Vivaldi... wauw

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:56

Ik vraag helemaal niet wat iedereen persoonlijk in dit TP van die hengsten vindt en/of waar jullie persoonlijk wel of niet op geilen. Dit was maar een voorbeeld.
Het feit is dat het gros van de mensen namelijk wel kickt op een foto met oprichting, een achterhand die eraan trekt en een voorbeen wat tot aan zijn neusgaten komt.
Dit is alleen maar mogelijk bij een vierjarige door druk uit te oefenen. Zeker tijdens HC, hengstenshows en voor reclame foto's want dit verkoopt!
Of je dit nu wel of niet mooi/leuk vindt, welkom in deze nieuwe commerciële paardenwereld!

Persoonlijk hebben jullie misschien wel of niet niet gezegd dat het paard elke dag zo gereden wordt,
maar er wordt in dit topic wel gesuggereerd dat een dergelijk paard 352 dagen per jaar zo gereden zou worden, met 7 jaar kapot gereden zou zijn, danwel dat een paard anders voorgesteld zou moeten worden voor de foto's omdat wij dit persoonlijk een mooier plaatje vinden.
Het gaat hier niet om onze persoonlijke smaak of wensen, maar om de binnenkomende € voor de hengstenhouder!
En of een paard nu wel of niet voor, op of achter de loodlijn loopt, dit zal de keuze voor een bepaalde hengst echt niet beïnvloeden.
(behalve misschien voor een paar zeurende bokkers.......)

Dan daarbij een vierjarige continue op de loodlijn in een constante verbinding rijden? dat is regelrechte kul!
Dat kun je toch zeker niet verwachten van (geen enkele) ruiter op een net vierjarig paard

Daarom mijn verzoek om graag even duidelijk onderscheid maken tussen de training thuis, HC, PavoCup, hengstenshows en reclamefoto's!

Persoonlijk blijf ik erbij dat ik dit wel mooie foto's vind, zeker de galopfoto! (ff On Topic )

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:25

Citaat:
Of je dit nu wel of niet mooi/leuk vindt, welkom in deze nieuwe commerciële paardenwereld!
Onzin, iets is alleen commercieel intressant als veel mensen het willen. Ik wil het niet, en zal dat ook tot aan de lengte der dagen duidelijk maken. Gewoon weg achter de meute aan rennen (of die dat nu zelf willen (voorbeen in Tokio) of dat ze het opgelegd krijgen) is het domste wat je kunt doen, legio voorbeelden zijn daar van te vinden in onze (paarden) geschiedenis..

Paard is mooi en veelbelovend, foto's vind ik drie keer niks..

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 16:35

Sammie schreef:
Citaat:

Onzin, iets is alleen commercieel intressant als veel mensen het willen. Ik wil het niet, en zal dat ook tot aan de lengte der dagen duidelijk maken. Gewoon weg achter de meute aan rennen (of die dat nu zelf willen (voorbeen in Tokio) of dat ze het opgelegd krijgen) is het domste wat je kunt doen, legio voorbeelden zijn daar van te vinden in onze (paarden) geschiedenis..

Paard is mooi en veelbelovend, foto's vind ik drie keer niks..

Jij wil het niet, maar het gros wel.......kun je hoog of zo laag springen als je wilt,
maar mensen zijn nu eenmaal kuddedieren die graag achter de meute aanlopen

Als de ene buur het heeft wil de andere buur het ook en het liefst nog mooier, meer en groter!

Dees

Re: Vivaldi... wauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:03

ART_UMA schreef:
.... Ik denk dat het getoonde beeld blijkbaar is dat "iedereen" heeft van een goed gaand paard, en dat is eigenlijk nog veel erger!!!

Sjappoo! Precies in de roos.

Als wij dit met zijn allen een wenselijk beeld blijven vinden, zullen hengstenhouders zich genoopt voelen op deze manier hun koopwaar te moeten tonen. De markt maakt de vraag!

Als je een beetje gevoel voor paarden hebt en zelf een beetje paardrij-technisch inzicht hebt, dan zie je gewoon dat dit beeld niet past bij een goedgaand JONG rijpaard. De foto deugt om die reden gewoon niet.
Laat dat beest eens zien zonder ruiter en op stand... is er iets te verhullen?

@odettke: penny-fokkend Nederland is wellicht een te flauwe benaming, maar hoe zal ik mensen die puur op klinkende dressuurnaampjes fokken dan noemen?

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:35

Afbeelding

Astu

Sim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:50

RT -> PP

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 00:55

Topic blijft verplaatst worden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:23

Hmm, ik ga me maar niet mengen in deze discussie
Anyway, tis een schitterend paard, dat wel!