SBS6 de dood van 21 paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:27

Heb het ook gezien, wat vreselijk!
Daar moet je toch niet aan denken.

Libertylove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:22

Heb het gezien .... het is te erg voor woorden!

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:49

Heb ook getekend.
Vind dat dat rot spul weggehaald moet worden.
En dan te bedenken dat het ingezaaid is in bermen van wegen!!
Echt afschuwelijk dat zoveel paardjes sterven aan dit afschuwelijke onkruid.

_Nicky

Re: SBS6 de dood van 21 paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:52

Ik heb het gisteravond ook gezien op tv...
Bah wat een naar gezicht was dat, zo'n vergiftigd paard!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:54

Ik heb het gezien, vreselijk geen woorden voor. Met tranen in mijn ogen zitten kijken.

Misschien ben ik wel blind ofzo maar waar staat de petitie? Kan het echt nergens vinden.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:06

ik heb dit gezien echt te zielig! die man moest echt half huilen logisch en hij had een kampioen op stal staan en die was ook overleden zulke sterkte trotse paarden zomaar dood
echt té erg
geen woorden voor

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:15

jey wat erg heb erg veel medelijden met die man en zijn trotse viervoeters.
En dan zeggen ze dat ze het niet kunnen cq niet willen bestreiden invm de uitroeing van eventueele andere planten dat is toch BULLSHIT!!!!
Een paardenleven staat toch op tegen een plant!!!!!
grote onzin en hier moet wat aan gedaan worden simpel.
Kunnen we dit niet allemaal aanpakken door een handtekening actie in ieders gemeente ofzo?
Wie wat weet of plannen ?
we moeten hier wat aan doen.

Birgitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:21

ik heb ook getekend.

Het is heel erg om te horen dat iemand 21 paarden heeft verloren aan een plant.

Ik ken dhr van olmen en zijn paarden. het zijn hele leuke en lieve paarden. Wij hebben eind mei 2005 een 3 jarige hengst bij hem gekocht die inmiddels geruind is. Dit paard is volledig gezond gelukkig. maar ondanks alles leef ik zeer met hun mee.

groetjes

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:27

Het is echt heel erg wat er is gebeurt. Maar ik stel mezelf dan ook de vraag: waar heeft die man zijn hooi vandaan? Heeft hij zelf gehooid? Waarom heeft hij dan niet gelet op JKK in zijn land? Heeft hij hooi gekocht? Kopen van hooi is een vetrouwenszaak, heeft hij contact opgenomen met de bron waar hij het hooi vandaan heeft gehaald? We kunnen wel allemaal zeggen dat de eigenaar geen schuld treft, maar helemaal ben ik het daar toch niet mee eens. Bloemetjes van JKK blijven geel en blijven in het hooi goed te zien. Hij had kunnen zien wat hij aan het voeren was.

Nogmaals, het is heel ernstig dat dit is gebeurt, maar misschien worden er mensen wakker, helemaal diegenen bij rijkswaterstaat en de overheid die de verantwoording voor de bestrijding van JKK in bermen van wegen afschuiven op de gemeentes of de provincies.

JKK is een tijdbom!

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:35

mijn god 21..
heb getekend

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:08

Bedankt natuurbeschermers, waterschappen, enz......!!!!
21...mijn god zeg..

obelix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:56

Cassidy schreef:
Het is echt heel erg wat er is gebeurt. Maar ik stel mezelf dan ook de vraag: waar heeft die man zijn hooi vandaan? Heeft hij zelf gehooid? Waarom heeft hij dan niet gelet op JKK in zijn land? Heeft hij hooi gekocht? Kopen van hooi is een vetrouwenszaak, heeft hij contact opgenomen met de bron waar hij het hooi vandaan heeft gehaald? We kunnen wel allemaal zeggen dat de eigenaar geen schuld treft, maar helemaal ben ik het daar toch niet mee eens. Bloemetjes van JKK blijven geel en blijven in het hooi goed te zien. Hij had kunnen zien wat hij aan het voeren was.

Ik ga hierin mee, ook in het filmpje word gezegd dat het ook bij hem in het land groeit en zn paarden lopen dr evengoed op??
Pak dan eerst dat kruid aan,eer je je paarden erop zet? Dan krab je je eigen toch eerst 3 x op het achterhoofd,eer je je paard weer op zo'n land zet??

Verder is het nl. onwijs erg en sneu voor die man,laten we wel wezen,21 stuks..
Einde vond ik ook zielig trouwens,met die kampioen..

EstherHegt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 10:03

Jongens jongens die veroordeling verdient die man niet. De paarden liepen in een natuurgebied, ze hebben al bijna een jaar geen besmet hooi meer gegeten, ze zijn al bijna een jaar weg uit dat natuurgebied. Wat dacht je nou dat na het eerste slachtoffer er niets is gedaan? Ze zijn allemaal onmiddelijk weggehaald. Een natuurbeheerder die dat land verhuurt die hoort op de hoogte te zijn van giftige planten. Deze mensen van de dode paarden verdienen deze veroordeling niet. Hun treft geen enkele blaam.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:22

Eh...als ik het filmpje bekijk is het jongste slachtoffer van de 21 paarden een jaarling. Als er al een jaar geen besmet hooi is gegeven, dan had deze jaarling nog geleefd. De schuld de natuurbeheerder in de schoenen te schuiven is echt niet de oplossing. Als eigenaar van de paarden heb je ook de verantwoording waar je ze laat grazen, en behoor je kennis te hebben van giftige planten.

boldie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:36

Waarom wordt de liefde voor de paarden van deze man in twijfel getrokken. Dat betekend, terwijl er al zoveel paarden van hem overleden zijn, hij nog een trap nakrijgt?? Of te wel: eigen schuld dikke bult....

Om heel eerlijk te zijn wist ik de werking van deze plant ook niet precies. Dat het dus echt een sluip moordenaar is. T is ook nog zo dat paarden over het algemeen heel goed zelf weten wat ze wel en niet kunnen eten. Maar dat het schadelijk is in het hooi dat wist ik ook niet.

Laat het een waarschuwing zijn voor ons allemaal!!!!!

Kelly_Taco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 10:44

Cassidy schreef:

Nogmaals, het is heel ernstig dat dit is gebeurt, maar misschien worden er mensen wakker, helemaal diegenen bij rijkswaterstaat en de overheid die de verantwoording voor de bestrijding van JKK in bermen van wegen afschuiven op de gemeentes of de provincies.

JKK is een tijdbom!

Buiten het feit om dat ik dit verschrikkelijk vind voor die man sluit ik me hierbij aan.

Hoe heeft het zo ver kunnen komen

Hier op de Qruq is ook een fjord vergiftigd geweest in een ver stadium.
Het bloed van dit dier is onderzocht door dhr Taal en hij constateerde JKK vergiftiging in ver stadium.
Het dier heeft via dhr Taal medicijnen gehad en wonder boven wonder is er nu niets meer van te zien, zelfs de bloedwaardes zijn weer normaal.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:06

Niemand twijfelt aan de liefde voor paarden van deze man. Waar ik wel aan twijfel is zijn kennis van zaken, kampioen op stal of niet.

Ieder paard dat aan JKK vergifteging overlijd is er een teveel. Maar waarom luisteren mensen pas als er 21 paarden aan overleden zijn, in een periode van 2 jaar? Waarom komt er dan pas televisie bij kijken?

En Loveomara, ik weet niet of jij paarden hebt, en als je paarden hebt, of je zelf voor ze zorgt of dat ze ergens in stalling staan. Maar als ik door een weiland loop, ben ik erg attent op alle bloemetjes die er staan.

wreckh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:23

Ik ben het dus helemaal met Cassidy eens. Ik geloof echt wel dat die kerel om zijn paarden gaf, anders huilde hij niet zo. Maar dat je eerst 21 paarden moet laten doodgaan, dat snap ik niet.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 11:41

sinds het kruid bij mij bekend is, loop ik regelmatig het weiland door. ook haal ik de balen plak voor plak uit elkaar om het te checken. ik moet er toch niet aan denken!

misschien wist deze man in eerste instantie niet hoe giftig het spul is? ik denk dat er meer mensen zijn met paarden die het niet weten. misschien moeten mensen zich er meer in verdiepen? tja, ik geef er geen oordeel over, dit is gewoon afschuwelijk, en ik weet zeker dat deze man het niet gevoerd had als hij had geweten hoe giftig het is...

daantje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 13:27

Echt vreselijk en die arme man. Dat hij zoveel verdriet moet hebben, tranen schieten in m'n ogen. Moet er niet aan denken dat ik mijn paardjes zo zou vinden. Ze gaan bijna weer het land op, maar ik ga toch zeker 10x door die wei om te kijken of er giftige planten staan.

Jammer dat er dan nog meer bloemen en planten doodgaan het is toch verschrikkelijk als er niets aan word gedaan?
Vinden ze een paar andere bloemen/planten belangrijker dan duizenden levens van paarden en koeien!!??

Romeotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:21

Renske20 schreef:
arme man, hij woont hier vlakbij

Mag ik vragen dan waar precies (stuur anders een pmetje) mijn oom woont nl ook in omgeving bergeijk en mijn haf staat bij hem. en bij mijn oom in de straat woont ook een belgenfokker (als het goed is is het een fokker....) want in dat geval komt het wel heel erg dichtbij :|

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:45

Hier in de buurt groeit het ook al in alle bermen(met dank aan natuurmonumenten....word zelfs in hun boek vol trots gemeld dat de polders rondom Ossendrecht zo mooi bloeien)..
Het merendel van de paardeneigenaren hier in de buurt heeft ook een houding van "" een paard eet dit niet" .
Een paard eet idd niet van het JKK maar doordat het zich razendsnel verspreid ben ik wel bang dat er straks amper meer JKK vrij hooi te krijgen is.
Ook is het zo moeilijk te bestrijden,ik trek het uit in de wei en rondom de wei maar als er een paar meter verder niemand zich om bekommert.....

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:49

Taaclover schreef:
Hier op de Qruq is ook een fjord vergiftigd geweest in een ver stadium.
Het bloed van dit dier is onderzocht door dhr Taal en hij constateerde JKK vergiftiging in ver stadium.
Het dier heeft via dhr Taal medicijnen gehad en wonder boven wonder is er nu niets meer van te zien, zelfs de bloedwaardes zijn weer normaal.

Laten we aub niet met zijn allen gaan geloven dat Leen Taal een wondermiddel heeft....
Die valt inmiddels ook aardig door de mand......

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 14:54

Ik heb vorig jaar 3 planten uit mijn wei getrokken, die zullen wel overgewaaid zijn als zaadje vanuit een berm, ik heb ze pas erg laat ontdekt en je kon ook zien dat er al aangegeten was.
Ik ben sinds eergisteren mijn wei aan het controleren en heb tot mijn schrik ontdekt dat er al werkelijk tig nieuwe kroosjes aan het opkomen zijn,
je kunt er niks aan doen als het in je wei komt en het is pas duidelijk te merken als er al bloemetjes aan zitten, de zaadjes waaien kilometer ver vanuit de bermen.
ik zit nu echt met de handen in het haar, ben blij dat ik binnen paar weken naar duitsland ga verhuizen en dat de nieuwe eigenaren van mijn huis hier geen paarden nemen voorlopig want ik zou niet weten wat ik moet doen tegen zoveel kruiskruid. is echt geen beginnen aan.

An0ukJeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 15:18

ik kan de opname niet openen