Hoeveel is je paard, voor jouw waard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 21:52

het is nu wel makkelijk op allemaal (naja, bijna allemaal dan Knipoog ) heel hard 'NEEE, hij/zij gaat nooit weg' te roepen, maar als het echt gebeurd..

ik zou niet weten wat ik zou doen. ik vind Graziano een schat van een paard, maar ik kan ( misschien 'nog' ) niet zeggen dat ik echt een geweldige band met hem heb of wat. Ik kan 'goed met hem opschieten' , maar meer ook niet.
en misschien zou ik het best doen, als ik daadwerkelijk 10 miljoen geboden zou krijgen..

maar goed, wie biedt dat nou voor zo'n malloot als Grassie? Schijnheilig

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:19

c
Laatst bijgewerkt door janna op 05-05-22 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:28

Alle paarden zijn te koop.

Voor de 1 vraag ik misschien net iets meer als de ander, maar ze zijn allemaal te koop.

Dus....
Iemand geïntresseerd? Haha!
Stuur maar een pb Tong uitsteken

Joyce1988

ik zou em nooit weg doen!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:34

janna schreef:
Ik denk ook, dat als je echt dat geld geboden krijgt, dat je dan echt wel tot verkoop over gaat. Die van mij kun je voor 1 miljoen ook wel krijgen, zelfs nog wel voor minder. Ik koop wel weer een ander paard.
Klinkt misschien raar, maar lijkt me gewoon heel reeel.
Ik kan het geld gewoon goed gebruiken.

als ik een pony had (als ik bijvoorbeeld mijn verzorgpaard kocht) zou ik hem nooit weg doen. Zelfde als met onze hond, ook al heb ik daar een slechte band meej, hij bijt namelijk heel erg! Maar ook al bood iemand een miljoen of 10 miljoen voor de hond, zou ik het niet doen, want als je aan een dier begint moet je hem houden tot ie dood gaat!!!!!!! das mijn mening hoor!!! Groetjes van mij

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:48

c
Laatst bijgewerkt door janna op 05-05-22 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:57

hmmm, 10 miljoen is wel heeeel veel geld. ik zou het niet weten daar moet ik ff over nadenken. maar der is niemand zo gek om 10 miljoen voor mijn fjordje te geven dus hoef ik er helemaal niet over na te denken. Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 23:08

Dat is ook al zoiets...

Er wordt hier meerdere malen gezegd dat mensen alleen hun paard voor veel geld weg doen als hij het goed krijgt.....
Net of er iemand is die een paar ton voor een paard gaat uitgeven om hem vervolgens af te ranselen Verward

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 23:14

Ik zou het doen. Met pijn in m'n hart, maar ik zou het doen. Ik kan dan zoveel andere dromen verwezenlijken.
En voor het paard maakt het echt niet uit, als die op tijd z'n natje en z'n droogje en wat aandacht krijgt, dan is 'ie tevreden, die is jou zo vergeten, voor jezelf is het veel moeilijker, paarden zijn niet zo emotioneel.

Vriendin van mij heeft ooit een bod van ruim een ton op haar paard gehad (was een hele goede springer), niet gedaan, want ze wilde zelf verder komen in de sport en dit paard had daar de capaciteiten voor. Een week later brak het dier een been....

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 08:51

Ik hou heel veel van m`n paarden, ze zijn echt alles voor me. Mijn grootste angst is dan ook dat ze ooit verkeerd terecht zouden komen. Maar als je nou een wereldhuis voor je paard kan vinden en daar ook nog eens 10 miljoen voor krijgt.... Tong uitsteken Het is maar net wat je plannen met het paard zijn. Als je hem hebt aangekocht voor de topsport en dit paard kan je doorbraak betekenen dan wordt het weer een ander verhaal. Zolang je maar niet in het nadeel van het paard handelt.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 09:36

grassie schreef:
het is nu wel makkelijk op allemaal (naja, bijna allemaal dan ) heel hard 'NEEE, hij/zij gaat nooit weg' te roepen, maar als het echt gebeurd..

ik zou niet weten wat ik zou doen. ik vind Graziano een schat van een paard, maar ik kan ( misschien 'nog' ) niet zeggen dat ik echt een geweldige band met hem heb of wat. Ik kan 'goed met hem opschieten' , maar meer ook niet.
en misschien zou ik het best doen, als ik daadwerkelijk 10 miljoen geboden zou krijgen..

maar goed, wie biedt dat nou voor zo'n malloot als Grassie? Schijnheilig

ja ik ben hte hier wel mee eens of je moet zelf ook erg goed in je schoenen staan en niet gaam twijfelemn
maar ik denk dat veeel mense voor zo veel geld wel verkopen

en er is vast wel iemand die jouw lieve schattige grassie clown Clown Knipoog voor dat geld zo willen kopen Lachen

Roxanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 18:50

Ik zou er dan gewoon lekker voor kiezen om me paardje NIET te verkopen.. ook al klikt het af en toe wel is niet tussen ons en is ze wel is chagerijnig tegen me op stal enzo ik doe haar niet meer weg.. ik heb haar pas een half jaar maar dat paard dat sterft bij mij ik doe haar nooit meer weg!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:05

Voor goed geld is bij mij alles te koop. Haha!
Al zou ik bij camilla wel twijfelen, maar voor 10 miljoen mogen ze haar meteen mee nemen. Al zou ik haar wel erg missen want we hebben gewoon een goede band..
Maar voor 10 miljoen, daar zou ik niet eens over na denken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:30

Sjuimpje schreef:
Dat is ook al zoiets...

Er wordt hier meerdere malen gezegd dat mensen alleen hun paard voor veel geld weg doen als hij het goed krijgt.....
Net of er iemand is die een paar ton voor een paard gaat uitgeven om hem vervolgens af te ranselen Verward

Helemaal mee eens.
Maar Kawa is b.v een hele grote knuffelkont.
Zelf heb ik ook het idee dat hij daarom zo werkwillig is.
Hij doet alles voor beloning/aandacht.

Kawa kon o.a. ook naar stal Hendrix verkocht worden, maar kan me niet voorstellen dat ze hem daar die extra aandacht geven.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 09:51

Die van mij gaat echt wel weg boven de 100.000. Daaronder twijfel ik want dat kan ik ook zelf bij elkaar verdienen. Beetje meer werken.....
Ik weet niet precies waar mijn grens ligt. Voor 25.000 gaat ie zeker niet weg. Voor 50.000 gaat ie ook niet weg. Voor 75.000 wordt het al lastiger en voor een ton issie verkocht.

Ik heb hem net en heb hem vrij snel gevonden. De paarden die ik leuk vind, zijn wel te koop. Dan koop ik gewoon voor 25.000 een nieuwe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 10:03

Het hangt nogal van de situatie af en van wat je er mee wilt.
Aan Nescio kan ik nogal twijfelen, en als op het goede moment het goede bedrag komt, gaat ie.

Sven gaat alleen weg als ik er een huis aan over houd, en dan geen 2-onder-1-kap!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 10:50

ik heb geen eigen paard, maar als ik er 1 zou hebben en er zou 10 miljoen op geboden worden... Dan ga ik er zeker weten over nadenken en hoogstwaarschijnlijk zou ik m dan ook nog wel verkopen. 10 miljoen!!! daar vind je echt wel weer een heel erg leuk paard voor denk ik hoor. En je kunt er nog een leuk huisje bij kopen ook

obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 11:19

NOU voor 10 miljoen bind ik hem een strikje om en dan gaat ie. Daar hoef ik geen seconde over na te denken hoor.
Als ze veel en goed geld bieden voor obsess dan issie vertrokken hoor.
Weet je wat ik dan allemaal kan doen voor 10 miljoen........
Daar koop ik een huis voor met grond en stallen en dan heb ik meerdere goede paarden op stal die ook allemaal te koop zijn mits er goed geld op geboden word...

Nee daar hoef ik echt niet over na te denken , en inderdaad wat sjuimpje ook al zijn mensen die een paar ton voor een paard uit geven zijn er echt wel goed voor...

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 11:45

Toon wilde ik al hebben toen ik hem acht jaar geleden voor het eerst zag en na zes jaar heb ik hem dan eindelijk gekocht. Die gaat dus echt niet weg!

Kaminka heb ik al eens verkocht en ben daar 9 maanden lang ziek van geweest. Ik heb haar sinds een jaar weer terug en wat mij betreft blijft ze tot haar dood. Het is zo'n aparte, daar vind je niet 1 2 3 een koper voor die haar een blijvend goed tehuis kan bieden.

Ik heb een aantal jaren geleden ook al eens een paard verkocht, hier stond ik wel helemaal achter, maar heb het toch wel een half jaar een beetje moeilijk mee gehad. Ik hecht me gewoon heel snel aan dieren en dan verkoop je ze niet zo makkelijk...

Ik weet nu dus hoe ik me voel als ik een paard wegdoe, en dat kan 10 miljoen euro nog niiet goedmaken vrees ik... (als ze dat al zouden bieden!! Denk het niet....)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 14:31

Ben ik dan zo hard? Ik heb er eigenlijk nog nooit moeite mee gehad om een paard te verkopen. Misschien met mijn 1e pony, maar dat was ook snel over toen een ander paard op stal stond.

Voor het juiste bedrag is alles te koop hier, maar voor een paar durf ik geen geld te vragen. Na een paar keer toch een idioot bod te hebben afgeslagen (oke, merrie was na 3 jaar eindelijk weer drachtig), heb ik nu wel een prijs in mijn hoofd waarvoor ze weg mogen, maar dat zeg ik niet hardop...
Maar soms moet je wel reeël blijven. Als ze hier voor een merrie meer dan €15.000,- bieden breng ik die ook nog wel aan huis hoor... Graag zelfs, misschien ligt ze morgen wel dood in de stal.
Maar voor minder denk ik er niet over na...

Aan het eind van het seizoen wil ik ook weer wat verkopen. En dan kijk ik echt niet naar de emotionele kant, maar puur zakelijk. Wat levert mij op de lange termijn het meest op om aan te houden?

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 14:41

Jurita en Razinda worden bij mij oud en die gaan echt nooit weg. Jur is mijn eerste paard en Razin heb ik zelf gefokt. Nee, die zou ik nooit verkopen, zelfs niet voor zo'n bedrag. Maar ja ik kan dat ook makkelijk zeggen want niemand zou zoiets bieden. Maar toch, als ik een absurd bedrag geboden krijg, weet ik zeker dat ze niet weg gaan. Want dan heb ik wel een hoop geld, maar mijn beessies waar ik ongelooflijk veel van hou, ben ik kwijt. Wat heb je dan aan geld?
Maar, ik zeg wel eerlijk, als ik ooit nog paarden hierna heb, zal ik daar toch anders over denken, want eigenlijk moet je wel, als je een ongelooflijk bedrag geboden krijgt.

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 21:20

Manon 2 schreef:
Die van mij gaat echt wel weg boven de 100.000. Daaronder twijfel ik want dat kan ik ook zelf bij elkaar verdienen. Beetje meer werken.....
Ik weet niet precies waar mijn grens ligt. Voor 25.000 gaat ie zeker niet weg. Voor 50.000 gaat ie ook niet weg. Voor 75.000 wordt het al lastiger en voor een ton issie verkocht.

Ik heb hem net en heb hem vrij snel gevonden. De paarden die ik leuk vind, zijn wel te koop. Dan koop ik gewoon voor 25.000 een nieuwe.

Niet echt een paardengeld duz??? Schijnheilig Extreme duivel Extreme duivel

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 23:31

Citaat:
Klinkt stom, maar als ik een echt goed bod op mijn paard zou krijgen gaat ze weg. Misschien dat ik er nu ook wel makkelijker over denk dan eerst, omdat ik mijn eerste pony moest verkopen omdat ik te groot werd en Brando heb ik in moeten laten slapen. Ik weet dus hoe het is om afstand van je paard te doen. Ik heb het nu dus 2 keer al meegemaakt. Ik zeg ook niet dat ik het heel makkelijk zou vinden en helemaal niet erg, maar als ik er echt een goed bod voor krijg, zou ik er zeker overna denken!

Idd Joleen, ik heb mijn tweede pony dan wel gewoon verkocht maar ik snap precies wat je bedoeld. Voor een flink bedrag wil ik hem nog wel inpakken ook *LOL* Ik heb nog heel veel plannen met hem, maar die zijn met een ander paard waarschijnlijk ook wel te verwezenlijken Party!!