Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Xox schreef:Mensen willen terug naar de natuur met hun paard door bitloos en boomloos gaan rijden maar dan denk ik dat je helemaal niet moet gaan rijden. Paarden in de natuur hebben ook geen ruiter op de rug
Xox schreef:Mensen willen terug naar de natuur met hun paard door bitloos en boomloos gaan rijden maar dan denk ik dat je helemaal niet moet gaan rijden. Paarden in de natuur hebben ook geen ruiter op de rug
Orchid schreef:Xox schreef:Mensen willen terug naar de natuur met hun paard door bitloos en boomloos gaan rijden maar dan denk ik dat je helemaal niet moet gaan rijden. Paarden in de natuur hebben ook geen ruiter op de rug
Is ook maar net wat je eronder verstaat.
Jij doet nu net of alle naturals hier 100% terug willen.
Er is een groot verschil tussen een natural en een natural...
Kijk ik rijd niet bitloos omdat ik dat 'terug naar de natuur vind', Orchid reageert er gewoon veel beter op.
Een boomloos zadel heb ik ook niet want daar heb ik het nut ook nog niet zo van in gezien.
Rijden is idd niet natuur.
Maar ik vind het wel heel goed als je je een beetje inleeft in de natuur van het paard.
Zoals natuurlijke reacties en natuurlijke leefwijze.
Niet veel op stal en lekker het land in, weet waarom je paard dingen zo doet enz.
Het is dus maar net wat je onder terug naar natuur verstaat.
avanoort schreef:Orchid schreef:Balen.
Mja je moet het natuurlijk ook niet overdrijven er is wel een limiet.
.
Eens en dit is dus iets wat ik dan niet tegen kom onder de bekappers!
Als je over die limiet heen gaat, dan wel ijzers of schoenen, eens?
Isabellover schreef:het enige wat ik hier kan vertellen is dat een pony een hele poos vreselijk kreupel heeft gelopen doordat hij een paar keer natuurlijk bekapt werd. te kort dus..
) en krijgt geen krachtvoer. Ze wordt natuurlijk bekapt. Ik rij soms bitloos soms met bit. Aan NH doe ik niet, en ik rij ook gewoon dressuur.avanoort schreef:Hallo T@nj@,
Leuke reactie van je! Ik wou gewoon een topic openen waarin in contact zou komen met mensen, heb al een paar keer een topic geopend, maar weinig tot geen reactie gehad.
En met een onderwerp als deze, stromen de reactie's binnen.
Een "Natural" is zo breed als je maar wilt zien, van natuurlijk bekappen tot en met natural horsemanship.
Goede opmerking van je dat je dat het eerder ervaart als een manier van leven.
Dan het onderwerp, ik zou willen weten of er mensen zijn die er tegen zijn en waarom, of juist de andere kant, waarom dit misschien wel de toekomst is. Er zijn al meerdere topics over dit onderwerp, maar nu zou ik graag van de mensen die bij het klassiek houden willen horen.
ik heb echt geen bezwaar tegen het zwaar in het werk staan maar het 'wel' 2x per week naar buiten, daar gaan mijn nekharen dan van overeind staan, dit is dan uiteraard geen Natural. Dat is dan een stukje Normal waar ik "op tegen" ben, maar ook Normal is heel erg breed, dus ik ben ook niet voor of tegen Normals (voorbeeld komt overigens niet uit dit topic hoor)

avanoort schreef:Ik heb 10 jaar zonder ijzers op de weg gereden, mooie harde hoeven, niets aan het handje zou je zeggen.
Op een dag waren zijn achterbenen behoorlijk warm en dik, alle andere eventuele oorzaken toen uitgesloten, wat bleek, de zool was te dun, na 10 jaar op het asfalt te lopen!!!! Dus.....hard of niet, de zool wordt gewoon dunner....
Ijzers onder laten zetten, dikke benen waren weg....
) en van natuurlijk bekappen weet ik te weinig om iets zinnigs over te zeggen.Arabesk schreef:Ik vind de titel van het topic heel eng...
Ik zie beelden voorbijkomen van inquisities en brandstapels enzo....

Arabesk schreef:Ik vind de titel van het topic heel eng...
Ik zie beelden voorbijkomen van inquisities en brandstapels enzo....
.avanoort schreef:Je hoort niet veel mensen over de gevolgen van natuurlijk bekappen onder de omstandigheden: veel op de verharde weg.
CarS schreef:avanoort schreef:Je hoort niet veel mensen over de gevolgen van natuurlijk bekappen onder de omstandigheden: veel op de verharde weg.
Hier zijn geen gevolgen van veel over de verharde weg met "natuurlijk" getrimde hoeven![]()
Ziet er prima uit.
Maar jouw paard had dus dikke benen van op" natuurlijke manier" gekapte hoeven over de weg te lopen??????