OOO nee wat een pech!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carolam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-01 18:53

Net heb ik voor de laatste keer mn paardje op stal gezet! Haar lekker gepoetst enzo!!! Een slobber gegeven en nog even met Punkie (mn shet) in stal gezet! Het zal voor Punkie ook erg moeilijk worden want die begint al te gillen als Lucky op stal staat en zij in de wei! Hoe moet ik dat nou weer oplossen??
Morgenochtend om 9 uur wordt ze opgehaald! Ga er vroeg uit zodat ik haar nog even kan verwennen!! Moet ik Punkie laten zien dat ze de trailer in gaat? Of kan ik het beter ongemerkt doen? hebben jullie tips?

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-01 22:33

Ik heb niet echt tips maar geef punkie maar lekker veel aandacht dat zal hij en jij nodig moet hebben. Ik zit hier gewoon met tranen in mijn ogen dat een droom zo verstoort kan worden. Je paardje verliezen is tog wel een van de ergste dingen die kan gebbeuren. heel veel sterkte

horseofthemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 07:31

Lieve Carolam,
Ik heb met ontzetting alle berichtjes zitten lezen, wat een afschuwelijke gebeurtenis!
Je besluit om je pony in te laten slapen is inderdaad het beste. Langer lijden zal vreselijk zijn.
Ik wil je vandaag en in de komende tijd heel veel sterkte toewensen.

Groetjes, Ada

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 08:39

Lieve Carolam,

Vandaag is je paardje eindelijk van die vreselijke pijn af. Schrijf hier maar alle verdriet van je af. Ik weet hoe het voelt. Die van mij wordt donderdag (nog 2 dagen) ingeslapen. Ik voel me zo verrot. (ander woord heb ik hier niet voor.) Ik heb nergens meer zin in. Maar ja, het leven gaat door. Maar ja, kijken naar de positieve dingen van het leven is heel moeilijk als je je beste vriendje verliest. Frusty Huilen .
Ben jer bijgebleven? Ik denk niet dat ik er bij wil zijn. Is dit wel aan te raden?
Groetjes Suzanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 09:12

Vorig jaar ben ik er bij gebleven toen de oude manegeshet werd afgemaakt in het slachthuis, alleen toen de kogel er in ging ben ik maar even weggelopen. Bij mijn eigen pony ben ik wel het slachthuis mee in gelopen maar kon er niet meer tegen om haar de kogel zien te krijgen. Ik ben wel blij dat ik wel ben meegeweest want nu wete ik zeker dat ze rustig is geweest en niet in paniek is geraakt en dat ze echt niet meer leeft en dus niet stiekem is doorverkocht om op transport naar een oostblok-land te gaan.
Bij Romeo de shetlander vond ik het ook wel beter om mee te gaan, mijn moeder was ook mee want de manege moest opeens met spoed met een paard naar utrecht en de afspraak met het slachthuis voor Romeo was al gemaakt en dus hebben wij hem weggebracht. Ik vond het beter om er bij te blijven omdat hij nu een vertrouwd iemand er bij had en rustig bleef. Met een spuitje is het natuurlijk heel anders. Hoe het ook gebeurt, het blijft een traumatische ervaring.
Heel veel liefs en sterkte Carolam en Suzanne

francien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 09:13

wat een verhaal ik zit gewoon met kippenvel te lezen en traanen Huilen Huilen Huilen Huilen in me ogen .
en wat moet je nou op zeggen dit is echt vreselijk .
heel veel sterkte in deze moeilijke periode
ik denk aan je

liefs francien

Carolam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-01 09:18

Nu is het allemaal voorbij! Ik on het niet aan om mee tegaan naar Utrecht waar ze een spuitje krijgt! Ze is om half 9 opgehaald en mn vader is meegegaan om bij haar te blijven tot ze slaapt en dus nooit meer wakker wordt! Hij zou zorgen dat ze rustig blijft! Ik voel me zo vresselijk alleen! Tuurlijk ik heb nog 2 paardjes maar ookal heb je r 60 je zult ze altijd missen! Ik weet dat het beter is voor Lucky Luck maar toch voel ik me er niet prettig bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 09:24

Heel veel sterkte!
Dit is vreselijk om door te maken.
Je hebt gedaan voor Lucky wat je kon, meer was er niet.
Punkie zal je aandacht nodig hebben, saampjes redden jullie het wel.

Carolam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-01 09:28

Ik heb nu al zere oren van het gegil van Punkie! Ze staat samen met Daisy (welsh cob van 3,5) in de wei maar is helemaal gek! Mn moeder heeft haar ook al op stal gezet maar het helpt niks!! Ik vind het vreselijk voor haar! Haar beste maatje is weggehaald! Ze voelt zich nu net zo als dat ik me voel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 09:32

Wat een ellende. Hopelijk kalmeert Punkie straks een beetje. Het is nu nog even heel erg voor haar, maar met tijd zal het beter worden. Begreep ze maar dat jij je net zo voelde.

Carolam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-01 10:14

Ik kom nu net terug van het weiland! Punkie kwam keihard op me af rennen en duwde de hele tijd met haar hoofd tegen me aan! Zo van kom haal Lucky nou op! Daisy (welsh cob) heeft het geloof ik niet echt door! Toen ik bij Punkie was kon ik mijn tranen niet meer binnen houden ik ben naast haar gaan zitten om mn knieen en heb gehuild tot ik niet meer kon. Het leek net of Punkie toen ook rustiger werd. Ze is gewoon een beetje schor aan het worden van al dat gegil van dr! Mn vader is een kwartiertje geleden ook thuis gekomen uit Utrecht. Hij zei dat Lucky heel erg rustig was gebleven en dat iedereen daar ook tot op het laatste moment lief is voor zo'n pony! Er is geen haast ze wachten tot de pony helemaal is gekalmeerd en dan gaat heel voorzichtig het spuitje erin en een kwartiertej later is de pony ingeslapen! Mn vader heeft daarna niet meer omgekeken wat er toen met haar is gebeurd maar dat hoef ik ook niet te weten. Ik ben blij dat ze rustig is ingelapen!

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 10:33

Jeetje zeg, het is wel heel snel gegaan allemaal hoor. Kan me voorstellen als je nog niet helemaal beseft wat er allemaal is gebeurd. En Punkie snapt het natuurlijk ook niet. Ik wens jullie samen heel veel sterkte, dat zullen jullie nodig hebben... Verdrietig

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 10:41

Jeetje, ik zit nu gewoon weer te huilen Huilen ..
Alle herinneringen komen weer boven. Ik was er zelf ook niet bij, dat zou ik niet aangekund hebben, toch vind ik het goed zoals het is gegaan en ik vind het ook heel erg goed van je dat je dit besluit hebt genomen.

Veel succes en geef een dikke knuffel aan je shet

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 12:22

Ik heb gewoon een brok in mijn keel. Ik vind het zo naar voor je. En ik kan geen woorden vinden om je op te beuren.

Ik weet hoe erg het is om afscheid te nemen van je paardje. En al weet je dat je de goede beslissing hebt genomen toch is het heel erg Kl*te. Ik wens je het allerbeste toe en veel sterkte voor de komende tijd.

Je kan me altijd mailen als je het weer even zwaar hebt. Niet dat ik veel kan doen. Maar kan wel een luisterend oor bieden.

Groetjes Heike

jacqueline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 12:38

Ik wens je heel veel sterkte en vind het echt heel moedig wat je hebt gedaan .....zo'n beslissing is altijd heel moeilijk .....!!!! Nogmaals heel veel sterkte
in deze moeilijke tijd Scheve mond\

Joleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-01 20:12

Zoals waarschijnlijk wel meer mensen hier, zit ik nu ook te huilen achter de computer. Gelukkig heb ik zelf nooit zo'n situatie meegemaakt, maar ik weet zeker dat het heel erg zwaar voor je is. Voor de derde keer heel veel sterkte en krop je verdriet niet op. Huil maar bij Punkie uit. En natuurlijk bij Daisy. Heel veel liefs, Joleen.

Carolam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-01 20:30

Iedereen nogmaals heel erg bedankt!
Punkie is nog steeds niet gekalmeerd! Ze is helemaal schor! Ze prbeert nog te gillen maar kan het niet meer ze heeft geen stem meer! Ze staat nu te stampen in de stal! Ze is wel iets gekalmeerd maar nog niet echt helemaal! Ik ben net een uur bij haar in de stal geweest maar veel heeft het niet geholpen! Ze is haar beste vriendje kwijt en is daar helemaal kapot van wat natuurlijk normaal is! OOk ik mis haar maar dat snapt Punkie toch niet! En het is echt allemaal zo snel gegaan. Echt afscheid heb ik niet kunnen nemen. Maar jullie steun heeft me wel een beetje geholpen!! Nogmaals heel erg bedankt! Ik hou jullie op de hoogte hoe het met mij en Punkie gaat ok?

Carolam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-01 16:18

Vandaag is Punkie helemaal door het lint gegaan in de wei! Ze is nog steeds van streek! Echt heel erg om te zien ze rent zich helemaal kapot! En aangezien ze al 22 is ben ik een beetje bang dat ze eraan onderdoor gaat. Ze is na een half uurtje in de wei al helemaal bezweet! Vandaag is ze dus door twee draden van ons land heen gegaan ik denk omdat er een pony van de overburen aan het hinikken was! Nadat ze door de draden heen was stond ze stil en liet haar hoofd hangen zo van AAAAH balen het was Lucky niet! Ik hoorde dit allemaal van mn moeder want ik was naar school toe! Vond het wel balen dat ik er niet was want na de tijd was ze helemaal overstuur en stond te trillen op haar benen! Wie weet had ik haar gerust kunnen stellen! Nu staat ze weer op stal want het regent hier kei hard! Ze staat in stal te stampen en te doen! Vannacht heb ik ook haast niet geslapen ten eerste omdat ik Lucky Luck heel erg mis en ten tweede omdat Punkie erg liep te stampen en te gillen in stal! Het is heel vreemd 2 weken geleden zijn er al 4 pony's van mij verkocht. En hebbenwe Lucky, Daisy en Punkie in de kleine stal gezet (daar staan 3 stallen) en nu is er daar ook weer 1 van leeg! Echt heel erg moeilijk als je stal ik komt lopen! Want in de 1e stal stond Lucky Luck en nu is die leeg!! Zo Moeilijk!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 17:45

Jeetje, ik heb wel een beetje meelij met jullie allebei. Moeilijk te zeggen hoe lang Punkie hiermee bezig blijft. Je zou bijna denken dat ze iets zou moeten hebben om rustig te worden, maar dat is misschien niet de bedoeling. Spijtig dat ze niet zo aan die andere pony hecht. Misschien gaat ze dat nog doen, als ze van alle veranderingen bekomen is. Er is immers de laatste tijd nogal wat veranderd voor jullie.
Sterkte nogmaals

Zip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 18:32

Hoi Carolam,

Ik lees dit verhaal nu pas, en vind het echt heel erg. Ik wil je dan ook heel veel sterkte toe wensen. En ook heel erg dat Punkie er zo kapot van is, nogmaals, veel sterkte...