Wendy schreef:Klopt, maar die vereniging pretendeert dat als een smid op hun lijst voorkomt, dat het dan wel goed zit, en dat is dus niet zo.
Maar inderdaad, als er niemand klaagt bij de vereniging, tsja, dan kunnen zij er ook niet veel aan doen.
Nee...de vereniging zegt dat alle hoefsmeden bij hen aangesloten...een goede erkende opleiding hebben genoten.
Echter...sommige mensen kunnen als ze klaar zijn met hun opleiding er alsnog een potje van maken door bijvoorbeeld hun lakse mentaliteit, die pas tot uiting komt als ze eenmaal aan het werk zijn....
Indien je een hoefsmid kiest die aangesloten is, weet je in ieder geval dat hij een goede opleiding heeft gehad. En mocht er iets aantoonbaars fout gaan, dan kun je zo'n smid via de vereniging van hoefsmeden aansprakelijk stellen....
Echter...wat doe "wij"vaak? We zijn niet tevreden en gaan naar een ander. Uit ervaring weet ik dat op die manier de klacht dus niet op de jusite manier wordt afgehandeld en niet bij de juist persoon terecht komt.
Als je niet tevreden bent...altijd terugkoppelen....dan kan iemand de kans krijgen om een fout te herstellen, of je kunt er op een andere manier werk van maken.
Ook ik maak me "schuldig" aan deze laksheid. Heb twee jaar geleden een auto gekocht en er ging het een en ander kapot in de garantieperiode. Dit laten repareren en dat bleek later halfslachtig gedaan. Ik was het inmiddels zo zat dat ik dit door mijn eigen garage heb laten oplossen. Dat kostte me wel geld, maar dan wist ik tenminste dat het goed gedaan werd en dat ik verder geen gezeur had.... Tja....maar ik heb de garage die mij die auto verkocht heeft er dus niet meer op aangesproken...later dacht ik dat dat juist niet goed is...maar ja...
Zo gaat het ook vaak met hoefsmeden...