN-ers duur zijn? Als ik zie wat er af en toe voor bepaalde koudbloeden gevraagd wordt... Zoveel heb ik niet betaald hoor voor mijn kwpn-er.

hyppolyte schreef:
En waar haal jij je bewijs vandaan dat iemand die op een koudbloed zit dat niet zou kunnen?

Omdat ik op ZZGP wedstrijden nog nooit een tinker of een belg gezien heb.

hyppolyte schreef:
ik ben geen talentvolle ruiter, maar als ik het op dezelfde manier doe als menig dressuurruiter, ja dan kan ik het ook wel

Nou doe het dan! Dan kan je tenminste ook zeggen dat je GP rijdt.

hyppolyte schreef:
je zegt nu dat alleen dressuurruiters (die dus geen koudbloed rijden) echt goede ruiters zijn.

Nee, ik zeg dat een goede ruiter een paard uitzoekt dat ook geschikt is voor dressuur. En dat de meeste zwaar gebouwde paarden niet geschikt zijn voor dressuur. Lezen is ook een kunst!

hyppolyte schreef:
een daadwerkelijk goede ruiter denk aan z'n paard, en niet z'n wedstrijdje.

Precies. Dus daarom zal een echt goede ruiter niet van een Belg gaan vragen als een lichtvoetige happy athlete door de baan te gaan huppelen, omdat de kans dat hij daarbij dikke sporen en een lange zweep regelmatig over zijn bast moet laten gaan zeer groot is om enigzins bij dat beeld in de buurt te komen.

hyppolyte schreef:
misschien zie jij geen tinkers in het M springen, houdt niet in dat ze er niet zijn. Wie zegt dat ze eroverheen gejaagd worden, je kunt niet zomaar dingen aannemen alleen omdat jij er anders over denkt, bovendien zullen er zat tinkers zijn die netjes (of zelf beter dan een warmbloed, oei!) door een heel parcours heenkomen.

Zolang ik geen tinkers in een M-parcours foutloos rond zie komen, geloof ik niet dat ze dat kunnen. Ik zie ook geen friezen in het springen, evenals belgen of andersoortige koudbloeden. Dat heeft niets met mijn mening over koudbloeden te maken. Het is gewoon een feit.

Moniek schreef:
even een foto van een haflinger die heel erg hoog loopt

Nu eentje van een belg!

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:01

Gertruud1984 schreef:
Ja, dat snap ik, en dat is ook belachelijk. Maar ik kan mezelf wel voorstellen dat als ik zelf niet zo heel goed zou kunnen rijden, maar wel veel geld zou hebben, ik dan gewoon een heel goed, bevestigd paard zou kopen om wedstrijden mee te rijden, en lekker mee zou kunnen doen. Die mensen zijn er, en zolang er nog geen verschillende rubrieken zijn die paarden per prijsklasse indeelt zal dat ook gewoon blijven gebeuren.

Ik zelf zou daar totaal niet voor kiezen omdat er geen uitdaging in zit. Maar dat is mijn keuze. Daarnaast hebben we het nu niet over geld en mogelijkheden van de eigenaren , maar de mogelijkheden van de paarden.

nee we hebben het helemaal niet over de mogelijkheden van een paard. We hebben het er over, waarom sommige mensen vinden dat koudbloedigen niet op een wedstrijd thuis horen en waarom.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:02

@jasmijn.. Ik denk helemaal niet dat elke kwpn'er heel duur is.. Heb ik ook niet gezegt.. Maar er zijn mensen die heeeeel veel geld uitgeven aan bepaalde kwpn'ers

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:02

het zijn ook geen paarden voor de hoge dressuursport.
Maar welke kwpn is dat dan wel?
net wat ik al vroeg hoeveel rijden er nu daadwerkelijk hoger dan de z?
Zijn er maar heel weinig.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:03

Moniek schreef:
even een foto van een haflinger die heel erg hoog loopt

Nu eentje van een belg!
[/quote]
ik zal kijken wat ik voor je kan doen hahahaha

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:04

Weet je wat ik nou echt belachelijk vind:

Dat deze discussie iedere keer gevoerd moet worden

Nee een fjord, tinker, belg enz zijn inderdaad geen sportpaarden.
Het zijn paarden waarvan er wel een groot aantal leuk in de sport mee kunnen komen.

Doe gewoon waar jezelf lol in hebt en waar je zelf achter staat.

dorientjuh

Hm, apart dan dat je weet dat iedere ezel het z kan halen terwijl je zelf dat niveau nog niet gehaald hebt..

Charaz

Re:

Nogmaals mijn vraag aan destinietje, waarom om de een of andere reden niet op in wordt gegaan.

Wat heb jij al bereikt in de sport dan met je warmbloedpaarden?

Overigens ken ik ook dressuurgefokte kwpn-ers, die het voor geen bal in de dressuursport doen maar gewoon lekker buiten rijden.

Een haflinger of fjord in de ZZ gp zal niet kunnen, je mag nl. pas vanaf 1.48, ZZ starten. En de meeste zijn kleiner dan dat.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:05

Taaclover schreef:

Het zijn paarden waarvan er wel een groot aantal leuk in de sport mee kunnen komen.

Het is een forum.. Daar Discussieer je op. De mensen die hier nu rond surfen hebben die topics van vorige maand niet gelezen hoor..

PartoutZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:07

Phoe wat een hoop gezeur in dit topic

Ik zelf heb een "KWPN-er", die potentie heeft om hogerop te komen in de dressuur. (We zijn nu L1-startgerechtigd ) Hij moet het Z makkelijk kunnen halen of dat ik daar ook kan komen gaan we zien.

Supertje hier op bokt heeft een sporttinker, Jordy. Zij wil hem gaan starten in de dressuur en haar doel is om toch wel tot de Z met hem te komen. Tuurlijk zal dat minder makkelijk gaan als ik met mijn paard, maar ik weet zeker dat ze het wel gaan lukken!
Ikzelf ga Jordy uitbrengen met springen, tussen de paarden. De B moeten we makkelijk door kunnen komen, de L wil ik stiekem ook wel! Los spring hij tot bovenin de staanders, dus de hoogte zal het probleem niet worden

@jasmijn78.. Ik vind het niet zo raar dat jij nog nooit een tinker op ZZGP wedstrijden hebt gezien. Gewoon weg omdat die daar niet toegestaan zijn vanwege hun stokmaat
Er loopt ergens een haflinger die alle punten bijelkaar heeft om hogerop te mogen, maar dit gewoon weg niet mag vanwege de stokmaat

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:08

Hmm. Wel lief blijven voor elkaar.

Wat mij het meest stoort hier is de vooroordelen. Natuurlijk hebben bepaalde rassen meer aanleg dan anderen.
Maar maakt gebrek aan talent ongeschikt??
Dan zouden er direct ook een groot aantal ruiters afvallen... (waaronder ik, geen talent, wel doorzettingsvermogen).

Ik vind koudbloeden wel geschikt. Wedstrijden rijd je omdat je het leuk vind, en waar jij het leuk mee hebt, maakt mij niet uit.
Misschien zijn ruiters van koudbloeden wel meer geschikt voor wedstrijden dan een groot deel van de KWPN ruiters.
Om een koudbloed tot het Z te trainen gaat veel geduld, lessen, trainingsuren en een heleboel paardenliefde vooraf...

Voor jullie je afvragen wat ikdan wel bereikt heb: Ik ben M2 met een manegepaard. (nee, niet onderling) Wel met veel liefde, geduld, bloed zweet en tranen.

Destinietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:09

Charos, leer eens lezen. Ik zeg net op de vorige blz dat ik L1 rij, en dat ik dat ook in mijn onderschrift heb staan. ZUCHT. Oowww pas L1?? Ja.

En ja ik blijf erbij dat elke ezel het z kan halen, mits ie gezond is natuurlijk. Maar wil dat zeggen dat ik NU in het z moet zitten? Pff mensen, doe niet zo zielig!

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:10

ja idd helaas gebeurt dit vaker.
misschien kunnen de kwpn bezitters dan toch niet tegen echte concurentie hahaha.
nee alle gekheid op een stokje waarom niet als een haflinger etc etc goed mee kan lopen.
Kijk het ene paard moet het van zijn piaffe hebben en de andere van zijn draf.
Laten we nu ook eens kijken naar de sterke punten.

Peppertree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:12

Ja, idd, en dus gaat het over wat sommige mensen wél mogelijk vinden voor een koudbloed en de ander niet .

@Wirobelgje: Was niet serieus bedoeld hoor, maar dat zou misschien een oplossing kunnen zijn voor dat gezeur en vooroordelen die al dan niet gegrond zijn. Bijvoorbeeld:

Prijsklasse 1: BLMZ voor paarden onder de € 1500,00
Prijsklasse 2: BLMZ voor paarden onder de €5000,00
enz....

Dan kan in ieder geval dat gezeur van mensen die minder geld te besteden hebben voor een paard en daarom mensen met duurdere paarden aanvallen de deur uit. Maar goed, dan kun je gelijk wel doorgaan ook...

Klasse 1, 1: BLMZ voor tinkers onder de €1500,00
Klasse 1,2: BLMZ voor shetlanders onder de €1500

En dan kunnen we nog verder gaan om al het gezeur écht uit te sluiten

Klasse 2, 1,1. BLMZ voor paarden onder de €5000, die een zwarte kleur hebben en waarvan de ruiter blond is
Klasse 2,1,2: BLMZ voor paarden onder de €5000, die een zwart paard hebben, en waarvan de papa een bekende fokker is..

Het punt: Het gezeur stopt toch nooit!

Destinietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:14

Gertruud, hihi, dan is het wel heel kl*te als je teveel voor je paard betaald hebt, als je dan je concurrentie checkt

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:15

Whiz schreef:
Taaclover schreef:

Het is een forum.. Daar Discussieer je op. De mensen die hier nu rond surfen hebben die topics van vorige maand niet gelezen hoor..

Maar dit is geen discussie meer
Dit gaat erom wat mensen zelf vinden.
Er zijn mensen die het wel leuk vinden om het te zien, andere niet.
Daar kun je niet over discussieren datis persoons gebonden.

Tmara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:16

Destinietje schreef:
nata_4_life schreef:

Hmm zoals jij al arrogant werd genoemd eerder in dit topic. Zou ik graag willen weten waar jij deze zogenaamde kennis vandaan haalt ?

*Springen..
Om te beginnen staan er bij ons op stal alleen al 2 tinkers die met gemak over de meter springen...En nee heus geen luxe tinkers hoor maar échte irish cobs beide met een 1e prem.

*dressuur..Weer die overvole kennis Zelf loop ik al 3 jaar rond bij tinker ik heb er ZO veel gezien ( meer als jij waarschijnlijk) En nee zeker geen tinker in de Z zien lopen Née hoor...Goh tuurlijk wel ik ga me zelf nu niet voor den domme zitten houden.. De breedste *tinker die ik ooit heb gezien die heel soepel en elegant in de Z liep dus ga mij niets wijsmaken.

Oke ben geen jury lid.
En ik WEET dat sommigejury's strenger kijken op koudbloedjes...Maar wat dan nog Des te meer waardering verdienen ze

En ágh laat mij zoveel koudbloedjes hebben gereden. Ik heb heus wel weet over koudbloedjes.

Als een tinker in de z loopt kun jij mij niet wijsmaken dat ze er neit voor geschikt zijn

Bij deze....Waar haal je die argumenten vandaan ?

Ik heb ogen, en draai ook jaren mee in de wedstrijdsport en zie zelf dat een koudbloed gewoon NIET mee kan komen. Het is wel duidelijk dat jij een echte koudbloedengek bent, prima, maar je bent niet bepaald objectief. Ik kan er niet warm of koud van worden als ik een fjord ofzo een z proef neer zie zetten. Sorry dat ik het zeg, maar ze hebben gewoon NIET de gangen ervoor, en NIET de bouw ervoor. En dan heeft de een het nog minder als de ander ja, maar ik heb nog nooit een fjord ofzo góed zien bewegen.

Maargoed, vind me arrogant, heb een hekel aan me, doe dat vooral.
Je kent me niet, en ik denk dat ik dezeflde gedachtes over jou heb, als jij over mij.

Het enige wat ik niet snap, is dat een wild vreemd iemand mij arrogant vind, puur en alleen omdat ik geen doekjes wikkel om mijn mening? Ik gok dat er een hoop meer hier zijn die er in mee gaan, maar er omheen draaien. Vast een goede eigenschap, maar zo ben ik niet, ik zeg gewoon wat ik vind, en mensen die daar problemen mee hebben, zijn vaak ook de mensen die toch al niet zo zeker zijn van hun eigen ding, en meteen in de verdediging schieten.

En het vetgedrukte: Maakt ze dat goede springponys?? Ik heb ook ponys gehad en gereden die met gemak over de 1.40 gingen, maakt ze dat meteen goede springponys? Nee, want ine en parcours staan meer hindernissen, en 1 meter is zo hoog niet.

En joh, geef de hoop niet op hoor, zolang je maar lekker veel wedstrijden rijd, of er gewoon lekker lang over doet, en af en toe een lieve jury hebt, komt elke mongool met elke ezel wel o oit in het Z.

Lezen is vak appart blijkbaar...

Ik schreef :Hmm zoals jij al arrogant werd genoemd eerder in dit topic

En nee ik beordeel niemand maar ik heb een bloedhekel aan VOOR OORDELEN

er lopen Zo veel afschuwelijke paarden in z of what ever. Die neit eens fatsoenlijk kunnen lopen tenzij ze in een krulletje worden gereden

Wacht maar met jullie voor oordelen....Ik zelf heb les van iemand uit het Zz Ja denken jullie nou en ik ook...So what....Zal ik je vertellen dat ik tig jury leden mij heb laten vertellen hoe leuk mijn tinker er uit ziet en veel potentieel heeft....Ágh Ja wie weet komen we elkaar wel een keer tegen op wedstrijd...Bij deze ik kap dit topic af. ik ga lekker oefenen en mijn KOUDBLOEDJE...Want ágh niet te nimmer hou ik van dr en zal ik dr nooit af doen van wege haar 'bloed'.

* Oh ja voor dat ik 't vergeet. Koudbloedjes zijn over het algemeen gefokt voor voor de kar...Niet te min hebben ze daar door een trekkende gang gekregen. Warbloedjes daar tegen over hebben een Dragende gang. Maar door de jaren heen zijn mensen met een hart voor bepaalde rassen aan het oefenen/trainen geslagen en met de juiste ruiter past het paard zijn gangen aan....Zoo moeilijk héa ff denken maar ágh de meeste ebben toch al hun voor oordelen en zullen dit nooit en te immer veranderen.
Waarom ? Alleen jij zal het waarschijnlijk weten !

Nut van dit topic....Nopes....Niemand kent elkaar hier en zal heus niet op elkaar in praten wat mij betreft tijd verspilling en zonde van het topic dit zal de bedoeling van de T ook weer neit zijn geweest

Bye bye...Op naar mijn niet voor de sport bedoelde paardje

rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:17

Ik heb niet alle reacties in dit topic gelezen.

Al dat over en weer gezanik, daar ga ik mijn tijd niet aan verspillen.

Wat mij echter opvalt, is dat iedereen loopt te blaten over wedstrijd geschikt zus, en wedstrijdgeschikt zo en wat niet al.

Persoonlijk snap ik de tendens van mensen die dressuur als een doel en niet als een middel zien sowieso niet.

In mijn optiek is dressuur dus een middel dat ervoor zorgt dat je in harmonie met je paard kunt rijden. Het heeft te maken met opvoeding, training, en africhting.

Dat is ook waar dressuur van origine voor bedoelt was, in de tijd dat deze sport allen door de militia en de adel werd beoefend.

Eenieder die een ouderwets boek openslaat over dressuur zal dan ook ondervinden dat dressuur vroeger slechts een middel was om tot betere communicatie met het paard te komen.

Ik heb iemand als horen gillen dat 'iedere mongool met een ezel in de z kan komen.'

Dit is mijn mening ook, slechts iets genuanceerder:

Gezien mijn houding tegenover dressuur (die hierboven staat te lezen) vind ik ook dat in principe iedere ruiter en ieder paard met veel oefening de Z zal kunnen beheersen.

Simpelweg omdat dit in mijn ogen slechts een africhtingsniveau is, en dan nog een africhtingsniveau wat, in verhouding tot de GP, redelijk 'basis' is.

Als we het op die manier bekijken zou dus iedere goede trainer en ruiter met welk paard dan ook mettertijd de b, de l, de m en de z moeten kunnen doorlopen. Omdat dit alles bij elkaar de basis is van een goede africhting.

Ik bene r persoonlijk van overtuigd dat ieder paard dit kan leren en kan uitvoeren, mits er een capabele en geduldige ruiter in het zadel zit.

Dat wil niet zeggen dat ik vind dat ieder paard ook in de wedstrijdsport op dit niveau zal komen. Ten eerste blijft dressuur een jurysport, en is de puntentelling aan vergelijking in het deelnemersveld onderhevig. Natuurlijk eindig je niet hoog als de rest van de aanwezigen beter rijd of een paard onder zich heeft dat de oefeningen beter beheerst.
Dat wil echter niet zeggen dat het paard in kwestie de oefeningen niet zou of zou kunnen beheersen.

Maar nogmaals, ik denk dat ieder paard in principe oefeningen uit de Z kan lopen.

Zwaardere paarden, die, zoals hopelijk de meeste mensen hier wel weten, later volwassen worden dan warmbloeden, zullen hier misschien meer tijd voor nodig hebben.

Maar is dat erg?

Bovendien kan ik me voorstellen dat een ruiter die veel traint met zijn of haar koudbloed en naar eigen inzien een bepaald niveau behaald heeft, dit graag bevestigd wil zien door een jury.

Uiteindelijk is een wedstrijd een goede manier om te kijken of anderen jou en je paard ook zo'n goede combi vinden.

Als we wat minder naar het wedstrijd rijden opzich en het winnen zouden kijken, zou dit misschien een vreedzamer topic zijn.

Dan zouden zowel de mensen die pro en die con koudbloeden zijn waarschijnlijk wat beter met elkaar overweg kunnen, omdat men in zou zien dat iedere ruiter slechts het beste wil met zijn paard en dat we allemaal dezelfde weg bewandelen naar een betere communicatie met het paard, ongeacht welk ras dit is.

Maar dat is slechts mijn mening.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:21

@Taaclover Discussiëren doe als je een verschil van mening hebt.
Als je discussieert, verschil je van mening met een ander en wil die persoon overtuigen van de juistheid van jouw standpunt. Beide partijen gebruiken argumenten om hun standpunt te verdedigen.

Roihi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:23

Getruud1984: Ik had niet door dat je vrij sarcastisch was
ik begrijp nu wel wat je bedoeld

aan al diegene die koudbloeden hebben of rijden... als jullie willen starten dan doen jullie dat toch gewoon?!

Have fun

greetz

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:25

Whiz schreef:
@jasmijn.. Ik denk helemaal niet dat elke kwpn'er heel duur is.. Heb ik ook niet gezegt.. Maar er zijn mensen die heeeeel veel geld uitgeven aan bepaalde kwpn'ers

Ja, dus? Deze mensen zijn dan per definitie jaloers op koudbloeden? Deze mensen kunnen dan per definitie niet rijden? Of prestaties zijn dan per definitie gekocht?

Het aankoopbedrag van een paard zegt niets over de prestaties of de kwaliteiten van een paard. Het zegt meer over de paardenkennis en onderhandelingsvaardigheden van de ruiter

Moniek schreef:
het zijn ook geen paarden voor de hoge dressuursport.
Maar welke kwpn is dat dan wel?
net wat ik al vroeg hoeveel rijden er nu daadwerkelijk hoger dan de z?
Zijn er maar heel weinig.

Er rijden iig meer warmbloeden dan koudbloeden hoger dan Z. Dus daaruit kunnen we wel de conclusie trekken dat over het algemeen warmbloeden meer geschikt zijn voor de wedstrijdsport dan koudbloeden. Dat heeft niets met discriminatie te maken, is gewoon een feit. Net als dat het een feit is dat je met een bakfiets niet de Tour de France uit zal rijden.

Liesjuh schreef:
Supertje hier op bokt heeft een sporttinker, Jordy. Zij wil hem gaan starten in de dressuur en haar doel is om toch wel tot de Z met hem te komen.

De intentie om met een tinker Z te willen rijden maakt een tinker nog geen sportpaard of dressuurpaard. Eerst Z rijden!

Liesjuh schreef:
@jasmijn78.. Ik vind het niet zo raar dat jij nog nooit een tinker op ZZGP wedstrijden hebt gezien. Gewoon weg omdat die daar niet toegestaan zijn vanwege hun stokmaat

Je hebt ze anders ook van boven de 1.60 hoor. Maar op het EK voor pony's zie ik ze ook niet. Ik zie ze zelfs niet op het NK.

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:25

Whiz schreef:
@Taaclover Discussiëren doe als je een verschil van mening hebt.
Als je discussieert, verschil je van mening met een ander en wil die persoon overtuigen van de juistheid van jouw standpunt. Beide partijen gebruiken argumenten om hun standpunt te verdedigen.

In dit geval lijkt het me niet dat je elkaar kan overtuigen.
Destinietje b.v. vind koudbloeden in de sport niet mooi. Dat is geen mening meer maar een feit
Hoe erg je jouw mening ook geeft, zij blijft bij dit standpunt
Geeft niks, is haar heel goed recht.

Dit blijft een eindeloos wellis nietus spelletje wat naar mijn idee totaal geen zin heeft.

Destinietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:30

Precies! En dan krijg je meteen dat je persoonlijk aangevallen gaat worden, p uur omdat je je mening geeft. Ik blijf bij mijn mening, en die stel ik per paard wel bij, als ik dat paard zélf heb gezien. Ik ken ook koudbloeden die het "goed" doen in de sport, en bij de een heb ik mijn bedenkingen, en bij de ander niet. En tuurlijk is het belangrijkste om lol t hebben met je paard, maar daar ging het hier niet om. En ik denk dat iedereen wel op zijn of haar manier lol heeft met het paard anders zouden ze m niet hebben.

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:31

Destinietje schreef:
Precies! En dan krijg je meteen dat je persoonlijk aangevallen gaat worden, p uur omdat je je mening geeft. Ik blijf bij mijn mening, en die stel ik per paard wel bij, als ik dat paard zélf heb gezien. Ik ken ook koudbloeden die het "goed" doen in de sport, en bij de een heb ik mijn bedenkingen, en bij de ander niet. En tuurlijk is het belangrijkste om lol t hebben met je paard, maar daar ging het hier niet om. En ik denk dat iedereen wel op zijn of haar manier lol heeft met het paard anders zouden ze m niet hebben.

Geloof me, ook ik als fjordenruiter heb weleens mijn bedenkingen als ik andere fjorden op wedstrijd zie

Destinietje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 13:35

hahaha ja, dat heeft iedereen, ik heb ook vaak zat mijn bedenkingen bij kwpners, en ik kan me ook góed voorstellen dat mensen ook bedenkingen bij mij hebben! En uit een aantal reacties heer maak ik op dat ze niet echt snappen wat een goed dressuur of what ever sportpaard/pony in huis moet hebben, en dat z-rijden niets betekend. Wat NIET wegneemt dat het knap is. En dat je met elke ezel het z kan halen.. ga maar eens kijken op een gemiddelde wedstrijd, er rijden er altijd wel wat mee!